Hop til indhold

Hvilken hundebil??


Miss_M
 Share

Recommended Posts

jo variocage kan godt findes men løftet låge - google og se billeder

 

Synes bare ikke jeg kan finde den i xl som dobbeltbur??

Men fedt hvis det findes!! Det gør det væsentligt nemmere at finde en bil det passer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så du vil have en varevogn på gule plader og ikke en Stationcar på hvide. Det er som at pxxxx i bukserne. Prisen er god men den årlige afgift horribel, sagt af en bankmand :-)

 

Ellers skal du have en fra før 1997, så er den årlige afgift lav. men der er også noget med at man kan veje de nyere ned og slippe væsentlig billigere.

 

Jeg er ked af at skuffe dig. Det kan ikke længere lade sig gøre at veje dem ned. Min blev vejet ned for ca 2 år siden, og de lukkede smuthullet kort efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at skuffe dig. Det kan ikke længere lade sig gøre at veje dem ned. Min blev vejet ned for ca 2 år siden, og de lukkede smuthullet kort efter.

 

Jeg bliver nu ikke skuffet. Jeg skal have biler på hvide plader. Så kan man rive sæder ud (eller bare lægge dem ned) og indrette sig som man vil - ingen krav om besynderlige plexiglasplader med genskin og lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du vil have en varevogn på gule plader og ikke en Stationcar på hvide. Det er som at pxxxx i bukserne. Prisen er god men den årlige afgift horribel, sagt af en bankmand :-)

 

Ellers skal du have en fra før 1997, så er den årlige afgift lav. men der er også noget med at man kan veje de nyere ned og slippe væsentlig billigere.

 

Haha, ved godt hvad det koster - sådan fra en Bankmand til en anden.

Men st.car er bare udelukket - Er ikke den eneste der skal køre i bilen og får ikke min mand ind i en familievogn.

 

Ulogisk, Jeps. Men sådan er der jo så meget man betaler ekstra for, fordi man har sine præferencer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En positiv nyhed til @Shii

 

Pis-potten lever i bedste velgående.

En eller anden dims var knækket og forsagede motorstoppet, men intet fejler noget i motoren.

Den snyder åbenbart med motorolien, medmindre den er 110% kold når der måles - Så vær lige obs på det, hvis jeres har samme tendens.

For så kan man ikke se der er olie på bilen, før den har holdt stille ret lang tid.

Mæææærkeligt, men åbenbart ikke noget alarmerende, for mekanikeren smilede ikke ret meget, da han gav mig den nyhed, men smilede først igen, da vi sagde vi lige smuttede en tur over i salgsafdelingen :lol:

 

Men for 500 kr. så er bilen tip-top igen :mrgreen:

 

 

Dog skal vi ud og kigge på S-cross og Vitara på søndag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

En positiv nyhed til @Shii

 

Pis-potten lever i bedste velgående.

En eller anden dims var knækket og forsagede motorstoppet, men intet fejler noget i motoren.

Den snyder åbenbart med motorolien, medmindre den er 110% kold når der måles - Så vær lige obs på det, hvis jeres har samme tendens.

For så kan man ikke se der er olie på bilen, før den har holdt stille ret lang tid.

Mæææærkeligt, men åbenbart ikke noget alarmerende, for mekanikeren smilede ikke ret meget, da han gav mig den nyhed, men smilede først igen, da vi sagde vi lige smuttede en tur over i salgsafdelingen :lol:

 

Men for 500 kr. så er bilen tip-top igen :mrgreen:

 

 

Dog skal vi ud og kigge på S-cross og Vitara på søndag :engel:

 

:lol: Jeg er GLAD for at høre pis-potten klarede det lidt endnu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ved godt hvad det koster - sådan fra en Bankmand til en anden.

Men st.car er bare udelukket - Er ikke den eneste der skal køre i bilen og får ikke min mand ind i en familievogn.

 

Ulogisk, Jeps. Men sådan er der jo så meget man betaler ekstra for, fordi man har sine præferencer :mrgreen:

 

Jeg overvejer at tage et grundigt kig på denne stationcar på fredag

 

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c-crosser/22-hdi-aut/2441069

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver mere og mere enig med mig selv om at jeg godt kunne have en zafira som bare var min.... :genert: ELSKER de smarte bagsæder!

 

Hø hø - jeg ville jo tage de bagerste bagsæder helt ud så hundeburdet kunne stå nede i det rektangulære hul. Der ville det stå dejligt fast oh højden ville ikke genere udsynet bagud.

Link til indlæg
Del på andre sites

En positiv nyhed til @Shii

 

Pis-potten lever i bedste velgående.

En eller anden dims var knækket og forsagede motorstoppet, men intet fejler noget i motoren.

Den snyder åbenbart med motorolien, medmindre den er 110% kold når der måles - Så vær lige obs på det, hvis jeres har samme tendens.

For så kan man ikke se der er olie på bilen, før den har holdt stille ret lang tid.

Mæææærkeligt, men åbenbart ikke noget alarmerende, for mekanikeren smilede ikke ret meget, da han gav mig den nyhed, men smilede først igen, da vi sagde vi lige smuttede en tur over i salgsafdelingen :lol:

 

Men for 500 kr. så er bilen tip-top igen :mrgreen:

 

 

Dog skal vi ud og kigge på S-cross og Vitara på søndag :engel:

 

Det er faktisk ikke mærkeligt, alle biler skal stå med slukket motor i ca. 10 min. før oliestanden kan aflæses på oliepinden.

Når motoren kører presser olietrykket olien op i motoren, og så skal olien lige have tid til at samle sig i bundkaret før oliestanden kan aflæses på pinden.

Tænkte nok at jeres motor ikke var kørt helt tør for olie når det var nok at påfylde 1,5 L.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk ikke mærkeligt, alle biler skal stå med slukket motor i ca. 10 min. før oliestanden kan aflæses på oliepinden.

Når motoren kører presser olietrykket olien op i motoren, og så skal olien lige have tid til at samle sig i bundkaret før oliestanden kan aflæses på pinden.

Tænkte nok at jeres motor ikke var kørt helt tør for olie når det var nok at påfylde 1,5 L.

 

Jaja - Den er jeg med på, ved udmærket godt hvordan man aflæser olie på en bil og hvorfor man ikke gør det lige når den er ankommet i indkørslen :blink:

Men her snakker vi ikke 10 minutter, men op mod + 1 time - Det er jo derfor det er mærkeligt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer at tage et grundigt kig på denne stationcar på fredag

 

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c-crosser/22-hdi-aut/2441069

 

PSA biler holder ikke til mig, men Poul Munk er vist en OK forhandler.

13,5 km/L er ikke meget for en dieselbil, men det er selvfølgelig også en stor og meget tung bil. Mon den overhovedet kan være i en normal P bås?

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ved godt hvad det koster - sådan fra en Bankmand til en anden.

Men st.car er bare udelukket - Er ikke den eneste der skal køre i bilen og får ikke min mand ind i en familievogn.

 

Ulogisk, Jeps. Men sådan er der jo så meget man betaler ekstra for, fordi man har sine præferencer :mrgreen:

 

Hvad med en Golf R Variant, er det også en familievogn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Variocage laver rigtigt nok bure med høj læssekant, men desværre kun enkeltburene.

 

Ellers er der ARTFEX hunde - bil - bure - vi har et dobbelt - lækkert bur ;-) tror nok de passer til lidt flere biler end Variocage :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hø hø - jeg ville jo tage de bagerste bagsæder helt ud så hundeburdet kunne stå nede i det rektangulære hul. Der ville det stå dejligt fast oh højden ville ikke genere udsynet bagud.

jeg kan godt lide at have den kæmpestore bundflade, nå de almindelige bagsæder er foldet/sdkubbet helt frem. Regner med at få en tailgate guard instaleret, istedet for bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

PSA biler holder ikke til mig, men Poul Munk er vist en OK forhandler.

13,5 km/L er ikke meget for en dieselbil, men det er selvfølgelig også en stor og meget tung bil. Mon den overhovedet kan være i en normal P bås?

 

Vi kører jo faktisk kun 10.000 km om året og kunne fint klare det med en benzin bil. Det er bare sådan at mange af de biler jeg kan lide er på Diesel.

 

Jeg ville have sagt det samme om PSA biler som dig for 10 år siden. Jeg havde Volvo, Passat og Golf - alle som stationscar.

 

Men min kone fik en nakkeskade, som har udviklet sig til kroniske smerter og er meget "sensitiv" mht. hvordan en bil kører. Hvor stiv undervogn, hvor gode fjedrer og hvor roligt den ligger på vejen. Også sæder og især justeringsmuligheder tæller max.

 

På et tidspunkt byttede jeg min Passat med en kammerats Peugeot 407 St. car. - bare en uge - og den var bare meget bedre for konen at køre i, så vi købte sådan en. Da den skulle skiftes (efter 3000.000 km - jeg kørte meget dengang) blev det så en Citroen C4 Picasso, som også er en skøn og komfortabel bil at køre. Høj egenvægt giver ro i karossen og godt affjedringssystem. Vi har også en Peugeot 107 til småturskørsel - 12.000 km på 6 år :-) - en special model med aircondition og automatgear for min kones højre arm er ikke til gearskifte!

 

Generelt må jeg bare konstatere at PSA biler faktisk er super value for money. Lækre at køre i.

 

Det eneste C4 Picassoen ikke gør godt nok er kørsel i terræn. den har ikke meget frihøjde og er ikke med antispin. derfor kigger jeg på andre muligheder. Den er fra 2009 og har kørt 90.000 km, så det er ikke fordi den egentlig trænger til at blive udskiftet. jeg kører iøvrigt 20 km/l i snit over de seneste 4000 km selvom den kun står til lige under 18 km/l i papirene. Kører pænt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en Kia Cee'd stationcar. Som vores behov er nu passer den perfekt - vores Variocage XL dobbeltbur passer perfekt ind i bagagerummet. :5up:

 

Og så længe vi har Michaels drenge hver anden weekend er vi nødt til at have en bil hvor der er plads til dem også, naturligvis. Men når de bliver voksne, så bliver bilen helt sikkert skiftet ud til en gulpladet bil. Michael vil gerne have en på gule plader og som man sidder højt i - og han vil gerne have mere plads til vores våde og beskidte regntøj, gummistøvler m.m. når man har været ude i dén slags vejr med hundene - som det er nu havner det jo bare på bagsædet - det er han knap så begejstret for. Men der er jo ikke rigtig andre muligheder :lol:

 

Han er meget lun på Qashqai, Touareg eller Touran. Men lad os nu se til den tid - den mand forelsker sig konstant i nye biler :rolleyes: har dog sagt til ham at så længe vi kun skal have én bil, så skal vi IKKE have en ny bil - så bliver det brugt. Han bliver jo SÅ øm overfor sådan en ny bil, og jeg skal ikke garantere at jeg ikke kommer til at svinge en line ind i siden på den når hundene skal ind/ud af bilen eller noget i den dur - så det bliver en brugt bil, det andet sjov der gider jeg ikke :lol: mit eneste krav til en kommende bil er at et Variocage XL dobbeltbur skal kunne passe ind, resten må han så bestemme, hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

@PCB: Behov og smag er selvfølgelig forskellig, jeg synes fx at en let og lav bil med nyreknusende hård undervogn er fantastisk :evil:

Men at købe en dieselbil når man kun kører 10k om året er altså at bede om problemer. Det tror jeg faktisk alle andre end evt. sælger vil give mig ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...