Hop til indhold

diy til hunden


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Jeg kan godt lide at sy, og lave andre kreative ting.

 

Så er gået lidt i krig med hjemmelavede ting til hunden.

har lavet et ruske reb, og en "blæksprutte" af gamle t-shirts, og er ved at sy en bamse.

tænker at hvis hvalpen flår bamser kan jeg spare lidt ved at genbruge dem, ved at sy nye bamser af fyld og pels når muligt.

da jeg var barn fik vores hund rusker lavet af skjorter, de var altid hans ynglings, selv om de også døde hurtigt, men trods alt det eneste der rigtigt trøstede ham når alene hjemme.

Jackie elskede sine cowboy bukser pølse puder.

Jeg lavede også en jule charmeklud der passede over halsbåndet, så sødt ud.

 

Gør I andre det?

 

Kender i nogle gode opskrifter/vejledningr?

hvilket hjemmelavede legetøj er din hunds ynglings?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det eneste som har lang holdbarhed til mine whipper er tov af fleece. Enten flettet i en almindelig fletning med 3 strimler og knude i enderne eller flettet som denne:

http://makingithomeblog.com/tutorial-fleece-tug-toy-dogs/

 

De er også ret glade for en tom ½liters vandflaske stoppet inden i en strømpe eller to, med knude bundet for enden af strømpen, den larmer et pænt stykke tid.

 

De elsker at "myrde" pivdyr af pelsstof, men de holder ikke ret længe, jeg gemmer pivet og syr rør af fleece, putter 2-3 rør indeni hinanden sammen med piv-dimserne, binder enten knuder eller syer for enderne.

 

01102015 (1).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotte trøjer og reb, har faktisk noget fleece stof.

 

Er desværre ikke på facebook så kan ikke se den.... sandsynligvis ikke

 

Er plast flaskerne ikke lidt halv farlige, tænker de bliver skarpe når de går i stykker?

 

Genial piv genbrug, hvis hvalp myrder bamser og pivedyr, så skal jeg nok havde en boks til den slags genbrug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

 

De bløde vandflasker har jeg ikke oplevet gå i stykker, de bliver bare flade, men jeg stopper dem i strømper (2 tykke) for en sikkerheds skyld.

 

Mine "stankelben" er storforbrugere af legetøj og de er hårde ved det.

 

Tennisbolde fra "kong" kan også stoppes i enten fleecerør eller sokker, de fås med piv, hvilket mine er ret vilde med.

 

Til hvalpe gemmer jeg toiletruller, lægger en godbid i og folder enderne.

4-5 stykker kastet på gulvet giver underholdning i et stykke tid for en hvalp af lille/mellemstor race.

 

Jeg gemmer tom emballage af pap (kasser, mælkekartoner) som kan flås i stykker, store whippet hvalpe/unghunde er ret destruktive, men ved at sørge for rigeligt med ting som må splittes, begrænses skaderne på inventaret ;-)

 

Ide nummer 8 (bolden med huller + fleece) har mine hvalpe været rigtig glade for:

 

http://www.buzzfeed.com/peggy/brilliant-hacks-for-dog-owners#.eh5ekLg1A

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh gode ideer

Jackie var aldrig destruktiv, men jeg brugte toilet rør til marsvinene. .. et hit

 

Sådan en bold som i Nr 8 må jeg se efter

 

Nogle af iderne var nu fjolle. .. som den til at forhindre udbrud af haven.... hvorfor ikke bedre hegn?

 

 

Jeg tjekkede ikke engang de andre ideer, ledte bare efter en side, hvor bolden var med ;-)

 

Jeg ville ikke engang turde lade en hund være ude med sådan en pind på tværs i halsbåndet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ÆÆÆLSKER at købe vuffeting, men meget synes jeg er skamløst dyrt og jeg laver en del selv. Det vil sige laver og laver... det handler mest om at jeg finder noget at genbruge emballage og andet til.

 

En gammel muffinform af metal får forskelligt i hullerne, som skal løftes, skubbes eller på anden måde arbejdes op.

 

Gamle tennissokker får en rulle engangsvaskeklude stoppet i foden og skaftet trækkes ned over og en "dulle" er skabt.

 

Et håndklæde eller lignende rulles om godbidder.

 

Der laves huller i 1 liters sodavandsflasker til foder. De kan gives på græsset eller hænges op på tørresnoren

 

En tyggestang i en flaske er også et hit

 

Der er mange ting man selv kan lave. Jeg har også fået et lille fleecetæppe hvor der er syet et mindre tæppe ovenpå som med en stikning vandret og lodret i midten har lavet 4 "lommer" til godbidder

 

Urtepotter eller andet sættes over godbidder

 

Jeg er ikke nervøs for flasker, urtepotter og andet som kan gå i stykker, for min hund er aldrig alene med disse ting og mit mål er at hunden lærer at løse opgaverne uden at blive voldsom.

Har den brug for at være voldsom får den ting der kan tåle det eller noget den må splitte ad

Link til indlæg
Del på andre sites

På facebook er en gruppe, som heddder "Sy Till Djuren", her er en del ideer og mønstre til dækkener, halsbånd, seler, kurve mv.

 

Dækkener til mine syr jeg også, jeg har købt nogle stykker færdigt og tegner så af, så jeg har mønster, her er de i deres "juletrøjer"[ATTACH=CONFIG]132051[/ATTACH]

er vild med de dækkener!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver halsbånd, liner, agilityliner, retrieverliner, trækketov med kaninskind flettet ind og forskelligt legetøj, fx vandfalsker i gamle sokker o.lign. selv.

 

Alle papkasser bliver gemt og lavet til aktiveringskasser, træningsredskaber eller midlertidige sovekasser - de overlever sjældent ret læbge, men mine elsker at mose sig ned i papkasser og derefter elsker de at flænse dem :roll:

 

Dækkener har jeg forsøgt mig med, men jeg syer simpelthen så ringe, så det hr jeg opgivet. Er totalt forelsket i de røde dækkener af Kirstens dog, så nu overvejer jeg om man skulle støve symaskinen af igen alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Sikke mange lækre ting og gode ideer

 

Hvordan er den snor og halsbånd lavet som der billeder af

 

Det er knyttet af nylon snor, med elastik i halsbåndet dog.

 

Jeg fandt det på you tube - du kan prøve at søge på "paracord dog collar" så kommer der forskellige muligheder frem. ;-) eller "paracord dog leash"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...