Hop til indhold

Ændrede opgaver fra to til en hund


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg oplever, at Oskar har overtaget nogle af de opgaver, som Victor havde. Det er at kalde på mig om morgenen. Det var altid Victor der vækkede mig om morgenen. Oskar lå og gassede sig til Victor havde fået mig op. Nu er det Oskar der har overtaget og det sker omtrent samme tid, som Victor plejede at vække mig.

Når vi går tur plejede Oskar altid, at holde sig tæt på mig og det var Victor, der afsøgte området, nu afsøger Oskar området.

Det var altid Victor, der gjorde opmærksom på at nu var det tid, at få aftensmad. Nu er det Oskar der gør opmærksom på det.

 

Så er det jeg tænker, at de har haft fordelt opgaverne imellem sig, på en eller anden måde.

 

Oplever nogle af jer noget af det samme? Det kan også være fra en til to eller flere hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har ikke som sådan lagt mærke til det før du skriver det ;-)

Men før da vi kun havde Walther var det jo ham der fik mig op om morgenen ham der sagde til når det var aftensmad tid.

Efter vi fik Zeus er det ham der gør de to ting, Walther gasser sig i sengen om morgenen, dog synes jeg de begge gør klar til aftens mad ved at nedstirre mig, men igen nok mest Zeus :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stadig to hunde, men jeg kan tydeligt mærke, at den yngste er begyndt at "tage over" på de dage, hvor den ældste har det skidt. For eksempel er det som oftest "lillebror", der sørger for at fortælle mig, at det er spisetid, ligesom han efterhånden har overtaget alle "bevogtningsopgaver".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Ninja gør ikke nær så meget længere, som før vi fik Mollie. Det kunne f.eks. være af lyde i opgangen. Mollie reagerede meget på det i tiden efter hun kom hjem til os, og så var det ligesom om at Ninja tænke at hun ikke gad besvære sig, når nu der var en anden der klarede jobbet :lol:

 

Det har så hængt ved, men nu gør Mollie sjældent af lyde, så nu har vi to stille hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

V er for nyligt gået fra 3 til 2 hunde, hvoraf den ene er en hvalp på knap 5 mdr. Jeg har endnu ikke bemærket nogen overtagelse af funktioner, men en ting jeg har bemærket, der virkelig er kommet bag på mig, er at der er blevet væsentligt mindre larm og gøerri, når vi, eller bare en af os, kommer hjem. Det overrasker mig meget, da jeg aldrig har anset Chivas, som vi desværre måtte sige farvel til, som en særligt gøende hund, derimod har Joya altid været en noget mere larmende type og der har altid været ret meget larm når vi er kommet hjem og hundende har været alene og selvom Chivas i den forbindelse har gøet, har jeg altid ment at Joya har stået for størstedelen af larmen i den forbindelse. Men nu hvor Chivas er væk, har jeg flere gange oplevet at komme hjem til et par helt stille hunde, eller højst et par bjæf fra Hovsa, det har virkelig været en overraskelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke som sådan lagt mærke til det før du skriver det ;-)

Men før da vi kun havde Walther var det jo ham der fik mig op om morgenen ham der sagde til når det var aftensmad tid.

Efter vi fik Zeus er det ham der gør de to ting, Walther gasser sig i sengen om morgenen, dog synes jeg de begge gør klar til aftens mad ved at nedstirre mig, men igen nok mest Zeus :hmm:

 

Det var hellere ikke noget jeg tænkte over, da vi havde dem begge to.

Link til indlæg
Del på andre sites

V er for nyligt gået fra 3 til 2 hunde, hvoraf den ene er en hvalp på knap 5 mdr. Jeg har endnu ikke bemærket nogen overtagelse af funktioner, men en ting jeg har bemærket, der virkelig er kommet bag på mig, er at der er blevet væsentligt mindre larm og gøerri, når vi, eller bare en af os, kommer hjem. Det overrasker mig meget, da jeg aldrig har anset Chivas, som vi desværre måtte sige farvel til, som en særligt gøende hund, derimod har Joya altid været en noget mere larmende type og der har altid været ret meget larm når vi er kommet hjem og hundende har været alene og selvom Chivas i den forbindelse har gøet, har jeg altid ment at Joya har stået for størstedelen af larmen i den forbindelse. Men nu hvor Chivas er væk, har jeg flere gange oplevet at komme hjem til et par helt stille hunde, eller højst et par bjæf fra Hovsa, det har virkelig været en overraskelse.

 

Gør mig ondt at i har mistet Chivas.

 

Ja det er svær, at svare på hvorfor der er blevet mindre gøen, efter Chivas er væk, når det åbenbart er Joya der er den har larmet mest. Men der har sikkert været en mening med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det kender jeg godt. Når ældrehunden ikke længere er der overtager en anden dens opgaver.

 

Opgavefordelingen mellem ulve og mellem hunde, bekræfter at det gamle alfabegreb, med en altdominerende leder er en misopfattelse.

 

Jeg oplever også fænomenet hos katte.

 

Det vist noget man ser i mange flokke generelt, har også set det hos heste og høns... og marsvin

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever, at Oskar har overtaget nogle af de opgaver, som Victor havde. Det er at kalde på mig om morgenen. Det var altid Victor der vækkede mig om morgenen. Oskar lå og gassede sig til Victor havde fået mig op. Nu er det Oskar der har overtaget og det sker omtrent samme tid, som Victor plejede at vække mig.

Når vi går tur plejede Oskar altid, at holde sig tæt på mig og det var Victor, der afsøgte området, nu afsøger Oskar området.

Det var altid Victor, der gjorde opmærksom på at nu var det tid, at få aftensmad. Nu er det Oskar der gør opmærksom på det.

 

Så er det jeg tænker, at de har haft fordelt opgaverne imellem sig, på en eller anden måde.

 

Oplever nogle af jer noget af det samme? Det kan også være fra en til to eller flere hunde.

 

Det er stort set nøjagtigt hvad der er sket hos os efter Vinnies død. Det var hendes opgave at slå alarm, og hun var den udfarende på gåture - også den, der markerede mest. Det er allesammen opgaver, som Oluf nu har påtaget sig - selv om han (heldigvis) aldrig kommer til at gø lige så meget som hende. Ét vuf, så må det være nok, mener han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Bailey sover nu gerne hvor mollie sov. Hendes opførsel overfor vores nye hvalp Emma på 8 md. , har også den adfærd som mollie havde for hende. Lokker hende væk med er stykke legetøj og tager så selv pladsen. Det har hun aldrig gjort før. Men det er kun små ting, som kun os der kender de hunde ud og ind kan se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte er mere blevet trøstehunden - Det var ellers Lilys største "opgave", hun havde en vanvittig sans for ens sindsstemning. Futte bryder sig ikke om "opgaven", især ikke hvis man græder med lyd på (børnene må gerne, det er noget andet, men når jeg har grædt at savn over Lily kan han ikke lide det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...