Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vi har stævne her lokalt de næste tre dage. Det bliver spændende, da vejret er gået helt amok. Godt nok er det i en overdækket hal, men når de lover op mod 200 mm regn, så er det lige interesant nok... Og nej, det var ikke en skrivefejl, to hundrede mm.

 

200 mm på en weekend lyder jo helt vildt :shock:

Jeg håber da i bor lidt højt og undgår oversvømmelser.

Men hvis jeres meteorologer er ligeså dårlige som vores, så kommer der nok 2 mm :mrgreen:

held og lykke med stævnet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Ice havde ikke nemmere ved at stå fast i finalen... Man kunne især se det ved flyvet, han prøvede viiiirkelig at vende rundt for at komme ret på det, men det gik ikke. PP skrev inde på FB at de lægger kunstgræs på uden underlag, og så bli'r det åbenbart glat. Og hvis hundene så tror at det er det kunstgræs de er vant til, og sætter fart efter at der er godt greb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle de lige overveje at ligge underlag på næste år.

For der var godt nok mange hunde der havde store problemer, med det glatte underlag.

Ikke rart at se hundene glide sidelæns ind i slalom og springvinger :damn:

 

Det var ret interessant at se hvor forskelligt hundene tacklede underlaget. Der var bl.a. nogle der løb på en måde der minder om når man selv går på glatis. Sådan med korte, hurtige skridt, og med helt samlede bagben (hundene altså! :lol:). Det fungerede bedre på banen, men jeg tænker at det må kunne gi' nogle spændinger bagefter? Når Crufts nu bryster sig af at være verdens største, så undrer man sig over at de ikke kan gøre noget der fungerer lidt bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit eneste spørgsmål er så at Cassi står til 9 starter, Calle 12 :hmm:Tror dog under alle omstændigheder jeg melder ham fra... Måske han skulle sendes i pleje i den uge hos min lillesøster og så kunne jeg tage på tøsetur med Cassi... Omvendt ville man jo være lidt ærgerlig, hvis han virkelig arter sig over foråret og ikke er med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ret interessant at se hvor forskelligt hundene tacklede underlaget. Der var bl.a. nogle der løb på en måde der minder om når man selv går på glatis. Sådan med korte, hurtige skridt, og med helt samlede bagben (hundene altså! :lol:). Det fungerede bedre på banen, men jeg tænker at det må kunne gi' nogle spændinger bagefter? Når Crufts nu bryster sig af at være verdens største, så undrer man sig over at de ikke kan gøre noget der fungerer lidt bedre?

altså... det er til at få lange patter af at se år efter år hvordan hundene har problemer med det underlag! Det er fordi Crufts jo ER en udstilling, og de løber i den store ring. Det underlag er åbenbart ganske udmærket at udstille på, og agility er ikke prioritet. Alle bliver ved med at sige, at den eneste måde det kan ændres på, er hvor folk nægter at løbe.... og det kommer vel aldrig til at ske? Der ER jo også tydeligvis hunde der takler det fint, selvom det ser svært ud for de større collier.

Mht til spændinger tror jeg ikke det er slemt, hundene bliver jo forhåbentligt varmet godt op og ned, og de er alle i topform, så så længe de løber uden uheld, tror jeg ikke det er direkte skadeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig over, at nogen skøjter rundt, imens andre ser ud til at stå fint fast?

 

Er det et spørgsmål om at de har erfaring med mange forskellige slags underlag, et tilfælde, eller andet?

Nogen ser nærmest ubesværet ud, imens andre vælter rundt. Tænker ikke kun på den internationale klasse, men også på de andre klasser.

 

Undrede mig meget over det, da jeg så videoerne her i weekenden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...