Hop til indhold

Træning, frustration og alt for høje krav til sig selv


PiaJ
 Share

Recommended Posts

PP: Der er en grund til at jeg langsomt trækker mine hunde på nogle områder. Især lige nu, hvor overskuddet ikke er så stort, så der skal ikke altid så meget til før alt bare er noget skidt...

 

Men det er bare ikke så nemt hele tiden at selvtræne...

men hvis du har mulighed for enetimer er det jo super? Jeg får selv udelukkende enetimer i agility. Jeg bruger en hel time, fordelt på mine tre hunde. Det passer dem hver især perfekt, men det er jo let at tilpasse, evt med halvanden time, hvis man har flere hunde der gerne vil arbejde mere end to af mine :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal på kursus med en jeg ved der giver enetimer... Så vil lige hive fat i hende og høre hvordan og hvorledes... Jeg ville jo kunne komme med flere hunde, hvis nu en time skulle være for meget for en hund.

jeg vil mene en hel time er for meget for en hund, eller for næsten alle hunde.. Dexter kan arbejde i 50 minutter max! Det er jo meget mere koncentreret end når der er bare en eller to andre, og der ER altså også grænser for hvor meget lærdom man kan smide i hovedet af dem uden at noget af det er "spildte penge".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal på kursus med en jeg ved der giver enetimer... Så vil lige hive fat i hende og høre hvordan og hvorledes... Jeg ville jo kunne komme med flere hunde, hvis nu en time skulle være for meget for en hund.

 

En time er for meget for en hund - og det vil jeg mene gælder alle hunde. Eller jo, Karla KAN arbejde i en time, men farten og koncentrationen ryger, så det er spild af penge. Jeg har haft bedst erfaringer med at dele en enetime med en anden person med min erfarne hund. Med Johna skulle vi helst være tre. Hun kan ikke holde til en halv times koncentreret træning.

 

Wilmas krop kan arbejde til den segner, og mister ikke fart eller motivation, men hendes hjerne har brug for mange pauser, så hun kan heller ikke klare en hel time alene

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ih altså hvor kan jeg dog blive gal på mig selv :genert:

 

Vi har haft nogle ret gode trænings timer, med nogle gode ting og lidt succes.

 

Men men men så i tirsdags, ahmen for pokker hvorfor kan jeg bare ikke lade være at lade andre påvirke mig. Diesel er lidt træls, er i virkeligheden nok fordi jeg vælger at kræve mere af ham end han kan, og vi ender med en masse konflikt og jeg ender med igen at være pisse sur og føle mig som den aller værste hundefører i verden:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Op på hesten igen.

 

Altså hvis jeg var dig så tog jeg en vinter pause fra træning på hold. Træn selv eller med nogen du ved ikke presser jer og kom så stærkt igen til foråret.

helt enig, der er da slet ikke noget fidus i at holde fast i noget der er så skidt for dit humør! Så vigtigt er hundetræning altså heller ikke. Find et sjovere sted at træne.

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, så ville jeg helt omstrukturere træningen i en periode. Hver gang du har klub-træning, så benyt lejligheden til at træne de grundfærdigheder der tydeligvis halter lidt lige nu. Kontakt, aflevering, byt legetøj osv. Og drop alle de andre elementer i træningen når det er i klub-regi. Så du får vendt oplevelsen af den type træning. De lidt mere svære ting kan du så træne når konteksten er en anden og du har mere ro og tillid til dig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, så ville jeg helt omstrukturere træningen i en periode. Hver gang du har klub-træning, så benyt lejligheden til at træne de grundfærdigheder der tydeligvis halter lidt lige nu. Kontakt, aflevering, byt legetøj osv. Og drop alle de andre elementer i træningen når det er i klub-regi. Så du får vendt oplevelsen af den type træning. De lidt mere svære ting kan du så træne når konteksten er en anden og du har mere ro og tillid til dig selv.

 

Jeg tror jeg ville træne de elementer som i er gode til i klub regi i en periode - og så træne det der "halter lidt" for jer selv. De svære ting ville jeg så vente med til det "der halter lidt" er blevet bedre og kan trænes i klub-regi osv. Og så træne de svære ting for jer selv osv.

 

Men nu ved jeg ikke hvordan det foregår i din klub. Der hvor jeg træner sætter instruktøren i høj grad dagsordenen, så min træning hjemme er næsten altid "forberedelse" til træningen i klub regi.

 

Faktisk er der en tendens (ikke god) til at træningen i klub regi, bliver mere en "test af hvor man er" mere end træning, hvilket egentlig ikke er godt.

 

Giver det overhovedet mening, for dig Pia, det jeg skriver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...