Hop til indhold

Skal jeg have en grå schæfer?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

De er aldrig løse mellem andre hunde, og det skal siges, at de aldrig har ædt nogen. Min tæve Tanja har slået et par stykke ned, da hun var ung, men hun bed dem ikke. Men vi passer godt på dem. Vi bor et sted, hvor der ikke er mange hunde uden for turistsæsonen, og hvis en løs hund er på vej, råber jeg højt, det har da kunnet stoppe dem indtil nu.

De er begge A-hunde i DcH, og under træning er der kun en hund på banen ad gangen. Vi træner dem mindst tre gange om ugen, det er en livstil for os.

 

Kan de ikke træne hvis der er flere på banen samtidig - eller flere i gang med træning med rimelig afstand? Jeg er mega nysgerrig - bær over med mig :blink:

Har du dem aldrig løse på tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan de ikke træne hvis der er flere på banen samtidig - eller flere i gang med træning med rimelig afstand? Jeg er mega nysgerrig - bær over med mig :blink:

Har du dem aldrig løse på tur?

Det kan de godt, vi har jo også været til konkurrencer. Det, vi mest træner sammen med andre, er eftersøgning og spor. Og på eftersøgningsbanen er der kun en hund ad gangen.

De er aldrig løse på tur, men vi har et grønt område i nærheden, hvor de er løse, når vi træner lidt lydighed og leger med dem. Så har de fokus på os, og vi kan hurtigt kalde dem ind, hvis der kommer andre hunde, og de er ikke løse samtidig.

I reglen går vi tur hver for sig, for de vil begge to gå forrest, og det kan jo ikke lade sig gøre:blink:. De er meget nemmere at gå med hver for sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan de godt, vi har jo også været til konkurrencer. Det, vi mest træner sammen med andre, er eftersøgning og spor. Og på eftersøgningsbanen er der kun en hund ad gangen.

De er aldrig løse på tur, men vi har et grønt område i nærheden, hvor de er løse, når vi træner lidt lydighed og leger med dem. Så har de fokus på os, og vi kan hurtigt kalde dem ind, hvis der kommer andre hunde, og de er ikke løse samtidig.

I reglen går vi tur hver for sig, for de vil begge to gå forrest, og det kan jo ikke lade sig gøre:blink:. De er meget nemmere at gå med hver for sig.

Tak for svar! Det er ret spændende at høre om, fordi det er så markant anderledes en hund i hverdagen end mine hunde (bordere) som jo er enormt sociale. De elsker selskab og er altid tætte, men når de arbejder, så er de naturligvis ikke spor sociale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar! Det er ret spændende at høre om, fordi det er så markant anderledes en hund i hverdagen end mine hunde (bordere) som jo er enormt sociale. De elsker selskab og er altid tætte, men når de arbejder, så er de naturligvis ikke spor sociale.

Det er heller ikke altid nemt. og hvis jeg skal have en anden hund efter Tanja, bliver det en nemmere race, jeg bliver 75 næste gang. Hun er 7½ og frisk, så jeg håber, både hun og jeg holder mange år endnu, vi har det virkeligt fint sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu kontakt til nogle opdrættere, både højpotente og mediumpotente hunde. Jeg har været 100% ærlig om hvad jeg kan tilbyde, og hvor min interesse ligger træningsmæssigt. Alle opdrættere er meget positive, og har svaret at de med glæde vil sælge mig en hvalp når tid kommer. Så i løbet af det næste års tid skal jeg besøge en kennel i Nordjylland, 2 i Sønderjylland og en på Sjælland. Og så håber jeg at kunne snævre det ind til 2 opdrættere.

 

Jeg har også lavet en aftale med vores lokale PH om at komme ud og se dem træne, så jeg kan lure de forskellige typer lidt nærmere.

 

Det bliver et sjovt år:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

du skal måske også have tæve-tæve situationen i tankerne.

 

Ja, men den situation har jeg jo også nu. Bella bliver aldrig et problem i den henseende, det er hun alt for god til. Dorit er lidt værre, og kan godt være en kost, men det er hun oftere mod hanner. Og skulle der opstå problemer mellem Dorit og den nye, så kender jeg Bella godt nok til at hun går imellem:-)

 

Skal du så ikke have den sorte der du kiggede på?

 

Det er en af dem jeg kigger på:blink: Jeg kan afsløre at dem i Nordjylland laver helsorte. Vi har en hund her i nabolaget derfra, og han er altså virkelig lækker! Ikke særlig stor, en rigtig arbejdsmaskine og et fantastisk sind:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...