Hop til indhold

Klik lyde fra snuden


Niels M
 Share

Recommended Posts

Se, nu sidder jeg jo og føler mig dum, men vil gerne høre ekspert panelet. :blink: Jeg har aldrig oplevet det før. Aslans næse klikker... Lyder som om han er snottet, uden der løber snot ud. Det lyder "tørt". Kan en hund få polypper eller hvad ved jeg? Han har lydt sådan i mindre og større grad siden vi fik ham 26/9/15. Tænker måske allergi. Eller bare fordi han er en sniffer? :vedikke: Da vi var hos dyrlægen med ham til alm. tjek sagde snuden selvf. ikke en lyd, og hun slog det hen i ingenting der forsvandt. Hvilket det ikke er gjort. Anyway, skal op og have ham vaccn. i næste måned og vil tage det op igen med hende, men ville lige høre om nogen her havde et forslag til hvad det kunne være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da en perle fra din kones (selvfølgelig hendes) dyreste perlehalskæde ;-):-D

Sorry, kunne ikke lade være :-D

 

Ud over det har jeg ingen ideer. Måske en blød gane???

 

Sjovt som man kan være selektiv med sine udgydelser! :blink: Hvorfor vidste jeg du ikke kunne nære dig? :klap: Nej, seriøst jeg frygter operationer og skidt og møg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad du mener med klik lyde - men tænker reverse sneeze. Min ældste beagle har sådan noget - en slags omvendt nysen ligesom når manhar noget siddende i svælget og "snorker" indad. Dyrlægerne kalder det blød gane.

 

OK, er det noget der er behandlingskrævende? Eller hvad er din erfaring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad du mener med klik lyde - men tænker reverse sneeze. Min ældste beagle har sådan noget - en slags omvendt nysen ligesom når manhar noget siddende i svælget og "snorker" indad. Dyrlægerne kalder det blød gane.

 

Jeg mener det lyder som et klik, ligesom en klikker bare lavere. Og jeg har aldrig oplevet det hos nogen af mine hunde før så er lidt bekymret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt som man kan være selektiv med sine udgydelser! :blink: Hvorfor vidste jeg du ikke kunne nære dig? :klap: Nej, seriøst jeg frygter operationer og skidt og møg...

 

Jeg ved du ka' ta' det ;-)

 

Men kan godt forstå du er nervøs. HVIS det er blød gane, og han ikke døjer mere med det end du beskriver, så tvivler jeg på det er noget der kræver en operation. Men kun dyrlægen kan sige det. Jeg ville, som dig, også undre mig og finde ud af hvor lyden kom fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener det lyder som et klik, ligesom en klikker bare lavere. Og jeg har aldrig oplevet det hos nogen af mine hunde før så er lidt bekymret...

 

Det behøver ikke være næsen - men kan også stamme fra ørerne - lidt ligesom når man er forkølet og skal synke - og det klikker i øret og svælg. Ville nok lade dyrlægen kigge på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Snorker han når han sover? Det kunne vel et tegn på blød gane. Loui snorker sommetider som en hest men laver ikke kliklyde.

en af mine kolleger har en fransk bulldog med (i mine øjne) seriøse vejrtrækningsproblemer. Han snorker og grynter som en gris i vågen tilstand men de ting er vel ikke bare blød gane men også "konstruktionsfejl"

jeg hælder mest til noget "ekstra" oppe i næsen

hvornår er det mest tydeligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Snorker han når han sover? Det kunne vel et tegn på blød gane. Loui snorker sommetider som en hest men laver ikke kliklyde.

en af mine kolleger har en fransk bulldog med (i mine øjne) seriøse vejrtrækningsproblemer. Han snorker og grynter som en gris i vågen tilstand men de ting er vel ikke bare blød gane men også "konstruktionsfejl"

jeg hælder mest til noget "ekstra" oppe i næsen

hvornår er det mest tydeligt?

 

Nej han snorker minimalt af en rotte, at være. Og der er ingen vejrtræknings problemer generelt. Det må nok være en kikkert undersøgelse der skal til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Snorker han når han sover? Det kunne vel et tegn på blød gane. Loui snorker sommetider som en hest men laver ikke kliklyde.

en af mine kolleger har en fransk bulldog med (i mine øjne) seriøse vejrtrækningsproblemer. Han snorker og grynter som en gris i vågen tilstand men de ting er vel ikke bare blød gane men også "konstruktionsfejl"

jeg hælder mest til noget "ekstra" oppe i næsen

hvornår er det mest tydeligt?

 

Glemte lige, at skrive der ikke er noget fast mønster, vejr, kulde, varme. Det kommer og går også uafhængigt af om han har brugt snuden på spor eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok ikke være bekymret. Det lyder umiddelbart som noget ekstra væv, eller evt. en snotbobbel. Omvendt havde jeg nok styrtet til dyrlæge:lol:

 

Jeg styrter også til dyrlæge i næste måned når han alligevel skal vaccineres..:blink: I og med han ikke virker generet af det, (det er bare mig der nok bekymrer mig for meget), er det jo ikke en hastesag. Jeg har også selv tænkt ekstra væv, for det lyder lidt som en flap der bliver aktiveret af og til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig hørt sådan noget. Men for vores og dyrlægens skyld, kan du så ikke optage det

 

 

Jeg optog Sheila da hun begyndte at have vejrtrækning problemer. For der var jo intet når hun var ved dyrlægen. Så jeg sendte ham filmen på mail og så ringede han mig op og gav mig ret i min diagnose:-D

 

God ide, jeg skal gerne prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...