Hop til indhold

Er en schæfer den rette hund for mig?


Desting
 Share

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ups undskyld, nu tør jeg ikke fortsætte

 

Det er heldigvis ikke mig der bestemmer:blink: Det var såmænd bare et forslag. Når der en dag kommer en forbi forum for at læse om schæfer, bliver det nok lidt ....... langt at tygge sig igennem snik-snakken. Og er det en ny bruger (som vi jo skal tage særhensyn til), forsvinder vedkommende måske igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Susan Friedman sagde engang på et kursus jeg var på at der ofte er er større individ forskel end raceforskel. Og det giver virkelig mening hvis man ser på det store billede HUND. Det er der jeg vil hen. Det store billede. Først er en hund et rovdyr, så kan det betegnes som en hund, dernæst som en race/blanding/type og til sidst som individ.

 

Og så vil jeg derhen at jeg synes det giver mere mening for folk at fokusere på at finde de forældre hunde de godt kan lide end at fokusere på den linje den er fra. da det inden for samme race vil svinge hvordan det enkelte individ er.

 

det giver ingen mening for mig?

 

Du da nødt til at kigge på racen inden du kan begynde at kigge linjer og forældredyr.

Det hjælper jo ikke noget at vælge en bulldog hvis man ønsker lange jagtture hverweekend, eller vælge en race med tendens til snakke/gø hvis man absolut ikke ønsker dette af sin hund. Man sætter i hvert fald sig selv på overarbejde ved at vælge en race hvor racen som helhedindeholder noget andet end det man ønsker. Så hellere vælge en race der som helhed har de rigtige kvalifikationer, så det jo nemmere at finde de rigtige forældredyr :)

Link til indlæg
Del på andre sites

det giver ingen mening for mig?

 

Du da nødt til at kigge på racen inden du kan begynde at kigge linjer og forældredyr.

Det hjælper jo ikke noget at vælge en bulldog hvis man ønsker lange jagtture hverweekend, eller vælge en race med tendens til snakke/gø hvis man absolut ikke ønsker dette af sin hund. Man sætter i hvert fald sig selv på overarbejde ved at vælge en race hvor racen som helhedindeholder noget andet end det man ønsker. Så hellere vælge en race der som helhed har de rigtige kvalifikationer, så det jo nemmere at finde de rigtige forældredyr :)

 

Måske fordi jeg tænker på adfærd og ikke egenskaber. Jeg er ikke spor uenig i det du siger her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...