Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

13 ringe, alle i forskellige farver... så er der lidt for enhver smag :lol:

 

Wow 13 ringe??? Godt jeg ikke skal koordinere der og skaffe hjælpere :shock:

og så piver jeg over vores 3 dags Maxizoo cup der starter imorgen, hvor der kun er 3 agility ringe, 2 rally og 1 lydighedsring. :mrgreen:

 

Han er nu trænet flot ham Dexter vovse. Sikke nogle tætte vendinger og fine felter han har. :lun: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow 13 ringe??? Godt jeg ikke skal koordinere der og skaffe hjælpere :shock:

og så piver jeg over vores 3 dags Maxizoo cup der starter imorgen, hvor der kun er 3 agility ringe, 2 rally og 1 lydighedsring. :mrgreen:

 

Han er nu trænet flot ham Dexter vovse. Sikke nogle tætte vendinger og fine felter han har. :lun: :5up:

ja, jeg er også glad for at jeg ikke skal arrangere konkurrencer herovre. Mht til hjælpere, så er det jo normalt at man hjælper på dagen, når man også selv løber. Og klubber kan passe en ring for en hel konkurrencedag, og normalt få lidt penge for det, hvilket er et ok system synes jeg. Så længe der er folk nok, kan man jo sagtens koordinere med at få løbet sine egne løb osv.

Det her stævne, og nogle af de andre større med rigitg mange ringe, bruger også unge mennesker fra spejder/kadet (sådan en slags militærhalløjsa for børn og unge der er for unge til militæret, hvis det giver mening) organisationer, som så arbejder der hele dagen.

Og tak for de pæne ord om Dexter :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna, Mana og jeg har været til Maxi Zoo Cup i Viby her i kristiflyvfartsdagene. Vi havde 3 skønne dage med masser af opture, en enkelt nedtur, sol sol og atter sol! Det var SÅ godt :5up:

 

Luna først. Luna er jo en gevaldig artig hundepige, som regel! Det havde hun en lille smule glemt torsdag, så vi kom igennem sp3 fejlfrit men inkasserede fine disk i både AG3 og landsholdsklassen. Fredag var ikke frygtelig meget bedre, fedt fedt sp3 løb, som gav en 4 plads og et cert, men disk i AG3 igen. :fyfy: Vi løb derefter et fejlfrit hold agilityløb, ikke et prangende løb, men godkendt. Lørdag startede virkelig skidt for Lunapigen og mig. Jannik var blevet hjælper da de manglede lidt, og det var selvfølgelig som posefikser på den bane jeg løb med Luna. Så han stod LIGE foran hende (modsat side af banen hvor vi startede) så hendes koncentration var pist borte og det var en kamp at holde hend ei starten. Så jeg var en smule hård ved hende, dækkede hende kraftigt af. Jeg fik hende startet men efter posen gloede hun efter Jannik igen, så jeg var lidt ekstra over hende og bad hende om at fokusere, hvilket resulterede i at hun intet kunne selv. Slalom havde pludselig kun 4 pinde osv. Altså havde jeg faktisk fået sat mig FOR hårdt på min lille jerntøs - ups :oops::oops::oops: Jeg gik så ind i AG3 og løb et langsomt men sikkert og roligt løb med hende, så vi lige blev gode venner igen, og det gjorde vi selvfølgelig :hjerte: Så vi sluttede dagen og stævnet med et super fedt hold springløb!

 

I får lige Lunas SP3 som gav et cert og hendes holdspringløb, rigtig fede løb begge 2!

 

 

[video=youtube;E-3gokVv_yo]

 

Så har vi Mana banana pige. Hun var en lille stjerne var hun!

Torsdag løb vi 3 fejlfri løb, AG1 + ekstra og SP1. Disk i SP ekstra.

Fredag startede med et rigtig fint SP1 løb hvor tøsen reddede min dårlige handling, ret sejt synes af så ung en hund. AG1 løb vi et keeedeligt løb, og så fik jeg en lille "opsang" af min træner - nu var det på tide at presse lidt til hende. Som sagt så gjort, AG 1 ekstra, fuld skrue. Der røg en pind (min røv) og en mega flyver på vippen, som var monster tung! Så det kunne hun jo sagtens klare!

 

Så lørdag fik den max gas i alle 3 løb, og hold op hun altså bare er sej :banan:

 

I får lige hendes SP1 fra lørdag og AG 1 ekstra fredag.

 

 

 

Men det aller bedste med Mana var at vi fik fundet en god rytme før og efter start. Først leger vi med bold, som så bliver lagt i spanden. Så rusker vi med koskind og gør lidt. Og så leger vi bold når vi lander ude igen. Det fungerer super for hende. Så skønt :-D

 

Alt i alt 3 gode dage - nu glæder vi os til næste weekend hvor det går løs I Ribe!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Juhu... I morgen afsted til Vestfyn... Kun Calle skal med, for Cassi kommer ikke til at løbe agility før engang til efteråret.

 

Målet for i morgen er at han bliver i sine starter, tager sine felter og kommer igennem sine slaloms. Vi får formentlig rigtig mange nedrivninger, da han er begyndt at sjuske forfærdeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god dag vi har haft i dag, til stævne hos DcH Vestfyn! :5up: Vi var rigtig mange af sted fra vores klub, og da sammenholdet er virkelig godt havde vi bare en superhyggelig dag! :lun:

 

Ido fik virkelig vist hvor meget knald-eller-fald-hund hun er. I det første løb var hun fuldstændigt fartgal, og var overhoved ikke spor interesseret i at vide hvad vej hun skulle - så efter en 4-5 forhindringer afbrød jeg og tog hende ud. Når hun er i det humør er der bare ingen idé at prøve at løbe, og hun er mest af alt til fare for sig selv... :roll: I det næste løb, Ag åben, hører hun efter - og søreme om ikke vi går og vinder klassen! :banan: Det er jo helt vildt, og jeg er pissestolt af os begge! :-D Så kom der igen et totalt skodløb, som jeg igen afbrød, og vi afsluttede med et faktisk rigtig pænt SP2, selv om hun rev to pinde (jeg tror rent faktisk at nr. 2 pind blev blæst ned, vi havde en hel del blæst på det tidspunkt).

 

Iso og jeg er begyndt at rykke en del til træning, og det var bare så fedt at det rent faktisk også kunne gå rigtig godt til et stævne - endelig! Rigtig meget af det afhænger jo af mig, og det er sgu svært at styre Iso på en hel konkurrencebane, i forhold til de kortere træningssektioner vi løber til træning. Men en del er også Iso - når hun slukker for hjernen og bare skal frem-frem-frem er det sgu lidt håbløst, hvad jeg end gør. Men i dag var hun sgu fornuftig i to ud af fire løb, og det er fremskridt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan få video af 3 af mine 4 løb. Dagens første (og eneste agility) var både en katastrofe, og skidt filmet -slutningen er ikke med- så den springer vi lige let og elegant henover :lol: Dexter havde ventet i bilen hele morgenen, da vores første løb ikke var før 11:20!! Vi er begge typen der godt kan lide at komme igang fra morgenstunden, så han var nok lidt frustreret.

 

Men her er vores combined 1-3 NBC spring, som vi med hiv og sving klarede os igennem... der var IKKE mange fejlfri i den klasse, især slalomindgangen fældede mange. Det er svært at se på videoen, men vinklen er ikke god, og der er heller ikke meget plads fra springet. Han lyttede så fint da jeg sagde han skulle sætte farten ned over det spring, hvilket gav ham plads til at finde indgangen. Gode dreng! Der var også en del der satte deres hund af rigtig tæt på første spring (selvom der var rigeligt med plads), og hunden dermed fik et skidt opløb til flyvet, som ellers normalt ikke er noget der fanger mange hunde, synes jeg. Vi blev nr 7. Nummer 5 i den klasse var en grade 1 hund, resten af de placerede var grade 3, så det er jeg tilfreds med.

 

Der var en for-sjov klasse der hed maxi/mixi pairs, det var et parløb med 1 stor og 1 enten medium eller lille hund, super sjovt! Janice og jeg havde set frem til det her i lang tid :lol: Vi løb fejlfri, men lige udenfor placeringerne.

 

dagens sidste løb, et grade 2 spring, som vi vandt! Man kan ikke se det første spring, men resten er der. Vi vandt et fint lille glastrofæ :hjerte:

 

bats 2016.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også på Vestfyn og fik set @korvis superflotte AGÅ løb :5up: Du fik forresten ros af hende jeg var afsted med. Hun syntes du løb rigtig pænt.

 

Jeg havde en meget glad og livlig Calle med. Jeg fik understreget at han er ret bevidst om at han har noget der hedder felter. Han tager dem også fint, men hvis jeg er lidt bagud så kan han finde på at snurre rundt om sig selv på feltet :stupid: Det kostede en disk i AGÅ, og i AG1 brillerede han med at forlade vippen inden den var helt ned(det kom fuldstændigt bag på ham at det var en vippe), så han drejede rundt og holdt sit hoved ind over vippen, så den ikke kunne slå op igen, og så stod han eller fint der. Han har leget lidt bang leg med den og han har fået en lidt skør ide om at noget af det sjoveste er at hoppe op på vippen når den er helt oppe. Det fik altså nogle grin med på vejen.

 

Noget af det positive har været at han virkelig, virkelig forsøger at være ret så artig. Han prøvede det bedste han kunne på at finde ind i slalommen og fandt egentlig den rigtige port i starten, men hans fart er lige i overkanten til at han kan blive inde. I AG1 gled han lidt og der røg en port. Han kan ikke helt tåle at blive rettet, så man skal virkelig overveje hvilke ting der skal rettes og hvor han er rent mentalt. Jeg oplevede det især i AGÅ hvor en del af banen blev for svær for ham. Det kunne hans hoved altså ikke helt holde til endnu.

Vi fik to tyvstarter. Den første gang gjorde jeg det dummeste man kunne og lod ham forsætte. Tror det var der det gik galt, for der var bare intet der spillede i det løb, og det endte med at jeg måtte tage ham under armen og forlade banen med ham. Anden gang røg han tilbage med det samme. Sjovt nok så er han udemærket klar over hvornår han har kvajet sig, især hvis det bliver opdaget. SÅ han fulgte fint med tilbage uden at sige et kvæk og blev pænt liggende. Han var faktisk nogenlunde til at arbejde med.

 

I SP1 var han bare så træt i sit lide unghundehoved at jeg besluttede at han bare skulle have lov at løbe igennem. Vi skulle ikke rette noget, bare give den lidt gas.

 

Der er stadig rigtig mange ting der skal arbejdes med når vi er til konkurrencer(jeg ved jo at han løber rigtig fint herhjemme) og så skal vi have arbejdet med den pokkers springteknik. Og så er fire løb for meget for hans hoved lige nu.

Men taget i betragtning af hvor ked af jeg har været over at han absolut ikke vil arbejde med det han blev købt til, så er det bare altid fedt når han gerne vil løbe agility med en og er så opmærksom på en. Især nu hvor jeg overvejer hvor vidt Cassi skal stoppe med at løbe agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også på Vestfyn og fik set @korvis superflotte AGÅ løb :5up: Du fik forresten ros af hende jeg var afsted med. Hun syntes du løb rigtig pænt.

 

Jeg havde en meget glad og livlig Calle med. Jeg fik understreget at han er ret bevidst om at han har noget der hedder felter. Han tager dem også fint, men hvis jeg er lidt bagud så kan han finde på at snurre rundt om sig selv på feltet :stupid: Det kostede en disk i AGÅ, og i AG1 brillerede han med at forlade vippen inden den var helt ned(det kom fuldstændigt bag på ham at det var en vippe), så han drejede rundt og holdt sit hoved ind over vippen, så den ikke kunne slå op igen, og så stod han eller fint der. Han har leget lidt bang leg med den og han har fået en lidt skør ide om at noget af det sjoveste er at hoppe op på vippen når den er helt oppe. Det fik altså nogle grin med på vejen.

 

Noget af det positive har været at han virkelig, virkelig forsøger at være ret så artig. Han prøvede det bedste han kunne på at finde ind i slalommen og fandt egentlig den rigtige port i starten, men hans fart er lige i overkanten til at han kan blive inde. I AG1 gled han lidt og der røg en port. Han kan ikke helt tåle at blive rettet, så man skal virkelig overveje hvilke ting der skal rettes og hvor han er rent mentalt. Jeg oplevede det især i AGÅ hvor en del af banen blev for svær for ham. Det kunne hans hoved altså ikke helt holde til endnu.

Vi fik to tyvstarter. Den første gang gjorde jeg det dummeste man kunne og lod ham forsætte. Tror det var der det gik galt, for der var bare intet der spillede i det løb, og det endte med at jeg måtte tage ham under armen og forlade banen med ham. Anden gang røg han tilbage med det samme. Sjovt nok så er han udemærket klar over hvornår han har kvajet sig, især hvis det bliver opdaget. SÅ han fulgte fint med tilbage uden at sige et kvæk og blev pænt liggende. Han var faktisk nogenlunde til at arbejde med.

 

I SP1 var han bare så træt i sit lide unghundehoved at jeg besluttede at han bare skulle have lov at løbe igennem. Vi skulle ikke rette noget, bare give den lidt gas.

 

Der er stadig rigtig mange ting der skal arbejdes med når vi er til konkurrencer(jeg ved jo at han løber rigtig fint herhjemme) og så skal vi have arbejdet med den pokkers springteknik. Og så er fire løb for meget for hans hoved lige nu.

Men taget i betragtning af hvor ked af jeg har været over at han absolut ikke vil arbejde med det han blev købt til, så er det bare altid fedt når han gerne vil løbe agility med en og er så opmærksom på en. Især nu hvor jeg overvejer hvor vidt Cassi skal stoppe med at løbe agility.

Tak! :-D

 

He he - ja der er da ingen tvivl om at Calle gider agility!! Så det behøver du da ikke at være ked af! Men han kører godt nok op til stævnerne, der er vildt stor forskel fra de fine videos du har lagt op både her og på FB. Så det er jo tydeligt at konkurrence og træning påvirker ham meget forskelligt. Jeg tror du har ret i at 4 løb er for meget for ham lige nu, så der ville jeg i hvert fald starte. Tror også at du gjorde helt ret i at sætte ham tilbage da han tyvstartede, den bølle! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! :-D

 

He he - ja der er da ingen tvivl om at Calle gider agility!! Så det behøver du da ikke at være ked af! Men han kører godt nok op til stævnerne, der er vildt stor forskel fra de fine videos du har lagt op både her og på FB. Så det er jo tydeligt at konkurrence og træning påvirker ham meget forskelligt. Jeg tror du har ret i at 4 løb er for meget for ham lige nu, så der ville jeg i hvert fald starte. Tror også at du gjorde helt ret i at sætte ham tilbage da han tyvstartede, den bølle! :lol:

 

Det er ret vildt. Men jeg er ikke overrasket, da jeg jo havde erfaringen med fra dogdancing, hvor han også har meget svært ved at være i sig selv.

 

Og synes det er svært at takle for hunden er fuldstændig upåvirket hvis han bliver taget ud af banen midt i løbet. Det lidt som om han tænker, nå ja, det er da også meget sjovt. At blive lidt hård virker heller ikke, for han har et bare sjovt, sjovt, sjovt hele tiden. Men jeg tror alligevel ved træning og den næste konkurrence hiver ham ud hvis han bliver helt ustyrlig. Jeg er dog ret overrasket over hvor opmærksom han egentlig er når man tænker på det gear han kører i. Ved de første konkurrencer har jeg bare skulle sikre mig at han ikke skred fra mig på banen. Nu skal der køres lidt(meget) disciplin i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også en tur til Vestfyn. Vi startede virkelig dagen på en dårlig fod. Aya har nogle gange problemer med sit venstre øje som ikke vil åbne. Det havde hun også om morgenen til vestfyn stævnet og jeg bliver så pokkers bekymret hver gang, udover det havde hun og katten på skift holdt mig vågen hele natten, hvilket jeg virkelig ikke havde brug da jeg i forvejen har en dårlig søvn i eksamensperioden.

Nå afsted til stævne, og ud og gå en lang tur med Aya, prøvede jeg i hvert fald. Men hun ville bare ikke komme af med noget og virkede off. Jeg kunne mærke jeg blev meget frustreret over hele situationen. Så gav min veninde snoren så hun kunne gå en tur med hende, og satte mig tilbage i teltet. Hun kom tilbage efter lidt tid og have opgivet at gå med Aya der prompte nægtede at bevæge sig en meter. Nå afsted med mig igen... Men hun blev ved med at stoppe op og nægte at gå videre. Hun kunne med garanti mærke min bekymring over hende, for hun vil sjældent have noget at gøre med mig, hvis jeg er i ubalance. I stedet for at komme af med en lille hundelort, så formåede hun at tisse en 10-11 gange på en runde på græsplænen, hvilket jo ikke hjalp på min bekymring for så tænkte jeg blærebetændelse.

Nå jeg satte hende ind i buret, og gav hende en god pause fra mig. Derefter stoppede jeg lommen med godbidder og så ud og lege og være ekstra sjov. Det virkede heldigvis lidt. Så jeg valgte at prøve at løbe første klasse med hende.

Det var AG2 og hun gik hen og løb fejlfrit og vandt klassen. Dog igen med tidsfejl. Jeg vidste godt vi ikke var på vores hurtigste men jeg er simpelthen blevet ramt af tidsfejl så det basker på det sidste, og havde virkelig brug for en break. Sidste år tror jeg vi fik tidsfejl i 1-2 løb i alt, og det er ikke kun fordi vi er rykket i AG2, det er også i de åbne løb vi får tidsfejl. Men jeg var nu glad for at min lille hund var glad og gad at løbe med mig, så det hjalp på humøret.

I AGÅ skulle vi løbe en næsten identisk bane, så jeg tænkte at nu kender vi banen og så skal der bare være fuld knald på!! Jeg var bare så fokuseret på tempoet at jeg kom til at sjuske i min handling, hvilket gav os en disk. Men tempoet var oppe.

Det bedste ved de to AG løb var hendes super fine felter. De var lige som de skulle være. Et kort stop og så kaldte jeg hende videre med det samme for ikke at miste tid. Perfekt! Hendes felter har generelt været lige som de skal være på det sidste.

I SPÅ var der en lækker løbebane og det var lige hvad mit trætte hoved havde brug for. Det endte med en fejlfri bane, der sikrede os en 3. plads og vores 3. DM udtag :banan: Hun var så dygtig. Lige i starten var hun lidt sløv, men jeg fik hevet hende frem og fik et lækkert tempo på hende til sidst. Desuden har hun fået nogle super fine buer, som kan kompensere lidt for hendes manglende tempo. Det var så dejligt endelig at få den fejlfri runde uden tidsfejl jeg virkelig har savnet på det sidste. Så dygtig en hundepige!!!

 

Sidste løb som var SP2 havde virkelig en drille start, og vi fokuserede så meget på den at jeg ikke kunne huske resten af banen. Udover det så havde Aya på det tidspunkt ikke mere at give af. Så hun både tyvstartede og snød forhindringer. Så efter en halv bane gik vi ud. Men det var okay, jeg skulle bare have lyttet til min hund bedre og sluttet efter vores SPÅ løb.

 

Så alt i alt, en hyggelig og spændende men lidt mærkelig dag. Godt der var søde mennesker der kunne hjælpe på mit dårlige humør.

og hvornår sked hunden så.... kl. 20:30 om aftenen. TSK!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun video fra vores sidste løb idag, men vi behøver somend heller ikke snakke så meget om de tre første :rolleyes::lol:

Vi blev slået med meget, meget lidt tid. Så tæt på at vinde ud af grade 2, men det blev ikke idag. Synes han løb super!! Grunden til at jeg er sådan "på nakken" af ham ved vippen, er at han fløj op/af den i morges. Resten synes jeg selv er virkelig pænt!

 

[video=youtube_share;oBEL6VZhTS8]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tjuhejsa, vi har været til stævne i dag! Virkelig, virkelig hyggeligt og meget lille stævne i Svendborg. Det var et kredsstævne, og størstedelen af deltagerne var fra vores klub. Jeg havde jo lidt efterveer fra i går (hvor jeg pludselig blev mavesyg), og er generelt virkelig uskarp i hjernen for tiden - så Iso og jeg løb 4 rigtige skodløb! Men vi havde en superhyggelig dag! Bevares, der var også nogle rigtig gode momenter. Men når jeg er så træt og uskarp som jeg var i dag, så er det lissom bare håbløst, for det går ikke med Iso. Man er virkelig nødt til at være 110% på i hovedet når man løber med hende. Så det var på forhånd dømt til at gå som det gik, og det vidste jeg også helt fra morgenstunden. Men så måtte vi jo gå efter "de små ting", og så ellers bare have en rigtig hyggelig dag - og det havde vi da i hvert fald! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også afsted igår. Alle vores klasser lå først på dagen, og faktisk var Dexter bare ude af bilen fra klokken 8:30 til 9:30, og så havde vi løbet tre klasser og var færdige!! De to første klasser var først i hver deres ring, så dem kunne jeg gå inden start, og den tredje var efter en meget lille klasse med små hunde, og ham kunne lige bindes af mens jeg gik den. Han er ikke typen der behøver at komme i bilen mellem gennemløb, han slapper ligeså fint af ude sammen med mig.

Første klasse var en combined 1-3 spring, en rigtig sjov og godt flydende bane, hvor jeg godt vidste vi nok ikke ville være de hurtigste, men vi fik alligevel en 17. plads ud af 170 hunde! Det er jeg fint tilfreds med. Dommeren ville tydeligvis gerne hurtigt igennem sin klasse, så havde bygget banen så alle tre tenneller kunne tages fra begge ender, så man kunne bare sende og løbe, uden at bekymre sig om indgangen. Dexter tog alligevel alle tunnellerne som jeg havde planlagt dem, så det var fedt.

Anden klasse var graded 1-2 agility. Den var tricky men sjov, og han havde rigtig gode felter, også på vippen! Alt var fint indtil tredjesidste forhindring, hvor jeg ville sende ham rundt med en ketschker, men han snød mig og smuttede den anden vej om springet, og vi mistede lidt tid og koncantration.. en 4. plads, halvandet sekund efter vinderen, surt! men alligevel ok tilfreds.

Sidste løb var en combined 1-2 spring, og en virkelig sjov bane! Igen en lille smule miskommunikation, men fik den reddet hver gang, det blev til en 2. plads.

 

Resten af dagen hang jeg bare ud og spiste/hyggede med venner. Der var jo ingen grund til at køre hjem igen kl 9:30, bare fordi jeg var færdig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Poker er nu i Klasse 3. Hun rykkede op til det lille aftenstævne i Slagelse i mandag. Det er lidt stort :hjerte: Her er hendes oprykningsløb.

 

 

Dejligt med en rimelig ligetil bane, selvom det tit er der, man fucker op - fordi man måske ikke koncentrerer sig så meget. For et år siden fik vi den femte pind i klasse 2, og siden da har marginalerne bare ikke været på vores side. Vi snakker en masse fejlfrie løb med 0,noget i tidsfejl, eller fejlfrie løb indenfor tiden hvor vi så er blevet nr. 3 og der kun var pind til de to første. Eller i forrige weekend hvor jeg gled og gav os en vægring osv. osv. Men nu lykkedes det sgu' at få den sidste Ag-pind. Tror vi nåede op på 6 springpinde. Vi blev nr. 2 i dette løb, og da vi var rykket op, løb vi udenfor konkurrence i springløbet. Det løb vi også fejlfrit og i en lynhurtig tid, så vi ville have vundet løbet. Det fik jeg desværre ikke på film.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...