Hop til indhold

Er Jeres hunde tegn lovligt


ridiger
 Share

Recommended Posts

Da der nu er en tråd omkring hundetegn kom jeg til at tænke på om alle havde de lovlige oplysninger på selve tegnet?

 

Jeg vil da gerne oplyse at Bubbers tegn ikke føgler lovgivningen pga at jeg ikke vil have at folk skal vide hvor vi bor. Hvis han blev kidnappet. Rådet fik jeg fra den hunde skole som jeg brugte i sin tid.

 

Så er Jeres tegn helt lovlige?

 

 

 

 

 

Dette er taget ud af hundeloven:

 

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da der nu er en tråd omkring hundetegn kom jeg til at tænke på om alle havde de lovlige oplysninger på selve tegnet?

 

Jeg vil da gerne oplyse at Bubbers tegn ikke føgler lovgivningen pga at jeg ikke vil have at folk skal vide hvor vi bor. Hvis han blev kidnappet. Rådet fik jeg fra den hunde skole som jeg brugte i sin tid.

 

Så er Jeres tegn helt lovlige?

 

 

 

 

 

Dette er taget ud af hundeloven:

 

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Ja vores er lovlige. Men de har det sjældent på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da der nu er en tråd omkring hundetegn kom jeg til at tænke på om alle havde de lovlige oplysninger på selve tegnet?

 

Jeg vil da gerne oplyse at Bubbers tegn ikke føgler lovgivningen pga at jeg ikke vil have at folk skal vide hvor vi bor. Hvis han blev kidnappet. Rådet fik jeg fra den hunde skole som jeg brugte i sin tid.

 

Så er Jeres tegn helt lovlige?

 

 

 

 

 

Dette er taget ud af hundeloven:

 

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Mine går kun med halsbånd når vi går tur, træner - er ude for hjemmet ;-)

Så de er sådan set ikke lovlige når de går hjemme...

 

Mine har så ikke kun et halsbånd, men flere :genert: og dem der "primært" bliver brugt, er der hundetegn på med mit efternavn, adresse og tlf.nr. (både mobil + fastnet) og de andre halsbånd vi bruger har hundetegn på fra Olivers, hvor der står efternavn samt tlf.nr (mobil + fastnet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da der nu er en tråd omkring hundetegn kom jeg til at tænke på om alle havde de lovlige oplysninger på selve tegnet?

 

Jeg vil da gerne oplyse at Bubbers tegn ikke føgler lovgivningen pga at jeg ikke vil have at folk skal vide hvor vi bor. Hvis han blev kidnappet. Rådet fik jeg fra den hunde skole som jeg brugte i sin tid.

 

Så er Jeres tegn helt lovlige?

 

 

 

 

 

Dette er taget ud af hundeloven:

 

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Adresse og telefonnummer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hundetegn er semi-lovlige, idet der står mit efternavn, adressen uden nummer og by uden postnummer samt mit mobilnummer på. Derudover hænger den grå plastikdims fra Dansk Hunderegister der også.

 

Navnet på hunden er for de to voksnes vedkommende broderet på halsbåndet :mrgreen: Sikken en service jeg yder til evt. hundenappere :mrgreen:

 

Jeg skifter også mellem halsbånd og har sat en lille karabinhage i skiltene, så jeg slipper for at have flere skilte.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Mine har lovlige tegn på hele tiden, men da jeg ikke kan lide at de har halsbånd på når der ikke er brug for det, så "vi indgået et forlig": meget tynde halsbånd som kan knække hvis de sidder fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er det ikke, der står kun telefon-nummer, fastnet og mobil på. Jeg vil ikke have at Victor's navn står der på af samme grund så han kan kaldes til sig af fremmede. Så er der det praktiske. Victor er en papillon det sætter grænser for hvor stort tegnet kan være, jeg vil ikke hænge et kæmpe rapper-skilt om halsen på ham så han får duk-nakke af at gå med det (overdrivelse fremmer forståelsen), men vi har et meget langt gadenavn og hvis det skulle stå på et tegn så skulle han have et alt for stort tegn. Så der er flere grunde. Desuden er han jo også chippet.

 

Edit: Victor har kun sit tegn på når vi er ude at gå, det sidder i hans sele. Han går ikke med halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da gerne oplyse at Bubbers tegn ikke føgler lovgivningen pga at jeg ikke vil have at folk skal vide hvor vi bor. Hvis han blev kidnappet. Rådet fik jeg fra den hunde skole som jeg brugte i sin tid.

 

Hvad er der størst chance for i dit område?

 

-At hunden bliver fundet af nogle rare mennesker der vil levere hunden tilbage på adressen, feks hvis de ikke kan komme igennem på telefonen, eller feks. hvis de finder hunden i nærheden af hjemmet og ikke har telefonen med?

 

eller...

 

-At hunden bliver kidnappet af naive kriminelle med henblik på at forlange millioner i løsepenge?

 

:mrgreen::engel:

 

Btw - Skal vist iøvrigt ikke spille for smart, eftersom jeg godtnok har monteret både adresse og tlf. nr. på mine hundes tegn, men har vist skiftet adresse siden :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kun mit mobil nummer på hundetegnet.

Nu ved jeg godt at jeg overdriver lidt, men er I ikke bekymret over at have Jeres adresse på tegnet. Her tænker jeg ang indbrud?

 

Så skal man jo også have hemmeligt nummer! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det mig der er lidt sløv i opfattelsen, men hvorfor skulle det give større risiko for indbrud, hvis adressen står på hundetegnet :confused::oops:

 

Nå, men jeg er jo så også af den holdning, at ved evt. indbrud eller andet, så må de sgu tage hvad de vil, bare de lader min hund være, såå....

 

Jeg har valgt at have adresse og fastnetnummer + mobilnummer på både mig og min far så der burde være gevinst på min. et af numrene. Noomis navn fremgår tilgengæld ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

4 af vores hunde har et hundetegn med hundens navn samt vores mobilnummer- så de er faktisk ikke helt lovlige!!! :oops::engel:

Den sidstankommende - Easy - er faktisk den eneste der har et lovligt hundetegn :5up: - For her står både hendes navn, samt mit navn + adresse + mobilnummer

 

Hvad med Cille :hmm: har hun fået nyt hundetegn, siden hun var på ferie, hvis ikke er hun lovlig :cool: det er der nemlig én :engel: der har sørget for :blink:

 

Jackis er ikke lovlig :genert: men det bliver det :engel: ligeså snart jeg kommer forbi Dyrenes 1 og Alt igen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der størst chance for i dit område?

 

-At hunden bliver fundet af nogle rare mennesker der vil levere hunden tilbage på adressen, feks hvis de ikke kan komme igennem på telefonen, eller feks. hvis de finder hunden i nærheden af hjemmet og ikke har telefonen med?

 

eller...

 

-At hunden bliver kidnappet af naive kriminelle med henblik på at forlange millioner i løsepenge?

 

:mrgreen::engel:

 

Btw - Skal vist iøvrigt ikke spille for smart, eftersom jeg godtnok har monteret både adresse og tlf. nr. på mine hundes tegn, men har vist skiftet adresse siden :oops::lol:

 

 

Det er desværre hent der hvor jeg bor at hunde er blevet nappet. Indrømmer at hunden blev taget foran en butik, men det er sket. Hvad rygterne i nabolaget gik på, så skulle de bruges til at træne muskelhunde op til kamp. Men som sagt så er det kun et rygte!!!!!!!

Om det også er et rygte,vides ikke. Så lød det også at der var begået indbrud hos de mennesker som havde hunden, da deres adresse var på hundetegnet.

 

Det hele fik mig til at tænke, så jeg satte kun mit mobil nummer på det hundetegn som jeg fik lavet.

 

Mit nummer er hemmeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi er heller ikke lovlige:oops:

Der er rollos navn på den ene side og vores mig og mandens nr. på bagsiden kan slet ikke se hvordan der skulle være plads til mere... men ud over altid at have det på sidder den grå hundechipdims også på og derinde får de jo mange flere oplysninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...