Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Indtil videre er der ikke lagt så mange stævner ind, men det første stævne udendørs plejer at være sidste weekend af april, så der er jo god tid til både at blive steriliseret og træne fremadsendelse fra scratch.

har du en ide om hvad der gik galt i hendes hoved, for hun plejede da at løbe super flot?

 

 

Fine Leah! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu aner jeg ikke hvordan Poker er mentalt? Men en hund som Johna fx kører meget hurtigt træt i ting. I sommers fx var vi inde i en fantastisk rally-periode, hvor hun var på og gik så fint når vi trænede, som kulminerede i hendes første (og eneste) gennemførte stævnebane nogensinde: 93 point og en 3. plads. Og så gad hun pludselig overhovedet ikke mere! færdig, punktum, slut! Rally kunne rende hende, jeg kunne rende hende, ja faktisk kunne alt, undtagen at snuse efter mus, rende hende.

 

Det samme gør sig gældende med agilityen for hendes vedkommende. Hun løber allerbedst hvis jeg træner meget sjældent. Fx pt hvor hun overhovedet ikke løber agility. Når hun så en sjælden gang imellem får lov at løbe, så er hun fyr og flamme. Det er ikke et råd der praktisk fungerer særligt godt, for det betyder jo sådan set, at vi aldrig bliver bedre, da vi ikke kan træne ting :roll: men eftersom hun er "pensioneret" fra alle konkurrencer, så fungerer det fint for os.

 

Det jeg gerne vil frem til er, at en lignende - men mere praktisk brugbar - situation med mindre træning og evt et par gode lange pauser af og til, ikke nødvendigvis er en skidt ting for alle hunde. Nogle hunde er bare ikke lavet til konstant træning - de kører sur i det, ligemeget hvor meget vi laver træningen til en leg, i min erfaring. Mens andre hunde - og dem har jeg heldigvis også een af (og det ser ud til at jeg forhåbentlig ender med 2) lever og ånder for at lege med deres "mor"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kun lidt over en uge til årets første stævne :banan: Det er på hjemmebane i Højme og jeg glæder mig!

 

Nu skal Lunas ikke eksisterende løbefelt på A'et testes i konkurrence, det bliver spændende om hun får sine første feltfejl :mrgreen:

 

_____________________

LL: Ang sterillisation - Luna blev i sommers og har kun haft godt af det! Nu var hun jo godt nok ikke specielt umotiveret før -men hun er virklelig motiveret nu! Så jeg krydser for hende Poker pigen også finder lidt ekstra arbejdsglæde frem :pray: (Luna gad fx ikke hente bold før - nu er hun fuldstændig bindegal og skal bare afsted)

Link til indlæg
Del på andre sites

har du en ide om hvad der gik galt i hendes hoved, for hun plejede da at løbe super flot?

 

 

Fine Leah! :banan:

 

Ved det ikke rigtig. Måske agility-overload, måske noget unghunde-halløj, det gik ned ad bakke omkring de 2,5 år. Hun VAR nemlig superfin i starten af sæsonen og løb det ene fejlfrie løb efter det andet. Men pludselig var der alt muligt andet, der var mere spændende. Men alligevel er vi i klasse 3 lige om lidt, så det er helt okay, at hun har haft en off-periode, for vi har jo også løbet rimelig meget hendes unge alder taget i betragtning. Og jeg tror at vi begge har haft godt af pausen. Nu må vi se, hvad der sker. Ved ikke om jeg skal træne nogle steder i foråret f.eks. Men måske får jeg blod på tanden, når hun har fundet sit fokus igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigmor og jeg var til DGI landsdelsstævne i Barthahus i går... Jeg var rimelig tømmermænds ramt og havde kun fået 2-3 timers søvn, men jeg overlevede da. Jeg tror det var godt at ridehallen var så skide kold, det holdt mig da vågen :lol:

 

Vi var tilmeldt i begynder/debutant klassen, hvor vi skulle løbe den samme agilitybane (minus vippe og slalom) 2 gange og så 1 springklasse (minus slalom). Overordnet set, så synes jeg faktisk det gik rigtig fint. Det vigtigste var selvfølgelig at vi skulle have det sjovt på banen, men derudover, så var målet at Rigmor skulle kunne holde fokus på banen og mig.

 

1. agilityløb gik simpelthen SÅ godt. Vi kom igennem hele banen uden at hun mistede fokus og hun fulgte mig så godt :banan: Jeg var virkelig stolt af hende. Det blev dog til et disk, da jeg glemmer at kalde på hende efter et spring, så hun løber ind i en tunnel. Men jeg følte det overhovedet ikke som et disk, da hun bare klarede alt andet så godt :hjerte:

 

I 2. agilityløb kom frække Rigmor på banen :lol: Vi nåede over 4 forhindringer og så synes hun lige at hun skulle løbe lidt rundt for sig selv. Det rigtig gode var at jeg kunne få kontakt til hende igen, og vi løber videre. Ca. 5 forhindringer senere kommer vi til balancen, og mens Rigmor er på den får hun øje på en hund og dens ejer ved start/slut området (som hun havde været meget interesseret i inden løbet), som hun så desværre løber direkte ud til. Så vi stoppede bare der.

 

Springløbet var det sidste, og her var Rigmor DØDtræt. Vi når kun startspringet og så går hun i snus (hvilket hun gør hvis hun er træt, noget er svært eller der er mad :mrgreen:). Jeg prøver at få kontakt til hende, og ender med at tage hende op. Vi kommer så i gang igen, men når så kun 2 spring mere, da Rigmor får et løveflip og spæner rundt i store cirkler på banen, til STOR underholdning for resten af deltagerne :lol: Så jeg løb bare ud med hende.

 

 

Jeg er i hvert fald fortrøstningsfuld efter stævnet. Jeg tror med mere stævneerfaring og Rigmor der bliver ældre og mere moden, så skal vi nok lære at holde fokus gennem hele løb og stævner.

Jeg holder mig i hvert fald til DGI stævner foreløbig, og så med kun 1-2 løb per gang :-D

Næste stævne bliver DGI, igen i Barthahus d. 22 feb, hvor vi skal løbe 1 agility- og springbane.

Link til indlæg
Del på andre sites

MissLøven: I var voldsomt gode! Det synes jeg virkelig :banan:God fart og masser glæde og rigtig fin kontakt på trods af alle de forstyrrelser der er sådan et sted!

Du kan sagens være rigtig stolt og glad over jeres præstation!

Vi glæder os til at se jer igen d. 22. feb :klap:

 

Ps. Havde du tømmermænd? Godt klaret! Det kunne hverken ses på dig eller jeres løb :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi løb også DGI landsdelstunering (del 2) igår :blink:

Vi løb ikke de samme baner, da MissLøven er begynder, men der var nu udfordringer nok (åbenbart).

 

I AG løb 1 fik jeg med hiv og sving ført og fejlfri gennem banen. Hundepigen har åbenbart glemt at man skal ned og stå på feltet på balancen så hun stoppede halvt oppe på nedgangen og skal hjælpes ned. Pyha - det er svært at huske sin læring til stævner :stupid:

 

I AG løb 2 (samme bane) blev vi disket 2 steder. Den lille møghund (:engel:) venter ikke på sit release på balancefeltet (men hun løb i det mindste flot ned!) og vælter lige ind i den forbudte tunnel der ligger og lokker. Damn!

 

I SP løbet kom vi fejlfri igennem i god tid og med god fart - feeed bane. Let kl. 1 bane med godt flow og masser fart. Fedt fedt fedt!

 

... Men hundepigen var jo en glad fis, så det går nok alt sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal afsted på søndag :banan:

DGI landsdelstunering - glæder mig!

 

Første officielle stævne er dog først om en måned hos VAS - det må være det samme som det du skal til, Camilse?

 

Nej, skal ikke til VAS. Store hunde er samme dag som htm konkurrencen i Sorø og Cassi skulle forhåbentlig få to nye titler den da :x: Så tager Fakse. Der kan begge hunde også løbe samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

MissLøven: I var voldsomt gode! Det synes jeg virkelig :banan:God fart og masser glæde og rigtig fin kontakt på trods af alle de forstyrrelser der er sådan et sted!

Du kan sagens være rigtig stolt og glad over jeres præstation!

Vi glæder os til at se jer igen d. 22. feb :klap:

 

Ps. Havde du tømmermænd? Godt klaret! Det kunne hverken ses på dig eller jeres løb :5up:

 

:lol: Jep, jeg havde været til en forsinket julefrokost aftenen før. Jeg satser på at være frisk og vel udhvilet næste gang!

 

Og tak Line!! :-D Og ja, tak for din heppen under vores løb! Jeg kunne sagens høre dig :mrgreen:

Vi glæder os også til næste gang. Og forhåbentlig ligger vores løb, så jeg rent faktisk også kan se jeres :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...