Hop til indhold

Fodring med dietfoder


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Sorry for endnu et foder-emne fra mig ;)

 

Nå, men efter min hund har haft en ret grov tarm infektion har hun stadig indimellem tynd mave. Det kan komme fra den ene dag til den anden (fx af en bestemt variant af dåsemad) og nogle gange er der vist lidt tryk på hvor det skal gå hurtigt :blink: Hun har fået dietfoder fra RC hver gang hvor det har hjulpet med det samme.

 

Jeg synes dog det foder er hundedyrt i forhold til indhold. Er der nogle der har erfaring med et andet foder med samme midler hvor kød er 1. ingrediens? Hun får normalt Brit care der er kornfrit (dog med ris)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde kan bare ikke fungere på kornfrit...

Hvis det er din hunds problem, så nytter det jo ikke at give hende kornfrit, uanset mærke..

 

Med hensyn til RC, så er det ikke ingredienserne man betaler i dyre domme for, men forarbejdningen, der gør at hunde der har sygdomme, de tidligere kunne dø af, nu har en god chance for et sundt og godt liv..

 

Så må vi ejere æde kamelen og fodre med det foder, som hunden trives på..

I mit tilfælde var "kamelen" noget så "festligt" som et foder lavet af bl.a kyllingefjer... Til Silke, som ikke tåler kylling.. :hmm:

 

Og hun var meget syg og alle andre muligheder var opbrugt før jeg åd den kamel... :badr:

 

Men det viste sig at være det rigtige for Silke. Og lykkeligvis er hun nu næsten 100 % rask, hovedsagelig på grund af skiftet til RC.

Men hun tåler stadig ikke kylling:mrgreen:.. Kun når det er forarbejdet af RC..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en risiko for at det er ris hun ikke kan tåle. Eller en af de andre ingredienser i foderet. Kan du smide en ingrediensliste på hhv. skånefoderet og hendes normale foder? Og hvad er det for noget dåsefoder der giver dårlig mave?

 

Og hvis det er fordi hun ikke fungerer på "kornfrit", så er jeg helt enig med de andre i at du må æde dine principper og give hende det der virker.

 

Både Proplan og Arion har varianter til sensitiv, fornuftig pris og "kornfri" (med ris).

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er en af dem der fodrede med kornfrit fordi jeg var af den faste overbevisning, at det måtte være bedst for kræet og ingredienslisten så rigtig god ud - hun havde til gengæld tynd mave hver 3. dag...

 

det problem kunne løses ved at give hende okseben (som hun stadig får - både fordi jeg tror det er godt mod tandsten og for afvekslingens skyld)

 

nu får hun Markus Mühle og når sækken er tom bliver det Royal Canin (det har jeg allerede givet nogle gange så jeg ved hun tåler det fint)

 

søger du "reparations-foder" eller dagligt foder?

 

maxi zoo har smagsgaranti - der skal bare være ½ tilbage (ifølge min biks), og det kunne da være et bud på, hvor du køber foder, indtil du har fundet det rigtige

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en risiko for at det er ris hun ikke kan tåle. Eller en af de andre ingredienser i foderet. Kan du smide en ingrediensliste på hhv. skånefoderet og hendes normale foder? Og hvad er det for noget dåsefoder der giver dårlig mave?

 

Og hvis det er fordi hun ikke fungerer på "kornfrit", så er jeg helt enig med de andre i at du må æde dine principper og give hende det der virker.

 

Både Proplan og Arion har varianter til sensitiv, fornuftig pris og "kornfri" (med ris).

 

Dietfoderet fra Royal canin: SAMMENSÆTNING: Ris, tørret fjerkræprotein, majs, hydrolyseret animalske proteiner, animalsk fedt, roetrævler, æggepulver, vegetabilske fibre, mineraler, gær, sojaolie, fiskeolie, frugto-oligosakkarider, psylliumfrø og skaller, hydrolysat af gær (kilde af mannan-oligosakkarider), tagetesekstrakt (luteinkilde). TILSÆTNINGSSTOFFER (pr. kg): Tilsætningsstoffer med ernæringsmæssige egenskaber: Vitamin A: 11600 IE, Vitamin D3: 1000 IE, E1 (Jern): 43 mg, E2 (Jod): 3,3 mg, E4 (Kobber): 9 mg, E5 (Mangan): 56 mg, E6 (Zink): 185 mg, E8 (Selen): 0,08 mg - Konserveringsmidler - Antioxidanter. ANALYTISKE BESTANDDELE: Råprotein: 23% - Råfedt: 11% - Råaske: 6,3% - Træstof: 2,3% - Pr. kg: EPA & DHA: 2,1 g - Natrium: 4 g - Kalium: 7 g.

 

Det foder som hun ellers normalt får (Brit Care):

INGREDIENSER:

Lammekød , ris, fjerkræfedt (konserveret med tocopheroler), Lakseolie, Natural Flavors, Rice Bran, Tørret roeaffald, ølgær, tørrede æg, Yucca Schidigera Extract, tørrede æbler, Mineraler, glucosaminkilde, Chondroitin sulfat, DL-methionin, L-lysin, Mannan-oligosaccharider, Fructo-oligosaccharider, cuprisulfat, Niacin, Calciumpantothenat, folinsyre, Cholin-klorid, biotin, vitamin A, vitamin D3, vitamin E.

 

Mht dåsemad, så var det en variant af Real Nature med lam/kalv der gav hende dårlig mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er en af dem der fodrede med kornfrit fordi jeg var af den faste overbevisning, at det måtte være bedst for kræet og ingredienslisten så rigtig god ud - hun havde til gengæld tynd mave hver 3. dag...

 

det problem kunne løses ved at give hende okseben (som hun stadig får - både fordi jeg tror det er godt mod tandsten og for afvekslingens skyld)

 

nu får hun Markus Mühle og når sækken er tom bliver det Royal Canin (det har jeg allerede givet nogle gange så jeg ved hun tåler det fint)

 

søger du "reparations-foder" eller dagligt foder?

 

maxi zoo har smagsgaranti - der skal bare være ½ tilbage (ifølge min biks), og det kunne da være et bud på, hvor du køber foder, indtil du har fundet det rigtige

 

Jeg søger dagligt foder :) Jeg tror også jeg vil smutte i maxi zoo næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lam kunne være et bud på noget hun ikke tåler. Men det RC er jo hverken mere eller mindre "kornfrit" end det du giver nu. Godtnok er kød ikke første ingrediens i RC (eller, der er egentlig slet ikke kød i), men hvis det virker.... Jeg ville dog helt sikkert prøve fx Kingsmoor Pure med kylling eller hest og se om det virker. Det kan du få i ret små poser, og det er vist på tilbud i Egå i denne uge. Kingsmoor laver også varianter med "korn" (ris og majs).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været i gennem et akut mavesår på min ene hund. Han kastede pludselig al sit aftenfoder op inkl. blod i levrede klumper. :cry: jeg troede næste at skulle miste ham...

 

Men nu, efter en måned på medicin + specielt foder- først Hills A/D dåsefoder, dernæst I/D på dåse og nu på Hills I/D tør-foder... Det har været super dyrt - men hver en krone værd,

 

Fordi jeg har nu en hund, som er frisk som en ung hund og med afføring som er normal - før var den hård og knudret - og nu er der meget mindre af det.

 

Men når alt dette er fortalt, så er forskellen på fodrets lugt og udseende til at tage og føle på. Mine hunde får opblødt foder og når I/D er opblødt lugter det nærmest af "Kyllingeret" næsten lige til at spise for et menneske :blink:

 

Hvis der er nogen her, der kan komme med et andet billigere foder af sammen kvalitet, så er jeg meget interesseret :-D For det er godt nok dyrt at fodre med Hills når man har en labrador :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været i gennem et akut mavesår på min ene hund. Han kastede pludselig al sit aftenfoder op inkl. blod i levrede klumper. :cry: jeg troede næste at skulle miste ham...

 

Men nu, efter en måned på medicin + specielt foder- først Hills A/D dåsefoder, dernæst I/D på dåse og nu på Hills I/D tør-foder... Det har været super dyrt - men hver en krone værd,

 

Fordi jeg har nu en hund, som er frisk som en ung hund og med afføring som er normal - før var den hård og knudret - og nu er der meget mindre af det.

 

Men når alt dette er fortalt, så er forskellen på fodrets lugt og udseende til at tage og føle på. Mine hunde får opblødt foder og når I/D er opblødt lugter det nærmest af "Kyllingeret" næsten lige til at spise for et menneske :blink:

 

Hvis der er nogen her, der kan komme med et andet billigere foder af sammen kvalitet, så er jeg meget interesseret :-D For det er godt nok dyrt at fodre med Hills når man har en labrador :blink:

 

øv en omgang men godt at det virkede :bighug:

 

jeg ved ikke om du kender zooplus som kun sælger på nettet? de har rigtig mange forskellige mærker hvor du kan kigge ingredienserne for at se hvad der er bedst

 

jeg har købt fra både den tyske og belgiske side og jeg tror også at den engelske er billigere end den danske - afhængig af kursen på det engelske pund.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv en omgang men godt at det virkede :bighug:

 

jeg ved ikke om du kender zooplus som kun sælger på nettet? de har rigtig mange forskellige mærker hvor du kan kigge ingredienserne for at se hvad der er bedst

 

jeg har købt fra både den tyske og belgiske side og jeg tror også at den engelske er billigere end den danske - afhængig af kursen på det engelske pund.

 

Jeg må prøve at se nærmere på zooplus og de andre :5up: tak for tippet :-D

 

Ja, jeg håber det har virket, skal først til kontrol før jeg ved om vi er helt færdige med mavesåret eller ej.:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...