Hop til indhold

Ny hvalp i huset


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Opdatering: Begge hvalpe bliver hentet hjem til opdrætter i morgen.

 

Der er noget uforklarlig sygdom hos nogle af hvalpene, muligvis pga. forurening, samt en voksen hund hos opdrætter, bl.a. er Penny "et skravl" som allerede i en alder af 11 uger har haft flere maveinfektioner, og dette skal udredes.

Så med beklagelse siger jeg farvel til Penny.

Opdrætter har allerede brugt langt over 30 000 kr. på dyrlæger, så hun er hårdt ramt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer.

 

Det er lidt svært for det værste er at sende hvalpene tilbage, når opdrætter står i problemer til halsen.

 

Den evt. forurenede grund er kommunens og de vil absolut intet foretage sig men lægger bevisbyrden på opdrætteren. Bare jeg kendte nogen som kunne hjælpe hende med sagen for hun er på vej til økonomisk ruin pga. denne sag og dens konsekvenser.

 

Jeg har gennem min datter formidlet kontakt til DTU som gerne plejer at ville tage prøver for at tjekke for forurening m.v. Men så kommer der advokat samt de mange penge hun mister på at have mistet kommunens som kunde for afgræsning af arealer.

Det er noget rigtig skidt noget og jeg ville så gerne kunne hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer.

 

Det er lidt svært for det værste er at sende hvalpene tilbage, når opdrætter står i problemer til halsen.

 

Den evt. forurenede grund er kommunens og de vil absolut intet foretage sig men lægger bevisbyrden på opdrætteren. Bare jeg kendte nogen som kunne hjælpe hende med sagen for hun er på vej til økonomisk ruin pga. denne sag og dens konsekvenser.

 

Jeg har gennem min datter formidlet kontakt til DTU som gerne plejer at ville tage prøver for at tjekke for forurening m.v. Men så kommer der advokat samt de mange penge hun mister på at have mistet kommunens som kunde for afgræsning af arealer.

Det er noget rigtig skidt noget og jeg ville så gerne kunne hjælpe.

Hvad med at lække en historie til pressen?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej shit altså?! Hvor er det synd for alle parter. Ser først det med giardia nu, som du opdagede er det heldigvis ikke så slemt/er nemt at kurere. Men hvad er de andre ting som er med hvalpene? Er morhunden også blevet syg eller er det "kun" de små?

 

Angående hjælp, er det jo gratis advokatrådgivning i Kbh, hun eller du kunne eventuelt prøve at ringe til dem og høre om de enten selv kunne hjælpe noget eller nævne andre steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en følelsesmæssig rutsjebanetur at have hvalp...

 

Vi har besluttet at Penny bliver her foreløbig, Søster kommer hjem i aften.

 

Til jeres spørgsmål: Opdrætter er i fuld gang med prøve at få hjælp, blandet andet fra DTU, det er bare en møgsituation at stå i.

Jeg har også foreslået at lække historien til pressen, men det er op til hende.

 

Hendes øvrige hunde er der taget hånd om og Søster er sidste ikke solgte hvalp. Hun er også i behandling for Giardia, da hun kan være symptomfri smittebærer.

Både Penny og Søster er upåvirkede af situationen, de drøner rundt og er frække, lige som hvalpe skal være.

Der er styr på maven nu og det er en fornøjelse at samle bæer op, som holder formen. Tænk at man kan blive så glad over at se en hundebæ!

Jeg glæder mig til at have Penny alene og få skabt en ny hverdag for os og så tager vi en dag af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en følelsesmæssig rutsjebanetur at have hvalp...

 

Vi har besluttet at Penny bliver her foreløbig, Søster kommer hjem i aften.

 

Til jeres spørgsmål: Opdrætter er i fuld gang med prøve at få hjælp, blandet andet fra DTU, det er bare en møgsituation at stå i.

Jeg har også foreslået at lække historien til pressen, men det er op til hende.

 

Hendes øvrige hunde er der taget hånd om og Søster er sidste ikke solgte hvalp. Hun er også i behandling for Giardia, da hun kan være symptomfri smittebærer.

Både Penny og Søster er upåvirkede af situationen, de drøner rundt og er frække, lige som hvalpe skal være.

Der er styr på maven nu og det er en fornøjelse at samle bæer op, som holder formen. Tænk at man kan blive så glad over at se en hundebæ!

Jeg glæder mig til at have Penny alene og få skabt en ny hverdag for os og så tager vi en dag af gangen.

 

Hun ser bare dejlig ud, og jeg vil sende jer en masse varme tanker. Kender kun giardia alt for godt :( Noget rod at komme til livs, men ikke umuligt! Omend de kan bære det raske, men det findes der råd for hos en dygtig dyrlæge. Hvis du får brug for en second opinion fra en så er Lise Svejgaard skidedygtig. Egelund Dyreklinik ved Viborg. Jeg har haft hende til at helbrede giardia herhjemme mellem alle mine dyr på en gang... Sikke en omgang! Jeg føler med dig og JA jeg kender den glæde ved at samle en fast bæ op.

 

Synes virkelig Penny ser dejlig ud :lun: Stort tillykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser bare dejlig ud, og jeg vil sende jer en masse varme tanker. Kender kun giardia alt for godt :( Noget rod at komme til livs, men ikke umuligt! Omend de kan bære det raske, men det findes der råd for hos en dygtig dyrlæge. Hvis du får brug for en second opinion fra en så er Lise Svejgaard skidedygtig. Egelund Dyreklinik ved Viborg. Jeg har haft hende til at helbrede giardia herhjemme mellem alle mine dyr på en gang... Sikke en omgang! Jeg føler med dig og JA jeg kender den glæde ved at samle en fast bæ op.

 

Synes virkelig Penny ser dejlig ud :lun: Stort tillykke

 

Tak :-)

 

Jeg har fået 3. opinion i dag og jeg kan til enhver tid ringe til Gudrun Frantsen, som er nr. 1 dyrlæge i min verden :-)

 

Penny er dejlig, selv om det kan være svært at vise sådan rigtigt, for hun er /&%¤#" hurtig når hun er vågen og jeg har tonsvis af fotos af halespidser og "noget" i bevægelse :-)

 

I går blev hun 12 uger og i dag har vi været en smule ude at se på samfundet - vores lille vej og en bid af parken - og det var da en stor oplevelse med en del sitten og stirren. Jeg gik først videre når Penny selv gik, så det blev en fin nok oplevelse.

 

Lige nu styrter 5,5 kg ren energi og livsglæde rundt og laver ballade!

 

Hun har brug for at få lov at "være fræk", hun skal opleve succeser og meget lidt irettesættelse, da hun nemt bliver en passiv hvalp, så selv om hendes initiativer oftest ikke er forventningsafstemt med mine, må jeg bare tage det og det gør jeg så, det er jo et valg man tager.

 

I går fik jeg et kys duftende af løvstikke og det gjorde det fordi hun havde "hjulpet" med at grave planten op :-) Godt initiativ...

 

Søster sagde "NÅ", når Mille katten blev bestemt og derefter "ahh, det kunne blive spændende dette her" hvor Penny bliver ved sit "Nå" og derefter lader katten "eye" sig rundt. Så initiativ og "frækhed" bliver hilst velkommen - om end visse med et efterfølgende suk :-)

 

Næste uge går turen til Jane Otto, dyrlæge i Vordingborg, til revaccination og kiropraktortjek. Det er jeg spændt på.

 

Træningsmæssigt er jeg ved at betinge klikker, navn og ros og relationsmæssigt er vi i gang med vild leg og rolig håndtering. Det går som ønsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har været til revaccination samt kiropraktortjek hos dyrlæge Jane Otto i Vordingborg i onsdags.

 

Penny tog det i stiv pote.

Hun vejer nu 7,6 kg og er fin i begge ender.

Dog er hun stiv i højre side af nakken, kompensationskonsekvens af at højre side af korsbenet ikke ligger helt på plads, så dette blev justeret og skal tjekkes igen 30. sept.

Jeg skal lave nogle øvelser med hende for at hjælpe kroppen.

 

Korsbensskaden, muligvis en fødselsskade det er ikke til at vide, gav svar på forskellige ting som tendens til blød mave, lidt vaklen på bagbenene ind imellem og at hun er begyndt at sætte sig skævt.

Hun må have haft smerter og det kan måske forklare en overdreven adfærd (i mine øjne) som virkelig har været ved at tage pippet fra mig

 

Ellers har hun accepteret traileren og hun har fået to nye hundevenner + en tredje i dag også en border, og da vi blev hentet til legeaftale i dag gik hun selv ind i bilen - en helt fremmed bil, så mor var revnefærdig af stolthed.

 

I går var vi i skoven på en dejlig tur, hvor hun så homo sapiens miniature blive fodret og myldre rundt i skovbunden ved skovbørnehaven og det syntes hun var vældig fornøjeligt især det med affodringen. Forleden fik hun en bølge i hovedet på Fed Strand, så hun har fået oplevet lidt.

 

Ud over den enkelte overdrevne adfærd er hun som hvalpe er flest: Nysgerrig og åben og det er dejligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Turen til Præstø med vennerne i går blev ikke til noget. Vi var ikke andet end netop kommet ud af byen her, før regnen piskede ned og det fortsatte den ved med - også i Præstø, så vi vendte bilen og prøvede lige hundeskoven på Feddet, der er betaling for parkering, så der kommer stort set ikke nogen, men området lå nærmest under vand, så det blev i stedet til en strandtur herhjemme, hvilket var helt fint. Også fordi jeg fik samlet noget blæretang, så jeg kunne lave en ny portion shampoo, hvilket nu er gjort.

 

Penny er begyndt at sidde mere ned når hun tisser og laver og det tilskriver jeg kiropraktikbehandlingen.

 

I nat sov hun i sengen hos mig og var dygtig til det. Igen ved 6.30 tiden syntes hun jeg skulle op og da jeg så var det, lagde hun sig til at sove :-) Ja, sådan kan man jo tolke det, men i virkeligheden er det jo nok bare fordi hun skal på potten.

 

Vi har allerede fået lavet "øvelser på gulv" her til morgen, (som bliver udført i sofaen) og jeg har fundet en ny variant af at få hende til at dreje hovedet helt ned til måsen og det er gennem leg i stedet for gennem lokning med godbid. Jeg håber, det er lige så virksomt. Sjovere er det i hvert tilfælde og det virker mere frit i bevægelsen.

 

Vi har også fået trænet lidt på tilløberkatten Lillemis, som jeg fodrer udenfor på et bord. Lillemis vil så gerne ind, men Mille hader ham af et godt hjerte og får nogle utrolige raserianfald når hun ser ham, så desværre.

Men jeg vil ikke have en kattejagende hund, så de sidste par dage har vi trænet.

 

Det foregår sådan, at Penny går med ud i bryggerset, hvor jeg spreder lidt godbidder, hvorefter jeg åbner døren ud til og Lillemis maser sig ind. Han ser Penny, men har nu erfaret at situationen er ufarlig, så han hopper op på madbordet og får nus og mad imens Penny søger noget ekstra godt, de sidste dage har det været rester af oksemørbrad, rundt i nærområdet.

Det går rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...