Hop til indhold

Hvornår er det for koldt i garagen, for en Islandsk fårehund?


JensJ
 Share

Recommended Posts

Vi har fornyligt købt et nyt hus, hvor der er en dejlig hundegård på 12,25 m2 (3,5x3,5m) udvendig, og 8 m2 (2x4m) indvendig, som en del af garagen. Garagen er 100% vandtæt, og rimelig vindtæt, der er dog lidt små huller i garageporten. Garagen er ikke isoleret, og der er ingen varme derude.

 

 

Hundegården bliver naturligvis kun brugt, når han alligevel er alene hjemme, og indtil videre ser han ud til at trives rigtig godt i den. Tror i hvert fald hellere han vil være derude end inde i huset.

 

 

Jeg har hængt et termometer op i garagen, så jeg kan følge med i hvor koldt det er derude. Har I en ide om hvornår I synes det er for koldt for ham i garagen? Og har I evt. et godt bud på en hundekurv, eller andet som kunne hjælpe ham med at holde varmen i de kolde måneder? I øjeblikket har han bare en almindelig hundekurv, og et tæppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål JensJ og velkommen til.

 

Jeg har lignende forhold til mine Spaniels - dog er hunderummet isoleret og vindtæt. Jeg holder minimum 12 grader i det og så er der en separat kasse til hver hund - selvom jeg tror de ligger i den samme sommetider:

 

fkigindihunderummilledrikker.jpg

 

ohundegrden.jpg

 

Nu beskriver det på ingen måde en standard for hvad der skal være, men jeg ville lave et rigtig godt hundehus indendørs med isolering og foret med halm eller gode tæpper. Hvis inderrummet (i hundehuset) er passende dimensioneret kan hunden have det fint der året rundt. man kan også købe opvarmede hundehuse, så er man på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger mange tak for de mange hurtige svar :)

 

PBC: Ser godt nok ud til at være et dejligt rum du har til dine hunde, sådan et vil jeg også prøve at lave med tiden i vores nye hus, men det bliver desværre ikke lige med det samme.

 

Hvis vi laver/køber et isoleret hundehus, som vi stiller indenfor i garagen, tror I så vores Islandske fårehund vil kunne være der året rundt, uden at han på nogen måde tager skade? Det må jo for alt i verden ikke forkorte hans liv, eller gøre ham oftere syg. Måske vi bør lave plads til en slags elvarme i hundehuset til de kolde dage?

 

Jeg har familie der er meget gode med hænderne, så hvis nogen ligger inde med de perfekte tegninger på et godt hundehus må I lige sige til. Da vi lige har købt nyt hus har vi desværre ikke midlerne til at købe det dyreste luksus hundehus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at hunden skal have et isoleret hundehus, den kan gå i, når det er koldt (og har også oplevet min gik i huset, når det var meget varmt. Udenfor (under et tag) havde han en gammel sækkepude med krøyerkugler i.

 

Min var forøvrigt en labrador, som ellers boede inde i huset. Han var ude i alt vejr, undtagen torden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger mange tak for de mange hurtige svar :)

 

PBC: Ser godt nok ud til at være et dejligt rum du har til dine hunde, sådan et vil jeg også prøve at lave med tiden i vores nye hus, men det bliver desværre ikke lige med det samme.

 

Hvis vi laver/køber et isoleret hundehus, som vi stiller indenfor i garagen, tror I så vores Islandske fårehund vil kunne være der året rundt, uden at han på nogen måde tager skade? Det må jo for alt i verden ikke forkorte hans liv, eller gøre ham oftere syg. Måske vi bør lave plads til en slags elvarme i hundehuset til de kolde dage?

 

Jeg har familie der er meget gode med hænderne, så hvis nogen ligger inde med de perfekte tegninger på et godt hundehus må I lige sige til. Da vi lige har købt nyt hus har vi desværre ikke midlerne til at købe det dyreste luksus hundehus.

 

Fundet på Silvans hjemmeside

 

https://www.silvan.dk/~/media/inspiration/brochurer/trae-byg/superwood/gds_hundehus.ashx

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Velkommen til ;-)

 

Jeg tror faktisk heller ikke det er kulden jeg ville være nervøs for. Men selvfølgelig ville jeg foretrække et isoleret hus til hunden om vinter.

 

Jeg ville mere bekymre mig om de få varme dage vi har. Jeg stod nede i vores garage den anden aften ved 20 tiden vi har sådan noget almindelig plastik tag på garagen. Jeg havde hundene med dernede og havde lige glemt at lukke op ud til haven, da jeg var ved at lave min cykel. Det var godt nok varmt dernede og hundene stod ikke længe før de havde tungen ud af munden.

Så jeg tror det kan blive godt varmt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En seng med kugler slutter sig godt om kroppen. Flamingo er godt at isolere med. Det brugte vi til hankattene, da vi opdrættede. Jeg ville også være mere urolig for varmen. Og træk.

 

Jeg tror også min hund ville elske at have sådan et sted :) Bare når han er alene - så han frit kunne trisse ud og ind. Han småkeder sig tydeligvis efter cirka 6 timer alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...