Hop til indhold

Mops 12 mdr og stadig ikke renlig


Eddie
 Share

Recommended Posts

Hej, vi har en mops, Eddie på 12 mdr.

Vi har store problemer med hans renlighed. Han skider i sofaer, senge og nu på sofabord:hmm:

Vi er ikke de bedste til at gå ture med ham. Han kan have været ude at tisse i haven og når vi går ind kan han gå hen og skide på gulv eller andet. Dørene i vores hus skal være lukket til værelser ellers går han ind og skider i sengene. Vi har taget ham på fersk gerning men han lærer ik rigtig af det.

Vi har forsøgt at ville sælge ham, men vi kan ikke få os selv til det, for han er rigtig kærlig hund ellers.

vi håber der er nogle forslag og råd. Vi ved selvfølgelig godt han skal gå tur:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej, vi har en mops, Eddie på 12 mdr.

Vi har store problemer med hans renlighed. Han skider i sofaer, senge og nu på sofabord:hmm:

Vi er ikke de bedste til at gå ture med ham. Han kan have været ude at tisse i haven og når vi går ind kan han gå hen og skide på gulv eller andet. Dørene i vores hus skal være lukket til værelser ellers går han ind og skider i sengene. Vi har taget ham på fersk gerning men han lærer ik rigtig af det.

Vi har forsøgt at ville sælge ham, men vi kan ikke få os selv til det, for han er rigtig kærlig hund ellers.

vi håber der er nogle forslag og råd. Vi ved selvfølgelig godt han skal gå tur:slem:

 

Har I trænet renlighed med ham, fra da I fik ham ? Hvad har I gjort når I har taget ham på fersk gerning ?....og ja, jeg tror, at hvis I begynder, at gå tur med ham, så vil han sandsynligvis også blive renlig, da han så kommer ud og opleve noget og derved også får noget motion, der sætter gang i tarmsystemet. En tur i haven er altså ikke det samme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, vi går også tur med ham men det ikke det vi gør mest af! Når vi tager ham på fersk gerning så får han ordet nej og puha!!

Til tider blir han smidt på kontoret. Han er meget besat af hvis dørene er åbne at han løber derind og så skider..

 

Har I renlighedstrænet med ham fra da I fik ham...går ud fra, at I har haft ham fra hvalp?...altså den sædvanlige rutine med, at hvalpen skal ud når den har spist, leget og sovet ?

 

Havde ikke set, at du havde svaret ang. fodret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I renlighedstrænet med ham fra da I fik ham...går ud fra, at I har haft ham fra hvalp?...altså den sædvanlige rutine med, at hvalpen skal ud når den har spist, leget og sovet ?

 

Havde ikke set, at du havde svaret ang. fodret ;-)

 

hej igen, ja det synes vi jo at vi har, men tydeligvist ikke godt nok. Det er en hund der længe om blive renlig, meeeeen 12 mdr er meget ...!

nu starter jeg igen med godbidder når han tisser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen, ja det synes vi jo at vi har, men tydeligvist ikke godt nok. Det er en hund der længe om blive renlig, meeeeen 12 mdr er meget ...!

nu starter jeg igen med godbidder når han tisser osv.

12 måneder er længe og det er ikke sikkert, det er jeres "fejl" at han ikke er renlig. Hvis der ikke er blevet gjort noget særligt ud af renlighedstræningen hos opdrætteren og hunden er blevet vant til at tisse og skide på gulvet, kan det tage enormt lang tid at bryde den vane - også selvom man gør alt efter bogen. Jeg taler af erfaring ;-)

 

Men det kan godt lade sig gøre. Vores hund blev i hvert fald renlig. Men det kræver selvfølgelig masser af tålmodighed og træning - hunde er vanedyr og en 12 måneder gammel vane tager tid at ændre. Så klø på med renlighedstræningen og lad endelig være med at skælde ud, hvis han alligevel laver et uheld. Det er ikke noget han gør bevidst og han er sikkert heller ikke klar over at det er forkert eller hvorfor I skælder ud. For ham er det bare naturligt at tisse på gulvet eller i dynerne. Ligesom det for andre hunde slet ikke kan lade sig gøre at tisse, medmindre de har græs under poterne.

Det handler om at ændre hundens billede af hvordan en "tisse-situation" ser ud, så han forbinder tisning med græs og ikke med dyner :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes derudover at I skal prøve at skifte til et andet fodermærke. 3-4 gange afførring om dagen lyder af meget, synes jeg.

Hej Therese

 

tak for dit positive svar, det er rart at høre, det gir blod på tanden, fordi vi elsker ham og vil ik af med ham. Han er en rigtig dejlig og kærlig hund.

vi har talt lidt om at skifte det foder, havde bare hørt Pro Plan var godt.

har du nogle råd til renligheds træningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg synes også det er synd for den lille fyr, jeg er dog med Therese her, prøv at skifte foder 3-4 gange om dagen lyder af rigtig meget. Mine gør ca 2 gange om dagen, det er så labber jeg har kender ikke så meget til mops ;-)

Hvis I vælger at skifte foder så skift ikke bare lige over på det ny, men bland lidt nyt i det gamle og øg mængden af det ny stille og roligt, ellers får han tynd mave.

 

Jeg tror det er blevet en dårlig vane for ham at lave indendøre. Nu går jeg ud fra han er sund og rask ;-)

 

Var det mig så tror jeg nok jeg ville tage en morgentur, en eftermiddags tur og en aftenstur med ham, det er ikke nok at komme i haven synes jeg ;-)

 

Jeg kan læse det var dyrlægen det gav jeg rådet om at kastrere, men uden at vide det, er det ikke tidligt at kastrere en hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mht til renlighedstræning, så ud med ham så snart han har spist, leget og sovet ;-) ligesom ved hvalpe ;-)

Også roser i så meget i kan og uddeler lækre guffer.

 

Det kan også hjælpe at få en anden hund ind i haven og lige tisse lidt op af planter, på græs mv. Hunde har det med at tisse hvor der er andre der har tisset :-)

 

Når han gør indenfor så gør grundig rent bagefter evt med Rodalon, det tager lugten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er synd for den lille fyr, jeg er dog med Therese her, prøv at skifte foder 3-4 gange om dagen lyder af rigtig meget. Mine gør ca 2 gange om dagen, det er så labber jeg har kender ikke så meget til mops ;-)

Hvis I vælger at skifte foder så skift ikke bare lige over på det ny, men bland lidt nyt i det gamle og øg mængden af det ny stille og roligt, ellers får han tynd mave.

 

Jeg tror det er blevet en dårlig vane for ham at lave indendøre. Nu går jeg ud fra han er sund og rask ;-)

 

Var det mig så tror jeg nok jeg ville tage en morgentur, en eftermiddags tur og en aftenstur med ham, det er ikke nok at komme i haven synes jeg ;-)

 

Jeg kan læse det var dyrlægen det gav jeg rådet om at kastrere, men uden at vide det, er det ikke tidligt at kastrere en hund ?

Hej Dorte

 

jo, han er gudskelov en sund Mops, de kan jo godt rammes af en masse skidt.

vi tror også selv det kan trænes væk.man skal bare gøre det, men savner direkte råd. Nu har vi lige gået tur og han fik tisset og skidt og fik godbidder hver gang :klap:

kender i det, man vil ik bare give op heller, for han besidder så meget positivt også.

han blev kastreret som hvalp, kan ikke lige nu huske hvor gammel han var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til renlighedstræning, så ud med ham så snart han har spist, leget og sovet ;-) ligesom ved hvalpe ;-)

Også roser i så meget i kan og uddeler lækre guffer.

 

Det kan også hjælpe at få en anden hund ind i haven og lige tisse lidt op af planter, på græs mv. Hunde har det med at tisse hvor der er andre der har tisset :-)

 

Når han gør indenfor så gør grundig rent bagefter evt med Rodalon, det tager lugten.

ja Rodalon er nok vejen frem.... Tak for rådet:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Therese

 

tak for dit positive svar, det er rart at høre, det gir blod på tanden, fordi vi elsker ham og vil ik af med ham. Han er en rigtig dejlig og kærlig hund.

vi har talt lidt om at skifte det foder, havde bare hørt Pro Plan var godt.

har du nogle råd til renligheds træningen?

Ja, gå ud med ham flere gange om dagen - f.eks. en tur morgen, middag og aften og så nogle gange derimellem. Og I er nødt til at gå med ham ud hver gang for at kunne rose ham, når han letter sig i haven. Og ja, I kommer nok ikke udenom at skulle lufte ham lidt mere. Han er jo en selskabshund, så det behøver nok ikke være gåture på 2 timer, men tag ham med ud 30-40 minutter et par gange om dagen. Det tror jeg vil hjælpe - og så vil han sikkert nyde at komme ud og opleve noget :-D

 

Og så, som jeg skrev, ros ham når han letter sig det rigtige sted og ignorer det (ergo ingen skæld ud) når han gør det indenfor. For det vil han gøre i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, gå ud med ham flere gange om dagen - f.eks. en tur morgen, middag og aften og så nogle gange derimellem. Og I er nødt til at gå med ham ud hver gang for at kunne rose ham, når han letter sig i haven. Og ja, I kommer nok ikke udenom at skulle lufte ham lidt mere. Han er jo en selskabshund, så det behøver nok ikke være gåture på 2 timer, men tag ham med ud 30-40 minutter et par gange om dagen. Det tror jeg vil hjælpe - og så vil han sikkert nyde at komme ud og opleve noget :-D

 

Og så, som jeg skrev, ros ham når han letter sig det rigtige sted og ignorer det (ergo ingen skæld ud) når han gør det indenfor. For det vil han gøre i starten.

Vi kæmper for ikke skælde ud, men det kan smutte, for det er ulækkert at sætte sig i en hundelort ( det er sket).. Men vi gir ikke op.. Tak for de super gode svar. Det er altid rart at høre at andre også tror på det, så virker det ikke helt så håbløst.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...