Hop til indhold

Negleklipning - fil?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg HADER at klippe hundenegle. Jeg er bange for at klippe ind i roden - det er helt hysterisk jeg ved det. Hunden har HVIDE negle, men jeg hader det.

 

Kan jeg file dem?

 

Nogle, der har nogle råd til bangebuksen her? :stupid: Hunden er ligeglad. Det er mig, der har fobien:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine SKRIGER hvis man overvejer at berøre hendes ører (så frygteligt, at jeg har haft flere dyrlæger til at tjekke dem), har flere gange klippet så blodet sprøjter, uden hun har sagt en lyd - mens Isak har bløde negle og piver, selv når jeg ikke klipper for langt. Så det er langt fra verdens undergang at klippe for langt.

 

har en stor plade, med noget meget groft sandpapir, den kradser de på og sliber selv neglene (domkirke ulve/vild klo), det virker bedre end de elektriske føle jeg har prøvet

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine SKRIGER hvis man overvejer at berøre hendes ører (så frygteligt, at jeg har haft flere dyrlæger til at tjekke dem), har flere gange klippet så blodet sprøjter, uden hun har sagt en lyd - mens Isak har bløde negle og piver, selv når jeg ikke klipper for langt. Så det er langt fra verdens undergang at klippe for langt.

 

har en stor plade, med noget meget groft sandpapir, den kradser de på og sliber selv neglene (domkirke ulve/vild klo), det virker bedre end de elektriske føle jeg har prøvet

 

Hjemme-ørekupering og domkirke?? :mrgreen: Ej forstår godt hvad du skriver men kunne ikke dy mig.

 

Lenschow, kan man ikke få negleklippere derhjemme som kan"læse" hvor roden ender? Dem bruger jeg på mine hundes meget sorte og meget tykke negle. Jeg sender dig gerne en, hvis de ikke kan fås derhjemme.

 

Men jeg kender også flere der filer neglene. De elektriske filer er nemme, men nogle hunde er bange for lyden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg filer tøsernes negle med en elektrisk neglesliber fra Aerolus: http://www.ostrand.dk/shop/aerolus-neglesliber-saet-3469p.html, da jeg også er hysterisk bange for at klippe for langt.

 

Mine tøser er jo vant til lyde fra elektriske pelstrimmere, så selve tilvænningen til neglesliberen var ikke noget problem.

Jessie synes stadig ikke det der med neglepleje er en fest, da hun har en forhistorie med dårlige negle, men hun acceptere sliberen, hvor hun mere eller mindre går kold, hvis hun får dem klippet - selv hvis hun får dem klippet i narkose, så er hun øm bagefter.

Emma har aldrig prøvet andet end en tre-i-en'er som babyhund og derefter har hun fået dem slebet. Hun lægger sig på ryggen og nærmest falder i søvn, når hun får sine negle slebet.

 

Jeg har prøvet negleklippere med sensorer i, men har mistet tilliden til dem, da jeg alligevel fik klippet for langt en dag uden, at den advarede om det. Om den var defekt eller om jeg bare var en klovn til at bruge den, aner jeg ikke. Det er højst tænkeligt, at det var mig, der var klovnen og ikke fik holdt den korrekt i forhold til neglen iflg. butikken hvor jeg købte den, da de vurderede den til at virke som den skulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme-ørekupering og domkirke?? :mrgreen: Ej forstår godt hvad du skriver men kunne ikke dy mig.

 

Lenschow, kan man ikke få negleklippere derhjemme som kan"læse" hvor roden ender? Dem bruger jeg på mine hundes meget sorte og meget tykke negle. Jeg sender dig gerne en, hvis de ikke kan fås derhjemme.

 

Men jeg kender også flere der filer neglene. De elektriske filer er nemme, men nogle hunde er bange for lyden.

 

Hvordan "læse"? Sådan en negleklipper kunne jeg muligvis godt være interesseret i, har ikke hørt om det i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki hadede klippere og elektriske, så jeg brugte en grovfil i metal købt i Bauhaus. Så længe jeg ikke holdt om hans pote, accepterede han det, men det tilhørende bestikkelseskødben hjalp sikkert også en del.

 

Ulvekløerne var nemmere at klippe, så dem snuppede jeg med klo-saksen mens jeg fik en frivillig til at dingle med rå bacon så han var distraheret (og stod op).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvinder mig og klipper pt, og Aslan ligger bare ned og sover. Han er helt rolig. Jeg kan dog mærke, at min uro smitter lidt. Det er jo ikke godt. Samtidig tør jeg ikke klippe ret langt ned, så de er lidt for lange :( Jeg må hellere finde en løsning. Øv at jeg er så utryg ved det. Jeg har aldrig klippet ind. Lyden alene gør mig svedig. Jeg har aldrig haft det sådan før - jeg tror det er fordi jeg kan se rødderne på de der hvide klør. Det burde nok berolige mig, men det har modsatte effekt. Jeg tager rundt og klipper klør på folks katte uden at kry. Det var dog utroligt med mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Oster's elektriske neglefil: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/potepleje/359171

Og hold nu op hvor er det bare nemt, og helt uden dårlige nerver at ordne deres negle nu..

Begge har sorte negle, og nogle ordentlige sataner af slagsen også (altså i tykkelsen), så før var jeg ved at dø hver gang, hvilket selvfølgelig smittede af på hundene..

Nu ligger begge bare helt stille, mens jeg filer løs.. Det tager selvfølgelig nooooget tid at ordne alle fire poter på dem begge, men skidt med det, så længe der ikke er hverken flossede nerver, blødende negle eller knust hjerte *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg hader også at klippe hundekløer.

 

Typisk bruger jeg en stor 3 - i - 1 og klipper først fra siderne og derefter spidsen.

Jeg har meget mere kontrol med en 3 - i - 1 end med en rigtig kloklipper.

 

Ellers sliber jeg med neglefil, men det tager SÅ lang tid og min oplevelse er at for at holde neglen i ro skal man have ret godt fat, hvilket kan være lidt ubehagelig for hunden. Jeg har ikke kunne finde en god hundeneglefil på markedet.

 

Den elektriske sliber har jeg ikke brugt endnu, da en "venlig" gæst tændte den lige op i hovedet på Pelle, så han blev mere end forbeholden overfor den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader også at klippe hundekløer.

 

Typisk bruger jeg en stor 3 - i - 1 og klipper først fra siderne og derefter spidsen.

Jeg har meget mere kontrol med en 3 - i - 1 end med en rigtig kloklipper.

 

Ellers sliber jeg med neglefil, men det tager SÅ lang tid og min oplevelse er at for at holde neglen i ro skal man have ret godt fat, hvilket kan være lidt ubehagelig for hunden. Jeg har ikke kunne finde en god hundeneglefil på markedet.

 

Den elektriske sliber har jeg ikke brugt endnu, da en "venlig" gæst tændte den lige op i hovedet på Pelle, så han blev mere end forbeholden overfor den.

 

Hvis jeg skal sige noget dårligt om filen - eller noget man skal vide, så er det netop, at den larmer en del. Aslan kigger også på den. Jeg har derfor besluttet at tage det meget gradvis. Jeg er overrasket over hvor meget den larmer må jeg indrømme. Så det kan jeg sagtens forstå du ikke fik Pelle til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal sige noget dårligt om filen - eller noget man skal vide, så er det netop, at den larmer en del. Aslan kigger også på den. Jeg har derfor besluttet at tage det meget gradvis. Jeg er overrasket over hvor meget den larmer må jeg indrømme. Så det kan jeg sagtens forstå du ikke fik Pelle til.

 

Ingen tvivl om at Pelle kunne have lært det, men han var dels utroligt sensitiv dels utroligt samarbejdsvillig og næsten for lydhør, så jeg orkede faktisk ikke at skulle arbejde med det, for det var så nemt at overskride hans grænser netop pga hans villighed til at overgive sig - og negleklipperen virkede jo fint ☺

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tror jeg gerne :) Mit indlæg handlede også mere om, at jeg synes den larmer mere end jeg forventede - altså en generel oplysning til brugere af forum af en observation, som jeg har gjort mig indtil nu.

 

Jeg har tænkt mig at opdatere om den løbende. Indtil nu virker den fint, men det tager laaaaaaaang tid - og den har en kedelig tendens til at blive varm!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tror jeg gerne :) Mit indlæg handlede også mere om, at jeg synes den larmer mere end jeg forventede - altså en generel oplysning til brugere af forum af en observation, som jeg har gjort mig indtil nu.

 

Jeg har tænkt mig at opdatere om den løbende. Indtil nu virker den fint, men det tager laaaaaaaang tid - og den har en kedelig tendens til at blive varm!

 

Tager selve slibningen lang tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hvis du sætter slibebåndet/sandpapiret på. Det tager lang tid, hvis du bruger stenen.

 

Vi bruger den herhjemme. Mit eneste issue udover larmen er, at jeg undres over, hvordan jeg skaffer nyt slibebånd uden at købe en ny maskine. Jeg bruger pt kun det grove sandpapir på den.

 

Jeg har brugt slibebånd fra Oster til min Aerolus-maskine, så det må næsten også kunne bruges den anden vej og der fører Østrand et kit til Andis-maskinerne (de virker også til Aerolus'en): http://ostrand.dk/shop/replacement-for-andis-3726p.html.

 

Ellers siger nogen at Bauhaus burde have nogle slibebånd til deres Dremmel-maskiner, der passer. Jeg har dog ikke tjekket.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst DorteDK

Hader det også men hos mine to er det kun nødvendigt at klippe kloen af og til og det kan jeg lige klare med en negle-hunde-saks, men forstår dig godt - er også meget nervøs for at klippe for meget af - de har begge sorte negle... dog har jeg aldrig klippet for tæt, jeg klipper hellere lidt af oftere end for meget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...