Hop til indhold

diy til hunden


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Hvad koster en snor som den sidste sort/orange/gul?

Det er nogle VILDT fede ting du laver, wauw!

 

Det afhænger lidt af hvor lang du vil have den, om der skal håndtag på, om du vil have en ekstra karabinhage i, så den er ligesom en dressurline, med flere ringe på osv. (Karabinhager er desværre ikke billige!) lige den model består af 8 liner flettet sammen, så den er ikke helt billig i materialer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Amocca det er godt nok nogle flotte ting :5up: især halsbånd og line i et, skal vist øve mig lidt mere kan jeg se ;-)

 

Mange tak. Agilitylinerne er så dejligt nemme at lave og ret 'taknemmelige' størrelsesmæssigt. Jeg er jo ved at bygge lager til Dyreværnets Klap en hund dag Marked. Så skal have lavet en masse. Men faste halsbånd er jo lidt farlige, idet det så kræver en helt bestemt halsstørrelse. Halvkvæl og kvæl er lidt nemmere i den sammenhæng

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger lidt af hvor lang du vil have den, om der skal håndtag på, om du vil have en ekstra karabinhage i, så den er ligesom en dressurline, med flere ringe på osv. (Karabinhager er desværre ikke billige!) lige den model består af 8 liner flettet sammen, så den er ikke helt billig i materialer.

piv det har jeg slet ingen forstand på.

Drømte bare om en sort og rød line til gamle sassy hvis den kunne fixes. Pigerne har jo hver deres farve, sassys har altid været rød og Luna lila:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

piv det har jeg slet ingen forstand på.

Drømte bare om en sort og rød line til gamle sassy hvis den kunne fixes. Pigerne har jo hver deres farve, sassys har altid været rød og Luna lila:lun:

 

Forskellige liner. Priser ca ml 50 og 120 kr. Afhængig af hvor lang den skal være, hvor tyk den skal være om den skal kunne indstilles osv.

 

Linerne er mellem 3 og 5 cm i omkreds. 1-2,5 cm i diameter sådan ca.

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Gadvide om man kan lave dressur line med den metode

 

Du kan lve en dressurline ved at vedhæfte karbinhager i begge ender af linen og indætte ringe i vævningen på strategiske steder i snoren. Nu ved jeg ikke hvad DorteDKs erfaringer er, men jeg oplever, at det mønster hun har brugt (ligner en Cobra/Solomon så vidt jeg kan se) giver sig, som snor, hvis hunden trækker. Der synes jeg at round braids er mere faste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Mange tak. Agilitylinerne er så dejligt nemme at lave og ret 'taknemmelige' størrelsesmæssigt. Jeg er jo ved at bygge lager til Dyreværnets Klap en hund dag Marked. Så skal have lavet en masse. Men faste halsbånd er jo lidt farlige, idet det så kræver en helt bestemt halsstørrelse. Halvkvæl og kvæl er lidt nemmere i den sammenhæng

Jeg laver også halv kvæl til mine, men tror jeg skal igang med en agility line det ser godt ud ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Du kan lve en dressurline ved at vedhæfte karbinhager i begge ender af linen og indætte ringe i vævningen på strategiske steder i snoren. Nu ved jeg ikke hvad DorteDKs erfaringer er, men jeg oplever, at det mønster hun har brugt (ligner en Cobra/Solomon så vidt jeg kan se) giver sig, som snor, hvis hunden trækker. Der synes jeg at round braids er mere faste.

enig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De er flotte de knyttede halsbånd og snore :-)

 

Jeg syer også halsbånd med halvkvæl til whipperne af webbing (polypropylen gjord).

Nogle med bagside i fleece andre uden. Alle er pyntet med div. bånd, det sorte med velourbånd + rhinstensnitter, det røde med refleksbånd + rhinstensnitter, de øvrige med vævede bånd af forskellig slags.

 

hals blomst.jpg

hals ghini.jpg

hals leo.jpg

hals rød.jpg

hals sort.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan lve en dressurline ved at vedhæfte karbinhager i begge ender af linen og indætte ringe i vævningen på strategiske steder i snoren. Nu ved jeg ikke hvad DorteDKs erfaringer er, men jeg oplever, at det mønster hun har brugt (ligner en Cobra/Solomon så vidt jeg kan se) giver sig, som snor, hvis hunden trækker. Der synes jeg at round braids er mere faste.

Jeg må havde noget falskærmssnor line og prøve en dag

Link til indlæg
Del på andre sites

De er flotte de knyttede halsbånd og snore :-)

 

Jeg syer også halsbånd med halvkvæl til whipperne af webbing (polypropylen gjord).

Nogle med bagside i fleece andre uden. Alle er pyntet med div. bånd, det sorte med velourbånd + rhinstensnitter, det røde med refleksbånd + rhinstensnitter, de øvrige med vævede bånd af forskellig slags.

 

[ATTACH=CONFIG]132071[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132070[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132069[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132068[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132067[/ATTACH]

 

De flotte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver gerne til andre, pris afhænger af model. Hvis vi er venner på facebook kan du se de ting jeg laver...

 

[ATTACH=CONFIG]132065[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132064[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132063[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132062[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132061[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132060[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132059[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132058[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]132057[/ATTACH]

 

Er helt vild med det blå halsbånd, med sølv blonder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt vild med det blå halsbånd, med sølv blonder.

 

Modellen hedder Double KBK Bar. Der er en tutorial på Swiss paracord bloggen, hvis du vil kaste dig ud i den. Den nemmeste at starte med er dog helt sikkert Cobra/Solomon, som DorteDK viste på sin hund i et tidligere indlæg. Den bliver praktisk talt altid pæn, ligegyldigt hvor lidt erfaring man har med at knytte, og så ed den dejlig simpel at gå til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Modellen hedder Double KBK Bar. Der er en tutorial på Swiss paracord bloggen, hvis du vil kaste dig ud i den. Den nemmeste at starte med er dog helt sikkert Cobra/Solomon, som DorteDK viste på sin hund i et tidligere indlæg. Den bliver praktisk talt altid pæn, ligegyldigt hvor lidt erfaring man har med at knytte, og så ed den dejlig simpel at gå til.

 

Så det jo nok ikke det blå jeg skal starte med😉

Link til indlæg
Del på andre sites

@Amocca - synes de er vildt flotte, de paracordting! Men har aldrig set dem IRL, og undrer lidt hvor hårde/bløde de er?

@korvis Det er relativt fleksibelt materiale, så de er ok bløde. Jeg fletter også en del i tovværk, fordi jeg kan lide kontrasten mellem faldskærmsline og tov og det er lidt grovere i strukturen og gør ting lidt stivere.

To sekunder, prøver lige noget...

 

hvor blødt det er kan jeg ikke rigtigt beskrive og det afhænger også af modellen synes jeg. Men fleksibiliteten i materialet kan jeg da fremvise. De to første er i ren paracord. Den rød/grønne hundesnor er i tovværk mixet med paracord

 

[video=youtube_share;mbQkol_0qSM]

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke fine ting i får lavet :-)

 

Jeg får også lavet lidt til hunde, blev inspireret af Amocca og nu har det så taget lidt om sig hihi...

 

Jeg vil rigtig gerne forsøge mig med at lave hundelegetøj også, er der nogle der ved hvor man køber noget pels f.eks. som man kan flette med?

 

Så gad jeg helt vildt godt kunne sy på symaskine, men ejer ikke en og kan ikke finde ud af det, men gad virkelig godt lære det man vil kunne lave så meget lækkert hvis man kunne sy :-)

 

 

749_10153987323958360_8918960125156633341_n.jpg

981220_10153966545998360_3507963184177225441_o.jpg

10262197_10153986436428360_1090876613016255748_n.jpg

10339708_10153975047883360_6272435325348599984_n.jpg

12523832_10153975047868360_4529103563368630298_n.jpg

12804741_10153921950158360_4360029341690867524_n.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0540.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda det ikke så svært at sy på maskine, prøv at hold øje med brugsen og Aldi, nogle gange har de en billige singer på tilbud, jeg købte en sidste sommer (i aldi)..... inden da var det flere år siden jeg rigtigt havde syet, så jeg eksperimentere lidt.

 

Skønne snore

 

Mit største problem er at jeg bliver bidt af en produktions ide og vil være kreative, og så laver jeg 20 forskellige..... heldigvis kan jeg tage med mor på jule markedet og sælge dem. Så hvis jeg laver mange hunde legesager så går det nok. Det bliver bare et mix mellem depot, gaver og salg....

Link til indlæg
Del på andre sites

@korvis Det er relativt fleksibelt materiale, så de er ok bløde. Jeg fletter også en del i tovværk, fordi jeg kan lide kontrasten mellem faldskærmsline og tov og det er lidt grovere i strukturen og gør ting lidt stivere.

To sekunder, prøver lige noget...

 

hvor blødt det er kan jeg ikke rigtigt beskrive og det afhænger også af modellen synes jeg. Men fleksibiliteten i materialet kan jeg da fremvise. De to første er i ren paracord. Den rød/grønne hundesnor er i tovværk mixet med paracord

 

[video=youtube_share;mbQkol_0qSM]

 

Aaaah, tak!! Det gav et godt billede af det jeg undrede over! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gerne pille ved både Aya og hendes halsbånd næste gang! :5up:

 

Det er du hjertelig velkommen til :mrgreen: Aya har sikkert heller intet imod det :cool:

 

Hvis det skal afkortes skal det pilles op, men det er jo heller ikke umuligt.

 

Hmm ja okay. Synes bare det har givet sig lidt, er det normalt? Det er ikke så stort at det falder af, men nu er hun heller ikke typen der prøver at komme ud af noget. Men det er nok en centimeret for langt så har lidt overvejet om det liige er i overkanten

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...