Hop til indhold

B12


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Her de sidste par uger havde jeg lagt mærke til at Sally ikke var 100% sig selv. Efter at i en måned (måske mere?) have givet hende lige så meget mad både morgen og aften som Charles (Sally vejer 23-24 kg, Charles vejer 35-36 kg), uden at hun tog på overhovedet og faktisk er meget til den slanke side, fik jeg dyrlægen til at tjekke hende igennem. Klinisk er hun ok, men mærkbart, når man kender hende, ikke så tosset og overgearet som normalt, nok til at jeg reagerede.. men lidt svært at forklare til dyrlægen når hun skaber sig som en 6 mdrs hundehvalp der lige har set alle sine bedste venner :rolleyes:. Min dyrlæge stoler heldigvis på "ejerintuition", og vi fik taget blodprøver. Den normale var der ingen udslag i, men den lidt mere omfattende, som de sendte ud af huset, viste et lavt niveau B12 vitamin.

Nu er der bestilt B12 hjem til hende, og hun starter ugentlige injektioner næste lørdag. Hun skal sprøjtes en gang ugentligt i 4 uger, og så tages der endnu en blodprøve, og jeg håber selvfølgelig det hjælper.

Da hun udover at være en lille smule mat i forhold til normalen, ikke er mærket eller virker syg, har jeg ikke voldsomt travlt med at komme i gang med en masse udredning, så tager det stille og roligt en ting ad gangen, med mindre der sker tilbagefald, selvfølgelig.

Vi ved allerede at Sally er allergisk overfor kylling og kalkun. Jeg håber det her ikke er en udvikling i en retning af foderintolerance/tarmproblemer, som jo er ofte forekommende hos schæfere. B12 mange kan både forårsage og skyldes foderoptagelsesproblmer.. og kan være lidt af en ond cirkel at komme ind i.

Jeg kommer ikke til at være her de første to uger hun er under behandling, da jeg tager på ferie på mandag, så jeg håber lidt at kunne se forandring når jeg kommer tilbage.

Smukke Sally :hjerte: ...håber snart hun er bedre, og halleluja for "gut feeling" (no pun intended ;-) )

 

Charles & Sally early days play cowfield 16-8-10 (18).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...