Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Trixie Tillykke med de flotte resultater!!! Øv med Lunas tand.

Buster har lige fået revet en løs fortand ud og den gik han med i flere måneder, fordi dyrlægen mente den måske kunne gro fast igen.

 

Camilla

Jeg syntes det går fremad med Calle vilddyr. Han viser mere forståelse for opgaven. Især felter og slalomindgang. Calle er en frisk og hurtig hund og så må man træne ud fra det. For piller du farten ud tror jeg også du piller meget af glæden ud.

Man må jo arbejde med den type hund man har.

Arbejd med lidt fremadsendelse til de trælse klasse 1 baner.

Super felt på vippen!!! Og han fiser ikke bare i tunnellen uden tilladelse.

Jeg ville måske prøve at pille det gøen af ham når han ikke løber. For det irritere dig kan man høre og det stresser ham unødig inden start. Hvordan aner jeg virkelig intet om, da jeg aldrig har haft det problem. Det er nok ikke let men alt er vel muligt ;-)

 

Korvis

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde en træner som kan hjælpe med de udfordringer jeg har. Der er mange på Sjælland men så langt vil jeg ikke køre.

Jeg tager også kurser rundt omkring og det giver da også lidt.

Archie er rigtig dygtig, det er mig der er problemet. Jeg læser ikke banen godt nok og min timing er for dårlig.

Jeg må så også sige at når tingene så bare sidder, så føles det altså også rigtig godt.

 

Calle gør generelt altid og har altid gjort det. Det er bl.a. en af grundene til at han aldrig bliver min næste freestyle hund. Jeg har forsøgt at fjerne det, men det har bl.a. haft den betydning at han slet ikke kan gå en fri ved fod, fordi han erpå et stadie hvor han forsøger at dæmpe sig selv så meget og så vil han bare gerne være på og gøre det han vil. Han var super god ind til jeg begyndte at pille ved det gøeri. Det gør mig ikke så meget, for normalt kommer han først frem, når han skal på. Jeg tror faktisk det var mere de andre der ventede på at komme til at det generede. Jeg er selv kommet til det punkt hvor jeg har indset, at det er sådan det er. Det nytter ikke at blive sur på ham eller pakke ham væk. Ej heller at dække ham af. I det hele taget er han en hund, der snakker rigtig meget.

 

Men den næste hunde, som jeg skal have om en ti års tid, skal aldrig lære at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Trixie83 engang for mange å siden på en gåtur, smaskede Sally lidt mærkeligt når haltien sad til om næsen på hende.. hun havde knust en af de store molar'er (hedder de det? de rigtig store tænder bagerst i munden) i overmunden! Den blev hevet ud hos dyrlægen næste dag, i 7 stykker :shock: det må have gjort f*cking nas, men de viser bare ikke smerte på samme måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. frivillige, så er det bare rigtig svært. Jeg plejer at melde mig som hjælper. Bl.a. fordi det er rigtig hyggeligt. Jeg har i dag stået i en kold hal og fået en hyggelig snak med først den ene agilityfreak og derefter den anden. Den ene havde forøvrigt trænet agility siden 92 og løb i kl. 3. Jeg fik flere kommentarer på helt små detaljer, hos de hunde der løb. Det var ret lærerigt.

 

Da tilmeldingen var slut til denne weekend kunne jeg forstå at der i første omgang var 6 der havde meldt sig som hjælpere. Det synes jeg er en skam, for jeg er jo opdraget til at hvis man vil nyde, så må man yde.

 

Vi oplever det også her i vores klub, og jeg mener, der bør jo være mere end 5-6 stykker der gerne vil hjælpe(det er forøvrigt dem som selv deltager), når vi er et sted mellem 75 og 100 medlemmer i klubben. Og konkurrencerne afholdes jo for at tjene penge til klubben, det kommer medlemmerne til gode. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor at de der konkurrere i lydighed og rally ikke kan hjælpe ved agilitykonkurrencer og omvendt. Vi har fx måtte vælge de sidste to år ikke at have en lydighedskonkurrence(som i mange år har været den sydligste i kredsen) fordi der ikke er hjælpere nok. Det er vildt frustrerende.

 

Mht. at vide hvad der skal ske, så er der bare nogen der skal have alt at vide.

Det var også mangel på hjælpere der var det største problem da vi lavede stævner i dkk-kredsen her, det var helt håbløst at få hjælpere nok. Her i weekenden var der vistnok hjælpere nok, i hvert fald til de faste opgaver. Men til "resten" (sætte op/ned, bygge bane) var der pludselig ingen. Ved ikke om der måske skulle være et ekstra team til den slags, for de små pauser imellem klasserne er jo de eneste tidspunkter hvor hjælperne kan gå på toilet, få noget at spise etc., så jeg forstår godt at nogle smutter et øjeblik der.

 

Trixie Tillykke med de flotte resultater!!! Øv med Lunas tand.

Buster har lige fået revet en løs fortand ud og den gik han med i flere måneder, fordi dyrlægen mente den måske kunne gro fast igen.

 

Camilla

Jeg syntes det går fremad med Calle vilddyr. Han viser mere forståelse for opgaven. Især felter og slalomindgang. Calle er en frisk og hurtig hund og så må man træne ud fra det. For piller du farten ud tror jeg også du piller meget af glæden ud.

Man må jo arbejde med den type hund man har.

Arbejd med lidt fremadsendelse til de trælse klasse 1 baner.

Super felt på vippen!!! Og han fiser ikke bare i tunnellen uden tilladelse.

Jeg ville måske prøve at pille det gøen af ham når han ikke løber. For det irritere dig kan man høre og det stresser ham unødig inden start. Hvordan aner jeg virkelig intet om, da jeg aldrig har haft det problem. Det er nok ikke let men alt er vel muligt ;-)

 

Korvis

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde en træner som kan hjælpe med de udfordringer jeg har. Der er mange på Sjælland men så langt vil jeg ikke køre.

Jeg tager også kurser rundt omkring og det giver da også lidt.

Archie er rigtig dygtig, det er mig der er problemet. Jeg læser ikke banen godt nok og min timing er for dårlig.

Jeg må så også sige at når tingene så bare sidder, så føles det altså også rigtig godt.

Nu ved jeg ikke hvor i Jylland du bor, men der er da mange dygtige handlere i Jylland? Hvad med f.eks. Morten Juhl? Eller Carsten Højby? Berit Bilde? Sanne Ammitzbøll? Og der er sikkert flere. Selv går jeg hos Ann-Britt ca. en gang om måneden og det har hjulpet helt vildt meget for Iso og mig. Bare det at der er plads til at nørde og gå i dybden med de grundlæggende problemer er guld værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også mangel på hjælpere

 

 

Nu ved jeg ikke hvor i Jylland du bor, men der er da mange dygtige handlere i Jylland? Hvad med f.eks. Morten Juhl? Eller Carsten Højby? Berit Bilde? Sanne Ammitzbøll? Og der er sikkert flere. Selv går jeg hos Ann-Britt ca. en gang om måneden og det har hjulpet helt vildt meget for Iso og mig. Bare det at der er plads til at nørde og gå i dybden med de grundlæggende problemer er guld værd.

 

I begge de klubber jeg går i er det sindssygt svært at skaffe hjælpere.

Det gør så også at der bliver drevet rovdrift på dem der melder sig. Og de kvier sig så ved at melde sig på hjælperlisten en anden gang.

Mon ikke det er problematikken de fleste steder?

Ved stævnet i Viborg for et par måneder siden meldte jeg mig som hjælper da det skulle krydses af ved tilmeldingen.

De sagde vi var 8 ud af 100 der havde sagt ja til at hjælpe!

Hvis alle nu sagde ja til at hjælpe skulle man jo kun hjælpe i få minutter på en weekend :-)

Til Fionia havde jeg min datter med og hun var hjælper hver dag til hele stævnet.

 

Ang. trænere så er der mange dygtige. Men man skal gerne connecte på en eller anden måde. Og personen skal måske også gerne bruge lidt de samme træningsmetoder som man selv bruger.

Desuden er det ikke helt let at komme på det hold man lige kunne tænke sig. Og der er nu ikke mange der giver privattimer.

Jeg har været nede ved Sanne til enetimer og med specifikt træning. Sanne handler rigtig meget bagfra og det fungere super for hende. Men min langtspringende fætter bliver meget flyvende og låser hurtigt på forhindringerne.

Men vi øver da bagkryds :-)

 

Jeg syntes faktisk at alt hundetræning er lidt af en tillidssag. Og jeg har kørt hjem fra undervisning med en dårlig smag i munden over hvad jeg følte jeg blev "presset" til at gøre.

Jeg har fået mere selvtillid nu så det sker ikke igen. ;-)

 

Rigtig mange fra dkk Viby kører ned til AB så måske skulle jeg prøve det en dag. Jeg syntes godt nok at det er lidt langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I begge de klubber jeg går i er det sindssygt svært at skaffe hjælpere.

Det gør så også at der bliver drevet rovdrift på dem der melder sig. Og de kvier sig så ved at melde sig på hjælperlisten en anden gang.

Mon ikke det er problematikken de fleste steder?

Ved stævnet i Viborg for et par måneder siden meldte jeg mig som hjælper da det skulle krydses af ved tilmeldingen.

De sagde vi var 8 ud af 100 der havde sagt ja til at hjælpe!

Hvis alle nu sagde ja til at hjælpe skulle man jo kun hjælpe i få minutter på en weekend :-)

Til Fionia havde jeg min datter med og hun var hjælper hver dag til hele stævnet.

 

Ang. trænere så er der mange dygtige. Men man skal gerne connecte på en eller anden måde. Og personen skal måske også gerne bruge lidt de samme træningsmetoder som man selv bruger.

Desuden er det ikke helt let at komme på det hold man lige kunne tænke sig. Og der er nu ikke mange der giver privattimer.

Jeg har været nede ved Sanne til enetimer og med specifikt træning. Sanne handler rigtig meget bagfra og det fungere super for hende. Men min langtspringende fætter bliver meget flyvende og låser hurtigt på forhindringerne.

Men vi øver da bagkryds :-)

 

Jeg syntes faktisk at alt hundetræning er lidt af en tillidssag. Og jeg har kørt hjem fra undervisning med en dårlig smag i munden over hvad jeg følte jeg blev "presset" til at gøre.

Jeg har fået mere selvtillid nu så det sker ikke igen. ;-)

 

Rigtig mange fra dkk Viby kører ned til AB så måske skulle jeg prøve det en dag. Jeg syntes godt nok at det er lidt langt.

Kan sagtens sætte mig ind i det med bagfrahandling og langtspringende hund - har jo det samme med Iso... :roll: Og så kan jeg jo ikke andet end at anbefale AB, hun er fantastisk. Virkelig eminent til at se både hund og fører lige dér hvor de er, og har løsninger til alt. Så selv om det er pænt langt tør jeg love at det er dét værd. Hun har faktisk kurser her i februar og marts, det kunne måske være værd at prøve? http://active-dogs.dk/produkt-kategori/kurser/

Link til indlæg
Del på andre sites

I begge de klubber jeg går i er det sindssygt svært at skaffe hjælpere.

Det gør så også at der bliver drevet rovdrift på dem der melder sig. Og de kvier sig så ved at melde sig på hjælperlisten en anden gang.

Mon ikke det er problematikken de fleste steder?

Ved stævnet i Viborg for et par måneder siden meldte jeg mig som hjælper da det skulle krydses af ved tilmeldingen.

De sagde vi var 8 ud af 100 der havde sagt ja til at hjælpe!

Hvis alle nu sagde ja til at hjælpe skulle man jo kun hjælpe i få minutter på en weekend :-)

Til Fionia havde jeg min datter med og hun var hjælper hver dag til hele stævnet.

 

Ang. trænere så er der mange dygtige. Men man skal gerne connecte på en eller anden måde. Og personen skal måske også gerne bruge lidt de samme træningsmetoder som man selv bruger.

Desuden er det ikke helt let at komme på det hold man lige kunne tænke sig. Og der er nu ikke mange der giver privattimer.

Jeg har været nede ved Sanne til enetimer og med specifikt træning. Sanne handler rigtig meget bagfra og det fungere super for hende. Men min langtspringende fætter bliver meget flyvende og låser hurtigt på forhindringerne.

Men vi øver da bagkryds :-)

 

Jeg syntes faktisk at alt hundetræning er lidt af en tillidssag. Og jeg har kørt hjem fra undervisning med en dårlig smag i munden over hvad jeg følte jeg blev "presset" til at gøre.

Jeg har fået mere selvtillid nu så det sker ikke igen. ;-)

 

Rigtig mange fra dkk Viby kører ned til AB så måske skulle jeg prøve det en dag. Jeg syntes godt nok at det er lidt langt.

 

Træner også hos AB sammen med Korvis og det er virkelig godt. Kunne du ikke slå dig sammen med flere andre, så I kunne dele et par timer. Her i vinter underviser hun i active-dogs hallen og til sommer hjemme hos sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner også hos AB sammen med Korvis og det er virkelig godt. Kunne du ikke slå dig sammen med flere andre, så I kunne dele et par timer. Her i vinter underviser hun i active-dogs hallen og til sommer hjemme hos sig selv.

 

Jeg ser lige om jeg kan nå et kursus med AB som Korvis linkede til. Selvom jeg har tilmeldt mig 3 andre kurser inden sommer :-)

Og jo kan sagtens finde nogle at slå mig sammen med. Der er bare lige 2 timers kørsel hver vej og det syntes jeg er lige voldsomt nok. Jeg har fuldtidsarbejde, 5 heste, to teenagere og en mand :-) Så tiden er lidt sparsom....

Men ja det skal da nok prøves :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hjælpere, så har vi aldrig problemer her. Klubberne sender som regel et ark med sammen med tilmeldingen, hvor man kan skrive hvilket job man kan hjælpe med og i hvilke klasser. Man er ikke bundet til noget som helst.

 

Vores klub sender et regneark ud pr mail hvor man kan skrive sig op. Og så er der til stævnet et skema over de forskelige jobs/klasser som man kan skrive sig på som man nu synes man har tid til. Og er der nogen, der ikke lige dukker op til tiden, så er der altid nogen der springer ind.

 

En af de lokale klubber kom op med en ide om et årligt gratis seminar til dem der har hjulpet til stævnerne, så nu bliver hjælper-spotsene fyldt ud så hurtigt at det næsten er umuligt at finde bare en enkelt klasse hvor man kan melde sig. :-D

 

---

 

Skulle have været til stævne i dag, men der kom lige en begravelse i vejen, men tager afsted i morgen tidlig til to dages agility. Håber Leah er på toppen og vi kan få et et fejlfrit løb eller to og evt. et par MACH points. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hjælpere, så har vi aldrig problemer her. Klubberne sender som regel et ark med sammen med tilmeldingen, hvor man kan skrive hvilket job man kan hjælpe med og i hvilke klasser. Man er ikke bundet til noget som helst.

 

Vores klub sender et regneark ud pr mail hvor man kan skrive sig op. Og så er der til stævnet et skema over de forskelige jobs/klasser som man kan skrive sig på som man nu synes man har tid til. Og er der nogen, der ikke lige dukker op til tiden, så er der altid nogen der springer ind.

 

En af de lokale klubber kom op med en ide om et årligt gratis seminar til dem der har hjulpet til stævnerne, så nu bliver hjælper-spotsene fyldt ud så hurtigt at det næsten er umuligt at finde bare en enkelt klasse hvor man kan melde sig. :-D

 

---

 

Skulle have været til stævne i dag, men der kom lige en begravelse i vejen, men tager afsted i morgen tidlig til to dages agility. Håber Leah er på toppen og vi kan få et et fejlfrit løb eller to og evt. et par MACH points. :x:

 

Det er der også nogle der gør ved DKK konkurrencer, men det har tydeligvis ikke den store effekt. Ikke helt på samme måde, men der er mulighed for at tilkendegive at man gerne vil være hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til stævne i weekenden også. Lørdag var Aya helt oppe i det lyserøde felt så den stod på tyvstartere og den del fejlkommunikation mellem hende og jeg. Men vi tog da et DM udtag i SP.

Søndag var jeg godt nok træt, syg og øm i kroppen, så der var jeg bare ikke på. Det betød to dumme baner fra min side hvor min hund gjorde alt rigtigt, men jeg rendte både ind i slalom og glemte banen (smukt!) men endnu et DM udtag i SP så det var rigtig fint. Min hund var i hvert fald hamrende sej.

 

Jeg er jo i samme klub som Korvis, og det er blandt andet mig der er ansvarlig for medhjælpere, så det er jo altid rigtig trist at læse herinde at nogen er skuffet over folks indsats, men jeg respekterer at vi alle kan se tingene forskelligt, og et giver jo mig en mulighed for at være mere opmærksom til næste stævne, så alle kan have en fed oplevelse ved at være medhjælpere.

Synes dog generelt vi er rigtig gode til at hjælpe i klubben. Hos os får man nogle medhjælper bonner man kan bruge i vores præmiebod, jo mere man har hjulpet jo flere får man. Desuden er der selvfølgelig mad og drikkelse til hele dagen, og så synes jeg at stemningen plejer at være rigtig god blandt medhjælperne, og vi plejer også at få meget ros fra deltagere over at det hele kører på skinner. Men der er selvfølgelig altid plads til forbedring. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til stævne i weekenden også. Lørdag var Aya helt oppe i det lyserøde felt så den stod på tyvstartere og den del fejlkommunikation mellem hende og jeg. Men vi tog da et DM udtag i SP.

Søndag var jeg godt nok træt, syg og øm i kroppen, så der var jeg bare ikke på. Det betød to dumme baner fra min side hvor min hund gjorde alt rigtigt, men jeg rendte både ind i slalom og glemte banen (smukt!) men endnu et DM udtag i SP så det var rigtig fint. Min hund var i hvert fald hamrende sej.

 

Jeg er jo i samme klub som Korvis, og det er blandt andet mig der er ansvarlig for medhjælpere, så det er jo altid rigtig trist at læse herinde at nogen er skuffet over folks indsats, men jeg respekterer at vi alle kan se tingene forskelligt, og et giver jo mig en mulighed for at være mere opmærksom til næste stævne, så alle kan have en fed oplevelse ved at være medhjælpere.

Synes dog generelt vi er rigtig gode til at hjælpe i klubben. Hos os får man nogle medhjælper bonner man kan bruge i vores præmiebod, jo mere man har hjulpet jo flere får man. Desuden er der selvfølgelig mad og drikkelse til hele dagen, og så synes jeg at stemningen plejer at være rigtig god blandt medhjælperne, og vi plejer også at få meget ros fra deltagere over at det hele kører på skinner. Men der er selvfølgelig altid plads til forbedring. :-D

 

Der er helt sikkert god stemning blandt alle hjælpere, og det er flot at alle får bonner! Klubben - deriblandt du - gør meget for at stævnerne skal køre på skinner, og det gør de også. Og selve hjælperopgaverne (tidtager/dommersekretær etc.) fungerer upåklageligt. Men så er der nogle få der lykkes forsvinde, eller bli'r pludselig døve/blinde, når der er brug for noget hjælp der går ud over de hjælperopgaver de har fået tildelt. Og det er sgu lidt trist...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg det ret, at I har hjælpere der melder sig men som ikke er konkurrencedeltagere? Her bliver stort set alle hjælper-jobs udfyldt af stævnedeltagere.

 

De store klasser (Master/Excellent) bliver delt op efter springhøjde mht til banepersonale, så dem med store hunde kan hjælpe mens de små hunde løber og omvendt.

 

Vi får også madbilletter eller billetter til en gavebod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan det gøres afhænger om det er DcH eller DKK. Jeg synes at når man er i en forening, som DcH, hvor der er tale om en decideret klub, der synes jeg klubben selv bør løfte opgaven. Det er jo indtægt, som kommer alle medlemmer til gode. Det er lidt anderledes i DKK, hvor der tit ikke er en stærk klub bag. Her er det normalt at man kan melde sig som hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme fra stævne. I går havde vi en dum lille fejl i både AG og SP, så to disk, men så tog vi revanche i T2B hvor vi blev nr. 2.

 

I dag var Leah rockersej og vi havde tre fejlfrie løb. 1. plads i AG, 3. plads i SP, og 2. plads i T2B.

 

18 MACH points og 17 T2B points.

 

Og vores allerførste Triple Q!

 

Kunne godt mærke hun var ved at være træt i sidste løb som var SP - det var også blevet godt varmt, så hurtig var hun ikke ligefrem, men bare det at hun gennemførte fejlfrit, det er et stort fremskridt for hende. Er godt nok stolt af min min-pin i dag! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan det gøres afhænger om det er DcH eller DKK. Jeg synes at når man er i en forening, som DcH, hvor der er tale om en decideret klub, der synes jeg klubben selv bør løfte opgaven. Det er jo indtægt, som kommer alle medlemmer til gode. Det er lidt anderledes i DKK, hvor der tit ikke er en stærk klub bag. Her er det normalt at man kan melde sig som hjælper.

 

Her vest for bæltet er der to klubber der regelmæssigt afholder DKK-stævner, og de bruger vist også hjælpere fra klubben. Det gjorde vi også på Fyn, da vi afholdt DKK-stævner. Nu holder DcH Højme et DKK-stævne i sommer, og der går jeg da også ud fra at vi fra klubben hjælper. Så herovre er det i hvert fald ikke normalt at man som løber også kan melde sig som hjælper. Er det anderledes på Sjælland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort set alle de DKK konkurrencer jeg har meldt kun til har der været muligheden. Tror VEH er en undtagelse, men er ikke sikker, da det er længe siden jeg har været til konkurrence der.

 

********

 

Om en halv times tid tager vi til årets anden agilitykonkurrence. Det er første gang han skal løbe på gulvtæppe, så det bliver spændende.

 

Han har ikke trænet agility siden vi var til konkurrence for to uger siden, så er spændt på at se hvor meget han hører efter.

 

Han er forøvrigt igennem en udvikling for tiden. Hver tirsdag er han til Nose Work og det foregår inde i byen. I tirsdag nær en cykelsti, og puha, man skulle nærmest tro han var i en prægningsfase :stupid: Han var i hvert fald meget forundret over dem og gik helt i stå. På et tidspunkt begyndte han så også at se spøgelser. Jeg kan dog mærke at der begynder at komme lidt modenhed i ham, for nu kan man rent faktisk komme i kontakt med ham, så måske er der håb forude for at han kan lave mere og andet end bare agility.

 

btw. Hvem krydser fingre for at komme til Dania?

Link til indlæg
Del på andre sites

Igennem første løb. Fire nedrivninger og en væring. Væringen kom på slalommen. Han forsøgte at være artig, men er enormt stresset og glemmer lidt at få løftet sine ben.

 

I andet løb starter han okay. Går en rigtig fin slalom og så begynder han at drille. Det ender med at jeg tager ham ud.

 

Nu prøver vi lige det første agilityløb og skaber han ud her, så trækker jeg ham fra sidste agility løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem og fordi Calle var så artig i det første ag-løb, så fik han også det sidste med.

 

Han gjorde hvad han kunne i det første ag-løb. Virkelig flotte felter og jeg var en smule nervøs for hvordan han ville reagere på balancen, men ingen problemer der. Lige det med at han er så god på felterne er jeg ret glad for. Jeg kommer for langt op mod slalommen, så han får en væring, og så på et af de sidste spring efter balancen laver han en snurre rundt. Og så er der lige to nedrivninger, men i det hele taget var han så dejlig at løbe med.

 

I andet AG-løb får han lavet noget ballade i slalommen og han springer en pind over midt i den(noget han ellers aldrig gør) og i andet forsøg smutter han før tid. Da jeg vil rette ham for tredje gang begynder han at tage den bag fra, meget mere end de to der er tilladt, så jeg troede vi blev disket. Han piller et par pinde og laver den vildeste tur over balancen(jeg må sende ham meget langt fra og er lykkelig for at han kan sine kommandoer) og hvad gør den lille rod. Jo, han springer så feltet. Jeg tror han er disket, så han bliver smidt tilbage(hvilket jeg nok havde gjort alligevel, for jeg har arbejdet meget på at det skal fungere, for det giver både ro for ham og mig). Men så ser jeg dommeren stå med krydsede arme...

 

Generelt kan jeg mærke at han virkelig forsøger at gøre alt det han beder om. I det første løb var han virkelig sjusket, men også enormt stresset. Som en sagde, det var lidt som om han bare løb agility og glemte at der også lige er nogle spring. Men ellers så var han fornuftig nok. Jeg besluttede mig for først at hente ham i det øjeblik at jeg blev bedt om at gøre klar da vi skulle løbe ag-løbene. Så han kom nærmest direkte ind på banen og nåede ikke at blive vanvittig hysterisk.

 

Og nu må jeg nok gøre noget ved det der løbetræning. Er fuldstændig kvæstet og havde svært ved at være der hele vejen igennem for ham den lille...

 

I næste uge tager vi afsted igen, denne gang til årets første DcH-konkurrence. Jeg har besluttet mig for at de to åbne klasser skal bruges på at træne starter, da jeg lidt har svigtet dem de to første konkurrencer, både fordi jeg har kunne lave løbestarter og fordi jeg ikke ville bruge de første konkurrencer på at slås med ham om at han ikke må gå før tid. Så vi har fået 6 starter hvor han først er gået på cue, selvom jeg nok skal forvente at han smutter før tid næste gang. Men det skal han jo også kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme (dvs på hotel) fra første dag til stævne. Vi havde kun to løb da det var en ret lang køretur. Og jeg var egentlig heldig at jeg overhovedet kom afsted. Tanken om den kæmpe bro vi skulle forcere gav mig et lettere panikanfald i morges. Jeg troede jeg var ved at være ovre den broskræk, men den ramte mig hårdt i morges. Men afsted skulle jeg, og selvfølgelig var det ikke nær så slemt som jeg havde gjort det til i mit hoved.

 

Første klasse var SP og Leah var bare god, fik en andenplads og 13 MACH points (13 sekunder under banetid). Kun slået af vores træner så det er bare OK.

 

I AG blev hun IGEN suget ind i en tunnel, så fejl bane og disk. Ved banegennemgang havde jeg slet ikke set det som en mulighed/potentiel fælde. Til træning eller når vi øver hjemme sker det bare aldrig, der er hun ikke specielt interesseret i tunneler, men nu er det sket så mange gange til stævner. Men hvordan pokker træner man noget i dagligdagen som aldrig sker i dagligdagen men kun til stævner? Jeg tænker at det bare er noget jeg virkelig må tænke over når jeg går bane..

 

Men som min træner sagde, så skal jeg bare være glad for at hun var på og løb hurtigt, og selvfølgelig har hun ret. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til konkurrence. Jeg valgte at trække ham fra de sidste to løb, da jeg ellers tror vi var blevet gevaldigt uvenner. I første løb blev han frustreret over at jeg ville rette hans slalom, så han hakkede mig i knæet. Ellers løb han fint nok(han blev disket på grund en væring på vippen, han hopper ned, da jeg får kaldt på ham :stupid: Slalomindgangen var ikke supernem, så han fik ikke første port og når man så er begyndt at rette ham, så kan han ikke arbejde selv, så han fik en væring på et spring og tror kun at han fik en nedrivning og så havde han nogle rigtig fine felter).

 

Næste klasse gik helt i kage, han flyver af vippen og jeg smider ham tilbage. Og det med at blive rettet, det kan han bare ikke tåle og han blev helt hysterisk. Så jeg dlkkede ham af og bad ham så komme på plads. Af ren frustration over ikke bar at måtte løbe agility får han taget rigtig fat i mit skinneben.

 

Så nu sidder jeg med to kæmpe blå mærker og har mest af alt lyst til helt at droppe at løbe agility med ham... Nå, der er nok ikke andet for end at komme op på hesten igen. Nu er der godt to måneder til næste konkurrence, så tror at vi holder pause hele marts måned, hvor vi måske bare nørder lidt slalom og lidt basal handling og så må vi tage tyren ved hornene. Måske kan jeg finde et sted at træne med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme (dvs på hotel) fra første dag til stævne. Vi havde kun to løb da det var en ret lang køretur. Og jeg var egentlig heldig at jeg overhovedet kom afsted. Tanken om den kæmpe bro vi skulle forcere gav mig et lettere panikanfald i morges. Jeg troede jeg var ved at være ovre den broskræk, men den ramte mig hårdt i morges. Men afsted skulle jeg, og selvfølgelig var det ikke nær så slemt som jeg havde gjort det til i mit hoved.

 

Første klasse var SP og Leah var bare god, fik en andenplads og 13 MACH points (13 sekunder under banetid). Kun slået af vores træner så det er bare OK.

 

I AG blev hun IGEN suget ind i en tunnel, så fejl bane og disk. Ved banegennemgang havde jeg slet ikke set det som en mulighed/potentiel fælde. Til træning eller når vi øver hjemme sker det bare aldrig, der er hun ikke specielt interesseret i tunneler, men nu er det sket så mange gange til stævner. Men hvordan pokker træner man noget i dagligdagen som aldrig sker i dagligdagen men kun til stævner? Jeg tænker at det bare er noget jeg virkelig må tænke over når jeg går bane..

 

Men som min træner sagde, så skal jeg bare være glad for at hun var på og løb hurtigt, og selvfølgelig har hun ret. :5up:

.

Prøv når du går bane, at gå ind foran forhindringerne, så du ser hvad hunden ser, ikke kun hvad du ser ude fra siden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

.

Prøv når du går bane, at gå ind foran forhindringerne, så du ser hvad hunden ser, ikke kun hvad du ser ude fra siden :-D

 

Øh, jeg tror nok jeg fik tæsk af min træner hvis jeg ikke gjorde det hver gang! :lol:

 

Som regel kan vi gå bane mens bommene ligger på jorden, og vi går hundens bane som det allerførste.

 

Hun faldt i en igen i dag i T2B og den var oplagt men hun var så ivrig at jeg ikke kunne nå at stoppe hende. Men hun havde det sjovt! :-D

 

Hun vandt sin SP klasse, og i AG havde hun et flot, fejlfrit løb, men efter sidste forhindring fortsatte hun og sprang ligeså fint ud af ringen. :lol: Det er sgu da også snyd at bruge de lave lydighedshegn til agility!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...