Hop til indhold

Bepanthen øjne og næse i Danmark!


Kaso
 Share

Recommended Posts

Hej,

I Tyskland kan man købe hos Apotkeke en Bepanthen creme. Hvis en Hund har lille slim på øjne, så gøre man med Bepanthen og det virker fint. Men har været i Apotheke id dag, så slags Bepanthen eksisterede ikke i Danmark! Har man alternative eller kender I nogen?

 

 

1578681.jpg

 

 

Hilse

Link til indlæg
Del på andre sites

Det salve Alfen og Annemangetal linker til er beregnet til røde barne numser - så det må du IKKE bruge på din hund.

I stedet vil jeg anbefale Sterilt saltvand - som kan købes i pipette form på apoteker og hos matas her i Danmark

 

http://www.webapoteket.dk/personlig-pleje/oejen-oere-naesepleje/visyn-oejendraaber-apotekets-p-207244

 

Bruger det på mine beagler hvis de har noget siddende i øjnene

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, har købt Sterilt saltvand i Apotheke. Men er en lille bitte smule slim hver morgen i venstre øjnet er en øjenbetændelse?

slim farse er ikke gul eller hvid ligsom menske

 

Det er da noget du skal holde øje med. Er øjet rødt eller irriteret? Klør han sig i øjet?

 

Du kan prøve det sterile saltvand et par dage for at se om det hjælper - det skyller øjet og hjælper hvis der er nogle urenheder - hvis ikke kan det være han skal have lidt antibiotika salve hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun klør ikke og ikke rødt, men kun morgen eller aften har lille bitte smule slim om øjnet!

 

Altså klart slim? Ved øjenbetændelse ved øjet være rødt i slimhinden og pudset vil være tykt og gult (og ret klamt at se på). Det er helt normalt at hunde, særligt hvalpe og unghunde, får snask i øjnene. På denne tid står græsset højt, og de får en masse pollen og snavs i øjnene.

 

Jeg ville simpelthen skylle med saltvand 2 gange om dagen i et par dage, og så derefter efter behov. Hvis der går betændelse i, så må du omkring dyrlægen (med mindre du har øjendråber liggende til dig selv - dyr får de samme dråber som os).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores ene hund, Liva, har netop haft øjenbetændelse med klar/hvid snask. Først troede jeg også bare det var græs/pollenstøv el.lign og skyllede med saltvand. Det slog det rimelig ned, men så snart jeg stoppede kom det for fuld styrke igen. Jeg bestilte tid hos dyrlægen, som i tlf ikke troede på øjenbetændelse pga den klare farve af slimet - men selvsamme dag vi skulle afsted til dyrlæge vågnede en af vores andre hunde op med gult snask i øjnene. Så dyrlægen mener helt sikkert det har været øjenbetændelse Liva har haft også, siden Zazu pludselig får det, uden at have haft omgang med fremmede hunde.

 

Så hold lige øje og konsultér din dyrlæge hvis det fortsætter eller øjet/slimhinderne bliver røde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...