Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Det var bare så fedt... Min store optur er sådan set at hun ikke piller vanvittigt meget. For et halvt år siden havde hun lagt banen ned...

Det ser også mega godt ud på videoen! undskyld jeg blev så ivrig for at fortælle om egne oplevelser at jeg helt glemte at rose din video :klap: hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

... Jeg har kæmpet med de skide tyskervendinger (og andre snævre vendinger) i 1 million år (føles det som om).

Igår mødte jeg endelige en instruktør der faktisk havde et redskab der hjalp - har godt nok prøvet maaaange ting! Mega optur!!!! Nu skal der bare trænes :slem:

hvad er en tyskervending, og hvad var det for et fif der endelig hjalp dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyskervendingen i agility og rally er vidst bare det samme. I agility laver vi den jo så bare ved forhindringer :-D

 

---------------------------------

Vi var til træning hos VAS i går for anden gang. Det gik virkelig super godt, i forhold til at holde fokus. Sidste uge var første gang at Rigmor trænede indendørs, så der var hun meget ukoncentreret og ufokuseret.

 

Hun er dog begyndt at blive lidt usikker på vippen, som hun ellers ikke har været før. Om det er selve vippen eller fordi denne vippe er lidt anderledes end den hos DAF ved jeg ikke. Så den skal vi lige træne lidt mere intensivt på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det her er altså lidt sjovt... Jeg faldt over en to et halvt år gammel video med Cassi. Det er da hun lige er startet på sin slalom træning. Vil tro at hun har været igang i et par måneder.

 

[video=youtube_share;BHCDaQafQsE]

 

her er så hendes slalom fra denne weekend.

 

[video=youtube_share;unSSKqwoKvs]

 

det jeg bider mærke er hvordan hendes teknik har ændret sig. I starte sænkede hun sig mere fortil, mens hun nu virker mere "samlet" sammen, og derfor ser det ikke nær så flydende ud. Personligt kan jeg bedre lide den måde hun angreb slalommen i starten, det ser pænere ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har rigtig hygget os til træning i dag. Jeg glæder mig sådan til næste gang. Viktor blev jo kastreret før jul og om det er derfor eller det er fordi vi har holdt pause i 6 uger ved jeg ikke, men han er blevet anderledes at arbejde med. Mere på og holder koncentrationen hele timen. Så fedt. Jeg håber det bliver ved. Til stævnet i næste weekend forudser jeg en omgang løveflip igen, men skidt med det. Hellere for meget glæde end for lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er en tyskervending, og hvad var det for et fif der endelig hjalp dig?

 

Tyskervendingen i agility og rally er vidst bare det samme. I agility laver vi den jo så bare ved forhindringer :-D

 

Hr er hvordan jeg har lært en tyskervending er i agility, der er dog mange forskellige varianter...

 

[video=youtube_share;o1g3aJBdVCY]

 

Ja en tysker i rally og AG er det samme. Man vender ind i hunden, samtidig med den sendes rundt. En tysker er for mig det samme som en Ketschker (hvis det hjælper :slem:)

Camilses eksempel er en ketschker/tysker på bagsiden af springet.

 

Der er eksempler i denne video på ketschker på forsiden af springet.

 

 

 

Mit problem har hele tiden været at når vi skulle lave en tysker (eller bare en wrap) på forsiden af springet at hun får en mega bue før hun kommer snævert tilbage om springet.

Årsagen er at hun springer lige på springet og først drejer når hun er landet.

 

Løsningen blev at bryde hendes spring før afsæt - det lyder ret let og jeg har jo også hele tiden godt vidst at det var det der skulle til, men jeg har prøvet 1000 ting og intet har hjulpet effektiv. Det vi gjorde et par gange var at jeg (i løb) lige inden hendes afsæt lagde bolden tæt ved springstøtten på forsiden hun skulle snævert om - det tvang hende til at stoppe før springet. Da vi havde gjort det et par gange, lavede jeg samme bevægelse, men uden at ligge bolden - det resulterede i hun satte farten lidt ned inden afsættet (hun troede jo der var en bold - stor skuffelse) og kom helt snævert rundt om støtten (og sprang tæt på støtten også). Bolden fik hun selvfølgelig da hun havde været 360gr rundt om springstøtten.

 

 

Det kan sagens være der er lidt begrebsforvirring her :engel: Tror ikke der er nogen i AG verden der er helt enige om hvad tingene skal hedde :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sidste video, det kan Dexter og jeg (nogenlunde :mrgreen: )... kender den også som Ketschker, eller K-turn, som min træner dovent kalder det :lol:. Vi arbejdede med afkortning inden afsæt helt fra starten, men kan dog ikke huske hvordan... det har sikkert været noget med en godbid når han wrappede, men han laver altså også nogle sindssygt tætte turns nogle gange!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sidste video, det kan Dexter og jeg (nogenlunde :mrgreen: )... kender den også som Ketschker, eller K-turn, som min træner dovent kalder det :lol:. Vi arbejdede med afkortning inden afsæt helt fra starten, men kan dog ikke huske hvordan... det har sikkert været noget med en godbid når han wrappede, men han laver altså også nogle sindssygt tætte turns nogle gange!

Super - så er der jo nærmest enighed om noget. Crazy :stupid:

 

Jeg er startet i en hyggeklub, og derfra er det desværre begrænset hvor meget jeg har indlært korrekt. Det meste har jeg indlært selv ved at se nogle videoer eller være med på et par kurser.

Men heldigvis ser det ud til at kunne reddes :5up:

 

Mega fedt med tætte turns / wraps på Dexter!

Jeg er misundelig! Det er mit absolut største problem, men nu kan vi i det mindste træne videre på det med noget der virker!

 

Indtil nu har de instruktører der har hjulpet mig, primært fokuseret på at jeg skulle forberede hende i endnu bedre tid før springet (altså min timing). Jeg har arbejdet meget på det, men det har bare aldrig haft så stor effekt.

Nu her med bolden hjalp det bare med det samme - det var vildt!

Indtil

Link til indlæg
Del på andre sites

I min verden så kan en Ketchker ikke laves på bagsiden af et spring, da meningen med den er at man skal kunne sende den langt ud og tage et spring. Ved ikke om det gav mening?

 

Det gi'r mening - men jeg er ikke enig! :lol: Jeg mener at det må komme helt an på hvordan det videre forløb ser ud? Men det kommer jo nok også an på hvordan man definerer en Ketschker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gi'r mening - men jeg er ikke enig! :lol: Jeg mener at det må komme helt an på hvordan det videre forløb ser ud? Men det kommer jo nok også an på hvordan man definerer en Ketschker...

 

jeg tror egentlig det man kan sige er at Ketchker er en variant af en tysker, i og med man roterer mod hunden. Men en tysker er ikke nødvendigvis en ketscher... Jeg vil i hvert fald ikke kalde det jeg laver på min video en Ketchker...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror egentlig det man kan sige er at Ketchker er en variant af en tysker, i og med man roterer mod hunden. Men en tysker er ikke nødvendigvis en ketscher... Jeg vil i hvert fald ikke kalde det jeg laver på min video en Ketchker...

 

Må tilstå at jeg ikke genkender det move du laver på videoen, og forstår faktisk heller ikke rigtigt fidusen med det..? :genert: Hvis forløbet så ud som på videoen, ville jeg nok gøre det anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må tilstå at jeg ikke genkender det move du laver på videoen, og forstår faktisk heller ikke rigtigt fidusen med det..? :genert: Hvis forløbet så ud som på videoen, ville jeg nok gøre det anderledes.

 

det er laaaang tid siden og tror det var noget jeg skulle prøve til en træning engang, som ikke gik godt og som så skulke trænes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig øm i hele kroppen, men nøj hvor har min dejlige Cassi, Carla og Calle være søde og dygtige. Havde egentlig pakket kamera, da jeg især gerne ville have filmet Carla. Men det kom ikke rigtig med ude i bilen.

 

Calle fik lov til ar arbejde først, og han er bare så fed at arbejde med. Han er tændt og synes det er så sjovt! Jeg prøvede at lege lidt med at sende uden om støtten, og arbejde med spring bagfra. Og for helvede, da han først fattede hvad han skulle(efter tre forsøg :blink:) så kunne man faktisk bruge det i små moduler.

 

Carla har ikke trænet agility siden efteråret, og her i februar skal hun til konkurrence, så hun skal da lige trænes lidt inden. Slalom klarede hun fint og hun satte ikke en pote forkert. Carla er en fornøjelse at løbe med og håber virkelig at vi kan løse problemet med hendes nerver til konkurrencer. Og så var hun super glad... Endelig fik hun lov at komme med da jeg var hjemme hos "de gamle".

 

Cassi skulle bare nørde lidt med en detalje. Der skulle en kommando på det at tage et spring bagfra. Der skal nok nørder lidt videre, men det ser ud som om hun fattede et eller andet. Tilgengæld så er hun elendig til sin slalom for tiden... Bah...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...