Hop til indhold

Negl rykket af, begynder at blive sort?


MortenBC
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Min labrador Molly var så uheldig at få rykket en negl af på trappen her fra et par dage siden. Det blødte rigtigt meget, men det løste vi med en forbinding og en strømpe uden på, dette tog Molly selv af at det var stoppet med at bløde. Hun slikker i del i det, men tænker at det går.

Nu er "nerven" eller hvad det nu er som sad tilbage begyndt at blive sort i spidsen, er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det helt normalt?

 

Mvh. Morten2015-11-18 19.03.48.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. de lange negle, så siger dyrlægen at det ikke kan klippes mere af, da hendes nerver går så langt ud. De er sidste klippet til det årlige eftersyn for et par mdr. siden :-) Men ja, jeg synes også at de ser lange ud.

Så ville jeg finde en ny dyrlæge. Neglene er lyse, du kan jo se hvor nerven går til. Og hvis nerven går langt ud, så skal de netop klippes ofte, lidt hver gang, for at få nerven til at trække sig. Der må ikke gå måneder imellem negleklip i sådanne tilfælde!

 

Og jeg ville konsultere en (ny) dyrlæge vedr nerven efter neglen der er revet af, det må gøre ondt som bare pokker at få revet en negl af på den måde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ville jeg finde en ny dyrlæge. Neglene er lyse, du kan jo se hvor nerven går til. Og hvis nerven går langt ud, så skal de netop klippes ofte, lidt hver gang, for at få nerven til at trække sig. Der må ikke gå måneder imellem negleklip i sådanne tilfælde!

 

Og jeg ville konsultere en (ny) dyrlæge vedr nerven efter neglen der er revet af, det må gøre ondt som bare pokker at få revet en negl af på den måde :(

 

Han sagde en gang at det var fordi at hun var platfodet eller sådan et eller andet. Kan ikke huske hvad han præcis kaldte det. For et år siden blev de klippet da hun var i narkose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han sagde en gang at det var fordi at hun var platfodet eller sådan et eller andet. Kan ikke huske hvad han præcis kaldte det. For et år siden blev de klippet da hun var i narkose.

Uanset hvad årsagen er til det, så må neglene altså ikke være så lange der - og de kan altid kortes ned. Nerven trækker sig ved klip, så hvis man klipper lidt af ofte, så trækker nerven sig ind og hunden kan få normallængde negle. Og hvis hendes poter er så hun ikke slider neglene naturligt, så skal du sørge for fast at klippe dem med max 14 dages mellemrum.

 

Vi har selv sådan en hund og de klippes med max 14 dage imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har selvfølgelig lyttet til dyrlægen, men jeg synes også, at du skal klippe dem lidt oftere. Som Sitto skriver, vil nerven trække sig tilbage, hvis du klipper et lille stykke af neglene hver dag - du skal selvfølgelig ikke starte med at klippe halvdelen af neglen af :-D

 

Neglene knækker meget lettere, hvis de er for lange og det kan også påvirke deres bevægemønster, fordi det generer hver gang poten rammer jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må prøve at klippe dem lidt oftere og se om nerver trækker sig.

 

Det er bare slet ikke sjovt især for Molly, hvis man rammer nerverne :-)

 

Hun har dog aldrig virket generet af neglene :-)

Du må endelig ikke ramme nerverne - det er derfor man i en periode klipper ganske lidt af dagligt. Så man hele tiden holder sig udenfor nerven, men kommer tættere på den - og så trækker den sig :-) hvis du er i tvivl om hvordan det gøres korrekt, vil jeg anbefale dig at få dyrlægen til at hjælpe. Hos vores dyrlæge koster det fx kun 107kr for negleklip inkl kyndig vejledning :-) vi har én gang i måneden været afsted til klip med vores den ene, da hun var blevet rigtig utryg ved det. Det fik vi rettet op på via fælles hjælp og det var faktisk rigtig rart at se dem klippe hendes negle - de er nemlig kulsorte, vokser som ukrudt og nerven sidder for langt ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...