Hop til indhold

Frisbee-træning


Siri
 Share

Recommended Posts

Nu står jeg pludselig med en hund, der er røvsej til frisbee. Og jeg har altid været totalt fascineret af sporten, så nu er det på tide at teste den lidt af med Pai. Men findes der nogen i DK der kan hjælpe mig i gang? Har brug for en der ved det basale, så jeg ikke laver nogen fejl.

Kender I til nogen?

12080266_913020342096467_5364348805703579715_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke nogen desværre, men har set flere klip på youtube af seje hunde der leger med frisbee - det ser så sejt ud - held og lykke med at finde en der kan hjælpe ;-)

'Tak! Det ser så fedt ud og er helt vildt sjovt! Men der er jo også risiko for skader hvis man ikke passer på, så tænker jeg hellere må få hjælp til de vilde ting :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

'Tak! Det ser så fedt ud og er helt vildt sjovt! Men der er jo også risiko for skader hvis man ikke passer på, så tænker jeg hellere må få hjælp til de vilde ting :-D

 

Netop vi har en i kvarteret som selv har forsøgt sig, og hans hunds fortænder er næsten alle knækkede og revnede :-( han bruger alm frisbee og så vidt jeg ved skal der bruges en speciel netop for ikke at knække tænder mv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var et introkursus på et tidspunkt - men har nu fuldstændigt glemt hvem der havde det.... minddog måske? Med en udenlandsk underviser. Men ca samtidig læste jeg nogle ubehagelige artikler omkring de voldsomme skader man af og til så i sporten, og så blev jeg lidt pyller :rolleyes:

 

Jeg tror du nok skal lure i england eller sverige. Måske nogle af østlandende? for gode undervisere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var et introkursus på et tidspunkt - men har nu fuldstændigt glemt hvem der havde det.... minddog måske? Med en udenlandsk underviser. Men ca samtidig læste jeg nogle ubehagelige artikler omkring de voldsomme skader man af og til så i sporten, og så blev jeg lidt pyller :rolleyes:

 

Jeg tror du nok skal lure i england eller sverige. Måske nogle af østlandende? for gode undervisere.

 

Sverige er nok et ret godt bud på noget i ok afstand! Man skal virkelig gøre det rigtigt for at undgå skader - derfor vil jeg også have hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Michelle fra hjertehund.dk. Det er Nordsjælland.

 

Marianne Methi / Bissevov.no holder jævnligt kurser med Patrycja Kowalczyk fra Polen (border collie Zoe på youtube). Det er i Norge, men tæt på den svenske grænse. Der er også en svensk fb-gruppe, tror den hedder Disc Dog Sweden, hvor der nogle gange annonceres kurser, men det er mit indtryk, at der ikke sker så meget i gruppe/frisbee-miljøet i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Michelle fra hjertehund.dk. Det er Nordsjælland.

 

Marianne Methi / Bissevov.no holder jævnligt kurser med Patrycja Kowalczyk fra Polen (border collie Zoe på youtube). Det er i Norge, men tæt på den svenske grænse. Der er også en svensk fb-gruppe, tror den hedder Disc Dog Sweden, hvor der nogle gange annonceres kurser, men det er mit indtryk, at der ikke sker så meget i gruppe/frisbee-miljøet i Sverige.

 

Tusind tak for input!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...