Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

Han var bare så sej! At han sidder på armen på sidste billede er ikke fordi han var bange eller så - det blev bare lige pludselig lidt langt for ham at gå, så jeg bar ham lidt af vejen tilbage til metroen... Vi havde slet ikke planlagt at vi også skulle gå tur på Amagerbrogade, men når han nu var så cool så gjorde vi det, nu vi alligevel var ude. Men havde ikke lige tænkt på at han ikke skal gå så langt endnu. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Terkel har fundet på en skide sjov leg. Synes han selv... :roll: Han har lært at løfte sit legetøj op på kanten af hvalpegårdshegnet, og så putter han det over. Rigtig, rigtig sjovt! Og så bli'r han jo sur fordi han ikke kan få fat i det, og går i gang med at gø så jeg tror han skal ud eller andet vigtigt. Aktivering af hundeejer, kalder vi legen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har fundet på en skide sjov leg. Synes han selv... :roll: Han har lært at løfte sit legetøj op på kanten af hvalpegårdshegnet, og så putter han det over. Rigtig, rigtig sjovt! Og så bli'r han jo sur fordi han ikke kan få fat i det, og går i gang med at gø så jeg tror han skal ud eller andet vigtigt. Aktivering af hundeejer, kalder vi legen! :5up:

 

:sjov: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel bider... Han bider og bider og bider - i alt!! Også i mig. Indtil videre har jeg ikke rigtig gjort andet ved det, end at proppe et stykke legetøj i munden på ham i stedet for. Men i dag var jeg ved at få fnidder af hans bideri i mig, så nu skal der gøres noget ved det. :fyfy: Jeg har så gået ind i hvalpegården, og så snart han bed i mig gik jeg ud igen. Først gik jeg helt ud i bryggerset, men fandt ud af at det fungerede bedre at bare gå ud af hvalpegården og stå med ryggen til. Jeg talte til 5, og så gik jeg ind igen. Så snart han bed i mig gik jeg ud igen. Og det gjorde jeg så reeet mange gange, før femøren faldt i hvert fald et lille stykke! Nu kan jeg gå ind og sætte mig på gulvet hos ham, uden at han omgående kaster sig over mig med sine sylespidse hvalpetænder. Han kaster sig så over et stykke legetøj i stedet for, og tygger hektisk i det. Til sidst kunne jeg endda sidde og ae ham lidt langs nakken/ryggen, uden at han bed i mig - fantastisk! :lol: Ej, men han er virkelig slem til at bide i alt... Tror ingen af mine andre har tygget SÅ meget. Og dog..? Kan jo faktisk huske at Frostie havde en periode hvor jeg ikke kunne røre ved hende uden at hun bed, og at jeg knap kunne gå på gulvet uden at Daiwa hang i mine strømper... Så måske har jeg bare glemt hvordan det er at ha' hvalp? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet med sådan et højt, skingert "iiiiii", når han bider dig? Lemon stoppede altid med det samme med at bide i mig, når jeg sagde den lyd.

Jeps. Så stopper han for øjeblikket, og kigger meget forundret på mig. Og så går han i gang med at bide igen! :5up: :lol: Men han har faktisk ikke bidt i mig siden vi trænede det i går, så tror næsten han har forstået det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har haft et seriøst lorte-problem det seneste stykke tid... Og har vel sådan set stadigvæk - men måske er det ved at vende? Han har skidt rigtig mange gange pr. dag - og i viiiirkelig store mængder! Og med de mængder der skal ud, så har han ikke kunnet holde sig medens jeg er på arbejde, men har skidt i hvalpegården. Træls! Nu har jeg så prøvet at sætte ham over på nyt foder, han er ikke 100% på det nye foder endnu, men har fået det blandet op med det gamle i nogle dage. Og i dag har han for første gang ikke skidt i hvalpegården! :banan: Jeg håber virkelig at det nye foder hjælper på det, for det er jo virkelig svært at få ham renlig, når han er nødt til at skide i hvalpegården hver dag...

 

Ellers går alt godt med Terkel, han var til hvalpetræning for første gang i går, og havde en fest! Iso og Terkel går derimod ikke videre fremad lige pt., de står lidt i stampe. Men nu får jeg forhåbentlig snart hjælp fra Terkels hvalpetræner, som også er adfærdsbehandler.

 

I aften kommer Rikke Wriedt forbi, for at tjekke Terkel. Det glæder jeg mig rigtig meget til! Jeg har aldrig fået tjekket hvalp før, Iso var en del ældre da hun blev tjekket første gang. Det bli'r rart at få Terkel gået igennem som helt lille!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er Terkel 15 uger. Alt med Terkel går rigtig fint, undtaget hans mave som vi har lidt bøvl med. Nu kastede han orm op i går, og fik så en ormekur og er kommet på skånekost. Og så håber jeg virkelig at det "bare" har været ormene der har kørt hans fordøjelse ud på et sidespor! :x: Rikke Wriedt fik rettet ham lidt i lænden da hun var her, og det kan også ha' en betydning. Efter at han blev rettet var det som om der kom en reel udrensning af slam, og derefter blev det bedre. Meeen, så begyndte det at gå tilbage igen - og så var det at ormene kom op. Så jeg er stadig i dybeste forvirring, er det ormene, eller kan han ikke tåle kornfrit foder..? Det må vise sig.

 

I et par dage nu har han haft en idé om at han ikke vil ud at gå tur! Han vil meget gerne ud i haven - men fandeme ikke ud af hoveddøren! Da vi bor helt udenfor lands lov og ret, der er grusvej udenfor huset som ingen andre end jeg, naboen og posten kører på, så er det ikke lige fordi der er trafik der skræmmer ham eller så. Jeg håber søreme at det er noget overgående, for han har nemmere ved at skide langs vejen end i haven, så det er dér jeg har luftet ham hver dag. Lidt problematisk nu, hvor jeg indimellem må bære ham ud... :roll:

 

Iso og Terkel - ingen forskel... Men Iso begynder at lægge op til leg ude i haven, omend meget kort, hvorefter hun spæner ind i huset igen. Men jeg tror at det snart er tid til at bare slippe Terkel når hun gør det, og så går de forhåbentlig i leg. :x::pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at orm er skyld i meget mavesjov for hvalpe. Nogle opdrætter er ikke mere glad for at behandle drægtige tæver, fordi der er mistanke for risiko for f.eks kryptokisme. Og selv om tæven af-ormes ingen parring vil der altid ligge orm i dvale, der aktiveres ved drægtighed og overføres via moderkage til hvalpene. Så stort set alle hvalpe fødes med orm.

Problemet med egne hvalpe og orm har ikke været stort, men for nogle af de græske plejehvalpe, har der virkelig været behov for adskillige ormekure. Især hvis de også havde turbomave ind i mellem. Som om ormemidlet så ikke ligger så længe i tarmen, at det får fuld effekt. Håber du snart får bugt med dem. Giv evt med 3 ugers mellemrum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at orm er skyld i meget mavesjov for hvalpe. Nogle opdrætter er ikke mere glad for at behandle drægtige tæver, fordi der er mistanke for risiko for f.eks kryptokisme. Og selv om tæven af-ormes ingen parring vil der altid ligge orm i dvale, der aktiveres ved drægtighed og overføres via moderkage til hvalpene. Så stort set alle hvalpe fødes med orm.

Problemet med egne hvalpe og orm har ikke været stort, men for nogle af de græske plejehvalpe, har der virkelig været behov for adskillige ormekure. Især hvis de også havde turbomave ind i mellem. Som om ormemidlet så ikke ligger så længe i tarmen, at det får fuld effekt. Håber du snart får bugt med dem. Giv evt med 3 ugers mellemrum.

 

Jeg tror tæven fik ormekur, og Terkel har i hvert fald fået hos opdrætter. Jeg har også endnu en milbemax i pakken, så han får nok en kur igen om 3 uger bare for at være sikker. Og ja, jeg håber virkelig at det bare er ormene der har lavet ravage i hans mave!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er Terkel 15 uger. Alt med Terkel går rigtig fint, undtaget hans mave som vi har lidt bøvl med. Nu kastede han orm op i går, og fik så en ormekur og er kommet på skånekost. Og så håber jeg virkelig at det "bare" har været ormene der har kørt hans fordøjelse ud på et sidespor! :x: Rikke Wriedt fik rettet ham lidt i lænden da hun var her, og det kan også ha' en betydning. Efter at han blev rettet var det som om der kom en reel udrensning af slam, og derefter blev det bedre. Meeen, så begyndte det at gå tilbage igen - og så var det at ormene kom op. Så jeg er stadig i dybeste forvirring, er det ormene, eller kan han ikke tåle kornfrit foder..? Det må vise sig.

 

I et par dage nu har han haft en idé om at han ikke vil ud at gå tur! Han vil meget gerne ud i haven - men fandeme ikke ud af hoveddøren! Da vi bor helt udenfor lands lov og ret, der er grusvej udenfor huset som ingen andre end jeg, naboen og posten kører på, så er det ikke lige fordi der er trafik der skræmmer ham eller så. Jeg håber søreme at det er noget overgående, for han har nemmere ved at skide langs vejen end i haven, så det er dér jeg har luftet ham hver dag. Lidt problematisk nu, hvor jeg indimellem må bære ham ud... :roll:

 

Iso og Terkel - ingen forskel... Men Iso begynder at lægge op til leg ude i haven, omend meget kort, hvorefter hun spæner ind i huset igen. Men jeg tror at det snart er tid til at bare slippe Terkel når hun gør det, og så går de forhåbentlig i leg. :x::pray:

 

Penny er født 14 juni så hun blev 15 uger i går, så vidt min regnestok.

Hun er i "spøgelsesalderen" lige nu, også blevet noget vagtsom, kan det være alderen som får Terkel til at se "noget" han ikke plejer at bemærke ved hoveddøren, tror du?

Penny hører en del spøgelser for tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Penny er født 14 juni så hun blev 15 uger i går, så vidt min regnestok.

Hun er i "spøgelsesalderen" lige nu, også blevet noget vagtsom, kan det være alderen som får Terkel til at se "noget" han ikke plejer at bemærke ved hoveddøren, tror du?

Penny hører en del spøgelser for tiden.

 

Jo, jeg tror helt sikkert det er en slags spøgelsesalder, og det er også helt klart lyde! Jeg tror at han lige pludselig har opdaget larmen fra alle haner og gæs hos genboen - som jo har været der hele tiden... :roll: Men i dag gjorde jeg simpelthen det at jeg TVANG ham til at gå en tur! Onde hundemor! :lol: Jeg bar ham så de små stykker hvor han pludselig ikke ville med - og når vi så kom ud til den store vej med alle marker, så var det jo dødspændende! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg tror helt sikkert det er en slags spøgelsesalder, og det er også helt klart lyde! Jeg tror at han lige pludselig har opdaget larmen fra alle haner og gæs hos genboen - som jo har været der hele tiden... :roll: Men i dag gjorde jeg simpelthen det at jeg TVANG ham til at gå en tur! Onde hundemor! :lol: Jeg bar ham så de små stykker hvor han pludselig ikke ville med - og når vi så kom ud til den store vej med alle marker, så var det jo dødspændende! :lol:

 

Ja, du er den ondeste hundemor på denne planet :-)

Penny havde held i sprøjten i går: Der kom en mand forbi og i samme øjeblik hun sagde det første vov, satte han i løb .. Arghhh :stupid:

Hun er tiltagende vagtsom, men også tiltagende opsøgende (mig) og er begyndt lige at komme og dutte til mig og så gå igen. Super hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du er den ondeste hundemor på denne planet :-)

Penny havde held i sprøjten i går: Der kom en mand forbi og i samme øjeblik hun sagde det første vov, satte han i løb .. Arghhh :stupid:

Hun er tiltagende vagtsom, men også tiltagende opsøgende (mig) og er begyndt lige at komme og dutte til mig og så gå igen. Super hyggeligt.

Ej, heldige Penny hva'?! Surt at der var så god timing!

 

I går fik vi virkelig trænet farlige lyde - genboen slog græs med larmende plæneklipper, samtidigt pløjede bonden marken lige udenfor huset. Scary!! Men Terkel tog det i stiv pote, vi stod bare og kiggede på dem, flyttede os lidt når traktoren kom alt for tæt på, og til sidst var han faktisk nææææsten uberørt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...