Hop til indhold
Miss_M

Hvilken hundebil??

Recommended Posts

Det er et par år siden der sidst har været sådan en tråd.

Så efter min lille seance på Aalborg motorvejen i går, med en pis-potte der nægtede at fragte mig længere, så tænker jeg det var et oplagt tidspunkt at tage den igen - Hvilken bil er den perfekte hundebil for jer??

 

Og hvorfor?

 

Og konkrete anbefalinger til mig, er absolut velkomne :engel:

Skal bruge plads til 4 hunde i crashtestede bure + Mit hundegejl.

Og stationcar er fuldstændig udelukket - Jeg vil faktisk hellere tage chancen med pis-potten end jeg vil køre stationcar :genert:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg på det kraftigste fraråde :mrgreen:

Vores er passet og plejet med nye bremser, kobling osv. og alligevel takker den for det, ved at strejke på motorvejen og dø fuldstændig helt og aldeles - Indtil den vågnede, EFTER falck havde bugseret den af motorvejen :stupid:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil jeg på det kraftigste fraråde :mrgreen:

Vores er passet og plejet med nye bremser, kobling osv. og alligevel takker den for det, ved at strejke på motorvejen og dø fuldstændig helt og aldeles - Indtil den vågnede, EFTER falck havde bugseret den af motorvejen :stupid:

 

:lol: Jeg håber vores bliver mere pålidelig. Hvor mange KM har din kørt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:lol: Jeg håber vores bliver mere pålidelig. Hvor mange KM har din kørt?

 

Den har kørt omkring 250.000 nu.

Men kører også en del, så den får lynhurtigt nogle km. på bagen, når den bor hos mig.

 

Min næste bil bliver en Ford Explorer men sådan en er vel ikke til at komme i nærheden af i DK.

 

Åh, savle, savle!!!

Men tror ikke man kan komme i nærheden af dem i DK - Selv på fords danske hjemmeside er den ikke en del af sortimentet.

Såeee..... :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes jo flere forskellige slags st. car. nogen kortere end andre, men det lyder mere som en på guleplader med meget baggagerum. Noget toyota sportsvan?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Toyota fra midt i halvfemserne er generelt de mest pålidelige biler der nogensinde er produceret, og Toyotas værksteder er helt klart de bedste.

Life is to short to drive a ford and if it aint jap its crap!

-Men min fars focus gør det nu faktisk OK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

...læser lige lidt med her. Min lille bitte bil skal nok snart skiftes ud. Pladsen er et problem, og den har nogle lidt interessante lugte og lyde engang imellem :genert:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kører du i nu PP?

 

Er meget glad for Toyota og kunne nemt forstille mig det ender med en sportsvan - Det er et rigtig, rigtig godt bud.

Min første bil var en corolla fra '87 og den var satme godt nok driftsikker, med undtagelse af en enkelt episode med et batteri - Men det er vist godkendt på en bil der havde samme alder som min lillesøster.

Dog bliver den nye nok lidt nyere end fra midt 90'erne, da ting trods alt bliver slidt og vi hverken gider eller kan selv lege mekanikere :-D

 

Tænker også lidt på VW Touran.

Min veninde har en og den er dælme fint indrettet.

 

Men begge har høj læssekant og der skal en plade under, hvis jeg vil have et Variocage (og det vil jeg), men det er jo til at overleve.

 

Opel Zafira er også i spil - Knuselskede vores gamle :lun:

Men synes altid der var problemer med turboen og den koster altså at udskifte.....

 

Og så en Caddy.... Det gør bare nærmest ondt i mine øjne at kigge på den, den er bare fandens praktisk indrettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kører i en Seat Arosa :mrgreen: Martin sagde hvorfor køber du ikke bare en som den her (vi sad i hans vauxhall zafira, som vi også :hjerte: ), men den er måske alligevel lige stor nok til hvad jeg har brug for? :hmm:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En Honda CR-V på papegøje plader? Dejlig og sikker bil. Vi skiftede i december til en Civic Tourer (DET er altså en flot stationcar!!), fordi Goofy ikke kan være i bur og væltede for meget rundt i det kæmpe varerum i CR-V'en, men hvis dine hunde er vant til bur, så er den perfekt til formålet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede ud med en Mazda B2000 som hundebil/hestebil - den kunne rumme på ladet, men kørte kun omkring 8-10 km. på en liter benzin :-) Den blev skiftet ud :-)

 

Så faldt valget på en Ford Escort stationcar.... Der var plads til et dobbeltbur i bagagerummet og alt andet skulle ind på bagsædet.. Den var et dyrt bekendtskab og blev skiftet ud meget hurtigt.

 

Dernæst flyttede en Toyota CombiVan (identisk med Sportsvan i dag) på gule plader. Der er dog ikke vanvittigt meget plads i den. Vi kunne have et dobbeltbur (tænk Springer/Labrador-størrelse) i den samt opbakning til maks 4 dages tur. Det skal nok være meget små bure, hvis du skal presse 4 stk. ind eller to dobbeltbure.

Vores afgik ved døden på grund af en motorfejl i den og som 10 års havde vi ikke lyst til at putte 15.000 kr. i den. Derudover var den tørstig (vores var en benzin, men dieselmodellerne kørte ikke længere) og den kostede en mindre formue hvert år i vægtafgift og strafafgift.

Jeg savner dog stadig min Toyota for det var en arbejdshest og den fejlede ikke noget på alle de år vi havde den lige indtil motorfejlen. Det gjorde nærmest fysisk ondt at efterlade den hos forhandleren, da vi hentede vores næste bil.

 

Den næste blev en Skoda Fabia Combi med den helt store udstyrspakke (dog en mindre motor) og på hvide plader og diesel.... vi nåede at have den 3 år, så blev den skiftet ud. Den var ALT for lille, selvom da vi pillede bagsæderne ud af den.

 

Vores nuværende bil er grim - den er stor, klodset og firkantet, men den nærmer sig kraftigt Toyotaen med hensyn til hvad jeg synes om den. Den kører 20 km. på en liter diesel og koster små 8500 kr. om året i vægtafgift og strafafgift (den er på gule plader) - det er for øvrigt kun 4500 kr. mere om året end Skodaen og små 3000 mindre end Toyotaen. Vi er faldet i forsikringspris, selvom den er med en større motor.

Vi ville godt kunne have 2 Variocage dobbeltbure til springere i den, men ingen oppakning - vi har lige nu et dobbeltbur af et andet mærke i og har rigeligt med plads til alt for l***, når vi tager på ferie og udstillingsture.

Bilen har kostet 135.000 kr. incl. moms fra fabriksny og det er den "dyre" model med udstyr - med i den pris er en undervognsbehandling til 4500 kr. og et træk til små 6000 kr..

Det er en arbejdshest og ikke en sportsvogn (=den er relativt kedelig at køre med hensyn til optræk), men den er langt mere behagelig at køre i end Skodaen, som helst ikke skulle meget over 110 km. på motorvejen på grund af støj - det problem har vi ikke nu selv ved 130-140 km. i timen.

Til gengæld er den meget udskældt på grund af sikkerheden (sålænge man bare kigger antal stjerner - går man ind og sammenligner på de forskellige reelle testområder, så klarer den sig fint sammenlignet med andre biler i dens størrelse med bare 5 år på bagen) og grundet dens meget korte tid i Danmark, så tør jeg ikke sige ret meget om kvaliteten. Den er dog meget populær i Tyskland, Tyrkiet og tidligere østlande, hvor der kører rigtig mange af dem og der meldes ikke om problemer med hverken sikkerhed eller kvalitet efter sigende (jeg har ikke gidet at dobbelttjekke de oplysninger, så jeg har det bare fra andre).

Indholdet i den er Renault og motoren er den samme som f.eks. Nissan Qashqai, men den er fra Rumænien og fysisk samlet i Marokko. Den er 3 års fabriksgaranti.

Vi ved vi har taget en chance med at købe den, men vores budget til biler er på 100.000 kr. maks (vi er gået lidt over med denne, da den er fabriksny) og 100.000 når ikke ret langt med biler i den størrelse medmindre man køber en ældre dato og så er vores lige pludselig bedre i sikkerhedstest *GG*.

Vores nuværende bil er en Dacia Lodgy, hvis nogen ikke har gættet det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt forelsket i min VW Caddy - og tænker at jeg skal have sådan een igen, når jeg skal af med den jeg har nu. Jeg har den model der hedder 'Life' dvs. at der er åbent mellem førerkabine og lastrum, og der er tæppe på bagi. Jeg forstiller mig, at den næste dog skal være på hvide plader, da min søster jo fik et barn for et par år siden, så jeg mangler af og til plads til at fragte mere end een passager. Det er dog en stor og tung bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi startede ud med en Mazda B2000 som hundebil/hestebil - den kunne rumme på ladet, men kørte kun omkring 8-10 km. på en liter benzin :-) Den blev skiftet ud :-)

 

Så faldt valget på en Ford Escort stationcar.... Der var plads til et dobbeltbur i bagagerummet og alt andet skulle ind på bagsædet.. Den var et dyrt bekendtskab og blev skiftet ud meget hurtigt.

 

Dernæst flyttede en Toyota CombiVan (identisk med Sportsvan i dag) på gule plader. Der er dog ikke vanvittigt meget plads i den. Vi kunne have et dobbeltbur (tænk Springer/Labrador-størrelse) i den samt opbakning til maks 4 dages tur. Det skal nok være meget små bure, hvis du skal presse 4 stk. ind eller to dobbeltbure.

Vores afgik ved døden på grund af en motorfejl i den og som 10 års havde vi ikke lyst til at putte 15.000 kr. i den. Derudover var den tørstig (vores var en benzin, men dieselmodellerne kørte ikke længere) og den kostede en mindre formue hvert år i vægtafgift og strafafgift.

Jeg savner dog stadig min Toyota for det var en arbejdshest og den fejlede ikke noget på alle de år vi havde den lige indtil motorfejlen. Det gjorde nærmest fysisk ondt at efterlade den hos forhandleren, da vi hentede vores næste bil.

 

Den næste blev en Skoda Fabia Combi med den helt store udstyrspakke (dog en mindre motor) og på hvide plader og diesel.... vi nåede at have den 3 år, så blev den skiftet ud. Den var ALT for lille, selvom da vi pillede bagsæderne ud af den.

 

Vores nuværende bil er grim - den er stor, klodset og firkantet, men den nærmer sig kraftigt Toyotaen med hensyn til hvad jeg synes om den. Den kører 20 km. på en liter diesel og koster små 8500 kr. om året i vægtafgift og strafafgift (den er på gule plader) - det er for øvrigt kun 4500 kr. mere om året end Skodaen og små 3000 mindre end Toyotaen. Vi er faldet i forsikringspris, selvom den er med en større motor.

Vi ville godt kunne have 2 Variocage dobbeltbure til springere i den, men ingen oppakning - vi har lige nu et dobbeltbur af et andet mærke i og har rigeligt med plads til alt for l***, når vi tager på ferie og udstillingsture.

Bilen har kostet 135.000 kr. incl. moms fra fabriksny og det er den "dyre" model med udstyr - med i den pris er en undervognsbehandling til 4500 kr. og et træk til små 6000 kr..

Det er en arbejdshest og ikke en sportsvogn (=den er relativt kedelig at køre med hensyn til optræk), men den er langt mere behagelig at køre i end Skodaen, som helst ikke skulle meget over 110 km. på motorvejen på grund af støj - det problem har vi ikke nu selv ved 130-140 km. i timen.

Til gengæld er den meget udskældt på grund af sikkerheden (sålænge man bare kigger antal stjerner - går man ind og sammenligner på de forskellige reelle testområder, så klarer den sig fint sammenlignet med andre biler i dens størrelse med bare 5 år på bagen) og grundet dens meget korte tid i Danmark, så tør jeg ikke sige ret meget om kvaliteten. Den er dog meget populær i Tyskland, Tyrkiet og tidligere østlande, hvor der kører rigtig mange af dem og der meldes ikke om problemer med hverken sikkerhed eller kvalitet efter sigende (jeg har ikke gidet at dobbelttjekke de oplysninger, så jeg har det bare fra andre).

Indholdet i den er Renault og motoren er den samme som f.eks. Nissan Qashqai, men den er fra Rumænien og fysisk samlet i Marokko. Den er 3 års fabriksgaranti.

Vi ved vi har taget en chance med at købe den, men vores budget til biler er på 100.000 kr. maks (vi er gået lidt over med denne, da den er fabriksny) og 100.000 når ikke ret langt med biler i den størrelse medmindre man køber en ældre dato og så er vores lige pludselig bedre i sikkerhedstest *GG*.

Vores nuværende bil er en Dacia Lodgy, hvis nogen ikke har gættet det.

 

Den (eller Logan MCV van) overvejer jeg også som min næste bil.

Man får meget plads for pengene - og som hundefolk er det jo noget vi går op i

 

Er der læssekant i Lodgy'en?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den (eller Logan MCV van) overvejer jeg også som min næste bil.

Man får meget plads for pengene - og som hundefolk er det jo noget vi går op i

 

Er der læssekant i Lodgy'en?

 

Nej, der er ikke læssekant.

 

Logan'en er næsten lige så lang som Lodgy'en, men den er meget lavere og den føles som en stationcar. Lodgy'en er højere og der føles mere "luftigt" i den end i Logan'en. Derudover sætter man sig IND i den og ikke NED, som i mange stationcars incl. Logan, hvilket var årsagen til, at vi valgte Lodgy fremfor Logan.

 

Serviceniveauet hos forhandlerne bliver kritiseret relativt meget og der er en del diskussioner ml. Renault, Dacia og forhandlerne, hvis der er noget galt med bilerne (sådan virker det i hvert fald, hvis man læser med i "Dacia Klub Danmark" på Facebook). Vores har intet fejlet, men vi er ikke tilfredse med serviceniveauet hos vores forhandler - hele vores forløb bar præg af at sælger egentlig ikke gad sælge en Dacia Lodgy på gule plader og det var en skam.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En Honda CR-V på papegøje plader? Dejlig og sikker bil. Vi skiftede i december til en Civic Tourer (DET er altså en flot stationcar!!), fordi Goofy ikke kan være i bur og væltede for meget rundt i det kæmpe varerum i CR-V'en, men hvis dine hunde er vant til bur, så er den perfekt til formålet!

i forhold til en zafira, er der INGEN plads i en crv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og stationcar er fuldstændig udelukket - Jeg vil faktisk hellere tage chancen med pis-potten end jeg vil køre stationcar :genert:

 

Mener du varevogn - altså på gule plader. Jeg synes ikke vi taler om andet en stationscars ellers?

 

Vi kører Citroen C4 Picasso - masser af plads. dejligt højt bagagerum så man har udsyn hen over selv et pænt stort bur. Diesel, automatgear - og så synes jeg det er super med motor og kabinevarmer, når hundene er i bilen vinterdage på jagt.

 

forfraindk_zps08615912.jpg

 

test42.jpg

 

test11.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mener du varevogn - altså på gule plader. Jeg synes ikke vi taler om andet en stationscars ellers?

 

Vi kører Citroen C4 Picasso - masser af plads. dejligt højt bagagerum så man har udsyn hen over selv et pænt stort bur. Diesel, automatgear - og så synes jeg det er super med motor og kabinevarmer, når hundene er i bilen vinterdage på jagt.

 

forfraindk_zps08615912.jpg

 

test42.jpg

 

test11.jpg

 

Yes, gule plader.

Og jeg er ude efter en van - såson sportsvan, touran osv.

Har fået et godt tilbud på en Cmax også. Ser ret fin ud men skal lige have tjekket højden ifht der er læssekant og bunden derfor skal forhøjes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så du vil have en varevogn på gule plader og ikke en Stationcar på hvide. Det er som at pxxxx i bukserne. Prisen er god men den årlige afgift horribel, sagt af en bankmand :-)

 

Ellers skal du have en fra før 1997, så er den årlige afgift lav. men der er også noget med at man kan veje de nyere ned og slippe væsentlig billigere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yes, gule plader.

Og jeg er ude efter en van - såson sportsvan, touran osv.

Har fået et godt tilbud på en Cmax også. Ser ret fin ud men skal lige have tjekket højden ifht der er læssekant og bunden derfor skal forhøjes.

 

Hvis man laver det smart kan man godt få et godt rum under burdene, som man kan komme til fra "den anden side". Ting som ligger lidt skjult og som man måske ikke bruger så meget.

 

Men man kan også få bure der åbner 10-15 over bunden. Du kan se mit har fast kant 10 cm op, selvom det ikke er nødvendigt til bilen, men det holder på tæpper, ruskeduske og til en vis grad også på hunde :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ligeglad med det er en optentiel lortebil vi får, jeg er bare glad for vi får en BIL, og at vi kan hente den i slutningen af næste uge. FRIHED! YEEEES!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man laver det smart kan man godt få et godt rum under burdene, som man kan komme til fra "den anden side". Ting som ligger lidt skjult og som man måske ikke bruger så meget.

 

Men man kan også få bure der åbner 10-15 over bunden. Du kan se mit har fast kant 10 cm op, selvom det ikke er nødvendigt til bilen, men det holder på tæpper, ruskeduske og til en vis grad også på hunde :-)

 

Det er nemlig det jeg tænker - at man kan fixe noget smart.

Vil dog have et variocage, og de laver dem ikke med løftet låge. Mem hvis højden på bilen er ok, så kan man jo klare meget med fixe fingre.

 

 

Jeg er ligeglad med det er en optentiel lortebil vi får, jeg er bare glad for vi får en BIL, og at vi kan hente den i slutningen af næste uge. FRIHED! YEEEES!

 

Haha, ja det bliver rart for jer. Og mon ikke den holder bedre end min - det krydser jeg fingre for!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ja det bliver rart for jer. Og mon ikke den holder bedre end min - det krydser jeg fingre for!

 

Jeg håber! Den er jo super velholdt, og har ikke kørt super langt igennem årene, 160.000 km.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...