Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg undrer mig over, at nogen skøjter rundt, imens andre ser ud til at stå fint fast?

 

Er det et spørgsmål om at de har erfaring med mange forskellige slags underlag, et tilfælde, eller andet?

Nogen ser nærmest ubesværet ud, imens andre vælter rundt. Tænker ikke kun på den internationale klasse, men også på de andre klasser.

 

Undrede mig meget over det, da jeg så videoerne her i weekenden :hmm:

ja, der er stor forskel på hvordan hundene takler det. Nogen passer meget på, nogen pløjer bare afsted uden rigtigt at lære af det, tror jeg. Oftere de lidt store collier, som måske er lidt tungere men som stadig gerne vil løbe stærkt, synes jeg havde problemer. Og lidt af det handler nok om, hvor godt turns og retning er indlært! Hvor man kan fortælle hunden i rigtig god til hvilken løbelinje der ligger forude, har hunden en bedre chance for at tage det rigtige valg, mht til fart eller afkortning osv.

Jeg ved ikke om de lagde underlag under astroturfen ved Discover Dogs, men Dexter havde ingen problemer med underlaget. Han er så heller ikke på nogen må så hurtig som de hunde der løber i champ-klassen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle er måske vant til det. Og en del hunde er gode til selv at tilpasse sig, hvor andre slet ikke kan finde ud af det. Og så læste jeg at nogle bruger potevoks og lign. for at få dem til at stå bedre fast.

 

Jeg har een gang løbet på noget meget glat tæppe. Karla fattede aldrig at hun skulle ændre sin løbestil. En del af hundene fangede det eimeligt hurtigt og allerede i løb 2 på første dag kunne man se, at de havde meget bedre styr på det... Men ikke min spasserkøter :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi løber på kunststof/astroturf gør vi poterne våde lige inden vi går ind. Lidt hjælper det tror jeg, vi har i hvert fald ikke haft uheld.

 

 

Stævnet gik lidt op og ned her i weekenden. Leah var fejlfri i alle tre AG løb og fik en 1., en 2. og en 3. plads. I SP fredag pillede hun et enkelt spring, men var ellers godt løbende.

Men i går og i dag var slalomen sat i et hjørne, hvor der åbenbart var et eller andet farligt. Hun kunne slet ikke finde ud af at koncentrere sig, så det blev tre disk i SP.

Der var i øvrigt rigtig mange hunde der missede den slalom men vi kunne ikke finde ud af hvad det var de så, hørte eller lugtede..

 

Jeg er bare glad for at vi overhovedet kom afsted. Vi havde oversvømmelse pga enorme mængder regn, så flere veje var spærrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg er tilmeldt til Vilhelmsborg, kun om søndagen da jeg ikke vil være væk fra min bachelor særlig længe. De to åbne løb og AG2.

 

I mandags løb vi DAL. Aya springer balancefeltet. Det eneste vi nærmest har trænet den sidste måned... :damn:I slutningen glemmer jeg at holde øje med hende suk suk, og hun vælger et alternativt slut spring :stupid: nåhr ja det er lidt den klassiske at nu tænker man at den har vi og så er man ikke lige opmærksom. Havde ikke i min vildeste fantasi set det andet spring som en udfordring :roll: Efter DAL åbnede vi banen og træning og der skulle min veninde løbe med hende da jeg kom til skade med min fod, og der lavede hun filme, samme nummer igen den bisse på trods af at min veninde var opmærksom på det. Tsk Aya havde fundet en alternativ rute og den var åbenbart så meget sjovere :engel:

 

Men det der nummer med balancen er lidt irriterende, jeg når ikke at træne på bane igen før Vilhelmsborg, så håber at det ikke er den standart vi kommer til at følge :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er tilmeldt til Vilhelmsborg, kun om søndagen da jeg ikke vil være væk fra min bachelor særlig længe. De to åbne løb og AG2.

 

I mandags løb vi DAL. Aya springer balancefeltet. Det eneste vi nærmest har trænet den sidste måned... :damn:I slutningen glemmer jeg at holde øje med hende suk suk, og hun vælger et alternativt slut spring :stupid: nåhr ja det er lidt den klassiske at nu tænker man at den har vi og så er man ikke lige opmærksom. Havde ikke i min vildeste fantasi set det andet spring som en udfordring :roll: Efter DAL åbnede vi banen og træning og der skulle min veninde løbe med hende da jeg kom til skade med min fod, og der lavede hun filme, samme nummer igen den bisse på trods af at min veninde var opmærksom på det. Tsk Aya havde fundet en alternativ rute og den var åbenbart så meget sjovere :engel:

 

Men det der nummer med balancen er lidt irriterende, jeg når ikke at træne på bane igen før Vilhelmsborg, så håber at det ikke er den standart vi kommer til at følge :roll:

 

Af erfaring kan jeg fortælle dig, at du SKAL sætte hende tilbage på de felter til konkurrence, aå må du tage de disks det koster. Eller kommer du til at kæmpe med det resten af hendes liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger det samme som Amocca!!! :fyfy: Tag de disk'er det koster, du vil ærgre dig grøn og blå i årevis hvis du ikke gør...

 

Jaja jeg ved det :roll: jeg burde også have sat hende tilbage til DAL men efter hun havde løbet så flotte felter på det sidste så blev jeg lidt overrasket over at hun sprang det. Så ja ingen undskyldning. Jeg skal nok sætte hende tilbage indtil hun har forstået det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dag 1 til vores stævne gik virkelig godt. Agility guderne smilede til mig - eller også er det noget med at heldet følger de tossede. :lol:

 

Vi startede med fejlfri i SP. Blev ikke placeret, da der kun er 4 placeringer uanset antal hunde, og vi var nr 5. Men to af dem der slog os var min træners to hunde, så det kan jeg godt leve med. :mrgreen:

 

I AG fik vi en refusering pga at Leah lige drejede rundt om sig selv. Det var ikke lige foran et spring, så vi syntes det var lidt uretfærdigt, men dommeren markerede det tydeligt. Men sørme om ikke skribenten overså det, så vi blev registreret som fejlfri, og dommeren godkendte det efterfølgende.

 

Så nu har vi sørme fået vores første dobbelt Q i Masters.

 

Her skal man have 20 QQs og 750 MACH points, så får hunden en MACH titel foran sit navn.

 

Man får et MACH point for hvert sekund man er under banetiden, så med Leah har det nok lidt lange udsigter, men nu er vi da sat i gang. Jeg mener hun har omkring 60 points indtil videre (har ikke set dem fra i dag).

 

Glæder mig til i morgen og søndag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dag 1 til vores stævne gik virkelig godt. Agility guderne smilede til mig - eller også er det noget med at heldet følger de tossede. :lol:

 

Vi startede med fejlfri i SP. Blev ikke placeret, da der kun er 4 placeringer uanset antal hunde, og vi var nr 5. Men to af dem der slog os var min træners to hunde, så det kan jeg godt leve med. :mrgreen:

 

I AG fik vi en refusering pga at Leah lige drejede rundt om sig selv. Det var ikke lige foran et spring, så vi syntes det var lidt uretfærdigt, men dommeren markerede det tydeligt. Men sørme om ikke skribenten overså det, så vi blev registreret som fejlfri, og dommeren godkendte det efterfølgende.

 

Så nu har vi sørme fået vores første dobbelt Q i Masters.

 

Her skal man have 20 QQs og 750 MACH points, så får hunden en MACH titel foran sit navn.

 

Man får et MACH point for hvert sekund man er under banetiden, så med Leah har det nok lidt lange udsigter, men nu er vi da sat i gang. Jeg mener hun har omkring 60 points indtil videre (har ikke set dem fra i dag).

 

Glæder mig til i morgen og søndag!

 

Tillykke :banan: hvad er QQ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah og jeg har, indtil i dag, aldrig haft mere end to løb pr dag. Et AG løb og et SP løb.

 

Nogle har fire løb pr dag, da der som regel udover AG og SP også tilbydes FAST, som er et løb hvor man selv vælger ruten og hver forhindring giver et vist antal point, samt der er en bonus, hvis man kan handle et par forhindringer fra en bestemt afstand. Og Time 2 Beat, som er lidt en hybrid mellem SP og AG, hvor der er to feltforhindringer, tunnel, slalom og spring. Refuseringer tæller ikke som fejl men trækker kun tid.

 

I dag prøvede vi T2B for første gang, og Leah vandt sin klasse! Og det var et plaster på såret, for jeg fuckede grundigt op i SP som var en virkelig kringlet bane på et svært underlag, hvor jeg gled og kom til at løbe i vejen for hende. Og i AG blev hun simpelthen suget ind i en tunnel som hun ikke skulle tage. :lol:

 

Men hun gjorde det bare godt, der er slet ikke noget af hendes tidligere tøven og usikkerhed tilbage. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det altid har været meget drænende for hende at være til stævne, og fordi de alternative klasser kræver fart, som hun jo ikke rigtig har haft før.

makes sense. Sally kan heller ikke meget mere end 2 løb, og det skal gerne være først på dagen. Dexter til gengæld, bliver bedre og bedre jo flere gange han er i ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig lykkedes det for Cassi at komme igennem en hel konkurrence dag uden skade.

 

I SPÅ gjorde hun noget hun ALDRIG har gjort. Hun tyvstartede. Jeg blev noget overrasket og jeg kunne se i hendes blik at hun tænkte "Ups, det måtte jeg vist ikke, men nu er jeg jo igang!" Udover det kom hun forkert ind i slalommen og pillede vist en pind. Det endte med en disk.

 

I AGÅ var vi enige om at hun skulle blive i starten(hvilket var nemt nok, for anden forhindring var en buet tunnel, så skulle ikke så langt fra hende). Hun var meget artig. Tog sine felter og slalom i fin stil. Jeg havde en kanon fed følelse med hende på banen. Der var dog et stræk hvor hun lige er kommet ud af tunnellen og jeg var langt fremme, og så speeder hun op og glemmer sin springteknik, så hun hev tre spring i træk.

 

i AG1 var der både gode og sjuskede ting. Vi fik hevet en pind og hun smed sit felt på a'et(min fejl!).

 

SP1 var en fed bane at løbe og Cassi var bare på mærkerne og gjorde alt hvad hun blev bedt om. Lige bortset fra en lille detalje. Efter slalom skulle hun sendes i tunnellen. Som i SPÅ regner jeg med at min hund gør hvad jeg beder hende om, så ser ikke at hun ikke smutter i tunnellen, men kunne godt regne ud at hun havde droppet den, så hurtigt hun kom over næste forhindring :stupid: Udover det satte hun ikke et ben forkert.

 

Er godt nok meget tilfreds med min lille prinsesse, for hun havde en meget lang dag i går og det er faktisk lidt tid siden hun sidst har set en agilitybane. Men for Søren, hvor var hun tændt. Det var så ekstremt at det ene øre stod op på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste dag overstået. I morges i SP kunne Leah ingenting, hun løb udenom spring, gad ikke slalom og var bare dødlangsom. Vi mistænker lidt bunden som var stenhård.

 

I AG gentog hun til gengæld succesen fra i fredags og blev første uplacerede med 17 sekunder under banetiden. Bunden i den ring var meget blødere, så jeg tror faktisk der er noget om det. Men hun har bare altid været mere glad for AG end SP.

 

Jeg kan godt se at jeg er begyndt at stille større forventninger til hende. For bare et halvt år siden var jeg glad bare hun gennemførte banen (med fejl). I dag syntes jeg ikke vi havde det bedste stævne, men set i bakspejlet så er 4 fejlfri ud af 7 løb vel ikke noget at kimse af.

Link til indlæg
Del på andre sites

træls med húrd bund, var det gulv eller ridehal? Jeg gad bare godt at jeg engang imellem kunne tage mere end en enkelt dag fri til stævne! Det ville være godt for Dexter at være det samme sted et par dage i træk, men så skal jeg have Agnes med. Det var nemt nok da hun var lille, men nu er hun bare lidt for lille og lidt for stor, hvis du forstår. Tror hun ville komme til at røvkede sig. Satser dog på at tage afsted alle 4 dage til KC festival i år!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...