Hop til indhold

Så fandt vi hvalpen som skal bo hos os


MarieF
 Share

Recommended Posts

Jeg har skrevet herinde et par gange om søgning efter hvalp og om vores uheldige oplevelse med en lille omplaceringshvalp, der desværre var meget forstyrret 😔

 

Nu har vi dog fundet vores fremtidige hund. En blanding af cavalier, Golden og springer spaniel. En lille han med forventet voksenvægt på ca 10-12kg. Han skal flytte hjem til os i slutningen af juni.

Han er sød og nysgerrig og virker til at have en tilpas mængde gåpåmod til os. Mor virker samtidig som en rigtig dejlig og velafbalanceret hund.

 

Jeg vil rigtig gerne sætte et billede ind, da vi ikke helt kan finde ud af navnet til ham. Vi overvejer Leffe (efter øllen da han har farven), men kan ikke finde ud af om det er for fjollet 😂 Andre navne i spil er Balder, Einstein (min mand er vil med det 🙄) og Whisky.

 

Kan man ikke sætte billeder ind via telefonen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cute :lun: held og lykke med ham, men den med voksenvægten skal du nok tage med lidt forbehold, hvis han vægter til golden siden kan du "risikere" at han bliver normal golden størrelse. En fuldvoksen golden han kan veje 40 kg. ;) Hvis det er standard springer der er i kan I også forvente en vægt på mere end 10-12 kg, en engelsk springer han vejer imellem 20-25 kg, og en engelsk springer af ft typen vejer min. 15 kg, så jeg krydser fingre for at han bliver størrelse som en cavalier, så I ikke føler jer "snydt" :)

Har selv en lille bandit på 9 uger herhjemme, og det er bare skønt, så glæd jer, både til op og nedture, husk ikke at gøre normale hvalpe ting til problemer, og brug jeres sunde fornuft, så bliver det en skøn tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at vi kan "risikere" at han bliver større - så tager vi det med ☺️

Gætter på10-12kg er fordi mor kun vejer 17kg (hun er blanding af 1/2 springer, 1/3 Golden og 1/3 cavalier) og far er ren cavalier på 7.5kg. Vores hvalp er den mindste i kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at vi kan "risikere" at han bliver større - så tager vi det med ☺️

Gætter på10-12kg er fordi mor kun vejer 17kg (hun er blanding af 1/2 springer, 1/3 Golden og 1/3 cavalier) og far er ren cavalier på 7.5kg. Vores hvalp er den mindste i kuldet.

 

Så er mor jo heller ikke meget golden, så vægten passer nok meget godt. Min mysla vejede 3.5 kg som 9 uger og som voksen 15 kilo ideelt. Bare for at give en ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kirsten - så er det nok ikke helt ved siden af, når vi siger 10-12kg til Leffe.

 

Har prøvet at Google lidt, for at finde ud af hvordan hvalpe vokser, men kan ikke rigtig finde ud af det. Babyer fordobler jo deres vægt i løbet af deres første 3 måneder og tænkte, at der måske var et eller andet lignende med hvalpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha det må blive Leffes vise :-D Når man er gift med en mand, som har kæmpe barskab med whisky og et fadølsanlæg indbygget i køleskabet, så gav det sig selv, at han skulle hedde noget ala Leffe (Jeg foreslog whisky, men manden synes han var for lys i pelsen, til at det var whisky-farve :stupid: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ølhunden glammer må blive Leffes vise :-D Når man er gift med en mand, som har kæmpe barskab med whisky og et fadølsanlæg indbygget i køleskabet, så gav det sig selv, at han skulle hedde noget ala Leffe (Jeg foreslog whisky, men manden synes han var for lys i pelsen, til at det var whisky-farve :stupid: )

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så har vi hentet Leffe og køreturen gik fint. Han pev og var urolig i starten, men endte med at ligge og sove på mig.

 

Herhjemme har han kigget sig omkring, været i haven, tisset 2 gange indenfor, skidt 2 gange udenfor + tisset og har leget lidt. Nu sover han og jeg tør ikke rejse mig, for at gå ud og lave kaffe :P

 

Han er bare sød og tillidsfuld og det tegner bare rigtig godt ❤️

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi hentet Leffe og køreturen gik fint. Han pev og var urolig i starten, men endte med at ligge og sove på mig.

 

Herhjemme har han kigget sig omkring, været i haven, tisset 2 gange indenfor, skidt 2 gange udenfor + tisset og har leget lidt. Nu sover han og jeg tør ikke rejse mig, for at gå ud og lave kaffe :P

 

Han er bare sød og tillidsfuld og det tegner bare rigtig godt ❤️

 

Tillykke med ham! Og tarveligt, at lægge så dejlige billeder op af så sød en hvalp! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi hentet Leffe og køreturen gik fint. Han pev og var urolig i starten, men endte med at ligge og sove på mig.

 

Herhjemme har han kigget sig omkring, været i haven, tisset 2 gange indenfor, skidt 2 gange udenfor + tisset og har leget lidt. Nu sover han og jeg tør ikke rejse mig, for at gå ud og lave kaffe :P

 

Han er bare sød og tillidsfuld og det tegner bare rigtig godt ❤️

 

Ligner godt nok en Cocker - og kan blive nogenlunde samme størrelse. Hvad vejede han på 8 ugers dagen?

 

Og tillykke og dejlig og skøn, selvfølgelig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...