Hop til indhold

Hvilken race?


MissMqrn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil nu ikke mene, at det kun er et spørgsmål om træning... jeg kender til en del beagler, der ikke har et pålideligt indkald uden snor (i hvert fald kun, når det passer dem), selvom ejerne har gjort en god træningsindsats. Også nogle der tilhører erfarne beaglefolk. Selvfølgelig er der nogle, der kan lære det, men det er nu ikke en race, jeg ville vælge, hvis det var et vigtigt kriterie, at den kan gå uden snor.

 

 

jeg er helt enig, og synes lidt at det er det samme som f.eks. at sige at en husky også sagtens kan trænes til at rende uden snor. Jo vist det kan de, men hvorfor dog give sigselv en kæmpe udfordring, med en forstørret risiko for at det aldrig lykkedes, når det er så vigtigt for en?

Link til indlæg
Del på andre sites

En Jack rusell kan godt finde på at opdrage lidt på børn, hvis de overskrider dens grænse og terrier generelt er ikke kendt for at have de allerbedste bidehæmninger. En beagle ville jeg ikke binde an med hvis den skal gå løs og en cavalier skal I da ikke have hvis I synes den er grim.

 

Har I kigget på västgötaspids? Gota_1.jpg

 

eller kromfohrländer?. Det er begge racer der er forholdsvis lette at opdrage og tilpas børnevenlige hvis børnene er hundevenlige.

 

 

cute-kromfohrl%C3%A4nder-dogs-photo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med skarpe? De to du skriver, er ikke noget for os. (rent udseende)

Nu kan jeg se Sonja er logget af, men hvis jeg skal give et bud på hvad skarp er, så er det at hunden har en lav provokationstærskel og ikke er sen til at reagere aggressivt på en udfordring (eller hvad den anser for at være en udfordring). For terrier gælder det også at de meget let bliver så tændt på et bytte at de angriber det for at slå ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Beagle er en super flot hund og dem jeg har mødt er utrolig dejlige. Jeg ønsker bare ikke at tage den chance og ikke få den hund, vi ønsker os. Men syntes godt nok det er lidt svært, at finde den rigtige.

 

Jeg har nu skrevet til opdrættere af Kromfohrländer, Fox terrier og parson terrier og beskrevet hvad jeg søger og om deres racer passer. Mange tak for hjælpen.

Redigeret af MissMqrn
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Beagle er en super flot hund og dem jeg har mødt er utrolig dejlige. Jeg ønsker bare ikke at tage den chance og ikke få den hund, vi ønsker os. Men syntes godt nok det er lidt svært, at finde den rigtige.

Jeg synes det er meget fornuftigt at I gør jeres fodarbejde grundigt inden anskaffelsen, men en racehund kan altså være atypisk både af sind og skind. Dog kan jeg love dig at I vil komme til at elske jeres hund uanset om den ikke lige kan opfylde alle jeres krav, for de gror hurtigt ind under huden på én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Beagle er en super flot hund og dem jeg har mødt er utrolig dejlige. Jeg ønsker bare ikke at tage den chance og ikke få den hund, vi ønsker os. Men syntes godt nok det er lidt svært, at finde den rigtige.

 

i samme størrelse ville jeg nok kigge på Welsh Springer Spaniel. Jeg tror ikke der er mere jagt i dem end det er til at håndtere og jeg tror de er noget mere samarbejdende. Hvis man vælger Beagle skal man nok ikke gøre det mest pga det vidunderlige udseende, men lige så meget pga. racens "personality" og så skal man have minimum 2 - i mine drømme om Beagle er der altid en flok �

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på, at vi kommer til at elske den hund vi får lige meget hvad. Det vigtigste er også at den er god til børn.( jeg kan slet ikke acceptere hvis den snapper/knurre/bider børn, men jeg acceptere heller ikke at mine børn ikke opfører sig eksemplariske overfor dyr) Resten finder vi nok ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med skarpe? De to du skriver, er ikke noget for os. (rent udseende)

 

Nu kan jeg se Sonja er logget af, men hvis jeg skal give et bud på hvad skarp er, så er det at hunden har en lav provokationstærskel og ikke er sen til at reagere aggressivt på en udfordring (eller hvad den anser for at være en udfordring). For terrier gælder det også at de meget let bliver så tændt på et bytte at de angriber det for at slå ihjel.

 

Ascha siger det så fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

PBC, jeg bryder mig ikke om tolleren.. Jo, det er en fin hund, i god størrelse, men den har slet ikke det samme tillidsfulde og venlige sind som de goldens og labber jeg kender.. Tolleren er måske en god jagthund, men ikke så social som de større retrievere..

 

Jeg HAR mødt flere af dem...

 

Ja, det er muligt at man kan flytte en hund fra det ene til det andet... Men jeg vil gerne kunne se stamtavle og sundhedsoplysninger på Hundeweb inden jeg tager stilling til om jeg er interesseret i en hvalp. Uanset race..

 

Det vil være min sidste hund.. Så jeg vil i hvert fald gardere mig så godt som overhovedet muligt med hensyn til helbredet..

 

Jeg er vanskelig... Men jeg har heldigvis tid nok. Trods sin høje alder har Silke det rigtig godt.

 

Silke er af jagtlinier. Og lille. Mindre end de andre goldens jeg kender.. Og hun har bestemt ikke mere jagtdrift end at hun sagtens har kunnet bruge sine evner til lydighedsprøver og træning. Og kan gå løs i skoven, hvor der er mange dyr.

Det er en hund efter mit hovede. Jeg har bare aldrig mødt en voksen retriever, som var lige så lille som hende.. Hun blev sat tilbage i vækst på grund af hjerteorm da hun var meget ung... Så jeg tror desværre, at hun også er mindre end andre små voksne retrievere...

Men måske har jeg bare ikke mødt dem endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

PBC, jeg bryder mig ikke om tolleren.. Jo, det er en fin hund, i god størrelse, men den har slet ikke det samme tillidsfulde og venlige sind som de goldens og labber jeg kender.. Tolleren er måske en god jagthund, men ikke så social som de større retrievere..

 

Jeg HAR mødt flere af dem...

 

Ja, det er muligt at man kan flytte en hund fra det ene til det andet... Men jeg vil gerne kunne se stamtavle og sundhedsoplysninger på Hundeweb inden jeg tager stilling til om jeg er interesseret i en hvalp. Uanset race..

 

Det vil være min sidste hund.. Så jeg vil i hvert fald gardere mig så godt som overhovedet muligt med hensyn til helbredet..

 

Jeg er vanskelig... Men jeg har heldigvis tid nok. Trods sin høje alder har Silke det rigtig godt.

 

Silke er af jagtlinier. Og lille. Mindre end de andre goldens jeg kender.. Og hun har bestemt ikke mere jagtdrift end at hun sagtens har kunnet bruge sine evner til lydighedsprøver og træning. Og kan gå løs i skoven, hvor der er mange dyr.

Det er en hund efter mit hovede. Jeg har bare aldrig mødt en voksen retriever, som var lige så lille som hende.. Hun blev sat tilbage i vækst på grund af hjerteorm da hun var meget ung... Så jeg tror desværre, at hun også er mindre end andre små voksne retrievere...

Men måske har jeg bare ikke mødt dem endnu...

 

loui er 2 år nu og vejer 23 kg - er det den størrelse du leder efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er cirka lige så "nemt" at lære en welsh springer at gå uden snor som en beagle. Med andre ord pissesvært...

 

Welsh springeren har jeg også i kikkerten. En smuk hund.. Og den skulle være mindre "flyvsk" end de andre springer spaniels.. Lidt mere familievenlige.. Hvis den også er arbejdsivrig, så kunne det være en god hund for mig... Men jeg ved ikke om den går i en familie med to børn, og dermed måske begrænset tid til træning? Det er måske det, du mener, chr68866?

 

Men en smuk hund er det altså. Jeg synes bestemt, at MissMqrn skulle kikke på den race også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er cirka lige så "nemt" at lære en welsh springer at gå uden snor som en beagle. Med andre ord pissesvært...

 

Det er nu meget let at lære en Welsh at gå uden snor - betydeligt vanskeligere at lære at gå pænt i snor, hvis den overhovedet ligner andre Spaniels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, uden at skulle sige alle selskabshunde er lette racer, at I skal holde jer til en eller anden type indenfor selskabsracerne. De har selvfølgelig alle sammen behov, men hvis man vælger nogle af de lidt mere selskabsminded racer, får man også typisk en hund som gerne vil ejeren, helt naturligt (Det får man også ved f.eks. retrievere og jagthunde, MEN: Min holdning er at disse hunde også kræver noget igen for at bevarer denne opmærksomhed, og hvis man som ny ejer ikke formår at pejle sig ind på hunden, risikere man en brist i kommunikationen, god hundetræning kan selvfølgelig være vejen frem!)

 

 

Det som det lyder som om I gerne vil have er en lækker lille hund, som kan være sammen med jeres børn, og som kan være en aktiv del af jeres liv. F.eks. en Jack Russel er jo en rigtig aktiv hund, og i mine øjne vil det bare altid være en hund som virkelig kræver træning for ikke at blive en lille bandit, der løber væk og ødelægger ting.

 

Indenfor selskabshunde racerne kan I f.eks. læse her: http://www.canis-minor.dk/

 

Der er racer som chihuahua, mops og boston terrieren også en del af, og disse kunne måske også være gode muligheder for jer hvis I ikke er så meget til bomulds og pelshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Welsh springeren har jeg også i kikkerten. En smuk hund.. Og den skulle være mindre "flyvsk" end de andre springer spaniels.. Lidt mere familievenlige.. Hvis den også er arbejdsivrig, så kunne det være en god hund for mig... Men jeg ved ikke om den går i en familie med to børn, og dermed måske begrænset tid til træning? Det er måske det, du mener, chr68866?

 

Men en smuk hund er det altså. Jeg synes bestemt, at MissMqrn skulle kikke på den race også...

 

Welch er bare super, tror jeg, hvis man vil have en Spaniel som både kan og vil arbejde, men som ikke har så meget jagt i sig så det bliver et problem, hvis man vil arbejde med noget andet, men @Drentsche ved det nok bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Søster lagkage... Hvor finder man en DKK labradortæve der ikke bliver mere end 20-25 kg? Sådan en ville jeg nemlig gerne have.. Men min egen golden vejer 27 og er en lille golden. Og jeg har indtryk af at hun er mindre end de labber, vi møder.. Altså de ægte labber.. Blandingerne kan være mindre,.. Goldens og labber er jo i samme vægtklasse..

 

Jeg ville elske at have en 22 kg lab når Silke ikke er mere en dag... Men jeg tror ikke de findes..

Og desværre er størrelsen af stor betydning..

 

Kender du en kennel med så små avlsdyr?

 

Nu er det godt nok han hunde jeg har, men den lille Formel 1 jeg har vejer ca 25-26 kg, han er slank adræt og aktiv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...