Hop til indhold

Alpha spirit - nogen der kender det?


korvis
 Share

Recommended Posts

http://animaks.dk/alpha-spirit-raafoder-124

 

er der nogen der kender dette? Jeg er ikke ret god til at "læse foder", men synes det ser lidt spændende ud? Det står godt nok under "råfoder", men jeg tænkte det mere som noget man evt. kunne blande med det alm foder? Eller evt fodre helt med, hvis det ser ud at fungere godt. Hvad tror I?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og så fik jeg lige denne her:

 

Protein: 30%

Fedt: 12%

Fibre: 0,8%

Fugt: 22%

Kulhydrater: 28,7%

 

Omega 3: 3,3%

Omega 6: 1,8%

Omega 9: 2,7%

EPA: 0,5%

DHA: 2,1%

Taurin: 0,13%

Chonroitin: 0,9%

Glucosamin: 0,7%

Mineraler:

Calcium: 1,11%

Fosfor: 1,23%

Magnesium: 0,5%

Sodium: 0,37%

Vitaminer:

A, D3, E, B og K.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender også kun deres godbidder (som Inca også elsker), men det ser da ud som noget dejligt foder :) Kunne godt finde på at bruge det som supplement.. Men hvordan hænger det sammen? 1 pakke = 210g = hvor meget er der så til en hund? Det afhænger selvfølgelig af størrelsen på hunden + aktivitetsniveau, men savner lidt en "vejledende foder guide".. Inca får normalt ca. 3-400g foder om dagen, så det ville være ret dyrt hvis hun skulle have ligeså meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke ret meget men om foder, men du ville gerne have svar jo, haha, så her er lige mine tanker om ingredienslisten.

 

Kender ikke foderet, men synes umiddelbart det ser okay ud - muligvis fordi jeg er farvet af Ozzie som ikke kan tåle det, så synes jeg at 20% procent lever lyder af ret meget. Lever kan jo godt være lidt hårdt ved maven. Og så har jeg hørt at nogle hundetyper ikke har godt af oksekød, fx schæfere, men aner hverken om det faktisk passer (hihi) eller om det hvis det er rigtigt, gælder bc'er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender også kun deres godbidder (som Inca også elsker), men det ser da ud som noget dejligt foder :) Kunne godt finde på at bruge det som supplement.. Men hvordan hænger det sammen? 1 pakke = 210g = hvor meget er der så til en hund? Det afhænger selvfølgelig af størrelsen på hunden + aktivitetsniveau, men savner lidt en "vejledende foder guide".. Inca får normalt ca. 3-400g foder om dagen, så det ville være ret dyrt hvis hun skulle have ligeså meget...

 

Der er vist også en vejledende, jeg har bare ikke fået den med. En aktiv hund på Iso's størrelse (12-13 kg) skal vejledende ha' ca. sådan en 210g bøtte om dagen. Hun får normalt lige knap 200g tørfoder nu, nok nærmere 175g/dag. Jeg ved ikke hvad Inca vejer, men en alm. aktiv hund på 30 kg skal ha' 400g/dag, og en på 40kg skal ha' 470g/dag.

 

De der pakker er åbenbart med genluk, og så opbevarer man dem i køleskabet når de er åbnede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist også en vejledende, jeg har bare ikke fået den med. En aktiv hund på Iso's størrelse (12-13 kg) skal vejledende ha' ca. sådan en 210g bøtte om dagen. Hun får normalt lige knap 200g tørfoder nu, nok nærmere 175g/dag. Jeg ved ikke hvad Inca vejer, men en alm. aktiv hund på 30 kg skal ha' 400g/dag, og en på 40kg skal ha' 470g/dag.

 

De der pakker er åbenbart med genluk, og så opbevarer man dem i køleskabet når de er åbnede.

 

Ved du hvor længe de kan holde så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvor længe de kan holde så?

 

Nej. Jo, uåbnede skulle de kunne holde i 18 måneder. Men åbnede ved jeg ikke. Tænker at det er ret små æsker, hvis de indholder ca. en dagsration for Iso, så mon man får brug for at ha' dem åbnede i køleskab i mere end et par dage? :vedikke: Og det burde de jo kunne klare. Det er jo ikke vådfoder, men noget semi-moist noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Jo, uåbnede skulle de kunne holde i 18 måneder. Men åbnede ved jeg ikke. Tænker at det er ret små æsker, hvis de indholder ca. en dagsration for Iso, så mon man får brug for at ha' dem åbnede i køleskab i mere end et par dage? :vedikke: Og det burde de jo kunne klare. Det er jo ikke vådfoder, men noget semi-moist noget.

 

Okay hvis det bare er sådan nogle små nogle så er det ikke noget problem. Tak. :-D Havde bare ikke lige fanget at de var små :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det ser fornuftigt ud, der er ikke lige noget der springer i øjnene på mig andet end det med at der er lidt meget lever i. Men hvis Iso ikke er en hund der har tendens til underlig mave, burde det ikke være noget problem. Mineral og vitamin fordelingen ser også fornuftig ud, fra min side af skærmen..

 

Jeg ville max. have sådan noget "dåse"halløjsa åbnet i 2 dage i køleren, men du får sikkert ryddet det hurtigere da det ikke er så store portioner igen..

 

Tjek evt. de tyske fodersider om de har det der, så kan du komme lidt ned i pris..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig ser det ok ud:-) Jeg tænker at de nok havde skrevet hvis de brugte hele dyr eller muskelkød, men det er jo ikke lig med at alt andet er skidt.

 

Hvordan er konsistensen på det? Det ser ret energiholdigt ud. Måske det kunne bruges som lidt ekstra i konkurrencesæsonen? Hvor har du købt det?

 

Jeg har ikke købt det - endnu. Så jeg har ikke set det. Men det skulle være "semi-moist", så ikke vådfoder, men heller ikke tørt. Det er animaks.dk her på Fyn der har det, og jeg tænker også at der kunne være lidt ekstra krudt i det? Iso har for første gange ever tabt sig lidt, men vi laver også lidt mere lige nu. Og det bli'r jo nok ikke mindre i konkurrencesæsonen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er lige det jeg også tænker - at bare prøve det som supplement, til at starte med? Og hvis det ser ud at fungere fint måske gå over på det fuldt ud. Men hvis nogen af de "foder-kloge" siger at det ser "forkert" ud på nogen måder vil jeg jo ikke gøre det...

 

 

hvis du prøver vil jeg godt høre erfaringer...

 

tænker nok ikke jeg går over på det fast... men f.eks. tage det med når vi tager op til mine forældre som nem weekend pakke... eller bare ekstra lækkert nu og da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt underligt, at uanset hvor jeg søger, så kan jeg ikke finde nogle analyser eller deklarationer. Jeg har fundet hvad der vist er hjemmesiden, og som jeg opfatter det, er foderet spansk (og produceres sandsynligvis også dér). Det er ikke lige et hit i mine øjne, når man tænker over hvilket syn de har på dyrevelfærd.

 

http://www.aspiritpetfood.com/web/en/

 

Ved ikke om andre kan finde noget mere fyldigt materiale andet end det i startindlægget?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg bestilt lidt af det, og får det i morgen aften. Skal nok rapportere tilbage når vi har prøvet det!

 

EDIT: fik spurgt lidt ind til opbevaring - det holder uåbnet i de der ca. 18 måneder. Åbnet holder det i 7 dage. Skal bare opbevares som alm. tørfoder, også når det er åbnet. Det må bare ikke stå fugtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Iso prøvet det nye foder for første gang, i går aftes. Jeg synes det ser fint ud, det minder i konsistens lidt om godbidderne men er en smule mere tørre, og ser lidt "grovere" ud. Og så er de meget små... Iso fik først prøvesmagt nogle stykker fra hånden, og de var åbenbart meget gode! Til aftensmaden i går fik hun så blandet ca. 1/4 af det nye og 3/4 af det sædvanlige tørfoder. I aften får hun så nogenlunde det samme, og så øger jeg stille og roligt mængden derfra.

 

En fordel er, at jeg kan bruge dem som godbidder til træning. Jeg bruger kun bløde godbidder, og de her kan sagtens gå. Og de er åbenbart også gode nok, synes Iso! :lol: Dog er pakkerne ikke genlukkelige som der ellers står, så i dag er bidderne noget tørre, i den pakke jeg åbnede i går. Men det er jo nemt nok at hælde dem over i en lufttæt æske. Hvilket jeg først kom i tanke om i dag... :oops::lol: De var dog ikke mere tørre end at de snildt kunne bruges til lidt træning her i formiddags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahapp! Her er vi så på 4. dag med nyt foder. Der er absolut intet at se på Iso's mave mht. skiftet. I dag har hun fået sådan ca. 3/4 nyt foder og 1/4 af det gamle. Det er et noget hurtigere skift end jeg havde tænkt, men det fungerer helt uden problemer så derfor går jeg lidt hurtigere frem end forventet. Jeg har også brugt det nye foder som træningsgodbidder.

 

Igen - det er alt for tidligt at sige noget om hvordan Iso fungerer på det nye foder, men indtil videre er der i hvert fald ikke nogen problemer, og hun ser ud til at elske smagen. Så uanset hvad, kommer jeg helt sikkert at bruge det som træningsgodbidder i fremtiden. Størrelsen og konsistensen er perfekt til det, og i forhold til så mange andre træningsgodbidder er indholdet sundt og prisen lav. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender også kun til deres ben og godbidder, men det ser godt ud. Foderet dog meget dyrt til daglig brug, men som godbidder genialt

 

Har du også købt fiske varianten og i så fald, hvad indeholder den?

 

Det er fiskevarianten Iso får. Har taget billeder af indholdsfortegnelsen, håber det kan ses

 

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...