Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Glæder mig også til Fionia. Har dog lidt sommerfugle i maven. Det er første gang Calle skal løbe hvor der er flere baner og min store frygt er at han pludselig får den ide at han skal hyrde andre hunde. Men indtil nu har han bare været på mig når vi er til konkurrence, så mon ikke møgungen også er det på lørdag ..

Link til indlæg
Del på andre sites

PP, gider du ikke forklare hvad combined 1-3/1-7 betyder?

det er som Camilse skriver, at klasserne er kombinerede. De kan også være "graded", f.eks graded 1-3. Så er der individuel præmiering til de forskellige grades, men alle løber samme bane, og ikke i "order of grades" eller hvordan man nu skal forklare det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Fionia Cup sluttede en dag tidligere for mit vedkommende. Calles ene negl sad fast på trappen og blev hevet af. Det lille pus var lidt ked af det og der skal lige passes på ham i nogle dage. Han sidder og syder og bobler når man skal have forbinding på eller skal tjekke at alt er okay, men samtidigt logre han med halen. Det virker lidt som om han egentlig godt ved at man bare vil hjælpe ham. En lidt træls måde at slutte af på, men det er der ikke så meget at gøre ved.

 

Resultatmæssigt har vi ikke noget at prale med(ikke som visse andre herinde fra :fornaermet: Ej, pjat, der er sgu nogle tøser herindefra der har gjort det godt, og damm, hvor har i haft flotte løb :klap2:).

 

Calle formåede dog at gennemføre sit allerførste løb, så det var et lille kryds i kalenderen. Overordnet set var han faktisk okay at have med at gøre. Der var kun to løb, hvor jeg måtte tage ham ud, simpelthen fordi han var så overgearet at han ikke helt kunne tænke. Jeg har lært en del om ham hvad angår konkurrencesituationen. Bl.a. at jeg kan stole på at han bare gerne vil løbe agility og ikke ænser det der sker uden for banen. Faktisk er han så meget på mig at han heller ikke smutter efter endt løb. Og så har jeg lært at det er utroligt vigtigt at vi er i ro i startområdet. Det kræver en del godbidder, og i går kunne vi lave en masse impulskontroløvelser i startområdet. Jeg skal dog være klar på at han i den grad tænder når han kommer helt hen til start. Lige det at finde den løsning var utroligt lettende, for det dræner bare en for energi og giver en masse negativt i mellem os, hvis han skal stå og køre op så længe(vi skulle typisk stå klar en 10 hunde før vi skulle på).

 

Jeg har også lært at jeg elsker min lille krudtugle mere og mere. Verdensmestre bliver vi aldrig, men vi har det skægt, og jeg er for det meste ganske tilfreds med ham(der var dog et løb i går, hvor han tyvstartede og vi blev uvenner=Calle ville selv bestemme hvor han skulle være på banen). Han er ung og stadig ret uerfaren, men jeg tror på at han nok skal komme efter det. Han er egentlig meget lig Cassi, da hun havde den alder, og hun er jo blevet væsentlig mere styrbar. Hun havde det forøvrigt rigtig svært med at være med til konkurrence, for hun var mere end overbevist om at hun skulle ud at løbe agility :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme igen efter vores første men bestemt ikke sidste ugestævne.

Hold da op hvor en fed oplevelse! :banan:

Et super arrangement med masser af super godt agility og hygge, hygge, hygge. :5up:

Selvfølgelig var der lidt minusser med regn og blæst samt syngende fulde tyskere på campingpladsen :damn: men pyt!

Tyskerne klarede campingfatter til sidst :slem:

 

Resultat mæssigt gik det langt over forventning. Jeg var på podiet alle dage undtagen fredag. :mrgreen:

Buster startede kun klasseløb og et enkelt åben løb hele ugen. Da han helst ikke skal løbe for meget, han må endelig ikke køre træt da han så mister sin fart og motivation.

Han gjorde det dog så flot, med rigtig gode placeringer i top 3, at vi rykkede i klasse 3 om tirsdagen.

Vi havde aldrig løbet klasse 3 baner så det skal lige tilvænnes, men vi fik nogle rigtig gode løb, fejlfrie og med godt flow men ikke hurtig nok til at blande os i toppen til sådan et stævne. Det bedste resultat i klasse 3 blev en 9. plads 5 sekunder efter vinderen. :fornaermet::mrgreen:

 

Archie startede jeg med det formål at tilvænne ham store stævner, med fokus på bliv i start, korrekt slalom og så være bare lidt opmærksom på hvilke retning jeg syntes vi skulle. :genert:

Han gjorde slet ikke antydning til at tyvstarte, han fik to slalomfejl hele ugen, i det allersidste løb mistede vi forbindelsen, men det skyldtes muligvis at jeg ikke fik gået banen inden.

Alle de andre løb gik langt over forventning og han viste rigtig sine talenter. :klap:

3 fejlfrie løb, der rakte til et par 3.pladser og en del løb hvor der røg en enkelt pind eller lignende.

3 disk hvor de 2 skyldtes mig, jeg når simpelhen ikke mine skift.

Han løb bl.a et super flot AG åben hvor han blot missede feltet på A bræt da jeg stod 5-6 meter væk.

Jeg følte virkelig vi connectede og samarbejdede hele vejen rundt, det var bare så fedt!!!

Jeg elsker bare det drive han har :hjerte:

 

Begge hunde er så nemme at have med i byen og tager det hele totalt cool, det gør altså det hele meget nemmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rykker i op med det samme, altså næste stævnedag?

 

Man kan også rykke op samme stævnedag, hvis arrangørerne tillader det. Der er som regel lidt forskel fra konkurrence til konkurrence. Fx så kan man jo ikke starte kl. 3, hvis løbene er tidligere på dagen. Jeg mener at man kan få lov til at blive i klassen på konkurrencedagen, men så være med uden for konkurrence. I hvert fald, var der en for nogle år siden ved en konkurrence hos VEH som løb kl 1 og fik placeringer, men ikke var med på resultatlisten, da hunden var rykket op i klassen før(der var dobbelt klasseløb og da alle kl 2 var afsluttet inden vi startede på kl 1, så kunne han jo ikke løbe kl 2 og fik så lovtil at løbe i kl 1, når der nu var betalt for det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også gladeligt hjemvendt fra Fionia.

 

Jeg er så hamrende stolt af min lille hund. Hele Fioniaturen var lidt en prøvelse for at se om hun kunne holde energien og lysten oppe, så mine forventninger var på ingen måde høje.

 

Vi løb ti klasseløb over de fem dage. Ud af dem løb vi 7 fejlfri og med pind. 6 af løbene gav os placeringer, hvor den bedste var en 3. plads i AG1 om tirsdagen. Søndag, Mandag og Tirsdag, var alle vores løb fejlfri. Aya havde et fantastisk tempo og fokus, og var en absolut fornøjelse af løbe med. Jeg kunne simpelthen ikke være mere stolt.

 

Torsdag og fredag fik vi disk i AG løbene, det var tydeligt at Aya ikke kunne kapere mere i hovedet, hvilket gik udover hendes balancefelter. Til gengæld fik hun nogle super fine springløb, torsdag fik vi fejl da Aya spottede sin bedste hundeveninde lige på den anden side af hegnet og absolut måtte hen og sige hej, og fredag løb vi fejlfrit, dog uden placering da jeg skøjtede lidt rundt i banen, og derfor fik taget et par sekunder af vores tid.

I får lige et billede af vores resultater.

 

resultaterne.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

wow, det er sgu hurtig ekspedition :shock:

 

tror faktisk at man rykker op næste konkurrencedag hos UKA. men i kennelklubben går der 25 dage. Af administrative årsager, ellers ville det blive umuligt for arrangørerne.

 

Jeg var slet ikke klar over at vi var rykket op, før jeg gik ind for at tjekke starttider onsdag aften.

Man aflevere startbøger inden stævnet og henter dem først efter.

Det administrative fungerede dog perfekt.

Du kan se systemet her http://www.fionia-cup.dk/da/resultater.php

det var simpelhen så smart :5up:

Bare lidt træls at Buster og Archie's løb pludselig var lige oven i hinanden. Set tilbage så skulle jeg blot ha valgt det ene løb fra. Jeg kan ikke løbe med Archie uden banegennemgang. Og jeg duer ikke når det bliver så stresset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Dexter's og mit sidste stævne i lang tid i morgen :( Er meldt den sidste weekend af august, men hvis vi ligger i flytterod kommer jeg nok ikke afsted, det er ret langt væk. Det er sådan lidt "the place to be" i år, det er Dave Munnings og Dan Shaw der har arrangeret deres første stævne, som lægger vægt på "Europæiske baner" dvs de har valgt dommere der lægger vægt på flow og gode løbebaner for hunden. Min træner, Amanda, skal dømme der, og hun har også sagt at Dexter og jeg sagtens kan overnatte i deres fortelt til campingvognen hvis det lykkes mig at slippe hjemmefra.. gad så godt! Og Er så meldt igen første søndag i september, men der er jo en milliard år til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Dexter's og mit sidste stævne i lang tid i morgen :( Er meldt den sidste weekend af august, men hvis vi ligger i flytterod kommer jeg nok ikke afsted, det er ret langt væk. Det er sådan lidt "the place to be" i år, det er Dave Munnings og Dan Shaw der har arrangeret deres første stævne, som lægger vægt på "Europæiske baner" dvs de har valgt dommere der lægger vægt på flow og gode løbebaner for hunden. Min træner, Amanda, skal dømme der, og hun har også sagt at Dexter og jeg sagtens kan overnatte i deres fortelt til campingvognen hvis det lykkes mig at slippe hjemmefra.. gad så godt! Og Er så meldt igen første søndag i september, men der er jo en milliard år til!

Pøj pøj imorgen!

håber da du kommer afsted i august. Det er vel blot et prioreringsspørgsmål :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj pøj imorgen!

håber da du kommer afsted i august. Det er vel blot et prioreringsspørgsmål :slem:

du synes det er ok at skride fra alt (+gæstehunde) og lade Martin stå alene med Agnes, hunde og flytning en hel weekend? Det tror jeg ikke han er enig i :lol:

Men det KAN jo være vi kan klare det meste flytning inden da, det kommer lidt an på hvornår vi kan få nøglerne osv,. Man har jo lov at håbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der kender til det stævne ?WAC IFCS worldagilitychampionship.com fra d 26/4 til den 30/4 2017 da jeg er i Spanien og i det område på det tidspunkt Valencia hvor det bliver holdt..

kan man deltage som dansker ? :roll::-D

 

Jeg mener der arbejdes på at DK stiller et hold - der vil så være en udtagelse på et tidspunkt. Hvis du er på FB, så meld dig evt ind i agilitysiden DK, der kommer sådanne informationer bl.a. op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Calle kommer nok ikke med til Næstved om tre uger. Han har været til dyrlæge idag med sin afrevet negl, og alt ser nu fint ud, men han skal holdes i ro de næste ti dage og er på antibiotika og smertestillende pt. Har ikke helt styr på hvornår han kan begynde at arbejde rigtigt igen, men der skal jo passes lidt på ham, for knoglen er jo blottet. Nej, han må nok hellere springe den over. I det hele taget var det jo rigtig dumt jeg ikke lige spurgte ved dyrlægen. Men kan jo læse mig til at der går en til tre måneder før der er en ny negl.

 

Vil bare så gerne afsted, så overvejer at hive hende den sure med til en enkelt konkurrence. Jeg ved i hvert fald at hun vil sætte pris på det. What to do, What to do :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...