Hop til indhold

Man skal aldrig sig aldrig... om at æde sine ord


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser frem til at vi mødes på klubbens WT eller træningsmarkprøve. I skal jo ud af kuvøsen snart. Der er 3 WT begynderklasse planlagt. Du er med i klubben ikke?

 

Nej, det er jeg faktisk ikke :oops: skulle jo ikke træne jagt med dyret jo :lol: hendes bror var på markprøve i sidste weekend og gik rigtigt fint. Tænker dog ikke,at jeg er klar. Men må ud at se en tænker jeg. Så jeg kan se hvor langt fra det jeg er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er jeg faktisk ikke :oops: skulle jo ikke træne jagt med dyret jo :lol: hendes bror var på markprøve i sidste weekend og gik rigtigt fint. Tænker dog ikke,at jeg er klar. Men må ud at se en tænker jeg. Så jeg kan se hvor langt fra det jeg er...

 

nej hendes bror var ikke på markprøve, men på træningsmarkprøve. Jeg havde fornøjelsen af se det og hilse på. Jeg var med med Maggie. Se her. http://www.baunspaniels.dk/426042373

 

Du er nok mere klar til WT = Working test begynder. Det er faktisk mindre krævende fordi det ikkecer vildt og fært. Du kan læse om det på klubbens hjemmeside. Ses der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har en dårlig dag, så burde man kunne lægeordineres spanielstræning :lun:

 

wille og jeg har trænet vores søge-lektier (vi er på et 10 ugers kursus i søg, hvor vi har træning hver anden uge og så individuelt får lektier for, alt efter hvor vi halter.) Wilma skal tro på, at der er noget at finde - også på flade marker - så intensiteten også kommer op, når hun ikke er i krat. Så jeg gemte bolde og dummies og legetøj og vi fik et par rigtigt gode søg.

 

herfefter trænede vi lidt apportering og dirrigering og jeg forsøgte at filme samtidig. Men det er umuligt, når kameraet holdes i hånden :lol: så alt i denne film går galt med hensyn til dirrigeringen ud til den lagte dummy. Men se hvor glad hun er :lun: det kan man da kun blive i godt humør af....

 

[video=youtube_share;tCr4HxpnzAw]

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg filmer selv sætter jeg kameraet på stativ. Man skal bare gøre sig klart hvor man vil arbejde - altså kende ydergrænserne for hvad kameraet dækker.

 

Det var mere en impromptu "hey, vi tager lige en mere og filmer det med mobilen" beslutning. Og ikke en ide om at jeg egentlig ville filme noget som helst...

 

Har fået et gammelt go pro af min ex, som jeg vil se om jeg kunne hitte ud af, så man kunne filme et søg... Så har man jo hænderne fri. Så det må vi se om jeg hitter ud af i løbe af påsken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiggede lige på dit startindlæg, Amocca... Og står jo nok lidt i den samme situation. Hyrdning har aldrig rigtig sagt mig noget, selv om jeg har prøvet med begge mine tæver, hvor især Iso har noget som faktisk godt kunne arbejdes lidt med. But then came Terkel... :lol: Og nu glæder jeg mig til hver gang vi får lejlighed til at komme på får! Det bli'r jo nok aldrig til noget så seriøst som din jawttræning, da man næsten skal ha' adgang til får på jævnlig basis. Men jeg er med på din "man skal aldrig sige aldrig"... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiggede lige på dit startindlæg, Amocca... Og står jo nok lidt i den samme situation. Hyrdning har aldrig rigtig sagt mig noget, selv om jeg har prøvet med begge mine tæver, hvor især Iso har noget som faktisk godt kunne arbejdes lidt med. But then came Terkel... :lol: Og nu glæder jeg mig til hver gang vi får lejlighed til at komme på får! Det bli'r jo nok aldrig til noget så seriøst som din jawttræning, da man næsten skal ha' adgang til får på jævnlig basis. Men jeg er med på din "man skal aldrig sige aldrig"... :5up:

 

Jeg ved ikke om mit jagttræning er seriøst, jeg føler mig ihvertfald som en lallende amatør det meste af tiden, og synes ikke selv jeg får gjort helt nok ved det. Men det er virkeligt spændende at arbejde med hundens naturlige instinkter på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vi har kørt omkring i landet, for at finde nye områder og nye hunde at træne med, for at generalisere lidt. Og jeg begynder at tro på, at vi har fundet melodien, hende og jeg. Ihvertfald synes jeg hun arbejder fint ligemeget hvor jeg sætter hende igang og ligemeget hvem jeg træner sammen med. I søndags trænede jeg sammen med brormand 2pac og fik rigtigt mange gode pointer til videre træning fra hans ejer. Især hvordan jeg skal få nogle bedre linier i mine dirrigeringer. Og så fik jeg at vide at jeg skulle være mere konsekvent i mine krav :oops: dette er ikke et nyt problem, jeg ved det godt. Jeg er alt for "flink" og belønner tit 'jamen hun gjorde det jo næsten' ting. Så for gud ved hvilken gang har jeg bestemt mig til at være mere konsekvent :lol: så håber vi det holder denne gang.

 

mandag trænede vi med nogle bretoner - hold da op, de skal gå stort! Og her virkede Wille så som det vildeste dydsmønster :lol: hun var den eneste der satte sig på fløjt og kom ind på hjemkald :lol: så det var en sjov oplevelse, at være 'den dygtige i klassen' :lol:

 

Hundedyret er dog ikke overbevist om, at hun kan bære en fasan eller en and. Hvad gør man? Træner med større dummies? På vildtet synes jeg, at jeg kommer til at træne på fejl... For hun løber ud med fuld smæk, forsøger at proppe det i munden, men det ender med sådan noget halt slæb, halvt bære og som regel bliver den droppet en meters penge ude.... Jeg tror primært det er vægten / størrelsen der er hendes problem.?

 

afslutningsvis et billede af Wille og Juno. Trætte med glade efter dagens arbejde.

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ja prøv en 500 grams dummy det virkede ved Zeus. (hvis du ikke allerede bruger det nu?)

 

også lige et OT spørgsmål.

 

Hvis man nu gerne vil researce markedet for ft cockere - hvor starter man så?

Er der nogle opdrættere her i mit område (Sønderjylland) ved du det?

 

jeg skal hjælpe en ven med en god ft cocker.

 

Var sammen med en der ligner Wilma i går en han på 2 år hold da op han er aktiv og rigtig skøn, sådan en må jeg have på et tidspunkt.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja prøv en 500 grams dummy det virkede ved Zeus. (hvis du ikke allerede bruger det nu?)

 

også lige et OT spørgsmål.

 

Hvis man nu gerne vil researce markedet for ft cockere - hvor starter man så?

Er der nogle opdrættere her i mit område (Sønderjylland) ved du det?

 

jeg skal hjælpe en ven med en god ft cocker.

 

Var sammen med en der ligner Wilma i går en han på 2 år hold da op han er aktiv og rigtig skøn, sådan en må jeg have på et tidspunkt.... ;-)

 

500g dummies kan hun sagtens bære. Tænker måske jeg skal have nogle af de der 'slaskedummies' jeg har set nogen har, hvor man bliver nødt til at holde på midten for at kunne løbe med den....

 

uha. Jeg ved slet ikke nok om linier for at kunne vejlede i gode opdrættere. Kennel Speedy Paws er omkring Varde tror jeg. Men hun laver primært agilityhunde og der er masser af lyd i alle hendes. Hvalpene efter hendes første kuld er super agilityhunde, men de går med fuld hals, som jo ikke er ønskeligt. Om det er genetisk aner jeg ikke. Hun har et kuld på vej pt.

 

Sanne laver et kuld mere på Zuper (Wilmas mor) i år. Det er i Hedensted, omkring Vejle. Hanhunden bliver hendes egen Get It tror jeg. Men hvor lang ventelisten er på det kuld tør jeg ikke sige. Zuper er spinkel og højbenet, går hårdt og lever for at arbejde. Kører højt i tændingen. Get it er enormt afbalanceret, men en stor kraftig dreng. Han har et kuld på vej i Sverige og det kuld Drentsje herinde fra skal have hvalp fra er også med ham som far. De er vist et par uger gamle nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja prøv en 500 grams dummy det virkede ved Zeus. (hvis du ikke allerede bruger det nu?)

 

også lige et OT spørgsmål.

 

Hvis man nu gerne vil researce markedet for ft cockere - hvor starter man så?

Er der nogle opdrættere her i mit område (Sønderjylland) ved du det?

 

jeg skal hjælpe en ven med en god ft cocker.

 

Var sammen med en der ligner Wilma i går en han på 2 år hold da op han er aktiv og rigtig skøn, sådan en må jeg have på et tidspunkt.... ;-)

 

Der er hvalpelister 2 steder med et vist overlap

 

 

http://www.ftspaniels.dk/medlem/hvalpeliste/

 

http://www.jagthund.dk/hvalpelister/

 

og kenneloversigt her

 

http://www.ftspaniels.dk/medlem/kennelliste/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Tusind tak begge to. ;-)

 

PBC har jeg ret i at der er ikke så mange der avler ft cocker som ft springer ?

Grunden til jeg også hjælper vennen er at jeg måske har overtalt manden til at vi selv skal have en ft cocker når vores gamle lab ikke kan mere ;-) men det er læææænge til Walther bliver jo gammel ;-) men godt at læse lidt og researche lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak begge to. ;-)

 

PBC har jeg ret i at der er ikke så mange der avler ft cocker som ft springer ?

Grunden til jeg også hjælper vennen er at jeg måske har overtalt manden til at vi selv skal have en ft cocker når vores gamle lab ikke kan mere ;-) men det er læææænge til Walther bliver jo gammel ;-) men godt at læse lidt og researche lidt :-)

 

Cocker er blevet mere og mere populær og der er ikke så mange avlere.

 

En del erfarne Spaniel folk vil prøve at arbejde med Cockere, som regnes for lidt vanskeligere at arbejde med end Springerne. Og desværre er der en del nybegyndere som fejlagtigt tror at en Cocker nok er en mindre mundfuld end en Springer og derfor vil de have en Cocker.

 

Cockere kan fås i mange flere farver og kombinationer end de 3 der er hos springere og det er der også en del som går op i.

 

Man skal med andre ord se sig for når man køber Cocker. Det skal man også med Springere, men der er et betydeligt højere niveau og betydelig færre "ringe hunde".

 

Her er en artikel som beskriver forskellen på springer og Cocker:

 

http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/wp-content/uploads/2010/12/Forskel-Cocker-Springer.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Cocker er blevet mere og mere populær og der er ikke så mange avlere.

 

En del erfarne Spaniel folk vil prøve at arbejde med Cockere, som regnes for lidt vanskeligere at arbejde med end Springerne. Og desværre er der en del nybegyndere som fejlagtigt tror at en Cocker nok er en mindre mundfuld end en Springer og derfor vil de have en Cocker.

 

Cockere kan fås i mange flere farver og kombinationer end de 3 der er hos springere og det er der også en del som går op i.

 

Man skal med andre ord se sig for når man køber Cocker. Det skal man også med Springere, men der er et betydeligt højere niveau og betydelig færre "ringe hunde".

 

Her er en artikel som beskriver forskellen på springer og Cocker:

 

http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/wp-content/uploads/2010/12/Forskel-Cocker-Springer.pdf

 

Igen mange tak og til Amocca undskyld jeg lige blander andet ind i din tråd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen mange tak og til Amocca undskyld jeg lige blander andet ind i din tråd ;-)

 

Det er helt ok. Det er jo spændende :mrgreen:

 

og tak til PBC for linket til artiklen. Springeren kender jeg ikke, men cockeren var sandelig genkendelig i beskrivelsen :mrgreen:

 

en træningskammerat sagde til mig, da Wilma var hvalp: en cocker træner man ikke, den indgår man en pagt med.

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg er godt nok selv blevet lidt forelsket i den race (ft cocker) og går manden med til det så kunne det godt blive min næste hund ;-) godt min mand ikke læser med - da jeg har sagt han får den lille hund (i hvert fald i forhold til en lab) som han gerne vil have - og har sagt den har samme aktivitetsniveau eller mindre end vores formel 1 Zeus (og ja det er nok lidt at pynte på det - meeeeeeen han skal ikke have alt at vide med det samme :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror FT Cockeren er en herlig hund, hvis man håndterer den rigtig. Det rette balance mellem at lade den arbejde og more sig og så arbejde med ro, fokus og grundtræning - men uden at hidse den op. PB træning er godt - og så tror jeg man skal vænne sig til ikke at have ondt af en Cocker, når man beder den sidde på samme plads i 5 minutter (når den når en passende modenhed).

Link til indlæg
Del på andre sites

PB - Place Board træning. Jeg har ikke selv tålmodigheden til at træne nok ro og steadyness. Jeg ved det er et problem, men gider simpelthen ikke - og har også ondt af fx Maggie, hvis jeg beder hende sidde 5-10 min mens jeg træner Bonnie, men de vise siger, det er det der skal til. Nå, jeg accepterer så bare at min hund ikke har helt så meget klister i røven og kan sidde stille længe nok.

 

Til gengæld nyder jeg en hund, som virkelig kan og vil arbejde lige så længe jeg gider og aldrig giver op - altid tilgiver at jeg ikke kan forklare den hvad jeg vil have og bare er klar når jeg er klar.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
PB - Place Board træning. Jeg har ikke selv tålmodigheden til at træne nok ro og steadyness. Jeg ved det er et problem, men gider simpelthen ikke - og har også ondt af fx Maggie, hvis jeg beder hende sidde 5-10 min mens jeg træner Bonnie, men de vise siger, det er det der skal til. Nå, jeg accepterer så bare at min hund ikke har helt så meget klister i røven og kan sidde stille længe nok.

 

Til gengæld nyder jeg en hund, som virkelig kan og vil arbejde lige så længe jeg gider og aldrig giver op - altid tilgiver at jeg ikke kan forklare den hvad jeg vil have og bare er klar når jeg er klar.:-)

 

Zeus har virkelig også svært ved at sidde stille ret længe - han vil meget hellere arbejde, og ja så lader jeg ham arbejde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...