Hop til indhold

Hjælp - Alene-hjemme-problemer


TrineBF
 Share

Recommended Posts

Hej.

min kæreste og jeg har den dejligste cocker tæve på 13 uger. Hun elsker alt slags træning og er dygtig til sit, dæk, pote, plads samt at gå i snor.. Alt fungerer bare så godt med hende, men så kommer vi til alene hjemme problematikken....

Vi har nu trænet intensivt med hende i 5 uger og har efterhånden prøvet samtlige råd af - i bur, i et enkelt rum, i hele huset, tændt radio, trøje der dufter af os m.m. Vi sørger altid for, hun er godt aktiveret fysisk som mentalt.

Vi har anvendt metoden med langsomt at øge, men vi er ikke på mere end 10 min og så starter hun på at hyle - og dette fortsætter i en uendelighed.

Nu er det sådan, at vi ikke kan få mere fri - så tirsdag-fredag er hun tvunget til at være alene de 8 timer vi er på job.. :/ vi bor i lejlighed og har naboer, som allerede klager, så vi kan se os nødsaget til at måtte køre hende til kærestens forældre i Odense, hvor hun så kan være i sit bur - men også her skal hun være alene i 8 timer. Vi bor selv i Sønderborg, så det ender også med meget kørsel..

Vi er så frustrerede og ved virkelig ikke, hvad vi skal gøre. Det mest ideelle er at få en adfærdsekspert ud, det ved vi godt, men vi har slet ikke mulighed for at få mere fri og heller ikke flere mennesker at trække på - slet ikke i Sønderborg, hvor vi er nytilflyttere.

det knuser mit hjerte at vide, hun skal stå og hyle i 8 timer, men jeg ved virkelig ikke, hvad vi skal gøre :(

Nogle der har nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørg naboer om de vil passe hvalpen, at lade den hyle i 8 timer er ikke i orden;(

sæt evnt et opslag op om nogen vil tjene en skilling for at passe hvalpen.

hvis i gider køre til Haderslev så vil jeg meget gerne passe, vi kan sagtens finde en billig pris;) alder og modenhed vil sikkert gøre det lettere at lære hvalpen at være alene, men ærligtalt 8 timer er altså meget;(

Link til indlæg
Del på andre sites

Og fluks var jeg ved tasterne.. Hvor bor I henne i Sønderborg?

Jeg kender desværre ikke lige nogen umiddelbart, men har I prøvet at lave et opslag i den der køb og salg gruppe på facebook? Man kan vel godt sælge "selskab med hundehvalp i dagtimerne" til en ensom pensionist eller studerende som ikke selv har mulighed/råd til at have hund. Det nemmeste var selvfølgelig at finde en nabo der vil hjælpe. Et opslag i i opgangen eller sådan noget.

Hvor længe af gangen afprøver I de forskellige ting?

Jeg mener der er en god adfærdsbehandler i Gråsten... Jeg kan muligvis finde ud af det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været rundt i vores opgang, men der er desværre ikke nogle med overskud/tid til det..

 

Mange tak for tilbuddet, vi vil lige overveje det med at køre til Haderslev - for det er da noget kortere end Odense og det ligner, der er nogle rigtig fine forhold på dit kennel :). Vi venter dog lige på en tilbagemelding fra én, der måske vil kunne passe hende nogle af dagene..

Men 8 timer er virkelig meget, når hun har krise efter 15 minutter - og jeg står og hyler ligeså meget på den anden side af døren - altså hvor er det noget rod! :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været rundt i vores opgang, men der er desværre ikke nogle med overskud/tid til det..

 

Mange tak for tilbuddet, vi vil lige overveje det med at køre til Haderslev - for det er da noget kortere end Odense og det ligner, der er nogle rigtig fine forhold på dit kennel :). Vi venter dog lige på en tilbagemelding fra én, der måske vil kunne passe hende nogle af dagene..

Men 8 timer er virkelig meget, når hun har krise efter 15 minutter - og jeg står og hyler ligeså meget på den anden side af døren - altså hvor er det noget rod! :-(

Send mig bare en pb så finder vi ud af noget hvis det er, jeg vil elske at låne en lille cocker;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfen:

Vi har været rundt i vores opgang, men der er desværre ikke nogle med overskud/tid til det..

Mange tak for tilbuddet, vi vil lige overveje det med at køre til Haderslev - for det er da noget kortere end Odense og det ligner, der er nogle rigtig fine forhold på dit kennel :). Vi venter dog lige på en tilbagemelding fra én, der måske vil kunne passe hende nogle af dagene..

Men 8 timer er virkelig meget, når hun har krise efter 15 minutter - og jeg står og hyler ligeså meget på den anden side af døren - så det er noget rod! :-(

 

Potemis:

Vi bor lige 500 m fra sygehuset på Als-siden.

Vi har forsøgt med naboer - og har også fået hjælp en enkelt dag af en af dem, som havde noget ferie, men hun har desværre ikke mulighed mere.

Det med facebook var en god idé og så håbe på en studerende med læseferie :-)

Vi startede ud med burtræning i 2 ugers tid, men da hun nærmest blev panisk, når vi forsøgte at lukke lågen, gik vi over til, at hun så skulle have køkken, gang og badeværelse og så med buret stående åbent i døren ind til stuen, så hun stadig kunne ligge sig derind, hvis hun fik lyst til det.. Men egentlig synes jeg ikke, vi mærker en forskel om hun er i bur eller har flere rum. Med de flere rum går der måske bare lige 1 minut mere, før hun finder ud af, hun er alene..

 

Hvis adfærdsbehandleren i Gråsten er én, du har hørt gode ting om, må du meget gerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hjælp fra både Alfen samt familie er vi kommet frem til, at vi fra nu af kan have 8 uger - måske endda 10 - hvor hun ikke skal være alene udover træningen..

Vi er startet helt fra bunden igen, da hun er begyndt at pive igen - dvs. vi nu er på 30 sek, hvilket vi har trænet flere gange idag.

Er det realistisk at komme op på 8 timer (vi tager afsted 7.15 og er hjemme igen 15.10) på det antal uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hjælp fra både Alfen samt familie er vi kommet frem til, at vi fra nu af kan have 8 uger - måske endda 10 - hvor hun ikke skal være alene udover træningen..

Vi er startet helt fra bunden igen, da hun er begyndt at pive igen - dvs. vi nu er på 30 sek, hvilket vi har trænet flere gange idag.

Er det realistisk at komme op på 8 timer (vi tager afsted 7.15 og er hjemme igen 15.10) på det antal uger?

Det er jo umuligt at forudsige - fordi det simpelthen er så individuelt. Vores den ene havde brug for 3 måneder til at lære at være alene i - men så kunne (og kan) hun det også fuldstændig og føler sig 100% tryg ved det i dag. Så det kan lykkes, selvom de er "lidt langsomme i optrækket" ;-) men andre har det bare generelt virkelig skidt med at være alene, uanset hvor længe man træner det. Men sådan overordnet set - så vil jeg sige ja, 10 uger ekstra burde bestemt give god odds for succes :5up:

 

Og så vil jeg blot lige indskyde at det er en super fin løsning I har fundet - hvor er det dejligt at I kunne fremskaffe så meget pasning til hende, så I har ro til at træne. Super flot :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Enig med Sitto, og jeg vil også sige at det er flot at I finder hjælp så den lille hvalp ikke skal være alene hjemme allerede nu.

Men det er lidt svært at sige dog vil jeg også mene at 10 uger det lyder fornuftigt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo umuligt at forudsige - fordi det simpelthen er så individuelt. Vores den ene havde brug for 3 måneder til at lære at være alene i - men så kunne (og kan) hun det også fuldstændig og føler sig 100% tryg ved det i dag. Så det kan lykkes, selvom de er "lidt langsomme i optrækket" ;-) men andre har det bare generelt virkelig skidt med at være alene, uanset hvor længe man træner det. Men sådan overordnet set - så vil jeg sige ja, 10 uger ekstra burde bestemt give god odds for succes :5up:

 

Og så vil jeg blot lige indskyde at det er en super fin løsning I har fundet - hvor er det dejligt at I kunne fremskaffe så meget pasning til hende, så I har ro til at træne. Super flot :5up:

 

Dejligt at høre du overordnet godt finder det muligt - hvis det stadig ikke er lykkedes efter de antal uger, må vi tage den derfra :-)

Var den metode, I anvendte også langsom øgning på de 3 måneder? Når man står i det lige nu, må jeg nok indrømme, at jeg er bange for, om hun nogensinde vil lære det, når vi ikke har haft synderlige fremskridt indtil videre.. Så det er rart at høre fra andre, der har stået i det samme med én, der er "langsom i optrækket" :blink:

 

Jo tak, det giver i hvert fald også mig en kæmpe ro at vide, der nu forhåbentlig er "god tid" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Sitto, og jeg vil også sige at det er flot at I finder hjælp så den lille hvalp ikke skal være alene hjemme allerede nu.

Men det er lidt svært at sige dog vil jeg også mene at 10 uger det lyder fornuftigt ;-)

 

Det var dejligt at høre! :-) Vi håber og satser på, at det vil lykkes os på den tid..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre du overordnet godt finder det muligt - hvis det stadig ikke er lykkedes efter de antal uger, må vi tage den derfra :-)

Var den metode, I anvendte også langsom øgning på de 3 måneder? Når man står i det lige nu, må jeg nok indrømme, at jeg er bange for, om hun nogensinde vil lære det, når vi ikke har haft synderlige fremskridt indtil videre.. Så det er rart at høre fra andre, der har stået i det samme med én, der er "langsom i optrækket" :blink:

 

Jo tak, det giver i hvert fald også mig en kæmpe ro at vide, der nu forhåbentlig er "god tid" :-)

Jeg tror i har en god chance, modenhed og selvsikkerhed hos hvalpen vil også kunne gøre det lettere;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre du overordnet godt finder det muligt - hvis det stadig ikke er lykkedes efter de antal uger, må vi tage den derfra :-)

Var den metode, I anvendte også langsom øgning på de 3 måneder? Når man står i det lige nu, må jeg nok indrømme, at jeg er bange for, om hun nogensinde vil lære det, når vi ikke har haft synderlige fremskridt indtil videre.. Så det er rart at høre fra andre, der har stået i det samme med én, der er "langsom i optrækket" :blink:

 

Jo tak, det giver i hvert fald også mig en kæmpe ro at vide, der nu forhåbentlig er "god tid" :-)

Ja vi gik langsom frem - dog var der lige nogle ting jeg måtte spotte, hvordan hun tacklede, inden vi for alvor fik succes. For det første blev vores Ayo stresset af træning flere gange dagligt, så vi trænede kun et interval én gang dagligt - vi forsøgte med flere gentagelser, men det kunne hun ikke håndtere. Og så kunne hun ikke overskue at have hele huset, hun skulle være på begrænset plads - hun startede med kun at være i vores soveværelse, og i dag er de så i vores bryggers.

 

Vi trænede selvfølgelige hele dagen kort adskillelse - at hun ikke kom med på toilet, ud med skraldet m.m. men sådan rigtig træning, det trænede vi kun én gang dagligt. Jeg indførte at hun altid fik en frossen Kong når vi tog hjemmefra - hun var ikke så stresset at hun ikke ville spise den nemlig, så her havde vi god mulighed for netop at øge intervallet over 30 sekunder og få en reel træningsgang ud af det, når nu vi kun kunne træne én gang dagligt. Vi startede dog stadig på et interval på under 5 minutter og øgede langsomt herefter - men sørgede for i starten altid at komme tilbage inden hun var færdig, så hun slet ikke nåede at blive rastløs.

 

Vi overvågede hende via Skype så vi hele tiden kunne følge hende og sikre os at komme ind på de rigtige tidspunkter.

 

Siden vi begyndte på den måde havde vi kun succes fremadrettet, og havde endda også en flytning lige oveni træningen - men inden jeg fandt den træning der passede netop til hende, der var jeg virkelig også i tvivl om hun nogensinde lærte det, fordi hun blev frustreret med det samme vi forsøgte at forlade hende, og uanset hvor mange gange jeg forsøgte at gentage de små intervaller dagligt, så kom vi bare ingen steder. Dybt frustrerende.

 

Der er næsten ikke noget værre end alene hjemme problemer, det er simpelthen så frustrerende!! Men når først hunden knækker koden og finder ud af at det slet ikke er så slemt, så kan man pludselig se lyset for enden af tunnellen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo været så heldige at låne lille Ella i dag;) hun er super sød og vil efter min bedste overbevisning sagtens kunne lære at være alene, hun virker slet ikke bange men mangler nok bare lidt at lære at forholde sig i ro selv om hendes mennesker bevæger sig lidt væk, træning med et børnegitter og tid tror jeg vil løse problemet;) dejligt med nogle ejere som er villig til at bruge tiden på deres lille hvalp;) jeg er sikker på det vil blive godt;)

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo været så heldige at låne lille Ella i dag;) hun er super sød og vil efter min bedste overbevisning sagtens kunne lære at være alene, hun virker slet ikke bange men mangler nok bare lidt at lære at forholde sig i ro selv om hendes mennesker bevæger sig lidt væk, træning med et børnegitter og tid tror jeg vil løse problemet;) dejligt med nogle ejere som er villig til at bruge tiden på deres lille hvalp;) jeg er sikker på det vil blive godt;)

 

Hvor er du fantastisk ! :hjerte: Og også Ellas ejere for at gøre noget ved problemet! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb sådan et vandsprøjte halsbånd som sprøjter på den når den gør!!

 

Hold da op... sikke er dårligt råd at give på et forum, hvor man endda står i en problematik omkring en hvalp, der er utryg. Gjorde du det her, ved min hund ville han bide på stedet. Tænk dig godt om med den slags råd - nu følger jeg ikke dit råd, fordi jeg ved bedre end at gøre den slags, men sad der en mindre erfaren ejer og læste dette, kunne vedkommende risikere at gøre det - og, har man en hund som min, blive bidt af sin hund. Så den slags råd bør ikke en gang gives i spøg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...