Hop til indhold

Søger pasning i privat hjem


 Share

Recommended Posts

Måske kender nogen af jer til en god løsning til os:

 

Vi skal have pasning til Halfdan i en måned til november. Som udgangspunkt helst på Sjælland. Pga. hans separationsangst skal det være i et hjem og et sted, hvor han ikke skal være alene. Da det er så lang tid, er det ret vigtigt for os, at det er et sted, hvor han kan "være en del af familien", mens vi er væk.

 

Jeg har kigget på en del hundepensions-hjemmesider, men kan ikke finde nogen, der reklamerer med pasning i hjemmet uden alenetid. Men måske kender I nogen, der alligevel kan tilbyde det, selv om de ikke reklamerer med det officielt?

 

Alternativet er en privat person/familie. Har kigget en del på folk der tilbyder sig som private passere på dba etc., men synes måske, at det er lidt tidligt at skrive rundt, og det virker primært som almindelige familier, hvor der ikke er en der går hjemme.

 

Uanset hvilken type pasning vi finder, er vi selvfølgelig indstillede på at betale hvad sådan noget nu koster.

 

Jeg håber, at jeg er så heldig, at en hf-bruger kender til et godt sted :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer bare med ham ;) han kan sagtens bo inde og vil med garanti ikke få lov til at være ked af det ;) men ok, Sjælland det er det jo ikke ;)

 

Jeg har tænkt på jer, men der er bare såååå langt til Sønderjylland :-(

 

Hvis det var lige nu, så havde jeg hjertens gerne taget ham i en måned. Men til november er jeg forhåbentlig ikke hjemme hele dagen. Hvad med et pensionistpar? Hvis du har et sådan par i omgangskredsen....

 

Det har vi nemlig ikke rigtigt. Jespers moster plejer at passe, men jeg synes det er lang tid for hende at "hænge" på ham + jeg er ærligt talt lidt loren ved det, fordi han tager så vildt på, når han er hos hende ("han kan altså ikke lide sin tørfoder") + hun insisterer på, at man ikke kan undgå at hilse på andre hunde i området, hvilket bl.a. har kostet ham et hak fra en doberman :???: nå, men hovedsagen er, at jeg ikke rigtigt kan få mig til at spørge hende, for hun er dårlig til at sige nej, vil ikke have penge for ulejligheden osv., men dybest set tror jeg, at hun synes, det er for meget/for længe.

 

Hvordan er hans holdning til store hunkatte? Jeg har jo Miss Mille..

 

Halfdan har kun få gange i sit liv set katte, og det er det eneste dyr, han gerne vil jagte :???: hvilket er totalt noller, for han er ellers en hund nærmest helt uden jagtinstinkt. Og han boede med katte som hvalp. Men siden da har han aldrig været i nærheden af en kat for alvor, jeg vil tro, at han bare ville dutte på og gø vildt af dem og dø af stress :lol:

 

Det er sødt af jer alle at byde ind :bighug: udover hans modvilje mod at være alene, er han jo super sød, hyggelig og nem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer bare med ham ;) han kan sagtens bo inde og vil med garanti ikke få lov til at være ked af det ;) men ok, Sjælland det er det jo ikke ;)

 

:5up:

 

Jeg tænker, at det lige netop er sådan et sted, hvor han skal være. Ingen alenetid, en anden løve at lege med (og Pjevs og Alfen også selvfølgelig) Der er nogen hele tiden.

 

Hvis det var for en weekend, kan jeg godt forstå, det er langt at køre med ham, men når det er for en hel måned, så synes jeg egentlig ikke det er langt

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Jeg tænker, at det lige netop er sådan et sted, hvor han skal være. Ingen alenetid, en anden løve at lege med (og Pjevs og Alfen også selvfølgelig) Der er nogen hele tiden.

 

Hvis det var for en weekend, kan jeg godt forstå, det er langt at køre med ham, men når det er for en hel måned, så synes jeg egentlig ikke det er langt

 

Du har sådan set helt ret, og vi har også hele tiden været enige om, at vi gerne kører efter det rigtige sted - men det kunne jo være fantastisk, hvis der var noget bare nogenlunde i denne del af landet. Men nå, vi har talt om det, og vi er sådan set helt enige om, at det ville være en stor lettelse at allerede nu finde en løsning vi kan regne med. Og fuck køreturen om man så må sige, selvom den måske koster et par dages ekstra pasning i begge ender. Så jeg skriver nok lige til Holtevejen og hører, om de har plads :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Søster Lagkage, jeg kan godt sende en føler ud i forhold til min søsters svigerforældre, som han jo endte med at blive passet af størstedelen af tiden, fordi han, ja netop :lol:, var ved at dø af stress over den killing min søster og hendes kæreste næsten lige havde fået hjem dengang.

 

Jeg kan huske at han sagtens kunne være alene-hjemme når han var i underetagen sammen med de to store hunde, som han jo i øvrigt fungerede supergodt sammen med.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke love noget - men vil meget gerne spørge :-)

 

 

Edit: Nu så jeg lige at I nok har taget en beslutning - ellers må du sige til :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Håber I finder pasning til Halfdan, ville elske at passe ham hvis det var jeg havde muligheden :-D -og så er jeg er nysgerrig for at høre hvor I skal hen? :lol:

 

Vi skal til Thailand! Jeg har jo et job uden mulighed for at optjene ekstra ferie etc., så hvis det skal være med en lang tur, skal det være nu, mens jeg er på barsel. Vi skal primært på øhop i Andamanerhavet, måske med et smut til Cambodja for at se Angkor Wat. Glæder mig riiiiimelig meget ... Og endnu mere nu, hvor jeg ved, at Halfdan kommer til at være i gode hænder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Vi skal til Thailand! Jeg har jo et job uden mulighed for at optjene ekstra ferie etc., så hvis det skal være med en lang tur, skal det være nu, mens jeg er på barsel. Vi skal primært på øhop i Andamanerhavet, måske med et smut til Cambodja for at se Angkor Wat. Glæder mig riiiiimelig meget ... Og endnu mere nu, hvor jeg ved, at Halfdan kommer til at være i gode hænder!

 

Kan godt forstå du glæder dig, det lyder super fedt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...