Hop til indhold

Kan man fodre en mellemstørrelse hvalp med foder til små hunde?


mixpuppy
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Beklager endnu et foderindlæg, men har et spørgsmål, jeg virkelig mangler svar på.

 

Var til dyrlægen og fik nogle foderprøver med hjem. Dyrlægen gav mig mini-foder til hvalpe, der ender under 10 kg som voksne, fra Royal Canin og Hills. Pillestørrelsen er rigtig god til min hvalp, da hun ikke kan gabe over det andet foder jeg har, der er til mellemstørrelser (10-25 kg som voksne). Hun skulle gerne veje omkring 13 kg som voksen. Ville høre om det er et problem at fodre hende med hvalpefoder til hunde op til 10 kg, når hun kommer til at veje nogle kg mere end det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har ingen betydning. I det hele taget skal man nok vare sig for at lægge for meget i betydningen af alle de mange forskellige opdelinger producenterne kan finde på at lave. F.eks. er det jo helt vanvittigt alt det med racespecifikt foder. Som om en schæferhund skulle behøve noget revolutionerende anderledes end en labrador,... det er jo lige til at omkomme af grin af. Men det øger åbenbart omsætningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Beklager endnu et foderindlæg, men har et spørgsmål, jeg virkelig mangler svar på.

 

Var til dyrlægen og fik nogle foderprøver med hjem. Dyrlægen gav mig mini-foder til hvalpe, der ender under 10 kg som voksne, fra Royal Canin og Hills. Pillestørrelsen er rigtig god til min hvalp, da hun ikke kan gabe over det andet foder jeg har, der er til mellemstørrelser (10-25 kg som voksne). Hun skulle gerne veje omkring 13 kg som voksen. Ville høre om det er et problem at fodre hende med hvalpefoder til hunde op til 10 kg, når hun kommer til at veje nogle kg mere end det?

 

Det kommer an på protein/fedt indholdet i foderet. Små hunde vokser hurtigere til end mellemstr. gør. og man kan risikere at ligge kimen til fedme ved at fodre med for meget fedt. Jeg har selv mellemstr. hunde og ville aldrig fodre med et foder beregnet til små hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...