Hop til indhold

Virker loppefælde (MyFleaTrap)?


Lnilsson
 Share

Recommended Posts

Mine forældre døjer lidt med lopper hos deres kat, så jeg tænkte at give dem denne loppefælde fra MyFleaTrap. Men jeg vil lige høre om der er nogen der har gode erfaringer med den inden jeg køber den. De behandler selvfølgelig deres kat med loppemiddel og støvsuger konstant, men da det også er en udekat bliver den ved med at slæbe nye med hjem.

 

Jeg har ikke problemer med at komme på besøg med hunden, for Bravecto virker heldigvis helt fantastisk på lopper. Men desværre findes Bravecto ikke til katte endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dit svar. De bruger skiftevis Frontline og Advantage, samt behandler med Capstar, når det er værst. Katten er allergisk overfor lopper, så de forsøger virkelig at sørge for at holde lopperne nede. Behandlingen virker fint, især Capstar, desværre hiver han bare nye lopper med hjem ret hurtigt efter. Grunden til at de måske kunne være interesserede i loppefælden er for at minimere hvor meget katten skal behandles. Selvfølgelig skal han dryppes med frontline eller advantage, men han bliver lidt sløj af Capstar, så det ville være rart at de andre midler kunne være nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar.

 

Lenschow: Netop fordi der er problemer med resistens skifter de mellem mærkerne, men har dog også hørt andre sige at Frontline ikke fungerer optimalt. Jeg vil prøve at søge lidt på den side du henviser til.

 

Hofferne: De får udryddet lopperne hver gang og det er altid et stort arbejde. De støvsuger flere gange dagligt og behandler katten til der ikke er flere lopper (plus lidt efter). Men som sagt bliver han lidt sløv af Capstar, så det er også synd for katten. Der går typisk 3-4 måneder før han hiver lopper med hjem igen, og så længe ligger de vist ikke i dvale. Da han er udekat er det desværre svært at undgå at de får både lopper og orm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder meget voldsomt - jeg ved, at der er mange gode folk på kattegale. Skal jeg prøve at spørge fra dig derinde? Du kan læse tråden uden at logge ind. Så kan jeg poste linket.

 

Jeg kunne skrive

 

"Jeg spørger for en anden jeg kender. Kan I hjælpe?

 

Deres kat får tilbagevendende loppeangreb. De har i samråd med dyrlæge løbende behandlet med Frontline og Advantage på skift samt Capstar, når det er værst. Det sidste bliver katten dog lidt skidt af, så de forsøger at undgå det for tit. De holder grundigt rent og hele miljøet behandles også hver gang. Katten er allergisk over for lopper, så de gør virkelig alt. Det er en udekat, og den kommer hele tiden hjem med nye. Er der nogle, som har nogle råd?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder meget voldsomt - jeg ved, at der er mange gode folk på kattegale. Skal jeg prøve at spørge fra dig derinde? Du kan læse tråden uden at logge ind. Så kan jeg poste linket.

 

Jeg kunne skrive

 

"Jeg spørger for en anden jeg kender. Kan I hjælpe?

 

Deres kat får tilbagevendende loppeangreb. De har i samråd med dyrlæge løbende behandlet med Frontline og Advantage på skift samt Capstar, når det er værst. Det sidste bliver katten dog lidt skidt af, så de forsøger at undgå det for tit. De holder grundigt rent og hele miljøet behandles også hver gang. Katten er allergisk over for lopper, så de gør virkelig alt. Det er en udekat, og den kommer hele tiden hjem med nye. Er der nogle, som har nogle råd?"

 

 

Mange tak for jeres svar. Jeg vil lige høre min egen dyrlæge om brug af Bravecto til katte. Det ville jo være en fin løsning hvis det er muligt.

 

Lenschow: Jeg har oprettet en bruger inde på kattegale.dk og spurgt der også. Tak for hjælpen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde i sommer et ret voldsomt loppeangreb i pensionen, min egen lille undersøgelse viser at serenco halsbånd, frontline og de der dimser man hænger i halsbåndet ikke virker, de hunde der brugte det havde lopper med hjem;( caspar og program vent i forening samt Bayvantic virker, omgivelserne blev sprøjtet med loppegift dagligt medens hundene var ude og der blev behandlet med et langtidsvirkende loppemiddel i boksene mellem hver hund ;) det tog næsten en måned og kostede nogle 1000 kr at slippe af med kræene igen ;( mit råd er caspar hver 2 dag og program vet hver 4 uge til kattene i en periode, så kommer i til bunds i problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...