Hop til indhold

Min mali spiser ikke! kun lidt


Kaso
 Share

Recommended Posts

Det gør mig ondt med din hund. Men stop dit brok over danske dyrlæger. I Danmark betaler vi en høj skat, som udregnes efter indkomst. En dyrlæge betaler ca. 60% i skat. Vi betaler 25% i moms på alle varer, uanset om man er rig eller fattig. Pengene fra skat og lign. går til gratis skolegang, lægebehandling, til betaling af sociale ydelser og meget mere. I Danmark er skellet mellem rig og fattig mindre end i Tyskland. Vi har ingen underklasse, og behandler ikke folk anderledes fordi de ikke er velstillede.

 

Igen, det er ærgerligt med din hund, men mon ikke den har været syg fra start? Sket er sket, og sådan er det. Men jeg tror ikke du skal give de danske dyrlæger skylden.

 

Bortset lige fra det markerede, som er en helt anden snak, så er jeg enig.

 

TS, det gør mig ondt med din hund :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

@AnneMangetal

Først læse og bagefter skriver om andre ting (danmark er rig og gode, tyskland bla bla bla). Her angånede ikke alle Dyrelægen i Danmark, men egen erfaring med 2 klinik og en Dyrelæge.

Jeg har allerede betalt, så pengene er gået. men de idioten kunne ikke finde problemt. Defor jeg er irriteret. Dyrelægen i tyskland betaler omkring 53% skat. Dyrelægene her køber Ormkur tablet 2stk fra tyske firma BAYER Droncit for 35krone til erhvervi til privat koster 60-70 kroner. Men her salger de til 200 krone plus konsultation. Det er tyveri.

Jeg arbejder selv professionelt 8 timer og har været i skolen min 4 år mere ind en Dyrlæge. Jeg får efter skat omkring 900 krone. Men en idiot bar laver en blodprøve i centrallaboratoriet frederiksberg hospital for 310krone, men han slager til mig til 900kroner. det er også rigtig tyveri. @Alfen

Bar læse først, gift i nyren. GIFT klinik er sikkert som 80% det var en rottegift. Forsætligt eller ikke det ved jeg ikke NU.

Link til indlæg
Del på andre sites

@AnneMangetal

Først læse og bagefter skriver om andre ting (danmark er rig og gode, tyskland bla bla bla). Her angånede ikke alle Dyrelægen i Danmark, men egen erfaring med 2 klinik og en Dyrelæge.

Jeg har allerede betalt, så pengene er gået. men de idioten kunne ikke finde problemt. Defor jeg er irriteret. Dyrelægen i tyskland betaler omkring 53% skat. Dyrelægene her køber Ormkur tablet 2stk fra tyske firma BAYER Droncit for 35krone til erhvervi til privat koster 60-70 kroner. Men her salger de til 200 krone plus konsultation. Det er tyveri.

Jeg arbejder selv professionelt 8 timer og har været i skolen min 4 år mere ind en Dyrlæge. Jeg får efter skat omkring 900 krone. Men en idiot bar laver en blodprøve i centrallaboratoriet frederiksberg hospital for 310krone, men han slager til mig til 900kroner. det er også rigtig tyveri. @Alfen

Bar læse først, gift i nyren. GIFT klinik er sikkert som 80% det var en rottegift. Forsætligt eller ikke det ved jeg ikke NU.

Som Potil skriver, virker det meget mærkeligt at du går så højt op i pengene frem for det faktum, at du lige har måtte aflive din ganske unge hund :hmm: Savner du ikke din hund eller?

 

Altså, jeg forstår godt frustrationen over at de ikke kunne finde frem til hvad din hund fejlede, så han kunne få hjælp i tide. Det ville de fleste da være rigtig kede af. Men det ville da skyldes, at man blev nødt til at sige farvel. Pengene er jo spildt og dem kan du tjene ind igen. Du får aldrig din hund igen.

 

Ja, på mig virker det bare mystisk at gå så meget op i pengene i sådan en situation. Når vi har fået aflivet hunde i familien, har det da ikke været dyrlægeregningen der fyldte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaso, det lyder som du og din hund har fået en dårlig behandling og oplevelser hos de 2 dyrlæger. Jeg er enig i at det lyder som om det er for dårligt og når nogen tillader sig at tage så høj en betaling for Deres service som danske dyrlæger gør må man forvente høj kvalitet og super service.

 

Det er helt igennem træls og værst naturligvis at det kostede hvalpen livet. Jeg kondulerer

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu viser sorg sig jo på mange måder... da jeg mistede en kat klagede jeg over at skulle betale 5000 kroner for en død kat. I dag kan jeg da godt se, at det var en reaktion i sorg... Sad jeg i den situation ville jeg i øvrigt blive rigtig ked af at læse, at jeg KAN have medvirket pga sult osv. Jeg har ikke læst tråden, men jeg rystes over kommentaren om at nyrerdød kan skyldes sult. Den slags synes jeg ikke vi plejer at gøre herinde mod folk - uanset en tråds indhold....

 

Til trådstarter: Jeg er ked af at høre om din hund. Ikke alle dyrlæger er lige gode i Dk. Jeg kender ikke din historie, men tag dig god tid til at finde en dygtig dyrlæge - spørg fx andre hundefolk. Der er meget stor forskel. Jeg oplever det jævnligt, når folk har adfærdsproblemer. Nogle tager ikke engang sådan en ejer seriøs men sender fx en ejer med en fuld rød zone aggressiv hund der angriber børn hjem til familien med... en DAP.spray.... men så har man da tjent de penge... Så brug noget tid på at finde en dyrlæge, der både kan sit kram, og som du svinger med i kemi. Vigtigst er det, at dyrlægen lytter

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg sige det gør mig ondt med din hund, det er rigtig øv :(

 

Der findes både gode og dårlige dyrlæger i både danmark og tyskland.

derfor gælder det om at finde en dyrlæge man har tiltro til.

 

at tingene er dyrer i danmark er velkendt, man kan både få billigere tandlæge, service på bil osv i tyskland, lige som polen er endnu billigere. lønninger og priser på ting hænger som regel sammen og danmark er ikke et billigt land, tilgengæld har vi nogen serviceydelser i det offentlige som der sjælldent bliver beklaget over, gratis skolegang, fri læge, kontanthjælp osv..

 

Du har gjort det du kunne, og hvis du bedre kan lide den tyske dyrlæge, så der jo ikke noget i vejen for at bruge denne en anden gang hvis du ønsker at få hund igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg sige det gør mig ondt med din hund, det er rigtig øv :(

 

Der findes både gode og dårlige dyrlæger i både danmark og tyskland.

derfor gælder det om at finde en dyrlæge man har tiltro til.

 

at tingene er dyrer i danmark er velkendt, man kan både få billigere tandlæge, service på bil osv i tyskland, lige som polen er endnu billigere. lønninger og priser på ting hænger som regel sammen og danmark er ikke et billigt land, tilgengæld har vi nogen serviceydelser i det offentlige som der sjælldent bliver beklaget over, gratis skolegang, fri læge, kontanthjælp osv..

 

Du har gjort det du kunne, og hvis du bedre kan lide den tyske dyrlæge, så der jo ikke noget i vejen for at bruge denne en anden gang hvis du ønsker at få hund igen.

 

Nu synes jeg godt nok det bliver lidt politisk. Først betaler vi for at uddanne dyre akademikere med SU og gratis undervisning og så præsentere de os bagefter for absurde regninger. Vi har det godt i DK, men på visse områder er vi altså temmelig blåøjede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er virkelig ked af at læse at en hund er død.

 

 

At vi ikke har nogen underklasse i DK, lyder i mine ører som noget liberal alliance kunne finde på at påstå. Det er ikke korrekt.

 

Nu citerer jeg lige dig, og ikke en af de andre der har skrevet det samme. Men jeg synes virkelig det er utidigt at diskutere social klasse i en tråd hvor TS netop har skrevet at hunden er død:evil: Men tag til Tyskland og kig nærmere på deres klassesamfund, og i finder nok ud af at vi har det ret godt her i andedammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist at høre at Kaso er død. Han var en dejlig lille malle. :vuf:

Det er dyrt at gå til dyrlæge i Danmark og kvaliteten er meget forskellig. Jeg bruger kun vores lokale dyrlægehus til at aflive mine hunde. Her kan jeg nemlig få lov til at græde i fred. Vaccinationer klarer jeg hos en billig dyrlæge og specielle tilfælde kører jeg gerne både til Århus eller til Fyn for at få klaret.

Dyrlægepriserne er nok med til at flere og flere vælger at sygeforsikre deres hund.

 

Jeg har også et godt indtryk af de tyske dyrlæger og ved at mange kører til Tyskland for at få foretaget forskellige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu citerer jeg lige dig, og ikke en af de andre der har skrevet det samme. Men jeg synes virkelig det er utidigt at diskutere social klasse i en tråd hvor TS netop har skrevet at hunden er død:evil: Men tag til Tyskland og kig nærmere på deres klassesamfund, og i finder nok ud af at vi har det ret godt her i andedammen.

 

Men du bragte det jo selv på bane.

 

Kaso...hvis du på et tidspunkt skal have en ny hund, så tegn en sygeforsikring på den...jeg ved, at der er flere herinde fra, der har sygeforsikring på deres og som har været glade for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu citerer jeg lige dig, og ikke en af de andre der har skrevet det samme. Men jeg synes virkelig det er utidigt at diskutere social klasse i en tråd hvor TS netop har skrevet at hunden er død:evil: Men tag til Tyskland og kig nærmere på deres klassesamfund, og i finder nok ud af at vi har det ret godt her i andedammen.

Jeg synes at den bedrevidende og belærende tone som nogle har anvendt i denne tråd er mere uhøflig, ja faktisk grænsende til respektløs.

 

Mht hvorvidt vi skulle have et klasseløst samfund her i landet, så er jeg da godt klar over at der er mange andre lande med større social ulighed, men derfor er da stadig noget sludder at vi ikke har nogen underklasse i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...