Hop til indhold

Hvad er det her for nogle folk?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Det samme kan man så åbenbart også sige om DcH. Jeg er så naiv at tro at landsdækkende organisationer som DKK og DcH stiller nogen minumumskrav til opdrættere, trænere og kvaliteten af aktiviteter i øvrigt. Når jeg oplever at en person de roplærer trænere i den lokale DcH kommer med en "problemhund" son vedkommende ikke kan finde ud af, og problemet er noget så banalt som kontakt til hunden, så stiller jeg spørgsmål ved om vedkommendes kvalifikationer som træner og trænerinstruktør.

Det samme gør jeg når je gser en der er ude at gå spor med sin schæfer. Personen, som faktisk er træner i den lokale DcH råber og skriger efter hunden på hverdagsdansk, hunden aner ikke hvad den skal.

Jeg har skam også selv prøvet at træne i DcH. Jeg var der 1½ gang. DcH er ligeglad med hvad min hund har brug for at lære, hvad den evt har af begænsninger - og hvad jeg har af begrænsninger. De skal bruge noget til at imponere med ved stævner. Jeg mener at det er totalt meningsløst at ville til at lære en jagthund at "gå i ærmet" på en figurant på anden træningsdag. Jeg kender nogle flere skræmmeeksempler fra denne træningsplads, bl.a med børns adgang til en træningspistol, men du har jo allerede dannet dig din mening, så jeg spilder min tid.

Du har ikke set hvordan de træner i de lokale DcH'er her (Nordals og Broager) men alligevel ved du åbenbart at jeg tager totalt fejl.

 

Det er meget muligt at der findes en fungerende DcH afdeling der hvor du bor. Som jeg indledningsvis skrev, savner jeg nogle minimumskrav det gør DcH (eller DKK) åbenbart ikke.

 

Ehhhh...... Bidearbejde blev pilelt ud af DcH's program for mange år siden (15 år?). Er det en lidt gammel oplevelse du bygger din "erfaring" på?:sjov:

 

Og nej, DcH stiller ikke krav til opdrættere. Det er ikke en avlsklub.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 263
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tillader mig pare t synes at det er ejendomeligt at én avl med en måske uegnet hund kan føre så meget debat, når en langt mere systematisk ødelæggelse af brugshunderacer stiltiende accepteres. Og ja, det accepteres. Sig noget ondt om DKK, og så er fanden løs.

 

--------------------------------------------------------------

 

 

 

Det samme kan man så åbenbart også sige om DcH. Jeg er så naiv at tro at landsdækkende organisationer som DKK og DcH stiller nogen minumumskrav til opdrættere, trænere og kvaliteten af aktiviteter i øvrigt. Når jeg oplever at en person de roplærer trænere i den lokale DcH kommer med en "problemhund" son vedkommende ikke kan finde ud af, og problemet er noget så banalt som kontakt til hunden, så stiller jeg spørgsmål ved om vedkommendes kvalifikationer som træner og trænerinstruktør.

Det samme gør jeg når je gser en der er ude at gå spor med sin schæfer. Personen, som faktisk er træner i den lokale DcH råber og skriger efter hunden på hverdagsdansk, hunden aner ikke hvad den skal.

Jeg har skam også selv prøvet at træne i DcH. Jeg var der 1½ gang. DcH er ligeglad med hvad min hund har brug for at lære, hvad den evt har af begænsninger - og hvad jeg har af begrænsninger. De skal bruge noget til at imponere med ved stævner. Jeg mener at det er totalt meningsløst at ville til at lære en jagthund at "gå i ærmet" på en figurant på anden træningsdag. Jeg kender nogle flere skræmmeeksempler fra denne træningsplads, bl.a med børns adgang til en træningspistol, men du har jo allerede dannet dig din mening, så jeg spilder min tid.

Du har ikke set hvordan de træner i de lokale DcH'er her (Nordals og Broager) men alligevel ved du åbenbart at jeg tager totalt fejl.

 

Det er meget muligt at der findes en fungerende DcH afdeling der hvor du bor. Som jeg indledningsvis skrev, savner jeg nogle minimumskrav det gør DcH (eller DKK) åbenbart ikke.

 

 

Hold da op... Det jeg mangledede svar på, var hvor mange afdelinger du har set trænere fra! Det får du til at jeg har dannet mig en mening.

Hvis du nu lige løsner kysen og slapper lidt af så kan jeg fortælle dig, at jeg gentagne gange herinde har sagt, at hvis man som hundefører i DcH oplever noget som er rigtig skidt bør man kontakte hovedbestyrelsen. Med langt over 100 lokalafdelinger kan de ikke vide, hvad der sker i den enkelte forening og har derfor ikke mulighed for at gribe ind.

Nogle lokalafdelinger "kan selv" og bruger stadig gammeldags metoder. Råb op mand!

Men at generalisere som du gør er i mine øjne ikke ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhhh...... Bidearbejde blev pilelt ud af DcH's program for mange år siden (15 år?). Er det en lidt gammel oplevelse du bygger din "erfaring" på?:sjov:

 

Og nej, DcH stiller ikke krav til opdrættere. Det er ikke en avlsklub.

 

Mig bekendt er der bidearbejde med i IPO, som der også trænes i DcH. Man har endda et DM.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nej, DcH stiller ikke krav til opdrættere. Det er ikke en avlsklub.

 

Nej, den var møntet på DKK. Men ligesom jeg har erfaret at DKK ikke stiller reelle krav til deres opdrættere, synes jeg også at DcH mangler at stille krav til sine træningspladser, og de metoder de anvender.

 

Hold da op... Det jeg mangledede svar på, var hvor mange afdelinger du har set trænere fra! Det får du til at jeg har dannet mig en mening.

Hvis du nu lige løsner kysen og slapper lidt af så kan jeg fortælle dig, at jeg gentagne gange herinde har sagt, at hvis man som hundefører i DcH oplever noget som er rigtig skidt bør man kontakte hovedbestyrelsen. Med langt over 100 lokalafdelinger kan de ikke vide, hvad der sker i den enkelte forening og har derfor ikke mulighed for at gribe ind.

Nogle lokalafdelinger "kan selv" og bruger stadig gammeldags metoder. Råb op mand!

Men at generalisere som du gør er i mine øjne ikke ok.

 

Og du generaliserer slet ikke?

Jeg har jo oplevet hvordan DKK reagerer på kritik. Dét er de ikke glade for, man er på forhånd udråbt som "systemkritiker", og der sker alligevel ikke noget.

Sådan er det vel med foreninger med 100 årige traditioner. Jeg har prøvet at påtale forholdene lokalt, hvilket ganske enkelt blev ignoreret.

Jeg har besluttet at jeg ikke agter at bruge DcH (eller DKK) til noget overhovedet fremover, men der er jo nogen der pusler med obligatorisk "hundekørekort", og der tænker jeg da at netop DKK og DcH vil redde sig den tjans, især DKK har vist sig god til at få lovgivningen tilrettelagt efter sine ønkser. Så de tkan da godt bekymre mig lidt at uerfarne hundeejere kommer i kløerne på den slags trænere.

 

Men hvis jeg hører ham med schæferen træne (han kan høres på en kilometers afstand) skal jeg da tage en video og sende den til DcH's betyrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, den var møntet på DKK. Men ligesom jeg har erfaret at DKK ikke stiller reelle krav til deres opdrættere, synes jeg også at DcH mangler at stille krav til sine træningspladser, og de metoder de anvender.

 

 

 

Og du generaliserer slet ikke?

Jeg har jo oplevet hvordan DKK reagerer på kritik. Dét er de ikke glade for, man er på forhånd udråbt som "systemkritiker", og der sker alligevel ikke noget.

Sådan er det vel med foreninger med 100 årige traditioner. Jeg har prøvet at påtale forholdene lokalt, hvilket ganske enkelt blev ignoreret.

Jeg har besluttet at jeg ikke agter at bruge DcH (eller DKK) til noget overhovedet fremover, men der er jo nogen der pusler med obligatorisk "hundekørekort", og der tænker jeg da at netop DKK og DcH vil redde sig den tjans, især DKK har vist sig god til at få lovgivningen tilrettelagt efter sine ønkser. Så de tkan da godt bekymre mig lidt at uerfarne hundeejere kommer i kløerne på den slags trænere.

 

Men hvis jeg hører ham med schæferen træne (han kan høres på en kilometers afstand) skal jeg da tage en video og sende den til DcH's betyrelse.

 

DKK har jeg intet med at gøre og har ingen erfaring med, hvad de gør

 

Det med videoen synes jeg er en god ide

 

Hvor mener du, at jeg generaliserer?

 

Måske skulle vi flytte til den omtalte tråd med dette emne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har vist fundet noget nær den eneste tekst, som siger at racen er reserveret.

 

Ifølge racestandarden skal de være venlige og imødekommende og det er sådan jeg kender racen.

 

Jeg var igennem flere beskrivelser og ja, dette var den eneste det nævnte reseverthed. Jeg så ingen der sagde meget imødekommende, men flere som siger vagtsom og typisk terrie. En typisk terrie er vagtsom og selvstændig. Imødekommende er ikke ord jeg umiddelbart forbinder med enhver terrie, men mange er det sikker, ligesom mange nok er en smule reserverede.

 

Men igen, det er ikke så vigtigt. Vigtigt er at den pågældende avlshund får søde, sunde, robuste, velfungerende hvalpe, som den passer godt og som har en god pyske, så grundlaget for en god familiehund er lagt. Jeg aner ikke om det er tilfældet, men siden mange har lyst til at tale nedladende om hvalpefabrik og stille spørgsmål ved den måde mor og hvalpe holdes på (ude). Mistroen til en enkelt køber af hunde der - det må være snyd. At det er misbrug af en vest gøta at bruge den til avl af blandinger og også som du, betvivler hunden pyskiske stabilitet (ikke ok at en westie er reserveret) synes jeg bare jeg ville lade tvivlen komme den tiltalte til gode og ikke lynche hende her på HF på et meget tyndt grundlag.

 

Gad vide hvor debatten var endt hvis ingen havde imødegået nogle af disse udtalelser. Med en politianmeldelse?

 

Igen, ikke en seriøs tilgang til at debattere avl på.

 

Jeg diskuterer meget gerne avl og har den opfattelse, at mange racer stille og roligt ødelægges fordi man ikke ligger tilstrækkelig vægt på helt grundlæggende ting, som at hundene er gennemsunde. Ikke bare HD fri og øjenlyste, men spiser normalt og har god fordøjelse, har en god fysik så de kan lege og hoppe og springe og også tåle det. At de kan trække vejret ubesværet. At bevægeapperatet er så godt at det ikke slides og nej det kan man ikke se på en udstilling, men når hundene bevæger sig langt mere (leger, er på prøver, luftes i det fri og uden line). Og mindst lige så vigtigt at de er psykisk sunde uden besyndelige adfærdsmønstre, aggresive og meget reserverede fordi de er nervøse eller generelt utrygge.

 

Jeg ved - eller tror jeg ved, vi er enige om dette Ninjamor. Derfor undrer det mig en smule at du ikke giver denne opdrætter lidt kredit for i det mindste at ville det rigtige (hvis man tror hende) og se bort fra udseendet.

 

mht at passe sådan et menageri. Det tror jeg sagtens man kan, hvis man er et par stykker og ikke har så meget andet man skal. Nu ved vi jo ikke om alle tæver er i den føde dygtige alder. Men 3 - 4 kuld om året er vel ikke uoverkommeligt - bestemt ikke værre end en pædagog til 10 børn i en børnehave, for de der kan lide sammenligninger af den art:engel: Niels den var til dig og venlig ment.

 

Jeg gad ikke selv og ville også mene at man skal være på tæerne, hvis man skal afsætte 20-25 hvalpe til gode hjem hvert år. Omvendt ved jeg af erfaring, at tilfredse hvalpekøbere sagtens kan finde tilbage til en opdrætter, der har leveret en god oplevelse og en dejlig hund forø10-15 år siden.

 

Jeg drømmer om 2-3 tæver (ingen hanner) til jagt, sport og hobbyopdræt, når jeg får mere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tillader mig pare t synes at det er ejendomeligt at én avl med en måske uegnet hund kan føre så meget debat, når en langt mere systematisk ødelæggelse af brugshunderacer stiltiende accepteres. Og ja, det accepteres. Sig noget ondt om DKK, og så er fanden løs.

 

--------------------------------------------------------------

 

 

 

Det samme kan man så åbenbart også sige om DcH. Jeg er så naiv at tro at landsdækkende organisationer som DKK og DcH stiller nogen minumumskrav til opdrættere, trænere og kvaliteten af aktiviteter i øvrigt. Når jeg oplever at en person de roplærer trænere i den lokale DcH kommer med en "problemhund" son vedkommende ikke kan finde ud af, og problemet er noget så banalt som kontakt til hunden, så stiller jeg spørgsmål ved om vedkommendes kvalifikationer som træner og trænerinstruktør.

Det samme gør jeg når je gser en der er ude at gå spor med sin schæfer. Personen, som faktisk er træner i den lokale DcH råber og skriger efter hunden på hverdagsdansk, hunden aner ikke hvad den skal.

Jeg har skam også selv prøvet at træne i DcH. Jeg var der 1½ gang. DcH er ligeglad med hvad min hund har brug for at lære, hvad den evt har af begænsninger - og hvad jeg har af begrænsninger. De skal bruge noget til at imponere med ved stævner. Jeg mener at det er totalt meningsløst at ville til at lære en jagthund at "gå i ærmet" på en figurant på anden træningsdag. Jeg kender nogle flere skræmmeeksempler fra denne træningsplads, bl.a med børns adgang til en træningspistol, men du har jo allerede dannet dig din mening, så jeg spilder min tid.

Du har ikke set hvordan de træner i de lokale DcH'er her (Nordals og Broager) men alligevel ved du åbenbart at jeg tager totalt fejl.

 

Det er meget muligt at der findes en fungerende DcH afdeling der hvor du bor. Som jeg indledningsvis skrev, savner jeg nogle minimumskrav det gør DcH (eller DKK) åbenbart ikke.

 

Så kan man da slet ikke være mere generaliserende. Det virker som om at du bruger en hver anledning til at hakke DKK eller DcH ned. I en tråd hvor folk snakker om bekymringer med en bestemt opdrætter pga. de ting personen skriver som gør at man kan blive svært bekymret om hvorvidt de hunde som opdrætter sælger er fysisk og mentalt raske. Får du det drejet over på at den er gal med DKK. Vi ved godt herinde hvad du synes om DKK og jeg kan til dels også godt forstå dig. For ja der er problemer i DKK og der er også problemer i Dch. Men har det noget med denne her tråd at gøre...nej!

Forstår slet ikke den generalisering du har gang i, og synes den er dybt nedladende overfor de mange hundefolk indenfor DKK og DcH der lægger et stort arbejde i at forbedre klubberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

åh du godeste, jeg synes sgu efterhånden at raceavl får huk hele tiden; Det fremstilles altid som negativt, hvis udseende spiller den mindste rolle i raceavl! Hvis du aldrig har læst om det herinde, så læser du enten meget få tråde, eller overser hver gang det nævnes! For det nævnes langt oftere end blandingsavl!

 

I mine øjne skal hunde være sunde og raske, dernæst er det for mig egentlig ligegyldigt hvad den individuelle opdrætter avler efter! Men hvis man ikke VED hvad man avler efter og står ved det, så er man useriøs! Det være sig blandingshunde eller racehunde!

 

Godt indlæg, tak for det. Nu kom vi nok for langt over i en grøft og fik lidt unuanceret beskyldt al racehundeavl for at være for ringe og det er jo slet ikke tilfældet. Der er naturligvis super dygtige og seriøse avlere der også har udseende med i kravene og det er der intet galt i. Tværtimod må det vække respekt, når en opdrætter har så høje mål at alt skal være perfekt mht sundhed og psyke og så lige lægger en masse eksteriørmæssige krav oveni. Og disse opdrættere findes naturligvis. Jeg kender flere som opdrætter hønsehunde med disse mål og ville ønske mange flere brugshunde blev avlet på denne måde for udseenet er naturligvis af betydning også.

 

I min egen race skal jeg fastholde jagtegenskaber, sundhed, psyke og samarbejdsvilje og så kan jeg selv vælge udseende. Det er virkelig dejligt. Og de skal huleme se godt ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle der bliver ved med at sige at den omtalte westie godt kan have et godt temperament, selvom den ikke er racetypisk. Det kan jeg i grunden godt følge. Spørgsmålet er så om man kan kalde temperamentet godt, hvis tæven skal se én an adskillige søndage inden man kan få kontakt til hende. Lad mig spørge: Hvordan kan man kalde det temperament for "godt", og ville I nogensinde selv købe en hvalp efter en tæve som det lyder til, ikke kan lokkes til at tage kontakt, selv med godbidder, før man har mødt hende et par gange?.

 

Nu vi taler om racehunde, nogle mener kun bliver opdrættet med udseendet for øje, så tror jeg at sådan en hund ville havne laaaangt fra ønskeprofilen i en mentalbeskrivelse (når det drejer sig om tilgangen til fremmede mennesker) for stort set samtlige racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle der bliver ved med at sige at den omtalte westie godt kan have et godt temperament, selvom den ikke er racetypisk. Det kan jeg i grunden godt følge. Spørgsmålet er så om man kan kalde temperamentet godt, hvis tæven skal se én an adskillige søndage inden man kan få kontakt til hende. Lad mig spørge: Hvordan kan man kalde det temperament for "godt", og ville I nogensinde selv købe en hvalp efter en tæve som det lyder til, ikke kan lokkes til at tage kontakt, selv med godbidder, før man har mødt hende et par gange?.

 

Nu vi taler om racehunde, nogle mener kun bliver opdrættet med udseendet for øje, så tror jeg at sådan en hund ville havne laaaangt fra ønskeprofilen i en mentalbeskrivelse (når det drejer sig om tilgangen til fremmede mennesker) for stort set samtlige racer.

 

Nej netop, og så tænker jeg også, en ting er at hunden er reserveret. Det er bare ikke alle hunde der er lige snaksagelige og fred være med det. Men kom jeg til en opdrætter hvor jeg slet ikke kunne komme i nærheden af tæven, så ville jeg da være svært bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle der bliver ved med at sige at den omtalte westie godt kan have et godt temperament, selvom den ikke er racetypisk. Det kan jeg i grunden godt følge. Spørgsmålet er så om man kan kalde temperamentet godt, hvis tæven skal se én an adskillige søndage inden man kan få kontakt til hende. Lad mig spørge: Hvordan kan man kalde det temperament for "godt", og ville I nogensinde selv købe en hvalp efter en tæve som det lyder til, ikke kan lokkes til at tage kontakt, selv med godbidder, før man har mødt hende et par gange?.

 

Nu vi taler om racehunde, nogle mener kun bliver opdrættet med udseendet for øje, så tror jeg at sådan en hund ville havne laaaangt fra ønskeprofilen i en mentalbeskrivelse (når det drejer sig om tilgangen til fremmede mennesker) for stort set samtlige racer.

 

det er helt ok at den er reserveret også efter flere besøg. Bare den ikke er agressiv, utryg eller nervøs. Mange ønsker en hund som er glad for alle den kender og ret ligeglad med alle andre.

 

Ja jeg ville godt købe en hvalp efter en FT Springer der var ligeglad med fremmede, men glad for folk den kender lidt. Jeg ville aldrig købe hvalp hvis jeg havde mistanke om at tæven eller hanhunden, var nervøs anlagt generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men reserverethed er andet end ikke at ville hilse, det kan også være som @Ninjamor siger imødekommende, men kun kortvarigt, for så har Terrieren gjort sin "borgerpligt"

- sådan opfører Terrier-logen sig ihvert her i byen, de hilser glad og imødekommende og skrider så igen..

 

At en Terrier holder sig helt udenfor rækkevidde lyder ikke som noget positivt i mine ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men reserverethed er andet end ikke at ville hilse, det kan også være som @Ninjamor siger imødekommende, men kun kortvarigt, for så har Terrieren gjort sin "borgerpligt"

- sådan opfører Terrier-logen sig ihvert her i byen, de hilser glad og imødekommende og skrider så igen..

 

At en Terrier holder sig helt udenfor rækkevidde lyder ikke som noget positivt i mine ører.

 

så skal du jo ikke købe hvalp efter den tæve. Tæven fejler ikke nødvendigvis noget og andre foretrækker måske en hund der er reserveret og altså ikke ønsker kontakt med hvem som helst - og at det skulle være en slags borgerpligt at lige hilse er helt ny for mig. Så gør mine hunde ofte ikke deres borgerpligt:hmm:

 

Jeg kan faktisk godt lide en hund som holder sigvtil mig og ikke fiser rundt for at hilse på alle andre. Sådan er Bonnie, mens Maggie er lidt lalleglad og gerne hilser. Det har nu også en tendens til at ændre sig med alderen. Man bliver lidt mere forbeholden.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er helt ok at den er reserveret også efter flere besøg. Bare den ikke er agressiv, utryg eller nervøs. Mange ønsker en hund som er glad for alle den kender og ret ligeglad med alle andre.

 

Ja jeg ville godt købe en hvalp efter en FT Springer der var ligeglad med fremmede, men glad for folk den kender lidt. Jeg ville aldrig købe hvalp hvis jeg havde mistanke om at tæven eller hanhunden, var nervøs anlagt generelt.

Men opfatter du det som "ligeglad", når en madglad hund ikke kan lokkes hen før den har set dig nogle gange?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men opfatter du det som "ligeglad", når en madglad hund ikke kan lokkes hen før den har set dig nogle gange?.

 

Det kommer jo lidt an på hvor madglad den er og hvor god jeg er til at lokke og hilse. Men igen så længe den ikke er agressiv, nervøs eller utryg er det egentlig lidt ligemeget, hvis den iøvrigt vil samarbejde og omgås de mennesker den kender.

 

Mon ikke sagen er, at mange hunde der kaldes reserverede faktisk netop er lidt nervøse og det duer jo ikke. Jeg tror at begrebet er blevet lidt misbrugt - og det gør denne opdrætter måske også, til at bare avle alligevel, selvom hunden er lidt nervøs. Det er ikke ok, men vi ved jo ikke om det er sådan det er og så må tvivlen jo komme den tiltalte til gode indtil man ved lidt mere.

 

Jeg synes ikke det er ok at underminere en opdrætters image og seriøsitet på et offentlig forum uden at være temmelig sikker på at der er god grund til det. Og som sagt, synes jeg mange er meget hurtige til at sprede mistænksomhed og halvkvædede negative viser. Det er ikke ok på et seriøst forum. Så er dette forum ringere end useriøse og dårlige opdrættere.

 

Jeg får ikke mange likes, på den konto og det er egentlig lidt bekymrende. Jeg ønsker ikke at være en del af et forum hvor det er ok at sprede løse og negative rygter, formodninger, forestillinger og antagelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo lidt an på hvor madglad den er og hvor god jeg er til at lokke og hilse.

 

Der står: Guffer hjælper jo på mange ting, især Lolle. Der kan vist næppe herske nogen tvivl om at hunden er madglad.Og hvis nogle havde evner til at lokke hunden hen ved første besøg, ville der jo ikke stå: Dog når der er kunder der har købt hvalp som 3 ugers og kommer på besøg hver søndag, kan de godt blive gode vener med hende.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

@AnneMangetal hvad ønsker du helt præcist at fremme ved at kalde folk for dumme? Her tænker jeg på dit ret uheldige brug af smileys. Først i forhold til Kim hvor du smider en ind liggende på maven flad af grin og nu bruger du en smiley over for mig hvor du indirekte kalder mig dum! Det gør dig meget svær at tage seriøs!

 

Du er lidt nærtagende, ja? Hvis du ser på smilyen, så relaterer den sig til det, at sætte en utrænet hund på forsvarsarbejde i IPO som det første i DcH. Det tror jeg personligt ikke sker (i dag), men hvis det gør, er det ret dumt - deraf "stupid-smiley". At du vælger at tage det personligt, er op til dig. I øvrigt ved jeg ikke helt hvor du vil hen med din "Der er faktisk DM i IPO i DcH"? Tal om hvem der taler ned til hvem.... Og hvis jeg ville kalde dig dum, ville jeg såmænd bare gøre det med ord, ikke smileyer. I modssætning til andre....

 

At jeg griner af Kims indlæg, er fordi han - som altid - raser over det samme. Og hvis han baserer sin "erfaring" med DcH på noget der er sket for 15-20 år siden, så ER det komisk. Og udateret. Og useriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er lidt nærtagende, ja? Hvis du ser på smilyen, så relaterer den sig til det, at sætte en utrænet hund på forsvarsarbejde i IPO som det første i DcH. Det tror jeg personligt ikke sker (i dag), men hvis det gør, er det ret dumt - deraf "stupid-smiley". At du vælger at tage det personligt, er op til dig. I øvrigt ved jeg ikke helt hvor du vil hen med din "Der er faktisk DM i IPO i DcH"? Tal om hvem der taler ned til hvem.... Og hvis jeg ville kalde dig dum, ville jeg såmænd bare gøre det med ord, ikke smileyer. I modssætning til andre....

 

At jeg griner af Kims indlæg, er fordi han - som altid - raser over det samme. Og hvis han baserer sin "erfaring" med DcH på noget der er sket for 15-20 år siden, så ER det komisk. Og udateret. Og useriøst.

 

Har jeg aldrig skrevet... Hvis du vil bruge citater, så citer venligst korrekt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhhh...... Bidearbejde blev pilelt ud af DcH's program for mange år siden (15 år?). Er det en lidt gammel oplevelse du bygger din "erfaring" på?:sjov:

 

Og nej, DcH stiller ikke krav til opdrættere. Det er ikke en avlsklub.

 

Du skriver følgende, og derfor må man vel gå ud fra at din opfattelse var at der ikke blev trænet bidearbejde i DcH, hvorfor skulle du ellers mene at det er en gammel oplevelse? At jeg skriver til dig som jeg gør, at DcH har et DM i IPO, er blot for at understrege at JO, der trænes stadig bidearbejde i DcH, noget som du med din besked til KimC(uanset hvor latterlíg du synes han er) rent faktisk skriver ikke gør!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver følgende, og derfor må man vel gå ud fra at din opfattelse var at der ikke blev trænet bidearbejde i DcH, hvorfor skulle du ellers mene at det er en gammel oplevelse? At jeg skriver til dig som jeg gør, at DcH har et DM i IPO, er blot for at understrege at JO, der trænes stadig bidearbejde i DcH, noget som du med din besked til KimC(uanset hvor latterlíg du synes han er) rent faktisk skriver ikke gør!

 

Hvad forstår du ved DcH's program? IPO sorterer - selv i DcH regi - under DKK, og følger DKK's regler (kun stambogsførte hunde kan gå til prøve). At det udøves i DcH, ændrer ikke på at DcH Program tog bidearbejde ud for mange år siden, og at IPO er en anden disciplin.

 

Og ja, nu er jeg tæt på at synes du opfører dig dumt..... Eller også gør du dig dummere end du er. Det håber jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver følgende, og derfor må man vel gå ud fra at din opfattelse var at der ikke blev trænet bidearbejde i DcH, hvorfor skulle du ellers mene at det er en gammel oplevelse? At jeg skriver til dig som jeg gør, at DcH har et DM i IPO, er blot for at understrege at JO, der trænes stadig bidearbejde i DcH, noget som du med din besked til KimC(uanset hvor latterlíg du synes han er) rent faktisk skriver ikke gør!

 

Øj, før det eskalerer vover jeg at blande mig. Her udefra ser det nemlig ud til, at I taler forbi hinanden...

 

Der er ikke længere bidarbejde i DcHs programmer. IPO er jo ikke er DcH program.

Tidligere var der bidarbejde i vist det der hed Vinderklassen, som var et DcH program.

 

Tilføjelse: Nå Anneflertal kom først..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad jeg også har skrevet flere gange, bare med andre ord

 

 

 

 

-----------

 

 

Jeg beklager, at du føler dig talt ned til. Din følelse kan jeg ikke gøre noget ved, men jeg har ikke til hensigt at tale ned til nogen. Hvis jeg havde det ville det blive med fynd og klem. At tale ned til andre gavner ikke en debat.

Hvis du mener, at det er at tale ned til nogen at skære tingene ud i pap, som jeg har gjort, så overvej hvordan du selv ville forsøge at forklare dit synspunkt i en debat, hvor din oplevelse var ikke at blive forstået? Jeg forklarer, hvad jeg mener, jeg forklarer igen og så bliver det bøjet i neon fordi jeg oplever, at vi taler om to forskellige ting og faktisk gerne vil forståes.

 

Min erfaring som træner og adfærdsbehandler gennem mange år giver mig en bekymring omkring denne hund, men denne erfaring kan hverken du eller PBC bruge til noget, I hænger jer tilsyneladende mere i at jeg kan tage fejl. Jeg har ikke set tæven og som jeg skrev tidligere kan hun være i tiptop kondition på alle fronter, men jeg tillader mig at have en tvivl om dette udelukkende på baggrund af erfaring. Er det så slemt?

 

Det da dejligt vi egentlig er enige

 

Den talt ned til var din kommentar om ikke at ville forstå når man ikke er enig

 

Nej det ikke slemt at have sine tvivl

jeg har også mine tvil om det sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo lidt an på hvor madglad den er og hvor god jeg er til at lokke og hilse. Men igen så længe den ikke er agressiv, nervøs eller utryg er det egentlig lidt ligemeget, hvis den iøvrigt vil samarbejde og omgås de mennesker den kender.

 

Mon ikke sagen er, at mange hunde der kaldes reserverede faktisk netop er lidt nervøse og det duer jo ikke. Jeg tror at begrebet er blevet lidt misbrugt - og det gør denne opdrætter måske også, til at bare avle alligevel, selvom hunden er lidt nervøs. Det er ikke ok, men vi ved jo ikke om det er sådan det er og så må tvivlen jo komme den tiltalte til gode indtil man ved lidt mere.

 

Jeg synes ikke det er ok at underminere en opdrætters image og seriøsitet på et offentlig forum uden at være temmelig sikker på at der er god grund til det. Og som sagt, synes jeg mange er meget hurtige til at sprede mistænksomhed og halvkvædede negative viser. Det er ikke ok på et seriøst forum. Så er dette forum ringere end useriøse og dårlige opdrættere.

 

Jeg får ikke mange likes, på den konto og det er egentlig lidt bekymrende. Jeg ønsker ikke at være en del af et forum hvor det er ok at sprede løse og negative rygter, formodninger, forestillinger og antagelser.

 

Hov, jeg tror du faldt i din egen gryde :blink:

 

Bare et lille indspark:

En hovawart er og skal være reserveret jf. racebeskrivelsen - men den er absolut ikke nervøs, tværtimod!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...