Hop til indhold

spiser jeres hunde også ler?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Sheila gør. Hun kan snuse sig frem til nogle helt bestemte klumper og bruger meget tid på at udvælge det rigtige.

 

Det er meget tydeligt ler hun går efter. Hun har altid gjort det, men ikke så tit som hun gør nu. Jeg tænker det skyldes hendes efterhånden ikke så gode fordøjelse.

 

Hun får lov, da det aldrig har givet hende problemer.20160318_164825.jpg

20150523_161901.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæller det med en hest der gjorde det.....?

tror også jeg har set andre hunde gøre det, men tror ikke Jackie gjorde det, på den anden side måske gjorde hun når hovedet var nede i mudderet :vedikke:

 

Tror måske noget ler har nogle minareler nogle dyr søger..... der findes jo skovelefanter i Afrika som går til specielle lerdepoter og spiser noget bestemt ler.

Så det vidst meget normalt i naturen

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Terkel spiser jo det meste, så han spiser vel også ler... :roll::lol: Men nej, har aldrig hørt om en hund der specifikt går efter ler på den måde. Men tænker også at der er en grund til at hun gør det. Hvordan har hun problemer med fordøjelsen? Ler bli'r jo brugt i nogle "mave-medikamenter" da det samler afføringen - kunne det være noget i den dur hun går efter..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har Bobo aldrig gjort. Til gengæld nyder han tit og ofte en god lort :badr: Han måtte hellere spise ler :lol:

 

Men ja, jeg ville nok også bare lade hende gøre det, hvis det ikke giver problemer.

 

Jackie var desværre også glad for lort div. Adbad

hunde kan spise de mærkligt ting, set med vores øjne

 

Men gad godt vide hvad i leret der for dem til at spise det og om der noget man skal være OBS på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at @korvis har fat i noget af det rigtige. Gustav har spist rigtigt meget ler de sidste par uger - i samme periode har han fået både morfin og Loxicom uden det mindste bøvl med med maven :hmm:

 

Den tror jeg også på

det kan jo gøre det på flere måde, tænker jeg

enten som samlende, eller som kemisk neutralisering, lige som hos elefanterne, eller når man spæder kalk på jord for at få syre/base balancen i orden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Det har jeg aldrig oplevet med mine. Hestepærer og kattelort er dog et hit :damn:ved Zeus.

Walther spiser stort set ikke noget andet end henkastede rugbrøds madder fra børn der smider deres madpakker på en bestemt sti til skolen ;-)

Dog spiser begge (og de er startet) frisk lysegrønt græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Terkel spiser jo det meste, så han spiser vel også ler... :roll::lol: Men nej, har aldrig hørt om en hund der specifikt går efter ler på den måde. Men tænker også at der er en grund til at hun gør det. Hvordan har hun problemer med fordøjelsen? Ler bli'r jo brugt i nogle "mave-medikamenter" da det samler afføringen - kunne det være noget i den dur hun går efter..? :vedikke:

 

Der er helt klart en grund til det. Sheila spiser for eksempel sjælden græs. Nej, hun foretrækker elme blade og burre snære. Begge dele indeholder faktisk gode ting og har de der mod hager der kan trække ting med ud, den ene eller anden vej.

 

Hendes fordøjelse fungerer ikke optimalt på hendes gamle dage. Hun får let hård mave, og har også haft diarré nogle gange, hvilket hun ellers aldrig har haft problemer med. Hun har altid haft problemer med forstoppelse meget mave syre og det virker til at være blevet værre, da hun ikke spiser så meget som tidligere. Det er lidt en ond cirkel.

 

Jeg har prøvet at give hende for eksempel canicur, men hun nægter at spise det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gad jeg også godt. Jeg tror ikke det er mineraler. Men mere det leret gør i maven.

 

Tror nu det kan være begge dele, alt afhængig af lertype....

for ved det kan være mineraler for andre dyr....

 

 

Jackie havde forøvrigt en bestemt ukrudt hun spiste, kan ikke huske hvad det var for en, men viste et blad til min mor (hun har arbejdet med relateret ting) hun sagde den var god til, tror det var maven, men hun havde ikke vist tegn på der var noget galt... måske smagte den bare damen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke kan da godt gnave lidt i jorden tidligt på året..

 

Men jeg tror at for hende drejer det sig om at hun er vild med græsrødder.. Når hun bliver afbrudt, har hun tit lyse trevler hængende mellem de mudede tænder. :mrgreen:

 

Lyst til forårsgrønt, hvor sødt

det lidt som når vi køber/laver spire til at bruge i salaten og på madder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen jordbrugs folk kan vel sige noget om sammensætningen, så måske spørge en landmand hvem der tester jord... :vedikke:

Eller måske doktor dyr ved sådan noget...

 

Det er nok dyrere end at gå til dyrlægen at få lavet sådan en test, så jeg tror bare jeg lever med det

 

Hun gjorde det forøvrigt igen i dag. Hun har en forkærlighed for noget dejligt ler de graver op på gartner skolen til går ved hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok dyrere end at gå til dyrlægen at få lavet sådan en test, så jeg tror bare jeg lever med det

 

Hun gjorde det forøvrigt igen i dag. Hun har en forkærlighed for noget dejligt ler de graver op på gartner skolen til går ved hver dag.

 

Hmm kan der være lort i det ler?

 

Ja sådan en test er nok alt for dyr.... kunne være sjovt men heler ikke noget jeg ville bruge en formue på, slet ikke når hun ikke har problemer

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...