Hop til indhold

Det dummeste din hund nogensinde har gjort.


Niels M
 Share

Recommended Posts

Blev lige inspireret af en anden tråd med hunde der havde forstoppelse.

 

Doberen Nadia, min første hund igen ja, tager prisen for dumhed!

Hun var temmelig madglad og hjemme hos svigermor af alle steder, napper hun et kg rå ris fra køkkenbordet og æder det om natten. Da vi vågner om morgenen ligner Nadia en Zeppeliner!

Afsted til dyrlæge og afføringsmiddel i kræet! Det virkede skam allerede da vi efter 20 min. lander hos svigermor igen. Problemet var så bare, at for hvert skridt hun tog, sked hun tyndt blandet med ufordøjet ris... Gæt hvem der med en tandbørste, udleveret af svigermor, lå på knæ og rensede samlingerne mellem gulvbrædderne... :damn: Der hadede jeg en kort overgang min DUMME hund!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Blev lige inspireret af en anden tråd med hunde der havde forstoppelse.

 

Doberen Nadia, min første hund igen ja, tager prisen for dumhed!

Hun var temmelig madglad og hjemme hos svigermor af alle steder, napper hun et kg rå ris fra køkkenbordet og æder det om natten. Da vi vågner om morgenen ligner Nadia en Zeppeliner!

Afsted til dyrlæge og afføringsmiddel i kræet! Det virkede skam allerede da vi efter 20 min. lander hos svigermor igen. Problemet var så bare, at for hvert skridt hun tog, sked hun tyndt blandet med ufordøjet ris... Gæt hvem der med en tandbørste, udleveret af svigermor, lå på knæ og rensede samlingerne mellem gulvbrædderne... :damn: Der hadede jeg en kort overgang min DUMME hund!

 

:sjov: :sjov: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Han ER jo klog! Men HVER MORGEN. Og ja HVER ENESTE morgen så står han op - under sofabordet hvor han altid sover, og gokker hovedet ind i bordet. Hver dag i et helt år til maj........ :stupid:

 

Kattene er rystede. Hver morgen ser de på ham på samme måde... og hver morgen siger jeg - det var der ingen der så, så pyt pyt! I lys stemme. For han ER klog!

 

(på alle andre områder:cool:)

Link til indlæg
Del på andre sites

@Niels M: Tak for dagens grin - dét billede forsvinder nok ikke fra nethinden foreløbig :sjov:

 

Min kære Gustav er enormt rar men ikke specielt klog. Faktisk er han lidt af et pjok... En dag havde han reddet sig en omgang halelammelse, og vi måtte en tur til dyrlægen. Gustav er ikke specielt begejstret for dyrlæger, og netop den dyrlæge, som havde vagten den lørdag, var hans fjende nr. 1, så jeg havde taget mine forholdsregler og iført kræet både sele og halsbånd. Desværre havde jeg undervurderet Gustavs frygt; ved synet af dyrlægen fik han vristet sig fri af både halsbånd og sele, og den sølle vovse, der ellers dårligt kunne vralte, spænede pludselig afsted. Nu er mine hunde ikke ligefrem trafiksikre, så jeg var på randen af panik, da jeg hørte et hjerteskærende vræl fra den anden side af gaden. Det viste sig at komme fra Gustav, som havde opdaget, at han ikke kunne komme ind i vores bil :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg har lidt svært ved at vælge mht Oliver, han er sgutte den skarpeste kniv i skuffen på mange punkter.

 

Måske hans evige mangel på forståelse for hans egen størrelse. Han kan stå og se på en plads/hul, hvor selv en 10 kilos hund ville have svært ved at møve sig ind, og STADIG tænke med forbavsende selvsikkerhed: "dér kan jeg sagtens være" Så jeg ender med at skulle rede ham ud fra besynderlige steder.

 

Eller når han står og stirrer på det samme muldvarpeskud gang efter gang, fordi han TROR det har bevæget sig engang.

 

Eller at han troligt står 5 minutter HVER eneste aften, med den faste overbevisning om, at jeg da naturligvis deler min aftensmad med ham, trods det aldrig er sket før.

 

Eller når han slæber foderspanden ud på badeværelset og derved lukker sig selv inde, og piver indtil jeg kommer og løfter den væk igen, så han kan komme ud.

 

Elsker den hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik fra en tallerken med lun ribbenssteg i skiver, og nogle skiver rugbrød...-jeg kom tilbage tids nok til at se kræet kaste en skive rugbrød ned på tværs af mulen og sluge....ribbensstegen var urørt :stupid:

 

Men han er altså fransk bulldog...og gør noget dumt dagligt :D det er bl.a. derfor jeg elsker ham så højt :hjerte:

DSC_0924.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik fra en tallerken med lun ribbenssteg i skiver, og nogle skiver rugbrød...-jeg kom tilbage tids nok til at se kræet kaste en skive rugbrød ned på tværs af mulen og sluge....ribbensstegen var urørt :stupid:

 

Men han er altså fransk bulldog...og gør noget dumt dagligt :D det er bl.a. derfor jeg elsker ham så højt :hjerte:

 

Åh, det minder mig om den dag, det lykkedes Gustav at åbne køleskabet, mens jeg var på arbejde. På nederste hylde stod en åbnet pakke bacontern - den stod urørt, da jeg nåede hjem et par timer senere :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, kan da lige bidrage med endnu en Nadia historie. Jeg gik og malede vægge, Nadia ville gerne være med.. Jeg beder hende skride, lægge sig og til sidst vælger hun, at plante røven i malerbakken med hvid, yderst stærk, vaskbar vægmaling. Hun røg direkte i bad, men der gik 3 uger før hun ikke lignede et hjortedyr bagfra længere... :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, kan da lige bidrage med endnu en Nadia historie. Jeg gik og malede vægge, Nadia ville gerne være med.. Jeg beder hende skride, lægge sig og til sidst vælger hun, at plante røven i malerbakken med hvid, yderst stærk, vaskbar vægmaling. Hun røg direkte i bad, men der gik 3 uger før hun ikke lignede et hjortedyr bagfra længere... :sjov:

 

hvilket minder mig om min 2. boxerhan, jeg gik og malede gult på 1. etagen (det var meget moderne engang for 100 år siden), og simba var med i alt som sædvanligt!

Simba blev skrækkelig træt af al det maleri, så han valgte at kaste sig op af væggen hvor jeg lige havde været, og glide ned langs væggen og ned på gulvet..

Idiot som jeg var, råbte jeg op :stupid: og det arme kræ blev forskrækket og i hastigt tempo skred han mod trappen, valgte at jokke både for og bagpote ned i bakken med maling, ned af trappen, gennem huset og op i sofaen :shock: .

 

hurra for vandbaseret maling og lædersofa, men.. gulvtæppet blev aldrig helt godt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg tænker på de dumme ting, mine hunde har gjort, er de største bommerter uden undtagelse begået medens jeg selv var yngre og mindre erfaren - så det var nok snarere ejeren, der var dum ;-)

 

Men jeg kan komme i tanker om en enkelt gang, hvor jeg hverken kunne gøre fra elleer til. Det var min første hund, en Pudel/Foxterrier blanding. Vi gik tur, og han fik øje på en lille plet "græs", som han elegant sidesteppede over på - for et sekund senere at stå i vand til halsen. Det var nemlig andemad på et lille bassin ved vejkanten. Jeg glemmer sent hans ansigtsudtryk - folk, som påstår at hunde ikke har følelser, aner ikke hvad de taler om :lol:

 

Der er i øvrigt flere af mine hunde, som er faldet i vandet på diverse tåbelige måder. Der er de åbenbart ikke klogere end vi mennesker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min ældste hund var hvalp, havde jeg ham med i Jylland hos mine forældre. Min søster havde nogle uger forinden også fået en hvalp, og de to mødtes så i mine forældres have.

Min far havde af sit hjertes godhed stillet en murerspand, som han havde fyldt med vand til hundene. De skulle jo nødigt tørste, mens de legede ;)

Min søsters hund stopper så op i legen og begynder at drikke vand. Men Cody mente helt bestemt, at de stadig legede, så han forsøger at springe på Basse med det resultat, at han ender på hovedet i vandspanden. Cody har så meget fart på, at spanden vælter og Cody får - liggende på ryggen - alt vandet ud over sig.

Han var ikke så klog som hvalp ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg tænker på de dumme ting, mine hunde har gjort, er de største bommerter uden undtagelse begået medens jeg selv var yngre og mindre erfaren - så det var nok snarere ejeren, der var dum ;-)

 

Men jeg kan komme i tanker om en enkelt gang, hvor jeg hverken kunne gøre fra elleer til. Det var min første hund, en Pudel/Foxterrier blanding. Vi gik tur, og han fik øje på en lille plet "græs", som han elegant sidesteppede over på - for et sekund senere at stå i vand til halsen. Det var nemlig andemad på et lille bassin ved vejkanten. Jeg glemmer sent hans ansigtsudtryk - folk, som påstår at hunde ikke har følelser, aner ikke hvad de taler om :lol:

 

Der er i øvrigt flere af mine hunde, som er faldet i vandet på diverse tåbelige måder. Der er de åbenbart ikke klogere end vi mennesker :mrgreen:

 

Åh nej! Nu får du mig til, at få doberen til, at fremstå som en dum hunderace. Det er den jo ikke! Nadia igen-igen præsterede også, at tage den i fuldt firspring ud over noget hun troede var græs. Det var andemad i Guldborgsund... Staklen hadede vand i forvejen og var ikke tilfreds da hun kom op, lettere :mrgreen: i hovedet! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude at gå tur på Troldhedestien med min knap 10 ugers gamle Dværg Pinscher hvalp.

Pludselig fik hun sådan et "løbe flip" hvor hun pisker frem og tilbage og rundt omkring mig for fuld fart.

Midt på broen over åen ville hun vende, men havde for meget fart på til at hun kunne stoppe og vupti, hun røg lige ned gennem gelænderet og ned i åen.

Aldrig har jeg løbet så hurtig, jeg var sikker på, at jeg nu selv måtte i åen for at fiske kræet op.

Men hun tog det nu i stiv pote, svømmede ind, rystede sig og fortsatte med at rende stærk frem og tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...