Hop til indhold

hvilken hvalp i kuldet


Anettesb
 Share

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvornår får du ham hjem? Vi vil se ham!

 

 

21 maj kan han hentes....

 

Skal nok prøve at uploade, der er jo alerede billeder..... og jeg kan prøve at tage flere...

 

Han var meget sød

Den mærkligt høje lyd fik alle 4 hvalpe til at blive lidt forskrækket... og så nysgerrige.

men da jeg sad på gulvet var der specielt 2 af dem der gerne kom hen og blev hos mig...

uden for var alle 4 på egen pote eventyr....

4 meget velafbalanceret hvalpe

 

Det blev mellemste han......

 

Var så sød da vi nussede med dejlig kontakt.... og så den tunge....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er INGEN sammenhæng mellem navlebrok og andre defekter, PBC - såvidt jeg ved. Hvis du har dokumentation for noget andet, vil jeg rigtig gerne se det. Men, men - fair nok, at du fravælger en hvalp med navlebrok. Vi ønsker vel alle det perfekte, hvis muligt :)

 

Hvis man kun tror på det der kan dokumenteres er det jo fint nok. Så er det jo godt man ikke levede for 100 år siden, for rigtig meget kan man i dag dokumentere som man ikke kunne dengang. Man kunne også sige: Hvorfor tage chancer, når der er gode alternativer? Og så skal man jo altså ikke altid lytte til hvad folk som opdrætter og sælger hvalpe siger (som jeg jo i øvrigt selv gør) for der er jo altså det at også hvalpe med navlebrok skal sælges :-)

 

Jeg har solgt hvalpe med ulveklør. Siger køber ikke noget om det gør jeg heller ikke. De skal jo sælges og man må jo ikke fjerne dem. Jeg ville blot ikke selv købe en med ulveklør, hvis det kan undgås.

Link til indlæg
Del på andre sites

21 maj kan han hentes....

 

Skal nok prøve at uploade, der er jo alerede billeder..... og jeg kan prøve at tage flere...

 

Han var meget sød

Den mærkligt høje lyd fik alle 4 hvalpe til at blive lidt forskrækket... og så nysgerrige.

men da jeg sad på gulvet var der specielt 2 af dem der gerne kom hen og blev hos mig...

uden for var alle 4 på egen pote eventyr....

4 meget velafbalanceret hvalpe

 

Det blev mellemste han......

 

Var så sød da vi nussede med dejlig kontakt.... og så den tunge....

 

Lyder som et godt valg. Tillykke og så kan tiden kun gå for langsomt. jeg er allerede begyndt at se frem til næste forår hvor jeg enten skal købe hvalp eller have et kuld selv og beholde en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kun tror på det der kan dokumenteres er det jo fint nok. Så er det jo godt man ikke levede for 100 år siden, for rigtig meget kan man i dag dokumentere som man ikke kunne dengang. Man kunne også sige: Hvorfor tage chancer, når der er gode alternativer? Og så skal man jo altså ikke altid lytte til hvad folk som opdrætter og sælger hvalpe siger (som jeg jo i øvrigt selv gør) for der er jo altså det at også hvalpe med navlebrok skal sælges :-)

 

Jeg har solgt hvalpe med ulveklør. Siger køber ikke noget om det gør jeg heller ikke. De skal jo sælges og man må jo ikke fjerne dem. Jeg ville blot ikke selv købe en med ulveklør, hvis det kan undgås.

 

Interessant salgsteknik! Køb en brugt bil med rust i vangen. Sælger siger ikke noget, du opdager det ikke. Alle er glade!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som et godt valg. Tillykke og så kan tiden kun gå for langsomt. jeg er allerede begyndt at se frem til næste forår hvor jeg enten skal købe hvalp eller have et kuld selv og beholde en.

 

Det føles også helt rigtigt

og hvem kan stå for en hvalp der i ren nydelse mens den lige på ryggen og får nusset mave rækker tunge...... og ellers bar gerne vil være hos dig.... jeg kunne ikke

 

Hygligt med hvalp til næste år for dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant salgsteknik! Køb en brugt bil med rust i vangen. Sælger siger ikke noget, du opdager det ikke. Alle er glade!

 

Nu er det jo ikke en fejl at en hund har ulveklør (i modsætning til navlebrok, som dyrlægen jo skal gøre opmærksom på ved sundhedseftersyn). så din sammenligning holder ikke. Og som sagt, hvalpene skal jo sælges. Hvis man som køber er så blåøjet at man tror en opdrætter altid fortæller alt hvad der kan fortælles i alle tilfælde, tror jeg man let kan få overraskelser. Som opdrætter gør man alt hvad man kan, men hvalpe med ulveklør og navlebrok, skal jo, som sagt sælges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke en fejl at en hund har ulveklør (i modsætning til navlebrok, som dyrlægen jo skal gøre opmærksom på ved sundhedseftersyn). så din sammenligning holder ikke. Og som sagt, hvalpene skal jo sælges. Hvis man som køber er så blåøjet at man tror en opdrætter altid fortæller alt hvad der kan fortælles i alle tilfælde, tror jeg man let kan få overraskelser. Som opdrætter gør man alt hvad man kan, men hvalpe med ulveklør og navlebrok, skal jo, som sagt sælges.

Det synes jeg godt nok er en besynderlig holdning, for det er jo et levende væsen man sælger. Og hvor går grænsen for hvad man som hvalpekøber selv bliver sat til at finde ud af, fordi sælger skal af med de hvalpe der har småting der måske kan komme til at volde problemer senere hen?. Hvis du har et kuld hvor nogle af hvalpene har haft mærkelige hududslæt, som du får behandlet væk,... tier du så også om det?. Med mindre man som hvalpekøber får lov til at tilbringe rigtig, rigtig meget tid sammen med hvalpene, er det jo ikke muligt at opdage alt som en sælger kan undlade at fortælle.

 

Da jeg købte Thailo var jeg ikke opmærksom på om han havde ulvekløer (det havde jeg ikke overvejet at spaniels kunne have) og det var et rent tilfælde at min dyrlæge faldt over at han havde fået dem fjernet. Det ville jeg da egentlig gerne have haft at vide. Nogle ville garanteret have set det som en fordel, men jeg havde aldrig købt den hvalp hvis jeg havde vist det, og det bør sælger ikke afgøre for mig, ved at fortie ting.

 

For ikke at få tråden på afveje har jeg startet en anden tråd om emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu er det jo ikke en fejl at en hund har ulveklør (i modsætning til navlebrok, som dyrlægen jo skal gøre opmærksom på ved sundhedseftersyn). så din sammenligning holder ikke. Og som sagt, hvalpene skal jo sælges. Hvis man som køber er så blåøjet at man tror en opdrætter altid fortæller alt hvad der kan fortælles i alle tilfælde, tror jeg man let kan få overraskelser. Som opdrætter gør man alt hvad man kan, men hvalpe med ulveklør og navlebrok, skal jo, som sagt sælges.

Helt ærligt, jeg bryder mig slet ikke om den holdning ;( hvalpe med fejl gør man som opdrætter naturligvis sit bedste for at finde gode hjem til akkurat som man gør med hvalpe uden fejl, men alene det at ville fortie fejl, "fordi hvalpen skal sælges" skurer i den grad i mine ører;( opdræt handler ikke om at sælge en varer, det handler om at forbedre sin race og i den forbindelse at finde gode hjem til "overskuddet" hvis du opdrætter kun for at sælge og oven i købet fortier fejl for at sælge hvalpen, så er det ikke længere opdræt! Så er det en produktion af hvalpe til salg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kun tror på det der kan dokumenteres er det jo fint nok. Så er det jo godt man ikke levede for 100 år siden, for rigtig meget kan man i dag dokumentere som man ikke kunne dengang. Man kunne også sige: Hvorfor tage chancer, når der er gode alternativer? Og så skal man jo altså ikke altid lytte til hvad folk som opdrætter og sælger hvalpe siger (som jeg jo i øvrigt selv gør) for der er jo altså det at også hvalpe med navlebrok skal sælges :-)

 

Jeg har solgt hvalpe med ulveklør. Siger køber ikke noget om det gør jeg heller ikke. De skal jo sælges og man må jo ikke fjerne dem. Jeg ville blot ikke selv købe en med ulveklør, hvis det kan undgås.

 

Hvad andet kunne du finde på at fortie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...