Hop til indhold

Oliver


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Erfaringer, por favor!

 

Jason er jo som enhver pudel med respekt for sig selv pisse irriterende når det kommer til fodring :roll: han SPISER, ja bevares det skal man jo for at overleve, men han er ikke glad for det - han lusker væk når madskålen kommer frem og enhver distation får ham til at smutte sin vej. Pt. bruger jeg 3 slags Royal Canin første er "jeg kan ikke huske hvad, men blå skrift på kraftig pink baggrund"-pose til små hunde under 10 kg (dyrlægediet), poodle (men den er der majs i og det vil jeg ikke have) og den sidste er Sensible til små hunde. Alle tre dur fint som godbidder og han vil gerne have dem som godbid når vi træner, men ellers er det ikke spændende (da han jo også skal lære ikke altid at få godbidder får vi ikke givet et helt måltid i godbidder)

 

nå, lang historie kort så vil jeg gerne prøve olivers men vil lige høre nogle erfaringer først da jeg synes det lyder aaaaalt for billigt til at være rigtig god kvalitet (300 for 15 kg adult og 350 for 15 kg af de andre diæter kan jeg få den til i herning):mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen tvivl om at kvaliteten er god, eftermin mening bedre end RC for nogen af produkterne. Bladt andet kan du undgå majs, hvede.soya ovs som du kun svært kan hos RC.

Generelt synes jeg hunde godt kan lide det, men du kan jo få dem til at sende dig en prøvepose:-D

 

ogprisen du sparer ligger i at dukøber det over nettet, så du skal ikke betale til sådan en som mig, for at stå i en butik og sælge det til dig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

de sender gerne prøveposer fra Olivers... og da vi købte foder første gang hos dem sendte de en politistav med som "gave" - til karlas udelte fornøjelse :mrgreen:

 

At Karla så er nøjagtig ligesom Jason når det gælder spisning, er så noget helt andet ... og det har Olivers desværre ikke ændret på.... men det virker fint som godbidder og til fodersøg på græsplænen hvis hun er i humør til det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det er et godt kvalitetsfoder og bruger det selv med stor tilfredshed:-D

 

Der er mange varianter at vælge imellem og kan hunden ikke lide den ene kan man jo bare prøve en anden. Har hunden allergi er der jo også to varianter man kan prøve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke fungeret så godt på olivers tidligere versioner, men nu har vi prøvet deres "fiske-foder" og det er bare super til begge hunde.

Det er faktisk det bedste foder vi har prøvet - lækker pels, voldsom reduktion af klamme øjenklatter og hårde små pøller :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov glemte lige det vigtigste: de elsker begge foderet. Tidligere levnede min gravbasse tit halvdelen af sim mad og hun var ret mager.

 

Nu levner hun aldrig (ihvertfald ikke tørfoder) og hun er rigtig flot, hverken for tyk eller tynd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har foderet med Olivers i 7 år, og har kun været tilfreds.

Mine hunde får en rigtig lækker pels af det, og de fungerer super godt på foderet :5up: Ling er heller ikke den mest madglade hund (men det har ligeså meget at gøre med, at han er utryg ved spisesituationer - da han tidligere har været i en familie der ikke var gode ved ham, heller ikke i spisesituationer) Men det er blevet væsentligt bedre, og han er glad for Olivers :mrgreen: :5up:

 

Min gamle tæve fik Maxx Energy, Kimba fik Large Breed Start, Caisar har fået Selected Fish og Lamb, og Ling får Adult ;-):-D

 

Og så er deres guffer af forskellige slags også rigtig gode :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har gode erfaringer med Olivers, bedre optagelse og mindre lort end RC.

Gik dog over til chicopee som har samme effekt, dog gav det Cujo en pænere pels end Olivers. Selvom det i følge opdrætteren burde være omvendt hos de fleste (det er en schæfer opdrætter jeg køber mit foder hos, så prisen er uden nogen dyre mellemmand der skal have penge)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Har gode erfaringer med Olivers, bedre optagelse og mindre lort end RC.

Gik dog over til chicopee som har samme effekt, dog gav det Cujo en pænere pels end Olivers. Selvom det i følge opdrætteren burde være omvendt hos de fleste (det er en schæfer opdrætter jeg køber mit foder hos, så prisen er uden nogen dyre mellemmand der skal have penge)

 

som det er nu KAN der kun komme mindre lort :evil: Jeg synes næsten ikke han spiser noget, men han skal af med noget mindst 3 gange dagligt (to-tre gange på den lange tur) så det kan være han bare ikke optager RC særlig godt - det var bare dét jeg skulel fodre med for jeg fodrer med deres kattefoder til kattene og det kommer aldrig til at være anderledes (dels fordi min ene kat absolut IKKE kan tåle andet foder - heller ikke indenfor rc - og dels fordi der er mindre afføring, flot pels, katte i trivsel osv osv osv)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke og jeg er osse glade for Olivers. Hun får Olivers Lamb, som er en god variation, og som har lidt færre kalorier og som også kan bruges af nogle allergihunde.

Og så bruger vi Olivers Omega 3 boost, som er lavet på laks.

 

Vi får altid en politistav med som gave, når vi bestiller en sæk.

 

Arh derfor :5up: der lå en politistav i postkassen og vi troede det var fra nogle venner eller naboer ;-) Havde ikke lige kodet det sammen med at vi samme dag fik leveret en sæk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

som det er nu KAN der kun komme mindre lort :evil: Jeg synes næsten ikke han spiser noget, men han skal af med noget mindst 3 gange dagligt (to-tre gange på den lange tur) så det kan være han bare ikke optager RC særlig godt - det var bare dét jeg skulel fodre med for jeg fodrer med deres kattefoder til kattene og det kommer aldrig til at være anderledes (dels fordi min ene kat absolut IKKE kan tåle andet foder - heller ikke indenfor rc - og dels fordi der er mindre afføring, flot pels, katte i trivsel osv osv osv)

 

Vi (eller rettere Karla ;-) ) har afføring 1-2 gange om dagen på Olivers...

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva får large breed start, som hun er meget glad for. Hun har aldrig fået andet, så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, men pelsen er fin, hun laver stort i snit 2 gange om dagen.

 

Hun er også glad for mange af deres godbidder/ben. Til træning er hun nu mest til pølser, men når der skal hygges lidt må der gerne komme en lidt større ting fra Olivers frem, f.eks. beef bites, okseører eller politistave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget god tendens at en del af hundene herinde er glade for fiskevarianten, den er nemlig lige kommet ind af døren her idag for første dag og de smagsprøver der blev delt ud ved ankomsten så bestemt ud til at smage daaaajligt. :-D Nu er det spændende om Ozzie bliver ved med at gide spise det og hvad hendes mavse siger til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...