Hop til indhold

"træk rundt i en cirkel" sele


Amocca
 Share

Recommended Posts

Overvejer faktisk helt seriøst en snudedims til villature, for han er godt nok træls at gå med. Og vores træning har ikke rigtigt andet end super kortvarig effekt. Men ved ikke rigtigt hvilke snudesnore er bedst så er ikke kommet videre.

 

Har tænkt på det samme. Mest til når vi er steder med mange hunde, hvir jeg gerne vil have dem tæt. Eks færgen. Men er ligesom dig strandet lidt. Så Johanna allanach havde en rigtig fin en. Mener måske hende der Q-design laver nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har tænkt på det samme. Mest til når vi er steder med mange hunde, hvir jeg gerne vil have dem tæt. Eks færgen. Men er ligesom dig strandet lidt. Så Johanna allanach havde en rigtig fin en. Mener måske hende der Q-design laver nogen.

 

Ikke noget jeg kunne se på hjemmesiden jeg fandt. Men tænkte den skulle være lidt bred så den ikke gnaver, men ved ikke om det er rarest med snor under snude eller i nakken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke noget jeg kunne se på hjemmesiden jeg fandt. Men tænkte den skulle være lidt bred så den ikke gnaver, men ved ikke om det er rarest med snor under snude eller i nakken?

det er individuelt. Hvis det kun er fordi han trækker og ikke fordi du skal kunne dreje hans hoved, ville jeg gå efter i nakken, de flste hunde bryder sig mindre om at snoren hænger og lægger press på næsen, end at den sidder i nakken. Sally går fint i en halti, men jeg har ellers god erfaring med cannycollar, til store lidt voldsomme hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har også en på tilbud hos Dyretilbud i øjeblikket

http://dyretilbud.dk/produkt/1068/freedog-walker---en-anden-form-for-hundeopdragelse

 

ikke fordi jeg vil reklamere, men jeg tager 349kr for en large. Så kommer der godt nok fragt oveni, men det er 34kr til nærmeste pakkeboks eller lignende. Og lige nu er der 15% på alt (undtagen foder og nedsatte varer) fordi jeg først sender efter ferien :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
ikke fordi jeg vil reklamere, men jeg tager 349kr for en large. Så kommer der godt nok fragt oveni, men det er 34kr til nærmeste pakkeboks eller lignende. Og lige nu er der 15% på alt (undtagen foder og nedsatte varer) fordi jeg først sender efter ferien :)

 

Det havde jeg allerede set og jeg skal nemlig have en L tror jeg nok ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er selen kommet, vi er lige gået allesammen op til postbutikken for at hente den og jeg ved ikke om det var truslen om en "gå-pænt-sele" eller fordi lektien endelig er ved at sive ind, men hun har ikke gået pænere end idag i al den tid hun har været rigtig "unghund" :lol:

 

Har lige prøvet den på hende og jeg tænker at hun nok godt kunne have været i en small, men når den her er helt spændt ind, så passer den lige og så kan hun blive ved med at bruge den i takt med at hun ligger bredde på, så jeg tænker vi beholder denne størrelse.

 

Jeg går en sen aftentur senere, for at se om jeg synes det virker. Skal nok melde tilbage ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Da jeg brugte denne sele som denne seriøse lille søde pige har på, satte jeg karabin hagen i både sele og halsbånd som pinpoynter skriver, netop for at holde selen på plads ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

.. og amocca, ved ikke om jeg skrev det før, men brug mavestykket til over ryggen i stedet, den bliver nemlig lige lidt kortere når den er spændt helt ind. @DortheDK jeg synes det bliver for meget træk i halsbåndet med samme karabinhage i begge, hvis det er et almindeligt halsbånd, men med et martingale-eller halvkvæl/nome, er der lige det lidt extra at gøre med.

Link til indlæg
Del på andre sites

haha ja, meget! Jeg har nogle gane brugt til Dexter, at give ham et hurtta halvkvæl på samtidig, og så sætte snoren i både sele og halvkvæl, så bliver den ligesom holdt oppe på plads.. Dexter, som har en lidt sart hals, tåler det fint.

 

Da jeg brugte denne sele som denne seriøse lille søde pige har på, satte jeg karabin hagen i både sele og halsbånd som pinpoynter skriver, netop for at holde selen på plads ;-)

 

tak for tippet. Jeg finder lige et halvkvæl og smide på hende også, især når den nu er til den lidt store side. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige trippet en lille tur og jeg er ret sikker på, at dette er "the way to go". Sikke en fornøjelse... for mig! Wilma synes tydeligvis det var et latterligt aggregat hun var udstyret med, og da hun to gange var rendt ind i, ikke at kunne trække igennem, forsøgte hun at bakke ud af selen et par gange. Herefter accepterede hun den dog. Forsøgte stadig at trække, men det virkede ikke rigtigt for hende. Jeg tror dog jeg bliver nødt til at bestille en small og prøve den, for selv med et halvkvæl på og karabinhagen i begge, så synes jeg den kunne rutche meget langt ud på det ene forben.

 

Hvis man kun havde en hund tror jeg den ville virke som en drøm. Knap så effektivt med 3 hunde på samme tid, men gav stadig meget, i forhold til hvad jeg plejer at skulle "trækkes med" (pun intended)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Umiddelbart tror jeg også den du har der passer, sådan sad den også på min ;-)

 

Og ja det kan ikke undgås at den kører lidt rundt på kroppen, hun skal lige vænne sig til den, så skal du se :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
.. og amocca, ved ikke om jeg skrev det før, men brug mavestykket til over ryggen i stedet, den bliver nemlig lige lidt kortere når den er spændt helt ind. @DortheDK jeg synes det bliver for meget træk i halsbåndet med samme karabinhage i begge, hvis det er et almindeligt halsbånd, men med et martingale-eller halvkvæl/nome, er der lige det lidt extra at gøre med.

 

Enig, når jeg bruger halsbånd er det altid halvkvæl - det glemte jeg bare at skrive ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi brugt selen i en lille uges tid og jeg er slet ikke i tvivl om, at frontmotering af snoren er vejen frem. Men æv hvor jeg synes den sidder ringe på hende. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve at købe størrelsen mindre eller om jeg skal gå all out og købe den dyre version, som Stjernetosse har i sin butik. Nogen der har erfaring med om den også flytter sig meget?

 

hvis hun gik lige ved siden af mig eller bag mig ville den selvfølgelig ikke flytte sig, men alle mine hunde går foran mig som et tre-spand - når vi går tur, så den flytter sig, nærmest ligemeget om hun trækker eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi brugt selen i en lille uges tid og jeg er slet ikke i tvivl om, at frontmotering af snoren er vejen frem. Men æv hvor jeg synes den sidder ringe på hende. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve at købe størrelsen mindre eller om jeg skal gå all out og købe den dyre version, som Stjernetosse har i sin butik. Nogen der har erfaring med om den også flytter sig meget?

 

hvis hun gik lige ved siden af mig eller bag mig ville den selvfølgelig ikke flytte sig, men alle mine hunde går foran mig som et tre-spand - når vi går tur, så den flytter sig, nærmest ligemeget om hun trækker eller ej.

jeg er simpelthen stoppet med at se på hvordan den sidder, for det SER træls ud når de går oppe foran :genert: men ingen af mine to virker til at være det mindste generet af den..? Har du brugt den med halsbåndet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi brugt selen i en lille uges tid og jeg er slet ikke i tvivl om, at frontmotering af snoren er vejen frem. Men æv hvor jeg synes den sidder ringe på hende. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve at købe størrelsen mindre eller om jeg skal gå all out og købe den dyre version, som Stjernetosse har i sin butik. Nogen der har erfaring med om den også flytter sig meget?

 

hvis hun gik lige ved siden af mig eller bag mig ville den selvfølgelig ikke flytte sig, men alle mine hunde går foran mig som et tre-spand - når vi går tur, så den flytter sig, nærmest ligemeget om hun trækker eller ej.

 

Hurtta's nye y-sele har også en ring foran - just in case du vil have en almindelig sele med mulighed for at sætte snoren på brystet:-)

 

 

http://www.carstens-dyrehandel.dk/shop/hurtta-outdoors-padded-y2-harness-1776.html

 

Måske sidder ringen lidt lavt, dog:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...