Hop til indhold

DcH konkurrence og træningstråden 2015 og 2016


Miss_M
 Share

Recommended Posts

Tak, så er jeg mere rolig... øh... Hvor godt er "dårligere"??

 

Vi startede med 106,9 (med 8,8 på sporet). Gangen efter mistede vi sporet og fik kun 75,55. Sidst brillerede vi med samlet 2 point i fvf, sit, stå og dæk, men gik dagens bedste spor med 9,4 og endte på 120,05.

Altså meeeeeeget langt op til oprykningen på 160

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede med 106,9 (med 8,8 på sporet). Gangen efter mistede vi sporet og fik kun 75,55. Sidst brillerede vi med samlet 2 point i fvf, sit, stå og dæk, men gik dagens bedste spor med 9,4 og endte på 120,05.

Altså meeeeeeget langt op til oprykningen på 160

 

Bevares, der er da et stykke vej til de 160, men jeg er ret sikker på, at det kan gøres temmelig meget værre :mrgreen:

 

Jeg husker med gru, hvordan min hund gik på svalejagt midt i apporten og lettede ben i feltet, da vi var til forprøve sidste sommer... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt, tror der bliver behov for det :mrgreen:

 

Nu må vi se, hvordan det hele bliver tilrettelagt. Sidste år var vi meget sent færdige i C-klassen, så deltagerne fra B havde masser af tid til at heppe.

 

Jeg vil dog lige se, hvordan det går på udebane, før jeg tilmelder mig på hjemmebanen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bevares, der er da et stykke vej til de 160, men jeg er ret sikker på, at det kan gøres temmelig meget værre :mrgreen:

 

Jeg husker med gru, hvordan min hund gik på svalejagt midt i apporten og lettede ben i feltet, da vi var til forprøve sidste sommer... :stupid:

 

Vi har da endnu ikke præsteret at blive nr. sidst :klap:

 

Vi arbejder os stille og roligt derop af.

P.t. er det vores stuedressur, der halter gevaldigt. Det er til at arbejde med. Det ville være værre, hvis hun ikke havde fattet hvad "spor" går ud på

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da endnu ikke præsteret at blive nr. sidst :klap:

 

Vi arbejder os stille og roligt derop af.

P.t. er det vores stuedressur, der halter gevaldigt. Det er til at arbejde med. Det ville være værre, hvis hun ikke havde fattet hvad "spor" går ud på

 

Her er det sjovt nok også stuedressuren, der halter mest. I begyndelsen havde Ingle rigtigt svært ved de frie øvelser i C, men det har jeg fået rettet op på - på bekostning af "det kedelige" ;-)

 

Egentlig synes jeg godt, at jeg kunne bruge et års tid mere, før vi skulle stille i B, men min træner har været så elskværdig at minde mig om, at jeg sagde det samme om at stille i C for et år siden. Dengang havnede vi på mystisk vis i top 5 og med oprykning i første forsøg trods grumme konkurrencenerver, så måske bliver det slet ikke så slemt endda? Denne gang er jeg jo i det mindste på udebane :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Whauuu - nu har jeg besluttet at skifte retning :shock: Efter at vi i et år har trænet B-programmet, og egentlig ville stille til konkurrence snart, så er jeg blevet lidt betaget af det Nordiske program. Tror også umiddelbart det passer bedre til Sinus' temperament, så jeg har tilmeldt mig et weekend-kursus i "Lille Nordisk"....

Er lidt lun på at tage den udfordring, så nu dropper jeg B-programmet og går all in for det Nordiske :-D

 

Er jeg blevet helt gal :hmm:

Nogen herinde der har trænet det, og kan give in-put? Jeg er meget åben for Info/erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Whauuu - nu har jeg besluttet at skifte retning :shock: Efter at vi i et år har trænet B-programmet, og egentlig ville stille til konkurrence snart, så er jeg blevet lidt betaget af det Nordiske program. Tror også umiddelbart det passer bedre til Sinus' temperament, så jeg har tilmeldt mig et weekend-kursus i "Lille Nordisk"....

Er lidt lun på at tage den udfordring, så nu dropper jeg B-programmet og går all in for det Nordiske :-D

 

Er jeg blevet helt gal :hmm:

Nogen herinde der har trænet det, og kan give in-put? Jeg er meget åben for Info/erfaringer.

 

Jeg træner det ikke selv, men har det i tankerne, hvis Maggies bagben ikke kan holde til eftersøgningen i A - altså hvis vi nogensinde skulle rykke op.

Det ville så blive i spor.

 

Men jeg har hjulpet til et par lille nordisk konkurrencer i klubben og kender lidt til programmet. Vi har også et par hundeførere i klubben, som har startet, som jeg kan trække lidt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner det ikke selv, men har det i tankerne, hvis Maggies bagben ikke kan holde til eftersøgningen i A - altså hvis vi nogensinde skulle rykke op.

Det ville så blive i spor.

 

Men jeg har hjulpet til et par lille nordisk konkurrencer i klubben og kender lidt til programmet. Vi har også et par hundeførere i klubben, som har startet, som jeg kan trække lidt på.

 

Jeg vælger også sporet, som jo er vores favoritdiciplin :lun: Vi har trænet spor siden Sinus var helt lille, og elsker det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille pigen Emma er endelig begyndt at forstå, ved en stå, er det ikke meningen man skal sætte sig ned når godbidden nærmere sig. Kan helt klart mærke hun er inde i en periode, hvor vi kan koncentrere os lidt igen. Vi har igår startet op på spor igen efter en pause på 3 md. Og hun er altså kun knap 9 md. Hun fortsatte på det niveau hvor vi stoppede.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nogen her der kan forklare dch's priser til mig.

Ved godt de nok ikke er det samme fra forening til forening..... men systemet er vel det samme.

men der er så mange forskellige beløb, og ingen af lokalforeninger her har rigtigt kunne forklare det....

medlemsgebyr, trænings gebyr, oven i nævner de så nogle steder særligt hvalpekursus pris m.m.

meget forvirende

 

Det ene øjeblik er træningsgebyr pr hold, det næste øjeblik er det ligeså mange hold du vil i 3 måneder eller hele året..... og altså i samme lokalforening

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen her der kan forklare dch's priser til mig.

Ved godt de nok ikke er det samme fra forening til forening..... men systemet er vel det samme.

men der er så mange forskellige beløb, og ingen af lokalforeninger her har rigtigt kunne forklare det....

medlemsgebyr, trænings gebyr, oven i nævner de så nogle steder særligt hvalpekursus pris m.m.

meget forvirende

 

Det ene øjeblik er træningsgebyr pr hold, det næste øjeblik er det ligeså mange hold du vil i 3 måneder eller hele året..... og altså i samme lokalforening

Det eneste som er ens i alle foreninger er medlemsgebyret, det gebyr den enkelte lokalforening aflevere til DcH.

så betales der et trænings gebyr som kan være meget forskelligt, de fleste steder gælder det et år, oftest for et hold med ekstra betaling for ekstra hold. Hvalpe hold eller deciderede kursushold kan man i nogle lokalforeninger få af fx 10 ganges varighed, man kan så som oftest vælge at betale et lille ekstra beløb for medlemskab af lokalforeningen resten af året.

men systemet er ikke nødvendigvis det samme fra forening til forening ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen her der kan forklare dch's priser til mig.

Ved godt de nok ikke er det samme fra forening til forening..... men systemet er vel det samme.

men der er så mange forskellige beløb, og ingen af lokalforeninger her har rigtigt kunne forklare det....

medlemsgebyr, trænings gebyr, oven i nævner de så nogle steder særligt hvalpekursus pris m.m.

meget forvirende

 

Det ene øjeblik er træningsgebyr pr hold, det næste øjeblik er det ligeså mange hold du vil i 3 måneder eller hele året..... og altså i samme lokalforening

 

Det er også virkelig uigennemskuelig.... Og så er det meget forskelligt fra klub til klub, hvordan de vælger at sammensætte det.

 

Men alle steder betaler man et grundkontingent til DcH - Det er på 265 kr.

Det går til DcH's hovedforeningen, for forsikring osv.

Dertil kommer der et kontingent til den kreds som klubben tilhøre - går til uddannelse af trænere, kurser, kredsinstruktører osv. osv.

De to ting lægges ofte bare sammen og kaldes et grundkontingent (typisk omkring 450 kr for et år) og det skal man betale, uanset om man skal gå på et hold der kun vare nogle måneder eller vil fortsætte et helt år.

 

 

Klubberne kan så selv bestemme hvad de tager i træningsgebyr - Altså det man betaler til klubben for selve træningen.

Det kan være vildt forskelligt hvordan det er skruet sammen.

Nogle har et hvalpekursus og en bestemt pris for det, hvis man ikke vil andet end hvalpehold.

 

Men langt de fleste har derudover eller kun et fast træningsgebyr man betaler for et helt års træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja det gjorde mig så lidt klogere.... tak

stadig forvirret over at de sagde forskellige ting.... men måske forskellige muligheder... som bare ikke blev skilt ad

 

Så fårstår jeg det ret?

medlemsgebyr = basis betaling til forening (lands + region + lokal)

Træningsgebyr = for at træne.... ofte fri træning efter det er betalt... evt kun 1 hold af gangen, men gælder for hele året (for det meste)

Men der kan være et kursusgebyr, Feks hvalpe kursus, hvor man så ikke skal være medlem, men kun betaler for de 10 gange...

 

Må nok bede dem skrive helt konkret, deres priser og hvad det giver mig af muligheder.... Se om de så kan forklare det.

 

Ville være rart med et mere gennemskueligt system

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I andre trænet startporte på sporet? Bella er simpelthen en knold til at få startet pænt! Når jeg stiller mig ved den ene startmarkering, fiser hun 5-7 skridt frem mod den anden, og så begynder hun at søge ud til en af siderne. Jeg vil jo egentlig gerne at hun starter pænt og roligt, og søger fra den ene pind mod den anden, og selvfølgelig tager sporet når hun finder det.

 

Jeg operer pt med to metoder. Den ene er at jeg dækker hende af, sætter startporten op, starter sporet op 15 skridt før porten, viser hende en bold som jeg så lægger i porten og så lægger ganske kort spor efter det. Når så hun sættes på ved den ene pind i porten, søger hun fint fremad, for hun har jo set at bolden ligger der. Og herefter tager hun sporet ret fint.

 

Den anden metode er at jeg sætter en masse startporte op, og så lægger jeg et langt ligeud spor ind gennem alle portene. På den måde kan jeg uden det store besvær træne 5-7 porte. Jeg tager så en port, lader hende gå kort spor efter det, trækker hende af sporet, sele af og belønning. Hen til næste port, sele på og så igang. Ved denne metode er jeg så nødt til at lægge mad i sporet i startporten for at belønne hende for at tage sporet.

 

Sidstnævnte metode synes jeg bare ikke giver hende forståelsen af, at hun skal søge mod den anden pind, men omvendt lærer den hende en god forståelse for at tage sporet når hun falder over det.

 

Hvordan har I andre gjort?

 

Der er måske en lillebitte chance for at jeg i virkeligheden bare er skide utålmodig:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I andre trænet startporte på sporet? Bella er simpelthen en knold til at få startet pænt! Når jeg stiller mig ved den ene startmarkering, fiser hun 5-7 skridt frem mod den anden, og så begynder hun at søge ud til en af siderne. Jeg vil jo egentlig gerne at hun starter pænt og roligt, og søger fra den ene pind mod den anden, og selvfølgelig tager sporet når hun finder det.

 

Jeg operer pt med to metoder. Den ene er at jeg dækker hende af, sætter startporten op, starter sporet op 15 skridt før porten, viser hende en bold som jeg så lægger i porten og så lægger ganske kort spor efter det. Når så hun sættes på ved den ene pind i porten, søger hun fint fremad, for hun har jo set at bolden ligger der. Og herefter tager hun sporet ret fint.

 

Den anden metode er at jeg sætter en masse startporte op, og så lægger jeg et langt ligeud spor ind gennem alle portene. På den måde kan jeg uden det store besvær træne 5-7 porte. Jeg tager så en port, lader hende gå kort spor efter det, trækker hende af sporet, sele af og belønning. Hen til næste port, sele på og så igang. Ved denne metode er jeg så nødt til at lægge mad i sporet i startporten for at belønne hende for at tage sporet.

 

Sidstnævnte metode synes jeg bare ikke giver hende forståelsen af, at hun skal søge mod den anden pind, men omvendt lærer den hende en god forståelse for at tage sporet når hun falder over det.

 

Hvordan har I andre gjort?

 

Der er måske en lillebitte chance for at jeg i virkeligheden bare er skide utålmodig:oops:

 

Jeg bruger/har brugt den sidste af dine metoder. Det har givet fin forståelse for at tage sporet, og han gør det altid den rigtige vej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor syntes du hun skal søge mod den anden pind? Jeg ville under ingen omstændigheder lade hunden bruge øjnene under sporsøg ;) dvs en bold hunden ser er også udelukket;) jeg ville bare lade hunden søge lige fremad, dvs sætte den på vinkelret, i starten ganske få skridt fra sporet og lade hunden søge fremad til den rammer sporet, godbidder ville jeg bruge noget ude af sporet, dvs behandle øvelsen som et knæk på sporet, ingen godbidder i knækket men 2-3 skridt fra, husk ingen fært i startfældet ;) dvs stor bue for at sætte porten;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor syntes du hun skal søge mod den anden pind? Jeg ville under ingen omstændigheder lade hunden bruge øjnene under sporsøg ;) dvs en bold hunden ser er også udelukket;) jeg ville bare lade hunden søge lige fremad, dvs sætte den på vinkelret, i starten ganske få skridt fra sporet og lade hunden søge fremad til den rammer sporet, godbidder ville jeg bruge noget ude af sporet, dvs behandle øvelsen som et knæk på sporet, ingen godbidder i knækket men 2-3 skridt fra, husk ingen fært i startfældet ;) dvs stor bue for at sætte porten;)

 

Jeg skal jo blive stående til hun er i fuld line, og det bliver noget værre rod hvis hun ikke lærer at søge lige frem hvor jeg anviser. Som sagt flakker hun så bare til en af siderne, og fanger måske/måske ikke sporet på et tidspunkt. Så jeg vil gerne at starten bliver mere kontrolleret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger jo af flere ting. Bla. Om klubben selv ejer sit klubhus m.m.

 

Min klub får lokale og arealer stillet til rådighed af kommunen og har derfor ikke disse udgifter.

 

her koster det 950 kr.(650 i grundkontigent og 300 kr. I træningsgebyr) For et hold. Efterfølgende hold 100 kr. Ekstra. Ved indmeldelse efter 1. August halveres træningscentret og efter 1. Oktober mener jeg der bortfalder.

Hvalpe betaler kun grundkontigent for hvalpeholdet og efterfølgende træningsgebyr hvis de vil forsætte i klubben. Det er vi nødt til hvis vi skal kunne konkurrere.

 

Man har så mulighed for at bruge arealerne når man har lyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...