Hop til indhold

epifysitis - 6 mrd gammel blandings hvalp.


Engell
 Share

Recommended Posts

Jeg har en rundkørsel, (labrador-boxer med Retriver-schæfer.) på 6 mrd lige godt.

 

Han har fået konstateret epifysitis ved dyrelægen, men dyrelægen gjorde ikke yderligere en fortælle mig om at skåne hunden.

 

har efterfølgende lært der faktisk er mange ting man bør gøre for sin hund, når den har epifysitis.

 

Jeg søger folk med erfaring omkring hund og epifysitis, hvordan sygdommen påvirkede deres hund, dengang og om den har fået mén efter det.

 

for min hunds tilfælde drejer det sig om begge forben, fortrinsvis venstre mellem Albue og "håndled."Max 1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en rundkørsel, (labrador-boxer med Retriver-schæfer.) på 6 mrd lige godt.

 

Han har fået konstateret epifysitis ved dyrelægen, men dyrelægen gjorde ikke yderligere en fortælle mig om at skåne hunden.

 

har efterfølgende lært der faktisk er mange ting man bør gøre for sin hund, når den har epifysitis.

 

Jeg søger folk med erfaring omkring hund og epifysitis, hvordan sygdommen påvirkede deres hund, dengang og om den har fået mén efter det.

 

for min hunds tilfælde drejer det sig om begge forben, fortrinsvis venstre mellem Albue og "håndled."[ATTACH=CONFIG]130422[/ATTACH]

 

Jeg synes helt klart du skal finde en kompetent dyrlæge og spørge til råds. Altså en som kan hjælpe dig med mere end bare at sige du skal skåne hunden. Så vidt jeg har forstået kan man komme ret langt med holistisk og konservativ behandling som foder, tilskudsfoder og fysioterapi. Hvor har du dyrlæge nu?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige skiftet dyrelæge, og afventer en tid i næste uge... men ville gerne søge information om andre hundes forløb med nævnte sygdom da der næsten ikke er nogen litteratur eller beskrivelser af det nogen steder at finde. information om det er meget sparsom efter hvad jeg har kunnet finde på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til de der er interesseret har jeg indtil videre blevet vejledt følgende af min nye dyrelæge:

 

10 ml Equiforce Matrix HA dagligt (heste eller hunde udgaven lige godt, prisen er også godt den samme, måle skeen er forskellig. 600,- kr ca.)

 

sparsom aktivitet og så lidt "trække leg" som overhovedet mulig.

 

ingen gåture på mere end 1-1½ kilometer. max 2 gange om dagen.

 

ingen spring, ingen hop!

ingen op I bil eller ned i bil (bæres, gjorde jeg i forvejen men vil tage det hele med.)

 

....

dommen er endnu ikke sikker på hvor alvorligt det er. der skal tages yderligere 3 billeder af dens knolger... for at klargøre hvor meget skævhed de er i knoglen og om er skal skinne på for en periode.

Redigeret af Engell
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ HAR I EN BEROLIGET HUNDE EJER IGEN....

 

endelig ved den nye dyrelæge.... og endelig blev min hund undersøgt til bunds...

 

han har vokseværk med epifytitis, skal have special kost i 2 mrd og medicin, samt equiforce matrix HA 10 ml hverdag og anti inflamatorisk medicin hverdag i 1 uge og efter behov der efter.

 

når han er ovre sin vokse periode, skulle der ikke blive varige mén på nogen måde. Han vil få en lidt skæv fod, men ikke mere end mange andre hundracer er født med og har hele livet... så ikke noget at bekymre sig om :-))

 

jeg havde næsten tårer i øjnene, da det gik op for mig, at jeg bestemt IKKE stod i en situation hvor aflivning skulle overvejes... oh YEA its at GOOD day!

 

MANGE MANGE MANGE rare tanker sendes til dyrlægerne i Lendum... og dyrlæge Jytte.

min hund blev undersøgt ordentligt, og der var god tid til det, alt blev forklaret og gen-forklaret så man virkelig forstod hvad der var hvad.... sikke en lettelse.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ HAR I EN BEROLIGET HUNDE EJER IGEN....

 

endelig ved den nye dyrelæge.... og endelig blev min hund undersøgt til bunds...

 

han har vokseværk med epifytitis, skal have special kost i 2 mrd og medicin, samt equiforce matrix HA 10 ml hverdag og anti inflamatorisk medicin hverdag i 1 uge og efter behov der efter.

 

når han er ovre sin vokse periode, skulle der ikke blive varige mén på nogen måde. Han vil få en lidt skæv fod, men ikke mere end mange andre hundracer er født med og har hele livet... så ikke noget at bekymre sig om :-))

 

jeg havde næsten tårer i øjnene, da det gik op for mig, at jeg bestemt IKKE stod i en situation hvor aflivning skulle overvejes... oh YEA its at GOOD day!

 

MANGE MANGE MANGE rare tanker sendes til dyrlægerne i Lendum... og dyrlæge Jytte.

min hund blev undersøgt ordentligt, og der var god tid til det, alt blev forklaret og gen-forklaret så man virkelig forstod hvad der var hvad.... sikke en lettelse.:banan:

 

Ja, det er bare SÅ vigtigt med en god dyrlæge :5up: Tillykke med det gode resultat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...