Hop til indhold

Hvornår ville i kræve undersøgelse?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Min lille tæve fik her for nogle måneder siden en infektion i maven hvor hun til sidst end ikke kunne holde på vand i maven og gav sig når hun satte sig :cry:

 

hun begyndte lidt igen for et par dage siden med at give sig og have tynd mave. Fik noget dietfoder ved dyrlægen i går og jeg sørger for hun får væske. Hun virker til at have det fint nu, har stadig tynd mave men holder sig :banan:

 

Men allerede nu kører det i mit lille hoved om hvad hun kan fejle ( tænker kræft, virus mm) men dyrlægen synes bare jeg skal se tiden an. Hvornår ville i kræve at der blev taget div. Prøver?

 

Skal siges at dietfoder også er speed :lol: hold da op en aktiv hund jeg har fået

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe hun spiser og drikker, er aktiv og feberfri, så ville jeg ikke være så bekymret.

 

Hun skal selvfølgelig ikke have tynd mave i ugevis, men giv det helt sikkert nogle dage.

 

Har du prøvet at faste hende en dag og så give skånekost? Nu ved jeg ikke hvad det er for noget foder dyrlægen har givet dig, men tit er det bedre med noget hjemmelavet mad.

 

Græskar på dåse er meget fiberrigt og kan også hjælpe på tynd mave.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville, alt efter hvilke undersøgelser, kræve det så snart jeg har en mistanke. Det er klart at undersøgelser hvor hunden f.eks. skal i narkose eller lignende ville jeg overveje og opveje imod hvad mistanken går på.

 

Jeg synes det er helt op til en selv, og man betaler jo trods alt selv for disse undersøgelser, så dyrlægen har normalt intet imod at man måske engang imellem kræver undersøgelser af noget der ikke virker logisk.

 

(Det gjorde jeg med Dexter, vi havde to dyrlæger der hver havde sagt der ikke var grund til at spilde penge på undersøgelser, men jeg insisterede og fik ret!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :) jeg prøver lige at se det an. Så længe hun ikke har ondt. Hun er helt vildt frisk og suser rundt ;)

Men vi må omlægge kosten herhjemme.. Kun sunde godbidder og evt lidt kylling som variation til maden.

Hun blev tjekket negativ på giardia for 2 år siden og vaccineret sidste år . Men derfor kan hun vel stadig godt ha det? Der er jo mange der ikke samler op, så hun kan måske være smittet

Link til indlæg
Del på andre sites

Giardia (og cambylobacthor) kan hunde få alle mulige steder fra, og vi opdagede giardia ved vores fordi de med jævne mellemrum fik dårlig mave. Men det kan de jo også få af rigtig mange andre mindre lækre ting som de finder i naturen og spiser, som ikke er noget der skal behandles. Så jeg ville også bare se tiden lidt an. Udfra det du skriver, ville jeg slet slet ikke tænke kræft eller lignende :)

 

Den infektion hun havde for nogle måneder siden, hvad var det? Og fik hun behandling for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste gang var en virusinfektion, hun havde måske spist noget forkert. Hun var meget dehydreret så hun fik væske og medicin i drop. Og så div behandling i 6 dage efterfølgende med medicin :/

 

det ser ud til at det foder hun får, hjælper :klap:

 

Ok, der er bare nogle infektioner som godt kan blusse op igen, men lyder jo ikke til at det er det :)

 

Dejligt at det går lidt bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...