Hop til indhold

DcH hundeførermærke


Labbeløsning
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet stillet et spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart kunne svare på, så nu håber jeg på lidt hjælp her på forum...

 

DcH's hundeførermærke - samler man point på tværs af klasserne? Altså således at de bronzemærke-point man måtte have erhvervet i C-klassen også tæller med til sølvmærket i B, guld i A osv. eller starter man fra nul efter hver oprykning??

 

I kredsmappen står der "Til elitemærket kræves 150 mærkepoint, hvoraf mindst 60 point er erhvervet i eliteklassen eller

IPO-III." Den formulering kunne jo godt antyde, at point kan "genbruges" op gennem klasserne, men jeg synes ikke kredsmappen er helt tydelig omkring reglerne.

 

Kan nogen hjælpe, så jeg ikke får sagt mere vrøvl end højst nødvendigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan se reglerne her ;)

Tak, men det er jo netop teksten fra kredsmappen. Og jeg synes ikke, det i denne tekst er helt klart om point akkumulerer fra klasse til klasse... Det vil jeg dog tro, men tro er ikke altid nok :-)

 

 

Bortset fra det, så drejer det sig ganske rigtigt om kreds 1. Vidste faktisk ikke, at ikke alle kredse brugte det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gætte på du er fra kreds 1 når du er fra Nordjylland. Det er reglerne derfra du skal forholde dig til. Det er nemlig kredsene der sætter reglerne for det, og ved at der i hvert fald i agility er stor forskel på kreds 1 og 6. Fx tæller klasseløbene i kreds 1, mens vi kun kan bruge resultater fra åben klasse.

 

Man samler normalt point op over tid og her i kreds 6 er det kun for platin/antik bronze i lydighed hvor der er krav om point i opnået i en bestemt klasse, da de fleste normalt har point nok når de når i den klasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...