Hop til indhold

Nogen med Irsk Ulvehund?


Gæst Cheríe
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hej Amocca

 

Tak for dit svar.

Jeg skal på et tidspunkt sætte nogle billeder af min irske ulvehund, Fellow, ind.

Fellow er en hanhund på snart 2½ år. Vi har haft ham fra helt lille hvalp. Det er en virkelig dejlig race, rolig indendørs, sofahund, kælen og byder alle folk velkommen. Han er meget glad for alle mennesker og dyr. Vi har også papegøjer og katte, og han er ven med dem alle.

 

Venlig hilsen

Cheríe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Er her et forum for Irsk Ulvehund?

 

Jeg har selv en skøn én af slagsen.

 

Venlig hilsen

Cheríe

 

 

Jeg tror du er den eneste, men det skal ikke komme dig imod. Jeg er den eneste med en broholmer, og jeg har endda bedt om eget underforum.

 

Så velkommen til, glæder mig til at se nogle billeder og hører mere om din hund :blink::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar!

 

Fellow har ikke deltaget i middelalderfestivalen, men jeg ved godt, at dér deltager irske ulvehunde. Det kunne være, at han skulle med engang.

 

Ja, jeg ser, at der er nogle med store hunde - det er rart.

 

Dengang vi skulle have hund, stod valget mellem Broholmer og Irsk Ulvehund. Det blev så til Irsk Ulvehund.

 

Venlig hilsen Cheríe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Nu er det et par dage siden der blev postet i denne tråd, men ja, jeg har også en irsk ulvehund.

Det er en charmerende lømmel på 2 år, som elsker alt og alle. Lidt klodset, og alligevel elegant når der virkelig kommer fart på.

 

Nogen siger at de er dumme, men jeg har en youtube video som nærmest beviser det modsatte.

Desværre siger forummet at mit link er spam, så det kan jeg ikke vise her.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har passet irske ulvehunde i midten af 90'erne på en kennel.

Var faktisk oppe at ride på sådan et bæst engang. Han syntes lige han ville gå mellem mine ben og det var noget af en oplevelse når man som jeg ikke er så høj :shock:

 

Hvor har I jeres fra Cherie og Kim?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvor har I jeres fra Cherie og Kim?

 

Min bandit er født i 2006 hos Jette Mortensen i Ørbæk på Fyn.

Han var sidste han i kuldet, men der var nogle tæver tilbage, de var nu også dejlige, men jeg turde den gang ikke binde an med en en tæve også. Man lærer med tiden, det ville jeg have gjort i dag.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Eiii, hvor skønt! :D

 

Jeg elsker virkelig Irske Ulvehunde. Det er bare så super sjældent at man ser dem efterhånden.

 

Som Umulia skriver, så er vi jo flere herinde med "høje hunde". Så selvom der måske ikke er flere med ulvehunde, så er der da andre i samme størrelse i alle fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eiii, hvor skønt! :D

 

Jeg elsker virkelig Irske Ulvehunde. Det er bare så super sjældent at man ser dem efterhånden.

 

 

De er meget ulige fordelt i landet. De er f.eks. meget sjældne i Sønderjylland, men der findes en del på Nordsjælland og i Midtjylland.

 

Hvis man vil have en ulvehund skal man have en dyrlæge de rhar forstand på den slags, eller man skal selv sætte sig ind i sagerne og om nødvendigt modsætte sig dyrlægens forslag til behandling.

 

Ulvehunde kan som unge have symtomer der kan fortolkes som DCM, men det kræver en meget erfaren dyrlæge at se om det er DCM eller bare falsk alarm. Det er ikke nogen god ide at starte en behandling hvis de ikke har DCM.

Tager man en blodprøve er der værdier for røde blodlegemer der er over det tilladte. Det må faktisk godt være sådan mens hunden vokser, men senest i 1½ års alderen skal det være på plads. Det er en specialviden om racen som dyrlæger normalt ikke har.

Ulvehunde har det med at få store væskansamlinger på albuer og over hofterne. Det kommer når de lægger sig lidt ublidt ned. Dyrlægerne vil gerne punktere disse, give binyrebarkhormon, mv. Binyrebarkhormon har bivirkninger, en af dem er knogleskørhed. Normalt er moderat brug af binyrebarkhormon ikke noget problem for almindelige hunde. Men på en ulvehund er knoglebelastningen så stor at jeg i al fald ikke er meget for medicin der kan give knogleskørhed som bivirkning.

Punkterer man disse væskeansamlinger opstår der endvidere risiko for infektion. I de fleste tilfælde forsvinder ansamlingerne af sig selv, men det kan godt tage en måned eller to.

Ulvehundene er i den høje risikogruppe for mavevendinger. Det skal man tage hensyn til i hverdagen, og man skal kende symptomerne på mavevending, og vide præcist hvad man skal gøre i den situation.

Og sådan kunne jeg fortsætte lidt endnu.

Opdragelsen af en ulvehund kræver egentlig ikke den virkeligt erfarne hundeejer, men med dens pasning og pleje ser det noget anderledes ud.

 

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Cheríe

Kim!

Det er dejligt, at der er andre med Irsk Ulvehund! Og ja, de er charmerende lømler. Jeg forstår slet ikke, at de har et ry som værende dumme. Det er de ikke!

Men er det billede du har ved dit navn, ikke en Skotsk Hjortehund?

 

Ninjamor!

Fellow er fra kennel Ulvsholm på Fyn.

 

Venlig hilsen

Cheríe

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim!

Det er dejligt, at der er andre med Irsk Ulvehund! Og ja, de er charmerende lømler. Jeg forstår slet ikke, at de har et ry som værende dumme. Det er de ikke!

Men er det billede du har ved dit navn, ikke en Skotsk Hjortehund?

 

Ninjamor!

Fellow er fra kennel Ulvsholm på Fyn.

 

Venlig hilsen

Cheríe

 

Billedet på min avatar er en borzoi. Sådan en har jeg også. Og en skotsk hjortehund forresten også...

Man kan ikke lære en mynde kadaverdisciplin, men det skal ikke ses som et tegn på dumhed. Hyrdehunde er skabt til et tæt samarbejde med føreren,mens mynder er skabt til at arbejde på en måde hvor de ikke kan have kontakt til føreren. De skal kunne træffe afgørelser på egen hånd, og det giver en mere selvstændig hund.

 

[media]

[/media]

 

Her er Happy i en labyrint, jeg kaster en bold ind i labyrinten, som han henter ud. Der bliver ændret lidt på labyrinten mellem hvert forsøg. Ved sidste afhentning har jeg lagt bolden ind, uden at han har set hvor den blev lagt.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...