Hop til indhold

Spondylose


Ane
 Share

Recommended Posts

Min Celina 6,5 år er hun fik i onsdags konstatret spondylose hos dyrlægen ved undersøgelse samt røntgen billeder:megaked:. Der er heldigvis ikke så slemt det er et led oppe i bryst regionen, jeg overvejer nu at få lagt guld ind, da dyrlægen også sagde de havde gode erfaringer med dette.

Er der nogen af jer der har erfaringer med det? Hvor hurtigt kom de sig osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså min lab blanding på nu 14 år fik konstateret spondylose som 10 årig i forbindelse med røngten af lunger. Så det var også bryst hvirvler.

Hun har fået massage og kiropraktor behandling og laser for det.

 

Hvor på virket er din hund?

 

Guld kommer de sig hurtigt over. Det bliver lagt ind med en kanyle så det er ingen stor operation.

 

Spondylose er mest smertefuld I den aktive fase. Eller hvis de trykker på en nerve. Så kan det falde til ro igen I lange period er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to beagler med spondylose

 

Charlie er 11 og fik det konstateret sidste år. Hos ham sidder det lige over korsbenet i overgangen fra bagbenene. Det kan være aktiv i perioder og så kan der være lange perioder hvor der intet er at mærke på ham. Han får tilskud af luposan gelenk og chorella og er faktisk ret aktiv i det daglige, og styrer selv - med det mener jeg at vi ikke stopper ham hvis han vil springe op, det er han udmærket selv i stand til at passe på med. Han må ikke blive kold så han har "tøj" på efter forholdene når han går tur. Når gigten er i ubrud får han lidt smertestillende og det styrer jeg selv hvor meget og hvornår han har behovet.

 

Oscar på 8 fik konstateret spondylose i halen her i sen sommeren. Han har haft et par tilfælde og her går det i bagbenene på ham. Så han ikke kan hoppe op og står sådan sammenfaldet på benene og krummer i ryggen. Oscar får samme behandling som Charlie og har det ret godt med det nu. Der er ikke set tilfælde siden august måned hvor han havde det sidste anfald.

 

Varme er godt når man er angrebet af gigt - så en varmepude kan udrette mange ting når gigten er aktiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar:rolleyes:.

Det er ikke så slemt, dog tror jeg den er aktiv i øjeblikket for hun reagere lidt anderledes end hun plejer bla også derfor hun var hos dyrlæge i onsdags.

Celina går til massage engang om mdr., hun får laser og hun har sit Back on track dækken på når hun er ude eller sidder i bilen.

Hun træner stadigvæk rally og det håber jeg på vi kan forsætte med da hun elsker at træne, men lydighed er hun gået på efterløn (som vi kalder det).

Jeg har også bestemt mig for at få lagt guld ind, jeg er bare så pylret om hende. Og jeg HADER når de skal i narkose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...