Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan godt være jeg skal køre 2x2. De er jo lidt prægede af at de (altså hundene) enten har lært at glo mig nonstop ind i hovedet, uanset hvilke firstyrrelser der er, eller løbe som død og helvede væk fra mig. Så måske er det egentlig en meget god idé at shape slalom i stedet. Jeg forudser i hvert tilfælde vanskeligheder med indlæringen!

Vil du køre 2x2 på Terkel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg skal køre 2x2. De er jo lidt prægede af at de (altså hundene) enten har lært at glo mig nonstop ind i hovedet, uanset hvilke firstyrrelser der er, eller løbe som død og helvede væk fra mig. Så måske er det egentlig en meget god idé at shape slalom i stedet. Jeg forudser i hvert tilfælde vanskeligheder med indlæringen!

Vil du køre 2x2 på Terkel?

 

Ja, planen er 2x2 med Terkel. Hvis det ikke fungerer bli'r det buer. Kan forestille mig at 2x2 vil fungere for dig og dine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes 2x2 er super fed, var glad for det med Chivas i hvertfald, selvom vi aldrig blev helt færdige, men det var lissom et koncept klisterhunden kunne forstå :lol: Når jeg en gang om tusind år får en hund til agility igen, blev det helt klart også 2x2 der bliver førstevalget :-D

 

Bryder mig heller ikke rigtig om buer og kan huske at Chivas i hvert fald heller ikke rigtig fattede en disse af det den ene gang vi prøvede det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Agilitynerd har en masse små banetegninger af små moduler som er lavet til os der ikke har en kæmpe bane...

 

mht. Slalom så satte jeg jo gang i projekt guide shaping i onsdags. Vi har trænet fire gange og han tager hele slalom efter et spring nu. Hans indgange er ret solide fra den "rigtige" side. Han havde lige lidt vanskeligheder da jeg skiftede side, men efter han fik forstærket hver port, så fik han egentlig hurtigt hul på bylden. Jeg tror ikke jeg vil anbefale andre at gøre det, for Calle er jo en lidt speciel fætter, som ikke helt kunne tåle at der vare fart på fra starten. I morgen når vi skal ud for at træne, så tror jeg at jeg filmer hans arbejde.

 

Nå til noget helt andet. Cassi var afsted til kiropraktor i dag og det var vist meget godt, for der var en del spændinger i ryggen på hende. Spændende at se om det hjælper på nedrivninger og slalom. Og om hun er mere i hopla i det hele taget. Det var lidt sjovt at se hvordan hun reagerede, hun var glad og fro da hun kom ud af bilen, og så lige pludselig opdagede hun hvor hun var. Cassi bryder sig jo ikke om at blive rørt ved, og de første gange hun var afsted var det jo fordi hun havde en del smerter i det ene bagben, så det er ikke lige hendes kop the at være hos kiropraktor. Men det var tydeligt at se på hende at det var godt at blive gået igennem i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er nemlig super sød, og samtidigt også en af de sjoveste og kærligere hunde jeg har oplevet.

 

jeg vågnede her i nat og(ja indrømmet han sover i sengen) der lå han helt ude på kanten med alle fire stænger i vejret og snorkboblede. Det lille pus blev så lidt forskrækket, da han faldt ned fra sengen.

 

Der skal dog ikke lægges skjul på at han også kan være monsterirriterende og a pain in the a**. Men sådan er det vel at have en unghund, som af og til rammes af et lettere tilfælde af autisme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har holdt agilitypause stort set siden Terkel flyttede ind. Men nu går det snart i gang igen! I næste uge har vi time hos AB, og vi skal også være demo-ekvipage til noget træneruddannelse. I ugen efter det starter vores vintertræning i ridehus, og så skal vi til kursus med AB. November byder på endnu en time hos AB, og springteknikkursus med Rikke Wriedt. I december har vi DAL, kursus med Claudia Elsner og time hos AB. Det bli'r da en ret aktiv vinter! :shock:

 

Terkel er i gang med at lære sine aller første "agilityforberedende øvelser" - vi træner startposition, sit/bliv og 2o2o-position (bagbenene op på en lille trækasse)! :lol: Ej, jeg får ikke trænet en skid med ham. Synes det hele går op i mave/renlighedsproblemer og sammenføring... :roll: Men det skal nok komme, han lader til at ha' nemt ved at lære, og jeg har ikke spottet nogle "problemområder" som skal tages fra start af, som jeg f.eks. gjorde med Iso og hendes manglende selvkontrol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så slettede pad'en lige alt det som jeg havde skrevet...

 

I onsdags var vi til træning for første gang efter besøget hos kiropraktor, og der var en verden til forskel. Cassi kastede sig ud i slalom og rev kun tre pinde. Hun var supernem at styre, men er en lille heks til sine felter. Hun ved udemærket godt hun skal tage dem, men det er bare en smule federe at tage de forhindringer der kommer bagefter. De felter er bare vores nemesis lige nu... Så vi har fokus på det i næste uge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal jeg være helt ærlig, så er det jo ikke Cassis skyld. Jeg har nok ikke været konsekvent nok. Problemet med hende er så at hvis jeg begynder at gentage for meget, så slukker hun helt på forhindringen. Hun er udemærket klar over at hun ikke gør det hun skal og føler sig ret fortabt... Så er spændt på hvad vi skal arbejde med på onsdag, og ville ønske at jeg bare kunne sige: Nu fokuserer vi på det agility, men der er lige en tur til Finland der kommer i første række.

Link til indlæg
Del på andre sites

Waouw camilse så lige jeres slalom video og det ser sku da godt ud. Hvilke metode har du brugt?

Jeg vil gerne prøve lære Kuno slalom tror jeg men synes jeg kan huske jeg havde så svært ved at fatte 2x2 eller hvad den nu hed synes slet ikke jeg KU fatte det hehe

Overvejer allé og så synes jeg også buerne er smarte men dem ved jeg ikke hvor man køber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Waouw camilse så lige jeres slalom video og det ser sku da godt ud. Hvilke metode har du brugt?

Jeg vil gerne prøve lære Kuno slalom tror jeg men synes jeg kan huske jeg havde så svært ved at fatte 2x2 eller hvad den nu hed synes slet ikke jeg KU fatte det hehe

Overvejer allé og så synes jeg også buerne er smarte men dem ved jeg ikke hvor man køber.

 

Jeg forstår virkelig ikke at du der er så god til klikker og shaping, ikke forstår 2x2 :vedikke::lol: Jeg synes at det er genialt og sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Waouw camilse så lige jeres slalom video og det ser sku da godt ud. Hvilke metode har du brugt?

Jeg vil gerne prøve lære Kuno slalom tror jeg men synes jeg kan huske jeg havde så svært ved at fatte 2x2 eller hvad den nu hed synes slet ikke jeg KU fatte det hehe

Overvejer allé og så synes jeg også buerne er smarte men dem ved jeg ikke hvor man køber.

 

selvfølgelig kan du fatte 2x2 �� det er ikke raketvidenskab. Når det er sagt, så indlærer jeg selv på alle'. Træner dog mine indgange separat via shaping.

 

her er Willemusen - de første 30 sekunder af videoen. Anden gang hun ser 12 pinde, så det går pænt hurtigt med forståelsen.

 

[video=youtube_share;6koqTozDhow]

Link til indlæg
Del på andre sites

Waouw camilse så lige jeres slalom video og det ser sku da godt ud. Hvilke metode har du brugt?

Jeg vil gerne prøve lære Kuno slalom tror jeg men synes jeg kan huske jeg havde så svært ved at fatte 2x2 eller hvad den nu hed synes slet ikke jeg KU fatte det hehe

Overvejer allé og så synes jeg også buerne er smarte men dem ved jeg ikke hvor man køber.

 

Vi har brugt guidet shaping. Han blev trukket igennem med godbidder de første par gange og så blev han bedt om selv at tilbyde adfærd, hvor han så fik en godbid for hver port, så for hver anden port og derefter variablet antal porte. Jeg vil så på ingen måde anbefale andre at gøre det på samme måde. Havde jeg haft valget så tror jeg at jeg havde kørt ham ind på buer, men da han slet ikke passer på sig selv, så er det en lille smule farligt. Og med alé der fik han for meget fart på og løb mildest talt ind i pindene. Så for ham handler det mere om at være klar over at de pinde er der og forstå at man altså skal bevæge sig igennem dem på en fornuftig måde. Er spændt på at se hvor vi ender henne. Jeg kan i hvert fald se mange steder hvor vi nok skal knokle lidt ekstra... Men der er jo lang vej endnu før han er en færdig agilityhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig kan du fatte 2x2 � det er ikke raketvidenskab. Når det er sagt, så indlærer jeg selv på alle'. Træner dog mine indgange separat via shaping.

 

her er Willemusen - de første 30 sekunder af videoen. Anden gang hun ser 12 pinde, så det går pænt hurtigt med forståelsen.

 

Man kan ikke se din video...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår virkelig ikke at du der er så god til klikker og shaping, ikke forstår 2x2 :vedikke::lol: Jeg synes at det er genialt og sjovt.

Kan bare huske noget med ur og to porte hmm :lol:

Måske jeg skal have genopfrisket det, der kommer du så ind i billedet du havde meget mere styr på det end mig ;-)

 

selvfølgelig kan du fatte 2x2 �� det er ikke raketvidenskab. Når det er sagt, så indlærer jeg selv på alle'. Træner dog mine indgange separat via shaping.

 

her er Willemusen - de første 30 sekunder af videoen. Anden gang hun ser 12 pinde, så det går pænt hurtigt med forståelsen.

 

[video=youtube_share;6koqTozDhow]

 

Det ser godt ud :5up:

Allé metoden virker også bare ligetil og tænker også det at shape indgangene vil være godt for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan bare huske noget med ur og to porte hmm :lol:

Måske jeg skal have genopfrisket det, der kommer du så ind i billedet du havde meget mere styr på det end mig ;-)

 

Klart, total styr på det :lol:

 

Men en start ville jo nok være at se dvd'en igen :mrgreen:

 

Men hvis du er tiltalt af allémetoden kan du jo også bare forsøge den, bare du ikke forventer noget af mig i den forbindelse, for den har jeg tilgengæld overhovedet ikke styr på :lol: Jeg kan huske at det blev forsøgt med Flica en gang, da det sikkert stadig var ret nyt og moderne, men hun bragede bare lige igennem og fattede ikke en skid :lol: Hun fik indlært slalom med god gammeldags lokning, gentaget gange 1000 eller noget i den stil, ak ja, de gode gamle dage :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...