Hop til indhold

bil-bur-barnevognskrise!


Rams
 Share

Recommended Posts

Ja man skulle jo også tro at bilen var stor nok til det hele, det vil nok blive træls i længden hvis du skal slæbe/bakse alt for meget med det for at få plads til det hele...

De kan ikke sidde i transportkasse? Eller i bunden af bilens føresæde? -ved godt at det ikke er det mest sikre dog...

 

Ja, da jeg opgraderede fra min Ford Ka til en berlingo, havde jeg også helt naivt troet, at det ville være super let at få plads til alt..!

Problemet er at hvis jeg skal have et stort nok bur/transportkasse til alle 3 eller om end bare til hr stankelben, så er bure åbenbart pr automatik 66-70 cm høje.. Ikke nogle på 55 cm. (for det jeg havde fundet, var så for stort i dybden..)

Vi har dog en transportkasse, som passer fint til Boris -og moster ville nok også kunne være deri sammen med ham, hvis hun skulle med. Den kunne jo ryge ind bagi sammen med barnevognen og så uden autoburet. Og så Robbie på bagsædet i sele. Det kunne jo være løsningen på særlige familieture.

Link til indlæg
Del på andre sites

i min bil kan man flytte bagsædet helt op bagved forsædet, så er der jo masser af plads mellem bur og bagsmæk, derfor jeg spurgte.

 

Er det også en citroen berlingo? Så er det nemlig en ekstraudstyrsmodel. Vi så på sådan en, da vi skulle vælge bil, men syntes den blev for dyr pga alt det ekstraudstyr ift hvad vi troede vi havde brug for.. Spørg lige om vores valg bider os i r*ven lige nu;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det også en citroen berlingo? Så er det nemlig en ekstraudstyrsmodel. Vi så på sådan en, da vi skulle vælge bil, men syntes den blev for dyr pga alt det ekstraudstyr ift hvad vi troede vi havde brug for.. Spørg lige om vores valg bider os i r*ven lige nu;-)

nej, det er en vauxhall zafira, men jeg ved ikke så meget om biler, så ved ikke hvad der er normalt osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville anskaffe en kombivogn til bilturen

Det tog ikke længe før jeg var træt af at bakse stor barnevogn ind og ud af min ret store stationcar. Det var tungt og bøvlet og jeg kørte hver dag. Jeg har knuselsket kombivognen

, som kunne håndteres med en hånd

Barnevognen blev brugt hjemme og på ture i nærområdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover har jeg været så dum at lytte til overtroen med at barnevognen ikke måtte komme med hjem før babyen, bare fordi jeg syntes, det var lidt hyggeligt. Så vi har kørt den hjem til min mor og nu mangler jeg målene på barnevognen...

Tror altså at jeg tager den med hjem mandag, når jeg er forbi min mor igen. Så jeg kan få målt og regnet ordentligt på tingene. Vi er endda i tvivl om den overhovedet kan være i kærestens bil, uden hunde og bur (Han har en Mazda 3, som vi kører i 'til pænt brug);-). Så det skal da lige testes også..

 

Jeg har været ved at søge på alternative bure.. Har fundet et bur der er 60 cm høj. Vil 6 cm mon overhovedet gøre en forskel?

 

Ellers har jeg fundet bure, der er rigeligt plads i ellers, men kun er 50 cm høje. Men det er vel synd at lade en hund, være i et autobur, der er 5 cm lavere end dens skulderhøjde?

Ellers ville jeg kunne have alt.

Specielt med forslaget om at have stellet på en cykelholder.

Hunde skal ikke stå op i buret, så nej det er ikke "synd" at købe et lavere bur;) buret skal bruges til transport og det er sikrest for hundene hvis de ligger ned;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfen: Tak for svar. Det er heller ikke et problem, når han jævnligt er i buret i bilen i noget tid hvis jeg lige har et ærinde eller træner hold på træningspladsen?

 

Missing: har fået samme råd af Siri og tror også det bliver en god løsning i længden. Men må ærligt indrømme at vi nu lige stopper pengeregnen ud af lommerne. Og så må der købes en brugt kombivogn i starten af næste år.

For omvendt så er det også synd at ødelægge den pæne barnevogn ved alle mine gåture og 'eventyr' med hundene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville anskaffe en kombivogn til bilturen

Det tog ikke længe før jeg var træt af at bakse stor barnevogn ind og ud af min ret store stationcar. Det var tungt og bøvlet og jeg kørte hver dag. Jeg har knuselsket kombivognen

, som kunne håndteres med en hånd

Barnevognen blev brugt hjemme og på ture i nærområdet.

 

Vito var også under 1 år før jeg droppede den store barnevogn og primært brugte klapvognen..

Det var mest hvis vi skulle være sent ude så han skulle lægges til aften også, at jeg havde barnevognen med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfen: Tak for svar. Det er heller ikke et problem, når han jævnligt er i buret i bilen i noget tid hvis jeg lige har et ærinde eller træner hold på træningspladsen?

 

Missing: har fået samme råd af Siri og tror også det bliver en god løsning i længden. Men må ærligt indrømme at vi nu lige stopper pengeregnen ud af lommerne. Og så må der købes en brugt kombivogn i starten af næste år.

For omvendt så er det også synd at ødelægge den pæne barnevogn ved alle mine gåture og 'eventyr' med hundene :lol:

En timestid kan hundene sagtens ligge i buret, jeg ville ikke være bekymret for det i alt fald, til kørsel er et for stort bur i alt fald ikke så sikkert som et lille;) et stort bur giver risiko for at hunden kastes rundt ved sammenstød ;(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker som anja at det er forholdsvis begrænset tid i skal have barnevognen med rundt. Laurits er knapt 9 måneder og vi er for længst gået over til at have klapvogn med. Hvis man køber en der kan lægges helt ned i ryggen og så har en god tyk voksipose, eller evt en madras i så kan baby snildt tage en lur der når alle er med på tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...